Мисля, че наистина детето може да му се претовари главицата, ако постояно му се четат само нови неща. То има нужда да се връща и да преживява отново и отново любимите си истории. Приказки за вълшебства, змейове, духове от бутилка и други подобни също не биха били подходящи за съвсем малко дете. Но защо не авторски приказки? Има не малко народни приказки, които не ми харесват като послание и поука, въпреки че като структура са подходящи за малки деца, както и много авторски, които са прекрасно написани и децата ги разбират и харесват. Една голяма част от любимите ни приказки се оказват нежелателни по този критерий и просто ми беше любопитно валдорфските педагози какви съображения имат - във връзка с фантазията на детето ли или друго. Това за ритъма ще го потърся като обяснение, защото само така ми е неясно.
Благодаря за отговорите.
ПП. Вероятно тази статия ми е попадала, сега потърсих:
http://www.drebcho.bg/stories/30/Valdorfska_pedagogika/Valdorfsk … :_za_i_protiv.htm
Някои от изводите ми се струват прекалени, но има някои отправни точни за размисъл , все пак.