Въобще не си въобразявам, че ще минем без грип, като дойде епидемията. И с 5 деца и с 20 деца, не очаквам да ни прескочи.
Иначе предпочитам да са повече, защото така детето се среща с по-голямо разнообразие от характери, типове на поведение, интереси и т.н.
Между 2г и 3г дъщеря ми ходи на една занималня, в която 50% от времето прекара сама с още едно момиче, а в не повече от 10% бяха едновременно всички записани деца, общо 6-7. Понеже другото момиче беше доста по-голямо, моята се превърна в нейно пълно копие. Искаше да играе на същите игри, имитираше репликите, мимиките, жестовете, дори погледа към света, ако щеш. Вече са минали две години, но някои от типичните реплики и реакции ги е запазила и до днес. Просто са се превърнали в част от нея. Тогава забелязах колко силно въздействие има средата върху малкото дете и как то буквално я попива и абсорбира в себе си.
Затова искам да има възможност да общува с повече и по-разнообразни деца, да попада в повече ситуации на взаимодействие между тях, да са различни по възраст.
През лятото, когато бяха сборните групи, всички деца бяха в отпуска, с изключение на две, а при тях бяха дошли малките от яслената група. Единствено тогава дъщеря ми е казвала "Не искам да ходя на градина". Понеже знам, че страшно харесва градината, това много ме учуди, но един ден отидох да я взема по-рано и видях как две от децата на нейната възраст седят и си говорят (с едното меко казано не бяха приятелки, а с другото не се познаваха, понеже беше от друга група), моята седи сама и се чуди какво да прави, а наоколо щъкат десетина бебета на по годинка-две. Еми разбирам защо не искаше да ходи.
При група от 20 деца има гаранция, че поне 10 ще са налични в произволен момент, поне половината ще са от нейния пол и с поне няколко ще е приятелка.
Ако са под 10 в групата, рискът в есенно-зимния да прекарва деня само с 3-4 деца е много голям.