Съвет за развод с топлофикация :)

  • 30 595
  • 217
# 195
Всъщност просто недейте да ползвате отопление в имота, предполагам, че радиаторите ви могат да се регулират. Така ще ви остане само сградната инсталация, а сумите, които ви начисляват прогнозно през сезона, ще ви бъдат върнати на изравнителна сметка. Никойа не може да те кара да се отопляваш на сила.

Да де, така кредитирахме Топлофикация една зима. Сумата, която ни върнаха беше четирицифрена, но аз тия пари ги кихах по време на отоплителния сезон, когато и без това семейните разходи са повишени, заради отоплението с други източници.
Виж целия пост
# 196
Всъщност просто недейте да ползвате отопление в имота, предполагам, че радиаторите ви могат да се регулират. Така ще ви остане само сградната инсталация, а сумите, които ви начисляват прогнозно през сезона, ще ви бъдат върнати на изравнителна сметка. Никойа не може да те кара да се отопляваш на сила.
Според мен идеята е съвсем друга.
С минаването на над 50 % вариантите са два
- Или да чакат Топлофикация да ги уведоми, което не вярвам да стане, не са заинтересовани
- Или на ОС да решат да се откажат от отопление и по желание да оставят само затопляне на водата.
Така смятам, че се елиминира фактора за плащане на такса мощност
Виж целия пост
# 197
Писна ми от топлофикация. Толкова нагли обирджии няма  никъде. От 2 години никой не живее в жилището, но редовно отоплителния сезон по 40-50 лв. сметки. Е то загуби, загуби но защо аз да им плащам? Съдели ме без да знам е как става? Когато живеех там си бях редовен платец, незнаех че трябва да плащам и без грам да пускам радиаторите. Били завели дело, е ок ама те ми имат настоящия адрес, защо никой не ме е уведомил, че имам задължения? Ходих да се разправям с тях и отговора им беше, че били залепили бележка е ок ама аз като живея в друг град как да я видя тази бележка? Ако не бях отишла до жилището, за да го проверя дали е ок, нямаше и да знам какво става, докато не се появят на вратата ми от Агенцията по вземанията. Е как може такова безобразие, че и разноските за техния адвокат трябва аз да плащам. Това вече е прекалено! Дайте съвет, има ли смисъл да се съдя и нервя още с тях.
Виж целия пост
# 198
Регистрирах се за да споделя и моя опит с Топлофикация,
В нашата абонатна станция (състой се отдва входа), ситуацията е следната, в единия вход топло позлват 12 апартамента от 24 общо, а в другия 13 апартамента, като във всеки апартамент се ползват не повече от един или два радиатора от общо 4 на брой.
Писах на топлофикация писмо относно  Наредбата за топлоснабдяването и чл.78, като настоях да спазят процедурите описани в наредбата,а те  ми отговориха, че всичко е наред и няма основание да искам подобни неща от тях.
Моля дайте ми съвет как да постъпя, всякак ги смятах дори 12 апартамента да ползват по 3 радиатора, това са 36 радиатора от общо 80 във входа, което пак е по-малко от 50%
Как да постъпя за да накарам Топлофикация да спази Наредбата за топлоснабдяването  и чл.78 и да прекрати топлоснабдяването към абонатната станция.
Благодаря Ви !
Виж целия пост
# 199
Регистрирах се за да споделя и моя опит с Топлофикация,
В нашата абонатна станция (състой се отдва входа), ситуацията е следната, в единия вход топло позлват 12 апартамента от 24 общо, а в другия 13 апартамента, като във всеки апартамент се ползват не повече от един или два радиатора от общо 4 на брой.
Писах на топлофикация писмо относно  Наредбата за топлоснабдяването и чл.78, като настоях да спазят процедурите описани в наредбата,а те  ми отговориха, че всичко е наред и няма основание да искам подобни неща от тях.
Моля дайте ми съвет как да постъпя, всякак ги смятах дори 12 апартамента да ползват по 3 радиатора, това са 36 радиатора от общо 80 във входа, което пак е по-малко от 50%
Как да постъпя за да накарам Топлофикация да спази Наредбата за топлоснабдяването  и чл.78 и да прекрати топлоснабдяването към абонатната станция.
Благодаря Ви !
Тая работа става с общо събрание на двата входа, взима се решение от собствениците според закона за етажната собственост и като се впише в протокола заедно с протокола се отива да се подаде молба. Не се смята на радиатори, а на брой апартаменти, т.е и с 1 и с 5 радиатора да е апартамента, имат равни права.
Виж целия пост
# 200
Регистрирах се за да споделя и моя опит с Топлофикация,
В нашата абонатна станция (състой се отдва входа), ситуацията е следната, в единия вход топло позлват 12 апартамента от 24 общо, а в другия 13 апартамента, като във всеки апартамент се ползват не повече от един или два радиатора от общо 4 на брой.
Писах на топлофикация писмо относно  Наредбата за топлоснабдяването и чл.78, като настоях да спазят процедурите описани в наредбата,а те  ми отговориха, че всичко е наред и няма основание да искам подобни неща от тях.
Моля дайте ми съвет как да постъпя, всякак ги смятах дори 12 апартамента да ползват по 3 радиатора, това са 36 радиатора от общо 80 във входа, което пак е по-малко от 50%
Как да постъпя за да накарам Топлофикация да спази Наредбата за топлоснабдяването  и чл.78 и да прекрати топлоснабдяването към абонатната станция.
Благодаря Ви !

Съгласно наредбата
Когато топлинният товар на отоплителните тела в сграда - етажна собственост, е намален с над 50 % от проектния отоплителен товар на сградата и количеството на енергията, отделена от сградната инсталация, е по-голямо от количеството на енергията за отопление на имотите, топлопреносното предприятие е длъжно писмено да уведоми потребителите в сградата - етажна собственост, и лицето по чл. 139б ЗЕ и да предприеме действия съгласно т. 6.6 и 6.6.1 от методиката.
 Не се говори за брой абонати а за проектен товар и потребяем товар

Лесния вариант
ОС на Ет. С. с решение за отказ от парно. Но трябва да е и за двата входа потребители на абонатната.
Трудния вариант
 Да изискате от топлото каква е проектната  мощност, колко е натоварването за предишните поне два сезона.
 Ня вярвам да дадат инфо и се отива към закона за достъп до информация.
  Както и преди съм писал - при разнасянето на фактурите от топлото има и още една сметка която се прилага и тя е за разхода на сградата за месеца. По принцип трябва да я получава упълномощен пред топлото човек от сградата, но не е задължително.
Просто я насочват за по лесно към някой от блока и той вместо да я сложи за обща информация във входа  я мята в кошчето.
Питайте кой я получава и там нещата са написани
Виж целия пост
# 201
Писна ми от топлофикация. Толкова нагли обирджии няма  никъде. От 2 години никой не живее в жилището, но редовно отоплителния сезон по 40-50 лв. сметки. Е то загуби, загуби но защо аз да им плащам? Съдели ме без да знам е как става? Когато живеех там си бях редовен платец, незнаех че трябва да плащам и без грам да пускам радиаторите. Били завели дело, е ок ама те ми имат настоящия адрес, защо никой не ме е уведомил, че имам задължения? Ходих да се разправям с тях и отговора им беше, че били залепили бележка е ок ама аз като живея в друг град как да я видя тази бележка? Ако не бях отишла до жилището, за да го проверя дали е ок, нямаше и да знам какво става, докато не се появят на вратата ми от Агенцията по вземанията. Е как може такова безобразие, че и разноските за техния адвокат трябва аз да плащам. Това вече е прекалено! Дайте съвет, има ли смисъл да се съдя и нервя още с тях.
..............................................
shugarbeibs, имам подобен апартамент, който не ползвам от години. /заплащам месечно около 90-100 лв. апартамента е голям/.  В такъв случай, се пуска молба /заявление/ в която се декларира, че апартамента е необитаем и ще бъде с изключено топлоснабдяване за период 20...г.20..г към съответната Топлофикация. Следващата година, отново се подновява заявлението. Трябва да е подписано от упълномощено лице от етажната собственост. Въпреки това, идват сметки за разходите по мрежата. /сградна инсталация/. Такъв е закона. Няма смисъл да се съдиш, те са в правото си. Ще те осъдят.
Виж целия пост
# 202
Да де, така кредитирахме Топлофикация една зима. Сумата, която ни върнаха беше четирицифрена, но аз тия пари ги кихах по време на отоплителния сезон, когато и без това семейните разходи са повишени, заради отоплението с други източници.
Което за пореден път ме навежда на мисълта защо на " пресрочилите " сметките ( колко са реални само те си знаят ) се начисляват доста солени лихви, а когато се окаже, че дружеството е надвишило сметките на хората не се начисляват лихви в тяхна полза.
Извинявам се ако е коментирано, но са ми доста непонятни ( и не само на мен ) начините, по които се отчита изразходената енергия ? Защото за мен не е нормално и през март, и през януари да плащам почти равностойни сметки.
Виж целия пост
# 203
Което за пореден път ме навежда на мисълта защо на " пресрочилите " сметките ( колко са реални само те си знаят ) се начисляват доста солени лихви, а когато се окаже, че дружеството е надвишило сметките на хората не се начисляват лихви в тяхна полза.
Това е по скоро задача за омбудсмана - За равнопоставеност в отношенията с монополите.
Виж целия пост
# 204
Чия собственост са помещенията, в които е абонатната станция по принцип?
Как е учредено това право на собственост?
Как се процедира, когато помещението е частна собственост (на отделен абонат)?
Виж целия пост
# 205
За равнопоставеност в отношенията с монополите.
Такава няма  Twisted Evil
Виж целия пост
# 206
Здравейте момичета. От миналият сезон имам проблеми с единият радиатор. Той просто е студен. Интересното е , че и централната тръба която топлоподава към него е хладка. Обезвъздушен е , пълен е с вода , (потича от винтила) . Изобщо си нямам идея какво стана. Хрумна ми да помоля Топлофикация за съдействие , но. ... Ето какво открих в сайта им :

Когато повредата е в жилището на абоната или в общите части на сградата, тогава, при желание от страна на потребителите и срещу заплащане, екипът може да отстрани повредата и да възстанови топлоподаването. Потребителите получават финансов бон за извършената и платена услуга. Пристигането  на авариен екип, спирането и източването  на повредената инсталация се заплаща според утвърден ценоразпис и клиентите получават  фактура и финансов бон.

Т.е. според написаното АЗ сега трябва да си платя , защото тръбите и радиатора са си моя грижа. А дали аз не би следвало да си заплащам за топлоподаване - до стаята. Какво значи , че само абонатната е техен ангажимент? Ами щом тръбите са мой ангажимент, следователно мога да ги премахна, нали? Да, да ама -не. Типично в техен стил- когато , каквото им е изгодно..
Виж целия пост
# 207
tea22, така е. Писала съм за този вид проблеми - хладка или студена тръба и топлото не стига до здрав радиатор. Това е манипулирано в самата абонатна станция - някой е намалил блендата за минаване на топлина. А и ако апартаментите над вас разчитат само на тръбите и не пускат радиаторите - проблема се задълбочава. Говори с човека от блока, който поддържа абонатната. Ако не се подобрят нещата - викай техници от ТЕЦа. Ще им платиш, ще оправят работата. А после някой мизерник пак ще врътне блендата. Вече трета зима ще се боря с подобни екземпляри. Но аз прилагам друга тактика - обявила съм, че за студена тръба няма да платя таксата за входа. и така един я оправя, друг връща и се гоним по етажите.
Виж целия пост
# 208
И при нас е така. От 4 помещения с парно в 3 тръбите са напълно студени. Точно мислех да пиша жалба до Топлофикация София Изток. Сметките ни за общи части са повече от отоплението на имота...а то няма общи части  Cry И радиатори в коридорите няма. Как да се реши този въпрос?
Виж целия пост
# 209
Миналата година имах подобен проблем с парната инсталация.  Един ден просто спряха радиаторите да работят. Бяха обезвъздушени и от тях течеше вода, но студена до хладка. Обадих се на Топлофикация,  дойдоха и не можаха да отстранят повредата. Отговора им беше: "Ваш проблем, оправяйте се, не можем да отстраним повредата, не знаем къде е"". Извиках от "Техем" ремонтна бригада и в рамките на половин ден повредата беше отстранена. Заплатих около 100 лв. Проблема беше в абонатната станция. Прочистиха я,  отвориха блендата и повишиха налягането за да изпълни радиаторите. Доволна съм.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия