Мама Седмокласник стяга и за здраве и успехи силно се надява -2/Предколедна/

  • 40 456
  • 744
# 615
Типично е за МОНМ да оповестява ненавременно  направените промени Twisted Evil. През 2010 пуснаха примерен тест по математика за  7 клас  през януари, като разликите с формата от 2009 си бяха съществени.  PeaceТа подлежат на заслужена  критика по този параграф, да. Но иначе относно трудността на задачите от ПИСА - това са неща, които са на практика  учени.Просто са показани в табличен вид или като графика. Нима децата примерно не правят климатограми, хидрограми и  прочие  по география, като отчитат количеството дъжд по месеци, после средното годишно количество валежи, температури и т.н?Каква е разликата?Или  пък  да не би проценти и пропорции да  не се учат още в 6 клас...Кое ще им попречи да се справят с такава задача, поднесена  им обаче   като диаграма, ако само  си напрегнат малко сивото вещество ?  Моя приятелка си купи сборника на Просвета със задачи за ПИСА. Имах удоволствието да го погледна. Нищо особено като трудност. Peace
Което не променя обаче факта, че  информацията за такива промени трябва да е дадена по-рано. При всяка поредна  нова приумица на министерството се чудя как последното  се изплъзва ,  чисто законово? Нали уж се водеше, че всяка промяна,  публикувана  дори като заповед  след 15.09 на текущата учебна година, влиза в сила едва от следващата, като за настоящата нещата остават в заварено положение... ThinkingНо явно има вратички.
Виж целия пост
# 616
Всяка година принципът е "очаквай неочакваното". все едно сме в Биг брадър.
Виж целия пост
# 617
Това, с което съм абсолютно съгласна е, че промените трябва да се правят не по средата на учебната година, а преди нейното начало.
Иначе си позволих да тествам пуснатата от мен задача на петокласник. Получих пълно и вярно писмено решение точно 32 секунди след като му дадох листа с условието. Направих си труда да засека времето. В близките дни ще тествам петокласника и с по-сложни задачи от ПИСА и ще ви информирам за резултатите.
Виж целия пост
# 618
Ако не знаехме, че са от ПИСА, за където пък знаем, че сме се представили на едно от последните места, то все едно от МОМН са спуснали две задачки, които могат да се окажат дори по-лесни от останалите.
И наистина не е нещо неизучавано,  ако е по-специфично изписването, то  децата ще имат достатъчно време да го отработят. На мен ми харесва.
За промени във формата по БЕЛ по средата на годината, то даже не е и средата,  а по-малко, съм доста скептично настроена, смятам, че изобщо не е редно.

Виж целия пост
# 619
Всъщност задачката, пусната от Дидева, ако бъде сложена във втория модул е даже обида за интелекта на седмокласниците. Голям проблем ще бъде, ако за да се предпази от родителския гняв и за да смекчи реакциите министерството сложи такива задачи. Тогава всички ще ги решат, освен най-немислещите зубрачи.

