Новият закон за училищното образование допуска преминаване в горен клас с двойка

  • 33 284
  • 587
# 60
Кай говори да не знаеш една дума английски. Но трябва да знаеш рецептата.  Теста, точните отговори.
Виж целия пост
# 61
рокси, не зная къде учат децата ти, но учителят няма много време да наблюдава кое дете какво прави, защото в клас са по 30 деца, а трява всяко дете да има по не знам си колко оценки на месец. И затова пускат тестове един след друг, все по-рядко става изпитването на дъската, съвсем натюр детето да си реши задачата или да разкаже урока.
Да, ако хич не знаеш английски, няма да изкараш никакъв резултат, но дори с игра на тото, все ще улучиш някакъв отговор. Но човек, който не знае английски хич не се и явява на изпит. В училище децата все повече започват да учат "за теста", а не за да знаят. Може чудесно да се справи на теста, но да не може с две думи да ти каже за какво става въпрос.  Peace
Виж целия пост
# 62
НСЧ, някак си за едно дете няма да бъде особено приятно да прави опити да си изкара оценката до 30.9 и на 1.10 в разгара на новата учебна година да се чуди в 3 или 4 клас е (хипотетично) и как се стигна до там. Но това, разбира се, е мое мнение Simple Smile

Отговорът ми беше във връзка с това, че щом не разбира нещо, зарязва го и продължава. А не е така.
За новият ти въпрос - как ще се чувстват, това е нещо съвсем друго. 2 седмици след началото на учебната година повечето още не са усетили, че са на училище, така че не мисля, че ще е фатално да иде в друг клас. Да си сяда на задника и да учи. А и доколкото разбирам, има възможност да си поправи оценката преди това, 30-ти 09 е последния шанс, никой не го кара да чака до септември.

Andariel, ние сме били по 30-35 деца винаги и не помня да е имало проблем с времето за изпитване. Сега са 24 деца в класа на детето ми, все ще се оправят някак.
Виж целия пост
# 63
ок, само дето ние имахме по 3-4 оценки на предмет за срока, барабар с класното и контролното (2 изпитвания, едно класно и едно контролно), а по разказвателните имахме само по 2 оценки. Сега трябва на месец, ако не се лъжа, да са изпитани поне по веднъж. И урокът да се преподава. Сега не им стигат по две страници в бележника, а нашите навремето бяха едва малко повече от половин попълнени.
Виж целия пост
# 64
При задачите с разписване, учителят може да проследи целия процес, да оцени логиката на написаното, а не само крайното число.

Това отнема време, а такова няма - нито учителят /работи на друго място, вместо да проверява ред по ред задачи/, нито броя часове, в които "разписването" на задачи отнема време, а трябва да се взема нов урок всеки час.  В т.нар. учебни тетрадки пък мястото предвидено за решение е горе-долу за отговора.
Преминаването в по горен клас с двойка, не мисля, че ще промени нещо. От година на година училището се превръща просто в място, където децата да се прибрани, докато родителите са на работа.

Рокси, далеч си от реалността. Теоретично теста е хубаво нещо, когато е подготвен със стратегия и има определени цели. Когато обаче се дават тестове за всичко, особено "затворени" резултата е плачевен.
Виж целия пост
# 65
За човек, който малко поне поназнайва материята, не е проблем от три вероятни отговора, един от които е абсолютно неприемлив, да "познае" верния. Но това не означава, че ако му зададеш конкретен въпрос, то същото това дете ще може да ти даде конкретен отговор.
Не харесвам тестовата система на изпитване в училище. Това води до трайни незнания, а не до трайни знания.
На всичкото отгоре отговорите не винаги са структурирани коректно. При един отворен въпрос, в който ученикът излага твърдението си, последвано от доказателствен материал и заключение, няма абсолютно никакво колебание дали знае или не знае. Понякога пък разсъждението е толкова оригинално и нестандартно, че само заради това ще си заслужи по-висока оценка.
А сега с тия а/, б/, в/ съществува веротността както детето да не разтълкува правилно отговорите /понякога те не са еднозначни/, така и случайно да налучка верния. Което пък изобщо не дава вярна представа за истинските познания и разбиране на материята.
И откъде, по дяволите, се натрупаха толкова много новости в различните области, та се налага, вместо 2-3 часа математика /както аз съм учила навремето/, всеки ден да имат математика и всеки ден да се преподава нов урок! За останалите предмети положението е същото.
И накрая наистина излизат едни неграмотници /нямам предвид само правописа/, хора, които са тотално лишени от обща култура, които наистина не знаят как да си изчислят квадратурата в жилището, което ще боядисва, незнаещи собствената си история, непознаващи географията нито на държата си, нито на света, неумеещи да се изразяват в писмена форма, за химия, физика и биология изобщо не коментирам.
Виж целия пост
# 66

Нали точно това казвам- че не можеш ей така, без да знаеш една дума английски да хванеш тойфелската тухла и да се подготвиш за изпита- трябва да знаеш английски на прилично ниво.


TOEFL се ползва основно за да докажеш владеене на езика на ниво нужно за учене в университет. Т.е. би трябвало да е високо ниво. А то не е така. На практика можеш да вземеш ТОЕФЛ и с далеч по-посредствени знания, както и да не го вземеш въпреки, че владееш перфектно езика. Имам предвид да получиш висок резултат, то всеки го взема с някакъв.
 
На подготвителния курс, на който ходех учителката (преподавателка в АЕГ) на пробните тестове правеше точно толкова грешки, колкото и ние. Между другото тези курсове са само загуба на време. Зубрене на отговорите, че и на есетата му е майката. Купуваш си учебник, СД-та и един онлайн симулатор на тест, залягаш над тях и това е. И да проучиш добре местата, където се провеждат тестовете. На някои места са по 5-6 човека в голяма зала, на други са по 20 в малка зала. Във втория случай, ако ти си на част "Слушане", а този който стои до теб е на част "Говорене" става мазало. Отговорите ги цъкаш на принципа "Тука има, тука няма". А това се случва постоянно, защото различните части за всички са в различна последователност. Затова е важно на какво разстояние са хората един от друг и даже какви са им слушалките.
Има и субективен елемент - на частта с говоренето например. Говориш на компютъра, а някой някъде те оценява и никой не знае как.
Моментното състояние на индивида също е от значение. На теста ти е нужна свръх концентрация в продължение на 4 часа с 10 минутна пауза само. И всичко, което правиш е за определено време, което е много малко за обема на отделните части. В учебниците даже подробно те учат как да "скимваш" текста, защото за зададеното време ти даже не можеш да изчетеш текстовете, камо ли да разбереш за какво се говори.  Laughing Темите и термините в тях са такива, че на твоя език да е написано, пак няма да ги разбереш от едно прочитане.

Та толкова за тестовете и "знанията", които отразяват.
Виж целия пост
# 67
по едно време моите се бяха запалили по една игра, нещо конкистадор май се казваше, в която има въпроси от всички сфери, на български е. Всеки от тях, в един момент възкликна "еее, мамо, сега разбрах каква е ползата от това да учиш история" и "сега разбрах защо трябва да се ходи на училище". И то при положение, че децата ми са от мотивираните, отличници са и нямаме проблем с организацията, редовното учене и лобюзнателността. Хем ми стана смешно, хем ми стъна тъжно.
Виж целия пост
# 68
Не е смешно, ама... натам вървят нещата:

Виж целия пост
# 69
то си е точно така, все по-често децата разчитат на уикито и мрежата изобщо. Когато не можем да се сетим за нещо, им казваме да питат гугъла. Последно търсих инфо по химия, за структурните формули.
Виж целия пост
# 70
то си е точно така, все по-често децата разчитат на уикито и мрежата изобщо. Когато не можем да се сетим за нещо, им казваме да питат гугъла. Последно търсих инфо по химия, за структурните формули.
Нищо лошо не виждам в това, ако научават информацията.

Тестовете са добро изпитно средство, но за да се ползва се преподава по съвсем различен начин и се учи по различен начин. За изпит с тестове се учи като решават N на брой примерни тестове по темата. У нас и тестовете, които се съставят често са безумни. Няма да забравя един смехотворен опит за тест в СУ. Материала беше Оксфордския учебник по икономическа социология, лекции и няколко хиляди страници от различни автори. Дори не мога да пресъздам въпросите, за да ви разсмея, но нямаше нито един колега с повече от един верен отговор. Laughing
Виж целия пост
# 71
Материала беше Оксфордския учебник по икономическа социология, лекции и няколко хиляди страници от различни автори. Дори не мога да пресъздам въпросите, за да ви разсмея, но нямаше нито един колега с повече от един верен отговор. Laughing
Затова и индивидуалният резултат трябва да се оценява по гаусова крива от всички постигнати резултати на конкретния тест. И да е минава/не минава. Wink

В това трябва да е смисълът на тестовете, а не миш-маш.
Виж целия пост
# 72
Материала беше Оксфордския учебник по икономическа социология, лекции и няколко хиляди страници от различни автори. Дори не мога да пресъздам въпросите, за да ви разсмея, но нямаше нито един колега с повече от един верен отговор. Laughing
Затова и индивидуалният резултат трябва да се оценява по гаусова крива от всички постигнати резултати на конкретния тест. И да е минава/не минава. Wink

Изразът "капиталистически потосмукачи" е употребен за пръв път от Карл Маркс в Капиталът на страница:
а/ 162
б/ 262
в/300
 Laughing
Виж целия пост
# 73
 Simple SmileНе съм изненадана от това предложение, макар че не одобрявам.
Министър Игнатов преди време предложи всички университети да въведат български език поне в първи курс.Ако това е наложително какво се прави 12 години в училище, след като даже не могат и за 12 година да ограмотят на едно поне 70% учениците-все пак говорим за някаква прилична грамотност.Въведат ли го още по зле ще стане според мен.

BirdsFlu, съгласна съм с теб, и сега това е голяма част от образованието, за тези които искат да учат.

А за това Външно оценяване защо въобще го въведоха, след като се отчита само като справки, освен 7 клас, защо примерно не го ползват на принципа минава не минава в по-долните класове.
Виж целия пост
# 74
За човек, който малко поне поназнайва материята, не е проблем от три вероятни отговора, един от които е абсолютно неприемлив, да "познае" верния. Но това не означава, че ако му зададеш конкретен въпрос, то същото това дете ще може да ти даде конкретен отговор.
Сигурно си права, но аз честно казано, никога не съм се явявала на толкова елементарно направен тест.
А и не знам кое е по лошо - описаното от теб или соц методата 'номер трети да разкаже урока', който задължително започва с точка 1 'що е молекула' ( например). В общи линии мисълта на номер трети работи максимум в режим възпроизводство и след това забравяне.
Пък това, че смисълът на училището и познанията са да даваме верните отговори в игра на Конкистадор ( Стани богат, кръстословицата от последната страница или друго подобно) ще го оставя без коментар  Confused
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия