Кандидат- студентски изпит по математика

  • 10 235
  • 21
# 15
Вижте, нито съм заинтересована да защитавам някого, нито съм майка на  дванадесетокласник. Но ми се струва съвсем естествено това човек да влезе още в началото на годината  в сайта на съответния университет или факултет и да се поинтересува  в детайли за конкретните условия за кандидатстване и  прием в него. Не става дума за дълго и безцелно  ровене из сайтове, а за набиране на информация, касаеща подготовката.
Виж целия пост
# 16
Аз съм учител по мат и майка на студентка 1 курс, ФМИ, СИ.
За първи път чувам, че има хора, които не знаят в/у какъв материал е изпитът по мат. За всички ВУЗ-ове математиката е в/у ПП ( 2 равнище). Само матурата е в/у ЗП ( 1 равнище) и затова, в СУ тя се умножава по коефициент 2. Пълно 6 на матура по мат се приравнява на 4 от оценка от изпита (2 равнище). Едва тази година ФМИ пуска два вида изпити, пак по 1 и 2 ниво. И пак този, който е по 1 ниво, се умножава по коеф.2
Виж целия пост
# 17
http://www.fmi.uni-sofia.bg/priem/zadachi_8_04_2012

Това са задачите от април, първият предварителен изпит.
Виж целия пост
# 18
Включвам се в качеството си на преподавател във ФМИ.
От година на година задачите на нашите изпити стават все по-лесни и по-лесни. Участвам ежегодно в проверките и съм свидетел на масова неграмотност в областта на математиката. Добре, ние ще дадем лесни задачи, ще влязат децата и после какво ще ги правим, как ще ги обучаваме. Те в началото гледат като  омагьосани и се чудят къде са попаднали.

Съласна съм с по-горно мнение, което изтъкваше, че първо се запознаваш с изискванията и после по тях се готвиш за изпита, колко по-ясно да се обявят тези изисквания, ако не на сайта на съоветния ВУЗ. Детето като е ходило на уроци, не знае ли каква е крайната цел?

И да, отпадат още в първи курс, и от моя випуск навремето отпадаха ( 1992-1997). Едно е да го гледаш отвън, друго е да си вътре в матрицата и да си дадеш сметка това за теб ли е или не е.
Виж целия пост
# 19
Включвам се в качеството си на преподавател във ФМИ.
От година на година задачите на нашите изпити стават все по-лесни и по-лесни. Участвам ежегодно в проверките и съм свидетел на масова неграмотност в областта на математиката. Добре, ние ще дадем лесни задачи, ще влязат децата и после какво ще ги правим, как ще ги обучаваме. Те в началото гледат като  омагьосани и се чудят къде са попаднали.

Съласна съм с по-горно мнение, което изтъкваше, че първо се запознаваш с изискванията и после по тях се готвиш за изпита, колко по-ясно да се обявят тези изисквания, ако не на сайта на съоветния ВУЗ. Детето като е ходило на уроци, не знае ли каква е крайната цел?

И да, отпадат още в първи курс, и от моя випуск навремето отпадаха ( 1992-1997). Едно е да го гледаш отвън, друго е да си вътре в матрицата и да си дадеш сметка това за теб ли е или не е.
+1 Peace

Един 18-19 годишен младеж/девойка  ако не е в състояние сам и навреме  да набере надлежно поднесената му информация за кандидатстването и приема, накъде е тръгнал? Колко време ще му отнеме да прочете това от линка?10-15-20 минути? С какво това време ще попречи на подготовката му?

http://www.fmi.uni-sofia.bg/priem

И ми се струва съвсем естествено задачите, с които се кандидатства за специалности, толкова тясно обвързани с математиката, да  надхвърлят като сложност наученото като санитарен минимум в училище по ЗП.Иначе какво ще става след влизането?Как ще се справят? Thinking


Виж целия пост
# 20
http://www.fmi.uni-sofia.bg/priem/zadachi_8_04_2012

Това са задачите от април, първият предварителен изпит.

Не разбирам от какво толкова недоволстват някои родители...скъсало се било детето от учене!
Ако това са били задачите от изпита, ами те са елементарни.
Когато аз кандидатствах с математика в СУ преди 20 години, нещата наистина си бяха сериозни, а задачите "само" 3 на брой.
Сега....университетите явно искат повече студенти, съответно дават да се влиза без никакви познания. По същия начин явно и завършват "горките деца". Докато не се регулира броят на висшите учебни заведения в България, нещата няма да се оправят и все по-лошо ще бъде качеството на образование. "От всяко дърво свирка не става"  и математика не се учи, ей така, между другото! #Cussing out
Виж целия пост
# 21

Сега....университетите явно искат повече студенти, съответно дават да се влиза без никакви познания. По същия начин явно и завършват "горките деца". Докато не се регулира броят на висшите учебни заведения в България, нещата няма да се оправят и все по-лошо ще бъде качеството на образование. "От всяко дърво свирка не става"  и математика не се учи, ей така, между другото! #Cussing out
[/quote]

Проблемът не е в броя на университетите, а в това, че държавата им изплаща субсидии на бройка студенти. Резултатът е очевиден - приемните изпити стават все по-лесни, приема се с матури не особено съответстващи на основните дисциплини във вуз-а. Познавам поне 5-има души, които не знаят какво е радиус на окръжност и как да го пресметнат като знаят диаметъра, но ще стават инженери #2gunfire
А относно справочниците, които е разрешено да ползват на изпита: била съм преди 3-4 г. квестор на приемен изпит по математика. Когато обявихме началото сигурно около 90% от кандидатите отвориха първо справочниците и почнаха да ровят из тях, а някои от задачите бяха на ниво 5-6 клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия