Мама Седмокласник стяга и за здраве и успехи силно се надява -2/Предколедна/

  • 40 449
  • 744
# 555
Вероятно сте обърнали внимание, че сигурно 2/3 от класираните са от СМГ, има доста деца от училища с концентрирана подготовка по математика, и останалото  е пак от много малък брой училища. Аз не смятам за нормално подобно нещо - още на първи кръг да не могат да минат деца от обикновени училища с редовната подготовка. Някак не ми се вярва всичките отличници по математика в училище да не са си усвоили редовния материал и да са чак толкова неспособни. Идеята, такава, каквато е заложена от десетилетия е децата с нормална поготовка да могат да участват и да минат първи кръг, без да е нужно специално да планират да свързавт живота си с математиката. В края на краищата, това е наука като всиички други, които се изучават в училище, поне първи кръг е за всички деца, а не само за желаещи за шампионска титла. От втори нататък е ясно, че ще бъде голямата отсявка на тези, които имат по-сериозни интереси в областта. Аз така и не станах математик, макар да се справям доста добре, но явяването и минаването ми на втори кръг ми даде ориеннтир, даде ми добра основа като знания. Е, трябва ли детето ми специално да учи в СМГ от четвърти клас, че да мине първия кръг? Или да мине, ама защото някой специално се  е занимавал извън училищния материал с него? На мен ми се вижда нечестно, включително за другите дисциплини.
Виж целия пост
# 556
Andariel , вярно е , че за да стигне едно дете до 2 кръг на олимпиада по математика е необходима допълнителна подготовка извън училище. Самият регламент гласи , че зад.1 и 2 са от задължителния материал, а зад.3 е от материал по СИП. Е, малко СОУ-та имат такъв СИП и затова децата нямат необходимата подготовка. Истината е , че за да мине на 2 кръг детето трябва да изкара поне 1 т. на задачата от материала по СИП.
 Колкото до олимпиадите по другите предмети мога на 100 % да твърдя , че със стабилини училищни знания и интерес от страна на детето , може да се изкара отличен резултат.
 Тук нещата зависят до голяма степен от учителя и как точно ще си свърши работата.
 За мен олимпиадите не са излишен товар, т.к. от тях нищо не зависи. Т.е. детето може да отиде , да даде всичко от себе си , и ако не успее - не губи нищо!
 М.г. моят син пропусна само олимпиадите по БЕЛ и история , на всички други се представи отлично/ и то само с ученото в училище/. Все още има чудесни учители, с голямо желание за работа със заинтересовани от предметта им деца.
П.С.  Хубавото беше , че курсът му беше в неделя , а олимпиадите - в събота. Ако съвпадаха , обаче той щеше да избира кое да пропусне.
Виж целия пост
# 557
Тук нещата зависят до голяма степен от учителя и как точно ще си свърши работата.
 За мен олимпиадите не са излишен товар, т.к. от тях нищо не зависи. Т.е. детето може да отиде , да даде всичко от себе си , и ако не успее - не губи нищо!
 .................Все още има чудесни учители, с голямо желание за работа със заинтересовани от предметта им деца.
Така е, напълно съм съгласна, че при старателни, любознателни и мотивирани деца, но и съвестни преподаватели, могат да се постигнат чудесни резултати.
Виж целия пост
# 558
Едно време аз съм минавала редовно на втори кръг. И там окапвах тотално. Защо днес не е така не мога да преценя. Но знам със сигурност, че и миналата година беше така - деца с много високи оценки по математика на изпита за гимназии не се класираха на олимпиадата. Класирането пак беше от тип "СМГ и другите". Предполагам, че може и да не са се явявали изобщо, а да са си гледали целенасочено и съсредоточено подготовката за кандидатстване. Но не вярвам, че задачите за първи кръг са станали по-трудни отколкото по наше време. По-скоро децата са по-малко мотивирани да учат математика на високо ниво. Едно време ние (отличниците) задължително борехме задачите със звездичка. Другите си бяха "за обем". Ако днес тези задачи се прескачат по правило, значи просто нивото на преподаване спада. Защото по мое време задача със звездичка си беше таман задача за първи кръг на олимпиада, не нещо неземно.
Иначе имам конкретни наблюдения за олимпиадата по физика - на първите места са децата, които са на първите места и по математика. Явно физиката и математиката си вървят добре заедно.
Виж целия пост
# 559
Някой може ли да ми даде линк на класиралите се деца на втори кръг от олимпиадата по математика?
 Praynig
Виж целия пост
# 560
Някой може ли да ми даде линк на класиралите се деца на втори кръг от олимпиадата по математика?
 Praynig

Виж тук, в раздела за олимпидаи и състезания.