А оплакването е по няколко прости причини. На първо място родителите "обичат" да се притесняват в такива моменти, а като си притеснен все ще намериш какво да не ти хареса (Зайо защо си с шапка, Зайо защо си без шапка). Второто е подсъзнателно желание за презастраховане и предварително намиране на оправдание в случай, че нещата не станат - "Не влезе, ама заради тези промени...". Това, второто, е много типична черта на българите. И третата причина е общото разочарование от образованието и убедеността на всяка мама, че каквото и да измислят, все няма начин да е добро за децата.
Виж целия пост
# 620
Снощи тъкмо разглеждах задачата от Писа и младежът мина покрай мен и вика " а задачи от ПИСА, госпожата днес ни даде да решаваме, купила си е сборник с такива задачи"Мисля да си го взема и аз, малко ми напомня на книжките със занимателна математика, които имаше в моите ученически години.
Днес оставям детето у дома, че го е налегнал един гаден вирус - хрема и кашлица в изобилие.Няма смисъл да ходи и да заразява само децата.Дано бързо да му мине, че краят на срока наближава Rolling Eyes
Виж целия пост
# 621
Задачите от така наречената PISA, всъщност са доста приятни и не са никак сложни. Гледам, че са  придружени и с чертеж и в този случай не виждам какво би затруднило децата, които се готвят и за втория модул. По-трудно би било ако сами трябва да си направят чертеж. А задача от рода на тази със зарчетата във втория модул, дори би могла да ги подведе... всеки очаква нещо сложно, а то ....
Виж целия пост
# 622
черна станция, тази "типична за българите" черта е типична за 99 процента от хората по нашата красива Земя и дори си има име - устойчивост/съпротива към промяната. Просто никой, или поне  повечето хора, не обича да му променят правилата на играта в крачка, сезависимо дали се очаква резултатът да е "за негово добро", и дори ефектите да са очевидни. Хората са го изучили - промяната е стрес, и когато този стрес се добави към друг стрес, вече става още по-неприятно. Същото е и с оправданията, и всички "питично български" черти. И за да стане още "по-типично българско", тези особености официално са изучавани предимно от западнаци, затова ако трябва да бъдем точни, първо американците са проявили тези български черти.

Нормално е хората да се притесняват, ти не си ли се притеснявала или притесняваш? Всички сме поставени в кофти ситуацията да искаме да се докопаме до един дефицитен ресурс като място в добра гимназия, играейки по правила, които не ние определяме, и което се менят в крачка почти всяка година. И без това е затормозяващ период за децата, и за нас, поне да не променят нищо в правилата. В университет може човек да кандидатства и двайсет години, ако не му омръзне, може да сменя специалности и да изкара колкото професии си иска, но седми клас е веднъж и каквото стане тогава, това ще определи на много голяма част не само следващите 5 години на детето, а дори бих казала, целия му живот, защото както свикне да се равнява в гимназията, така ще е и нататък. На всичко отгоре са много прозрани и нагарчат мотивите за въвеждането точно сега на тези задачи на изпита 0 някой друг да си върже гащите за нещо друго на наш гръб. Мисля, че всички сме наясно за какво става въпрос, а не за това колко били прости илисложни задачите. Аз очаквам такива леки промени и по български, само че с втория модул, самодамине олимпиадата.
Виж целия пост
# 623
Въпросът е принипен, Дидева, не е за зубрачите или за мислещите. Затова дадох примера с лихвата - когато сключваш договора, банката ти казва, че лихвата е Х, а след няколко месеца ти казва, че ще е Х+1. Това може да са 10 лева на месец, и да не е кой знае какъв проблем финансов, но ти оставя гадния вкус в устата, че си правят каквото си искат, а ти трябва да се подчиниш, защото си се хванал на хорото. Същото е и с тези задачи - може да не е кой знае какво, но ти усложнява живота.

Подкрепям горното мнение напълно! PeaceТо е все едно да си измислят нещо ново по БЕЛ ,което да решат да сложат на изпита и ние да научим това в средата на годината...
Естествено ,че за децата ,които са си без проблеми по предмета , пак няма да има проблем.Все пак те не са зубрачи , литературата и българския си им върви , като не бесни кучета тоягите и ние за какво изобщо да се тревожим , за бога?!
Обаче , хайде на дете ,което е с математически мозък и литературата не му е стихията , ама хич...(защото аз познавам доста такива деца)..Май става проблем  ,защото ама въобще не му се отдава да решава , какво точно е искал да каже автора и хич не му достига речника..странно какво ли биха били "промените и нововъведенията " тогава за него..ПО мои груби сметки - поредното своеволие на "тия от горе". Така ,че задачите от така наречената ПИСА , всъщност са доста приятни и не са никак сложни най-вероятно за тези , за които е доста приятна и никак не  е сложна математиката , като наука...
за повечето деца,(70% от които изобщо няма да знаят , какво е Писа и има ли тя почва у нас ,защото учителките им  дори няма да са си направили този труд да ги информират, все пак България не е само 2-3 града), според мен ще настане шашкане и объркване при вида на подобна задача...макар и доста елементарна сама по себе си...
от тази гледна точка , когато се правят някакви промени по даден изпит би следвало да се даде достатъчно време , т е в началото на годината да ни информират поне ,ако очакват и искат да има по-голяма успеваемост...
Виж целия пост
# 624
Zlatina _ZZ, не зная какви наблюдения имате над деца, справящи се отлично с математиката. Явно единични.Не се заяждам, но е достатъчно да отидете в СМГ, 125-то или 107-мо училище след излизането на резулататите и да се убедите какъв огромен процент от справилите се  отлично,съвсем разбираемо, деца по  математика, имат и много високи оценки  по БЕЛ. Peace И защо да нямат, математиката не им пречи, напротив, логиката в нея им помага  при усвояването на граматичните норми. Колкото до изказа, трябва да престане да битува схващането, че математиците по неписано правило са  някакви сухари, които имат беден речник. Confused Ако четат, нищо не ги отличава от връстниците им.Въобще разделянето на деца на 2 групи, на математици със слаби умения по БЕЛ и на добри литератори с куцаща математика, е твърде необективно.Има толкова много деца, които се справят идеално и по двата предмета. Peace При това не само от математически гимназии.

ПП И да, София не е България,но понякога това е и плюс. Няма я типичната за тук истерия и нещата се  предават съвестно и спокойно.

Иначе, в  горен пост вече споделих пълното си съгласие с това, че промените следва да се оповестяват в началото на учебната година.
Виж целия пост
# 625
Въпросът е принципен, Дидева, не е за зубрачите или за мислещите. Затова дадох примера с лихвата - когато сключваш договора, банката ти казва, че лихвата е Х, а след няколко месеца ти казва, че ще е Х+1. Това може да са 10 лева на месец, и да не е кой знае какъв проблем финансов, но ти оставя гадния вкус в устата, че си правят каквото си искат, а ти трябва да се подчиниш, защото си се хванал на хорото. Същото е и с тези задачи - може да не е кой знае какво, но ти усложнява живота.
Да, така е. Що се отнася до това, че през последните години постоянно се правят някакви промени я по формата на изпитите, я по включеното учебно съдържание, които се оповестяват в последния момент.
Пуснах задачата, защото видях мнения, че задачите от ПИСА не са застъпени в материала и малко деца ще могат да ги решат, а аз не смятам че е така.
Виж целия пост
# 626
Интересно, ако беше станало ясно за въпросните промени на 15,09... какви ли щяхме да си ги говорим... Аз, лично, чух че се готви промяна около средата на Октомври. Не е приятно, но не е и края на света... Ако пък са чак толкова трудни, рязко ще падне максималния бал... Тези, които си знаят ще се справят, тези които не... това е... Само стресираме децата допълнително с подобни дискусии и излишни притеснения
Виж целия пост
# 627
Интересно, ако беше станало ясно за въпросните промени на 15,09... какви ли щяхме да си ги говорим... Аз, лично, чух че се готви промяна около средата на Октомври. Не е приятно, но не е и края на света... Ако пък са чак толкова трудни, рязко ще падне максималния бал... Тези, които си знаят ще се справят, тези които не... това е... Само стресираме децата допълнително с подобни дискусии и излишни притеснения

Максималният бал няма да падне, а скалата за оценяване ще се промени! По-малко точки ще носят по-висока оценка.
Виж целия пост
# 628
Записвам се да следя темата.
Моят седмокласник е в МГ и предполагам, че изпита по бел за нас ще е по-труден(не че  сме застраховани от изцепки и по математика, но какво да се прави като пубертета яко ни тресе).
Виж целия пост
# 629

[/quote]

Максималният бал няма да падне, а скалата за оценяване ще се промени! По-малко точки ще носят по-висока оценка.
[/quote]

Имах в предвид, че точките около 100, ще са чувствително по-малко. Не ми е ясно дали крайната оценка се образува по различен начин всяка година
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия