Истанбул 7

Таня 67,
Би ли могла да разкажеш малко повече за Анкара и Кападокия. Ние не разполагаме с кола, в Европа, но ако си заслужава може да рентваме  или да търся нещо друго. Simple SmileБлагодаря ти предварително.
lindor, моят скромен съвет е, да пуснеш отделна тема за Кападокия и Анкара и Таня да си премести поста там. Не за друго, но отделната тема ще бъде забелязана от повече хора, включително такива, които са посещавали и се интересуват от Кападокия, но не влизат в темата за Истанбул. После ще може да е полезна и на други хора, които търсят информация. Тук се говори, пише основно и само за Истанбул, каквото е и заглавието. Затова не влизат хора, които се интересуват от друго (в общия случай). Тема за Турция има, но там се обсъждат само курортните комплекси, предлагащи хранително- плажен туризъм. Затова и там не е мястото.
Има тема за Кападокия, но според мен отдавна никой не е писал в нея. Ако пуснеш търсачката , ще излезе  или порови малко по -назад по страниците.  А аз ще поровя за полети до там, бях изненадана колко евтиное .

Вчера в Истанбул валя дъжд, после валя сняг; днес грее слънце. Както се казва . на парите, жените и времето на Истанбул вяра да нямаш! Днес в програмата ми са Карие  и Долмабахче, а следобед -азиатската част. Хубаво е да си на почивка!  Hug

Говорихме си ,че още няма засети лалета- моите домакини смятаха,че ако не се засет сега, после ще е късно. Засети са обачче толкова много прекрасни игличини и са толкова много и толкова красиви,че чак ни е яд ,че ще ги вадят!
Ангелина, сподели моля те за азиатския бряг каква ти е програмата?

Аз четох, че лалетата ги засаждат в края на март или началото на април и се чудех как толкова бързо се развиват  newsm78

Благодарим за директното ти включването   bouquet

Май ги засаждат почти развити. Не случайно, саксиите на тези, които продаваха в парка са толкова дълбоки - само махат тънката саксия и ги засаждат с пръстта. Всъщност редовно гледам подновяването на мини цветното каренце до подлеза на университета в София - винаги са готови цветя, а лалетата са с оформени пъпки, които са на нивото на листата. Затова и не им трябва много време - около 1-2 седмици и са отворени напълно (и готови мургавите братя да ги оберат). По-скоро чакат да се стопли, за да ги засадят, защото ако ги сложат при снега, който Ангелина описа, ще загинат. А онова в скобите го написах, защото съм виждала на сутринта на Цветница всички нарциси обрани.  ooooh!

lindor, в Анкара бяхме за много кратко и почти нищо не видяхме. Пепеляшка беше отворила тема за Кападокия, но май се изписаха само 1-2-3 страници. Тя беше поместила пътеписите си. Ето и нещо, писано от мъжа ми - Анкара и соленото езеро, Кападокия и пак Кападокия.

Така, в събота ще ходя до Автогарата да гледам за билети. Кога се пътува и т.н. И евент. да закупя, а след това да резервираме хотел. Тези, които съм набелязала почти всичките са в Бейоглу.

Та ние измислихме такава програма. Тръгване на 12.04 вечерта, нощен преход. Пристигане мн. рано в Истанбул. Заминаване обратно за Бг на 16.04 пак с нощен преход.
Не ми се искаше през нощта да се клатушкаме в автобуса, но така сметнахме, че ще имаме пълни 4 дни с три нощувки.
Т.е. оптимален вариант за дни, прекарани в Истанбул, брой платени нощувки и брой дни, изразходвани като платен отпуск. Laughing

Ще пиша пак дали съм купила билети.
Мили дами, 3 пъти съм правила разходка по Босфора организирано и сме тръгвали от ляво на 300 метра от моста Галата. Сега ще пробвам частно,защото е 3 пъти по-евтино 12 TL . Дали пак в ляво от моста или в дясно да се насоча-къде ще е по-добре да хвана кораб за разходка. Фериботите на отделни пристанища ли са-защото искам да отида до Кадъкьой и бул.„ Багдат„ Благодаря.

Ще пиша пак дали съм купила билети.

Ние бяхме със същата програма през септември, беше страхотно! Heart Eyes Тогава и беше истинско лято и дните бяха дълги, дълги- до 9 вечерта.
После ходихме организирано с 2 нощувки ама не сме така доволни, много малко време е дори и за такива като нас, които са обходили основните маршрути.
Пътувахме с МЕТРО.

Hug
Корабчетата за разходка са отляво на моста Галата- отпред е касата на компанията, ако не се лъжа компанията се казваше Туйрол. Отдясно също има доста корабчета, които предлагат "Босфора тур", дори цените там са с около 1-2 лири по-ниски. Пак отдясната страна е касата е за фериботите на същата компания.
Отляво са Тuryol, отдясно са Ido - на Еминьоню (моста Галата). В първия пост има информация за тур по Босфора.

За Кадъкьой фериботи има през 10мин от Еминьоню. Ако Багдад джадеси ще се минава в обратна посока, от Бостанджъ, фериботи за там има от Кабаташ. И за това може да се прочете по- подробно от първия пост, на първа страница.
  Момичета,здравейте!
Ще пътуваме до Истанбул за едни лекарства.Искам да Ви питам  ...настанени сме в хотел Емин, а ще ходим до болница Мемориал в Окмейданъ.Как може да се стигне най-лесно...
Надявам се на Вашата помощ  Hug
Ще сме семейно 3-та-мама,татко и аз Laughing
ili7372, този хотел къде е? В Лалели ли е? Да предположим, че е там. С трамвая стигате до Еминьоню и от там хващате автобус № 54Е. Същят автобус може да хванете от Таксим, а до Таксим се стига от Аксарай с маршрутка или автобус - от там минават над 10 автобуса до Таксим, на всичките пише Таксим.

Виж в първия пост на темата описано е подробно как се намира Аксарай, Таксим и всичко.
Та веднъж натоварени на автобус № 54Е пътувате до Okmeydani Egt. Hast.1 (съкращение е). Това се пада 21-ва спирка от Еминьоню или 12-та от Таксим. Ако слезете на някоя от предните две смятам, че също идеално ви устройва - линията върти около болницата.

До същата спирка от Таксим можете да хванете също следните автобуси  -  № 54E, 54C (това е С с опашка отдолу, не знам защо не ми излиза и става друга буква), 54ОR (с две точки отгоре е о-то), 54T, 54K, 77MT, 54HŞ.

Моя съвет е да отидете до Таксим, тъй като от там избора ви е огромен - каквото дойде. От Еминьоню е само един автобус, който сутрин е на 10-15мин, по- късно става на 20-25мин.

Без да се притеснявате можете на качване да попитате шофьора  - Мемориал Хастанеси? на малко по- висок глас и с въпросителна интонация. Той ще ви кимне и на нужната спирка даже ще ви дадат знак да слезете. Хората в автобуса също, много са услужливи.
 Hug
Мерси !!!
Да , в  Лалели ще сме.Надявам се да се оправим.Мисля  сами да се оправяме ,без гид Simple Smile
Момичета Еюп султан къде се намира в азиатската част ли?  newsm78 Нещо не мога да се ориентирам.

Ето един линк за гледане в реално време на пейзажи от Истанбул  Wink

www.ibb.gov.tr/tr-TR/e-belediye/Pages/turistik_kameralar.aspx

Откакто го открих всеки ден влизам, надявам се другия месец да го видя отново "на живо"  Joy

Джамията Ейюп султан се намира тъкмо зад кафенето Пиер Лоти  Simple Smile Не чак толкова буквално, де, но там е и квартала Ейюп и джамията. Ако погледнеш на някоя карта се вижда добре как да се отиде пеша.