http://www.rio-sofia-grad.com/
Виж целия пост
# 561
и за шестокласниците е СМГ плюс две училища с математика,  срещу другите. Тази година очаквах много сериозно явяване  зади формата на олимпиадата при седмокласниците, нещо като държавен пробен изпит преди кандидатстването, а то пак списъкът е къс. Дори една част да са имали курсове в неделя, пак ми се вижда малко.
Виж целия пост
# 562
Някой може ли да ми даде линк на класиралите се деца на втори кръг от олимпиадата по математика?
 Praynig

Виж тук, в раздела за олимпидаи и състезания.

http://www.rio-sofia-grad.com/


Благодаря!
 Наистина повечето деца са от СМГ.
Виж целия пост
# 563
По мои наблюдения за първи кръг на олимпиадите по математика се иска нещо повече от материала, който изучават по програма, като се проверява логическото мислене най-вече. Ако детето е свикнало просто да си учи формулите и след това да ги прилага, за да си напише домашното, нищо чудно, че не може да се справи със задачите от олимпиадата. Но за да се развива логическото мислене, ако то не е изначално заложено в ученика, са необходими допълнителни часове - СИП-ове, ЗИП-ове. Затова и в някои училища предлагат специализирани паралелки по математика или по български език и литература, или по география, да речем – за достигане на по-високо ниво по определен предмет. Иначе програмата, която се отнася зя всички училища в цялата страна, дава основни знания и базисни умения. Има значение и  учителят, разбира се – какво той смята за по-важно – усвояването на материала или развитието на мисленето на учениците. Няма еднакви хора, няма еднакви преподаватели и то си е съвсем нормално. То затова и нещата не са като едно време – детето се записва в района на живеене при учител, който му се падне. Сега почти всички проучват училища и учители още много преди първия звънец, кога успешно, кога – не и т.н.
Виж целия пост
# 564
Момичета, имам едно питане, което е малко в страни от обичайните теми тук. Моята принцеса вече е на 14 години.   party023  Черпя ви по едно кафе за добро утро и за нейно здраве (но понеже не знам точно как да сложа тук по-хубава снимка, слагам само това) food010 .  Трябва да извадим първата лична карта и се чудя дали при положение, че тя вече има задграничен паспорт и няма промяна в постоянния адрес, ще трябва ли пак да ходя за удостоверение за постоянен адрес в общината и едва след това в МВР-то. Моля, ако някоя мама с по-голямо дете е наясно да сподели, мисля че би било полезно и за следващите рожденици
Виж целия пост
# 565
Ако днес тези задачи се прескачат по правило, значи просто нивото на преподаване спада.
Нивото на преподаване трябва да е съобразено и с усвояването на учениците. Учителят работи по стандарти, които всички ученици трябва да усвоят. Останалото е само пожелателно. Мисълта ми е, че вината не винаги е в учителя. Падна много мотивацията и оттам нивото на учениците. Понякога учителят и да иска- повече не може.
Виж целия пост
# 566
 Трябва да извадим първата лична карта и се чудя дали при положение, че тя вече има задграничен паспорт и няма промяна в постоянния адрес, ще трябва ли пак да ходя за удостоверение за постоянен адрес в общината и едва след това в МВР-то. Моля, ако някоя мама с по-голямо дете е наясно да сподели, мисля че би било полезно и за следващите рожденици
Не , няма нужда. Но преди време в една друга тема беше обсъждано, че зависи от конкретното РПУ, някои изискват, без да е необходимо. Така че, за да избегнеш неприятни изненади, звънни по телефона и попитай. Успех!
Виж целия пост
# 567
foxysilver, на нас ни искаха удостоверение за местоживеене от общината + 1 родител (детето имаше задграничен паспорт и то пресен, пресен  Laughing) . Това е за паспортната служба, която е в "Люлин", че не се сещам кой номер се водеше. Има го този елемент на субективност в различните служби. Успех!
Виж целия пост
# 568
Ако днес тези задачи се прескачат по правило, значи просто нивото на преподаване спада.
Нивото на преподаване трябва да е съобразено и с усвояването на учениците. Учителят работи по стандарти, които всички ученици трябва да усвоят. Останалото е само пожелателно. Мисълта ми е, че вината не винаги е в учителя. Падна много мотивацията и оттам нивото на учениците. Понякога учителят и да иска- повече не може.

Точно така, нивото на преподаване спада, защото спада и капацитетът на средностатистическия ученик да възприема материала. И ако по мое време за отличниците беше нормално да борят задачите със звездички, то сега явно тези задачи минават за висока топка.
Виж целия пост
# 569
Е, извинявай, ама едва ли днешните деца се раждат по-глупави и по-неспособни да възприемат от децата преди двайсет, четирсет или осемдесет години! Чак толкова мърза еволюция човешка не се наблюдава. ако има спад, то е от начина на отглеждане и образоване, а не от самите деца.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия