ШЕСТОКЛАСНИЦИ - тема № 33

  • 55 565
  • 761
# 705
Ние продължаваме да се мъчим  ooooh! Утре ще ходя да търся сборник със задачи или помагало по математика. Иска ми се да има и теория вътре, до сега съм купувала на Вега 74 за 4 и 5 клас.

Аз купувам на Анубис какъвто е и учебника.Единствено не ми харесва ,че авторите са различни и малко по различен начин се представят нещата,но върши работа.В началото на всеки раздел са изнесени в таблица всички формули за съответните задачи.Тук таме се среща и някоя решена задачка.Има и тестове на края на всеки раздел.Основно от там се упражняваме и подготвяме за контролните.

Вчера приключиха със степенуването.Да видим сега с рационалните числа каква каша ще забъркаме!
Виж целия пост
# 706
В крайна сметка взех на Коала Прес и на Архимед. Ние имаме още да се упражняваме, но аз съм инат и ще издържа, за детето не гарантирам обаче  Grinning
Виж целия пост
# 707
В крайна сметка взех на Коала Прес и на Архимед. Ние имаме още да се упражняваме, но аз съм инат и ще издържа, за детето не гарантирам обаче  Grinning

Нашият татко снощи окончателно се отказа да помага. Обяви, че е вредно за живота и здравето му  Tired  Тази вечер смятам да взема 2 валерианчета и да седна да се пробвам аз, пък да видим какво ще стане  Mr. Green Последно утре им било контролното, та имаме още малко шанс да влезем в пътя.
Виж целия пост
# 708
Контролното мина, най - високата оценка е била 4, той е с 3. Според него вече е минал урока и няма смисъл да ги учим, ходи обяснявай, че не става така. На всичкото отгоре са го избрали в отбора по футбол на училището и трябва да се пази физически да не се натоварва преди мача утре. НО според него това означава и да не се натоварва психически и ми развива теориите как не трябва сега да учи и т. н.
Виж целия пост
# 709
Bambulka,
Може ли да помоля да ми пратиш задачите от това контролно.  Praynig Явно критерият за проверка на знанията на нашите 6-ници  са силно занижен. Искам само да си сверя часовника.
Виж целия пост
# 710
Bambulka,
Може ли да помоля да ми пратиш задачите от това контролно.  Praynig Явно критерият за проверка на знанията на нашите 6-ници  са силно занижен. Искам само да си сверя часовника.

Аз го разписах и го върнахме, но има голяма вероятност да го е забравил вкъщи. Ако е така ще ти го изпратя.

Ето ги задачите:
http://dox.bg/files/dw?a=26973063a4
Виж целия пост
# 711
Ще ги дам и аз на моя младеж да ги реши. Не ми изглеждат трудни, ама знам ли шестокласникът какво ще каже.

Момичета, а как се решаваше задача, в която се търси повърхнина на фигура, примерно паралелепипед,  съставен от кубчета с дължина на страна 1 см. От паралелепипеда са остранени известен брой кубчета. Трябва да се намери обема и повърхнината на получената фигура. Обема го намерихме, но нямам спомен как се изчисляваше повърхнината. Не знам дали изобщо стана ясно, но не мога да нарисувам фигурата тук.
Виж целия пост
# 712
Добро утро! УСПЕХ НА ДЕЦАТА С КОНТРОЛНИ ДНЕС!

Контролното за степенуване мина. Според щерката - девет от десет задачи със сигурност верни, десетата - верен отговор, но директно решила израза без да опрости преди това. Твърди, че условието (а тя вече четяла условието по няколко пъти Laughing) било "Решете задачата", и тя - решила. Ще видим, като го донесе. Рационалните числа ги започнаха и по нейни думи са много по-приятни от степенуването. Големият зор ще дойде у нас с геометричните задачи.

Bambulka, благодаря за задачите. Ще опитам и аз да кача нашите, като ги донесе детето.
Виж целия пост
# 713
Ще ги дам и аз на моя младеж да ги реши. Не ми изглеждат трудни, ама знам ли шестокласникът какво ще каже.

Момичета, а как се решаваше задача, в която се търси повърхнина на фигура, примерно паралелепипед,  съставен от кубчета с дължина на страна 1 см. От паралелепипеда са остранени известен брой кубчета. Трябва да се намери обема и повърхнината на получената фигура. Обема го намерихме, но нямам спомен как се изчисляваше повърхнината. Не знам дали изобщо стана ясно, но не мога да нарисувам фигурата тук.

Преписвам формулата (от учебника за пети клас) за повърхнина на правоъгълен паралелепипед, дано да послужи:

S=2.(a.b+a.c+b.c), където a,b и c са размерите на паралелепипеда.
Виж целия пост
# 714
Благодаря, spring mama,  формулата е ясна.В нашата задача, обаче,  става дума за паралелепипед "с липсващи части"  Thinking
Виж целия пост
# 715
Айяла, по някакъв начин трябва да се извади лицето на липсващите части от лицето на самия паралелепипед. Синът ми решава подобни задачи, сигурна съм, обаче не мога да намеря къде  newsm78.
Виж целия пост
# 716
Ще ги дам и аз на моя младеж да ги реши. Не ми изглеждат трудни, ама знам ли шестокласникът какво ще каже.

Момичета, а как се решаваше задача, в която се търси повърхнина на фигура, примерно паралелепипед,  съставен от кубчета с дължина на страна 1 см. От паралелепипеда са остранени известен брой кубчета. Трябва да се намери обема и повърхнината на получената фигура. Обема го намерихме, но нямам спомен как се изчисляваше повърхнината. Не знам дали изобщо стана ясно, но не мога да нарисувам фигурата тук.

Имаш предвид вероятно нещо подобно:


Кара се малко по бабешки.
син  таван  +  син под =  4 кубчета  горе с по 1 стена в синьо +  5.4 кубчета с по една стана в синьо долу =  4 + 20 = 24 стени в синьо
зелена лява + зелена дясна стена = 4 кубчета вдясно с  по 1 стена в зелено + 4.4 кубчета вляво с по 1 стена в зелено = 4+16=20 стени в зелено.
червена предна + червена задна стена = 2.11 = 22 кубчета с по 1 стена в червено = 22 стени в червено
В разрез: 7.4= 28 стени в жълто
=> 24+20+22+28= 94 стени. Всяка от тях е с лице 1 cm^2. => 94.1 cm^2 = 94 cm^2
Това е и пълната повърхнина. Peace

С изваждането на липсващото  от цялата повърхнина на пълен паралелепипед е математически по-издържано пресмятането, но трябва да се внимава да не се забравят лицата на стените в жълто.
Виж целия пост
# 717
Bambulka,
благодаря много.
Не мога да преценя лесни ли са или не за 6-класниците, щото те не са хора като нас, вятър ги вее на бяла кобила. Аз и нашите тестове само подписвам.
Вече съм уморена от помагане. Имам чувството, че детето се превръща в психовампир.
Вместо да се задълбочи в урока по ЧП например, мрънка, че не го разбира, за да го сдъвча. По история търсих помощни материали за улесняване и запаметяване. Вадих енциклопедии да види разликата между средновековие и ренесанс, а бе половин ден ровене и обяснение беше. Днес ще разбера резултата.
По математика съм я предала в професионални ръце.
Ако се навие и по български ще е супер, но още се опъва.
Виж целия пост
# 718
Русалке, такава фигура имах предвид, благодаря! Синът ми е решил задачата по описания от теб начин, а на мен все ми се струваше, че трябва да има някаква хитринка.
Виж целия пост
# 719
Bambulka най-сърдечни благодарности за задачите.
Поздрави
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия