Новият закон за училищното образование допуска преминаване в горен клас с двойка

  • 33 212
  • 587
# 30
Check Please, явно "онзи учител", бидейки толкова взискателен и безкомпромисен към знанията на учениците, е успял да ги научи на математика. Затова сега печелят конкурси.
Това което Check Please описва не е взискателност, а тормоз и мачкане от позицията на силния.

Срещат се чат-пат и в университетите такива, но там все пак жертвите са по-устойчиви индивиди, не са деца.
Виж целия пост
# 31
Andariel, не си права никак. Тестовете включват по лесни задачи, при които пътят от началото до числения отговор не е толкова дълъг и с толкова разсъждения, за сметка на това са много на брой, което елиминира случайноста. В по добрите тестове има и хинтове, примерно само един от отговорите отговаря на правило за делимост и дори няма нужда да смяташ ако си се сетил да провериш това.
При 'големите' задачи ( а обикновено добрите изпити са комбинация) и сега се оценява на етапи, като правилният числов отговор е само един от етапите.
Така че хайде да не виним тестовете, те са просто инструмент, който може да бъде използван добре или зле като всеки друг.
Виж целия пост
# 32
...
И това сигурно е някоя модерна теория...

Модерното е да имат оценки. Преди нямаше. Аз също не съм имала като дете.

Точно обратното е, по-модерно е да нямат оценки. Няколко години преди вас ние сме имали оценки даже в първи клас, след това ги отмениха (по ваше време), и след това пак ги въведоха  Grinning

Ние даже бележници си имахме в първи клас, използвахме руските, защото бяха много удобно структурирани - най-отдясно беше графата за програмата за деня, следваше по-голяма графа, в която се нанасяха домашните по всеки предмет, следваше графата за оценките и на съседната страница имаше много място за забележки, бележки и отзиви на учителката. Беше много удобно, защото веднага се виждаше какъв материал се е взимал в този ден, какви домашни има по този материал, и как е усвоен точно този конкретен материал. Обаче естествено тези бележници бяха с размерите на тетрадка с около 80-100 страници.
Виж целия пост
# 33
Като не знаеш решението на задачата, но имаш верния отговор, ползваш математическата машина. Ето я! Joy
Виж целия пост
# 34
използвахме руските, защото бяха много удобно структурирани - най-отдясно беше графата за програмата за деня, следваше по-голяма графа, в която се нанасяха домашните по всеки предмет, следваше графата за оценките и на съседната страница имаше много място за забележки, бележки и отзиви на учителката. Беше много удобно, защото веднага се виждаше какъв материал се е взимал в този ден, какви домашни има по този материал, и как е усвоен точно този конкретен материал. Обаче естествено тези бележници бяха с размерите на тетрадка с около 80-100 страници.

Кога точно са се ползвали тези руски бележници?
Виж целия пост
# 35
инструмент са тестовете, но те започват да се превръщат и в методика, която определя как се учи. Като при сертикатния TOEFL е - учейки за него, не научаваш кой знае колко още езика, а само учиш хватките, за да изкараш по-висок резултат, затова си купуваш и огромната тухла с тестове. По нашенско какво проверяваме, как елиминират грешните отговори или как са усвоили материала? За какво са хинтове на човек, който може да реши задачата? Затова и на олимпиади обичайно не се дават тестови задачи, а само с разписване. Ние сме решавали само "големи" задачи, пък и сега можем да решаваме задачите на децата си, обаче следващото поколение родители няма да може нищо да сметне, защото ще е свикнало да търси хинтовете на тестовете. Аз лично съм твърдо за отворените тестове, дори с удоволствие бих върнала едновремешните контролни от по 3-4 задачи, за да се види детето как пише, какво пише, защо го пише.  Peace Не ме разбирай погрешно, не те нападам, просто съм много възмутена от поредната умнотия, която измислят.
Виж целия пост
# 36

Кога точно са се ползвали тези руски бележници?

Сигурно е учила в руско училище.  С ония сладки униформи с къдрички.  Laughing
Виж целия пост
# 37
наистина са много сладки тези униформи. не че са руски, просто са приятни, кокетни
Виж целия пост
# 38
За кандидатстване в УНСС имаше някакъв комплексен тест, сестра ми се яви на него...Това се случва преди горе-долу 3 години. Малко импровизирам какъв беше конкретния въпрос, но нещо от сорта:

По времето на Първата световна война, в България най добре се развиват:
а/ химическата и текстилната индустрия
б/ текстилната и химическата индустрия
в/ хранително-вкусовата и някаква друга индустрия /в момента не мога да измисля/
г/ някаквата друга индустрия и хранително-вкусовата такава.

Всички въпроси от историческия раздел били от този тип...трябвало да уцелиш "акцента" голямо тото.

Аз бях от тези с пчеличките, първи клас бях 90-та година.
Виж целия пост
# 39
Най-силно е било училищното образование през соца, колкото и да ми е трудно да го призная.

Така е, не ми се ще, но няма как да не го призная. Защото тогава имаше система в образованието, последователност, надграждане на знания, приемственост, коренно различно отношение към образованието и учителите. А с демокрацията стана модерно да се говори за рИформи, дойде министър, повече приказва или пробва нещо да въведе, не, че е много обмислено, ама е ново по отношение на старото, докато това-онова, мандата му изтече. Появи се следващия, и той се чувства длъжен да рИформира, всичко на парче, набързо и резултатите са налице. Децата нямат никаква вина, те действат според обстановката и положението в които са поставени. Само ще напиша, че съм работила с курсанти и съм влизала със страх в часовете, страх от това, какво ще ме попитат и дали ще го знам, те бяха страхотно осведомени, боях се, че е повече от това, което аз знам. Това до демокрацията и малко в началото и. После се изумявах как е възможно да не знаят елементарни неща, при това там се приемаха отличници, не случайни и не с тройки, резултат от новаторствата в образователната система, ако това изобщо е система.
За оценките -  имала съм ги и в началния курс. Не помня да съм изживявала стрес и някой да ме е жалил толкова, ако е имало изобщо някакъв стрес, явно е бил здравословен. Peace
Виж целия пост
# 40
Като при сертикатния TOEFL е - учейки за него, не научаваш кой знае колко още езика, а само учиш хватките, за да изкараш по-висок резултат, затова си купуваш и огромната тухла с тестове.

Така е. Даже нищо не научаваш за езика. Всички учебни материали за ТОЕФЛ са пълни със "стратегии". Като му хванеш цаката е лесно.
ТОЕФЛ си е една машина за пари.
Виж целия пост
# 41
О, тестове! Другата ми тема. Любима. Дали имате представа какви
усилия коства да научиш детето, като се изправи пред теста, да си
ползва странични листа, за да пимисли кой отговор е верният?
Рокси, разсъжденията са ти верни, но само при едно условие. Да си
правил контролни в нетестова форма, да си се тренирал да получа-
ваш отговора не чрез тото-шанс, а чрез решаване на проблема пос-
ледователно, с лист и молив в ръка (любим израз от сборник по мате-
матика ми е, простете за плагиата). Чак тогава има смисъл от тесто-
ве. А сега? Ами сега от първи клас са на "тука има, тука няма". Значи-
телно усилие е да научиш детето само да се сеща да си развие мисъл-
та върху белия лист, а не да загради буквичката, която му се струва
най-достоверна.
Виж целия пост
# 42
НСЧ, това са промени, които се предвиждат в новия закон за  образованието.

Така де, това е част от проекта на новия закон, нали за него говори авторката  newsm78
http://bgvesti.com/index.php?option=com_content&view=article … z-&Itemid=106

Да, за него. Но ми се вижда доста неудачно ... Има начин да се изкара тройка, ако ще  и по-най трудния предмет да е. Децата не трябва да бъдат учени да зарязват нещо, ако не го разбират.
Виж целия пост
# 43

Кога точно са се ползвали тези руски бележници?

Сигурно е учила в руско училище.  С ония сладки униформи с къдрички.  Laughing

Не ги помня униформите с къдричките.  Simple Smile Във Варна откриха руското училище, когато аз бях първи клас (или предучилищна  newsm78). Учеха в нашата сграда в другата смяна. Покрай тях нас ни сбъркаха от руски.  ooooh!
Виж целия пост
# 44
и кой е верният отговор? А и Б са едни и същи, само са им сменени местата на думите, В и Г са също токова малоумни. Тук ще ме зацафарят.

Е, тоефела е машина за пари, ама университетите си го искат.  Confused
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия