Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 9

  • 65 097
  • 748
# 30
Привет и от мен! Идвам да се запиша при вас, понеже вчера почнах.
Виж целия пост
# 31
Здравейте. И аз съм кандидат ШОФЬОР . Какви са цените на изпитите пред ДАИ за теоретичния и практическия изпит ? На първо четене ми беше казана една цена ,а сега като дойде време за плащане се удвои ?!
Виж целия пост
# 32
Здравейте!
Не успях да взема изпита и много ме е яд.  Sad  За всичко си бях виновна само аз...явно многото чакане да ми дойде реда и жегата си оказаха влияние....С много ситуации се справих, но с други не успях...
Сега ще чакам нова дата и дано тогава да мога да се похваля...
Успех на всички!
Виж целия пост
# 33
Didka82, еее много кофти, наистина не е добре да си последен, ако си притеснителен. Но то всеки човек ще се притесни, въпреки че пазя самообладание и аз съм каша, ако пък хората които ме изпитват не предразполагат не знам вече...
Но нищо, ще го вземеш Simple Smile  Аз още преди да съм започнала курса като цяло се подготвям за 1-2 късания по кормуване  Joy Като гледам, доста често се случва, особено на жените Simple Smile
Но пък това не значи, че не сме добри шофьори... просто явно малко по-трудно влизаме в материала и се притесняваме дали сме се справили наистина... а от това нещо идват и грешките ни по време на изпит.
RVitanova, трябва да са 60лв, поне при нас са така.
Виж целия пост
# 34
Жегата и на мен си ми оказва влияние. Ама какво ти - нашия инструктор не пуска климатик в колата и шофираме в нещо като сауна.  #Cussing out #2gunfire Направо вода се лее от мен, мозъкът ми тотално завира от горещината и съответно реакциите ми са на нула. От сега се моля като дойде ред за изпита да е по-прохладно.  Praynig Вчера само дето не навлязох в насрещното движение по един булевард.  Rolling Eyes

Нашият инструктор освен всичко и не млъква, което още повече ме дразни. А иначе все натяква, че на изпита в колата щяло да бъде гробна тишина. Едвам се сдържам да не му кажа, че е добре  да порепетираме - т.е. да вземе да млъкне.  Crazy
Виж целия пост
# 35
Ето ме и мен тук...
Записана съм отдавна, взех листовките, имам още няколко часа кормуване, но съм толкова зле, че не знам как ще се явя на изпит. Чета ви и малко се успокоявам за себе си, че не съм само аз така. Минах 20-те часа, обаче още потеглям толкова бавно, че то светнало пак червено на светофара  Rolling Eyes Не съм стигнала до там да следя маркировки, какво остава да паркирам. Извънградско още не съм карала...то какво да карам, не знам до къде сме с материала по практика. Обясни ми последно за левия завой, после- каране, ама аз всеки път ми е като за първи...Не мога да ги схвана кое след кое беше, много ми е трудно, много...
Някой с някакви идеи как да преборя блокажа, да се отпусна и да карам спокойно?  Praynig
Виж целия пост
# 36
Ето ме и мен тук...
Записана съм отдавна, взех листовките, имам още няколко часа кормуване, но съм толкова зле, че не знам как ще се явя на изпит. Чета ви и малко се успокоявам за себе си, че не съм само аз така. Минах 20-те часа, обаче още потеглям толкова бавно, че то светнало пак червено на светофара  Rolling Eyes Не съм стигнала до там да следя маркировки, какво остава да паркирам. Извънградско още не съм карала...то какво да карам, не знам до къде сме с материала по практика. Обясни ми последно за левия завой, после- каране, ама аз всеки път ми е като за първи...Не мога да ги схвана кое след кое беше, много ми е трудно, много...
Някой с някакви идеи как да преборя блокажа, да се отпусна и да карам спокойно?  Praynig

Моите инструктори постоянно ми казват да съм отпусната, да не се стягам, защото колкото по-напрегната съм аз, толкова повече и автомобилът се натоварва, да не мисля кой какво ще каже, да си гледам пътя и да се наслаждавам на шофирането. Аз също първите 2-3 часа бях много стегната и правех глупости, но вече сякаш малко по малко се отпускам и си личи и в карането ми.
Виж целия пост
# 37
Да, трябва да се наслаждавате на шофирането...
Цъфс, колко пъти седмично караш?
Ние минахме първата седмица от теорията, сега до края на седмицата трябва да сме взели всичко.
Малко ми е притеснено, решавам листовки от автоизпит.ком, вътрешните изпити на курса ни също се правят там, но за да изкараш вътрешен изпит искат 92точки, а аз трудно изкарвам в къщи 92... взимам го, обаче само 3-4 пъти до сега имам над 92... има ужасни въпроси за разстояния в метри, за устройството на автомобила, хайде поне свикнах да чета добре въпросите и да мисля, защото преди повечето ми грешки бяха от недочитане. И все пак има неща, които ги има там, а в учебните помагала от които четем ги няма.
И друго... инжинерът, който ни преподава ни каза, че на автомобилен път има минимална скорост 80км/час (или 90, вече ми излезна от главата) и скорост под тази на магистралата, тоест 120 или 130.
В листовките обаче имаше въпрос и там максималната скорост на автомобилен път е 90км/час  newsm78
Иди разбери кое е вярно и кое ще бъде правилен отговор на изпита пред ДАИ...
От петък започвам кормуване.  Heart Eyes
Виж целия пост
# 38
Ooo Цъфс. Hug
Не знам как да ти се помогне. От какво те е страх...страх ли те е?
Ще си копирам един мой пост от 2010 когато аз карах курсовете...
Предполагам си чела тази самоподготовка по кормуване. На мен ми подейства много добре и успокояващо да знам, че знам какво правя с колата т.е. че знам на теория как се управлява. Защото колкото и да ми бе добър инструктора, дълго време се чудех кога какво да правя особено със скоростите, кога само спирачка, кога съединител и спирачка и въобще... . Казах си - аз мога и колата прави това което аз искам да прави, остава само да внимавам за правилата за движение, знаци, останалите коли и т.н. Някак по-сигурна се почувствах. Три пъти ходихме с мъжа ми на един почти празен паркинг за по час-два. Оставяше ме сама в колата ... спокойно ми беше никой да не ми гледа в краката и ръцете, да не коментира решенията ми...паркирах, първа - втора-трета и обратно... помогна ми, макар, че в неговата кола все едно съм в самолет в сравнение с учебната.
На червен светофар се подготвяш за тръгване предварително, държиш спирачка и съединител, включваш на първа и следиш колата пред теб и светофара. Угаснат ли стоповете значи ще се тръгва, пуснал е спирачката ... отпускаш и ти и така ... въобще колата пред теб е ориентир при шофирането... Simple Smile Уф май не мога да обяснявам. Съветвам всички вземете ли книжка и ако имате кола да се качвате и да карате. Сами е най-добре.
Още един съвет - прочетете и научете Закона за движение по пътищата. Вътре има отговорите на всички въпроси и листовки.
Виж целия пост
# 39
Да ви се "похваля" - скъсаха ме за втори път на кормуване в петък. За мой късмет ми се падна същия изпитващ като предишния път... Инструкторът каза, че мога да се откажа и да не се явявам, но реших все пак да си пробвам късмета. Този път грешката ми беше, че на равнозначно кръстовище от лявата ми страна се беше засилил някакъв и аз реших да го пусна, че даже му и дадох знак с ръка да минава. Съответно онзи все пак ме пусна, а аз толкова бавно карах, че ми изгасна и колата... #2gunfire
Виж целия пост
# 40
На червен светофар се подготвяш за тръгване предварително, държиш спирачка и съединител, включваш на първа и следиш колата пред теб и светофара. Угаснат ли стоповете значи ще се тръгва, пуснал е спирачката ... отпускаш и ти и така ...

Аз следях стоповете даже на колата преди колата пред мен  Laughing Друг ориентир може да са и пешеходните светофари - когато светне червено за пешеходците, след няколко секунди светва жълто и зелено за вас. И все пак, не се притеснявайте от бавното тръгване - особено с учебната кола. В крайна сметка - тя затова е обозначена като такава. А и нервни идиоти има колкото щеш. Миналата седмица в Монтана на два поредни светофара някакъв изсвири на мъжа ми още на жълто. Само че не очакваха на втория светофар той да слезе и да попита защо му свирят. Отговорът беше "отивай си в София". Така че ако се абстрахирате от клаксоните за такива глупости още от сега, ще си спестите доста нерви за в бъдеще.
Виж целия пост
# 41
Да ви се "похваля" - скъсаха ме за втори път на кормуване в петък. За мой късмет ми се падна същия изпитващ като предишния път... Инструкторът каза, че мога да се откажа и да не се явявам, но реших все пак да си пробвам късмета. Този път грешката ми беше, че на равнозначно кръстовище от лявата ми страна се беше засилил някакъв и аз реших да го пусна, че даже му и дадох знак с ръка да минава. Съответно онзи все пак ме пусна, а аз толкова бавно карах, че ми изгасна и колата... #2gunfire

Преди моя изпит инструкторът ми беше казал без значение дали някой ми дава знак (маха, присветва и т.н.) да мина, въпреки че той е с предимство, в никакъв случай да не минавам, защото на изпита това също се отчита като отнемане на предимство. Ако се случи такава ситуация трябвало да спра и да си чакам. Предполагам и обратното важи - ти да дадеш предимство на някой, който трябва да те изчака. Има логика - все пак изпитващият не е длъжен да гадае дали си чакаш наред за по-сигурно или наистина знаеш в дадената ситуация кой е с предимство. Дори и да е очевидно.
Виж целия пост
# 42
Според варненските изпитващи, ако на изпит някой ти 'свирне' - няма книжка. Това означава, че си направил нещо неадекватно та дори то да е 'бавно тръгване или шофиране'. Виждала съм скъсана на изпит с мотива - бавна скорост. Това си е предпоставка за маневри от другите шофьори и е рисково колкото и карането с превишена скорост. Карам от година и половина и съм ползвала клаксона броени пъти.... т.е. в много краен случай.
Рядко свири някой току тъй.
Виж целия пост
# 43
Според варненските изпитващи, ако на изпит някой ти 'свирне' - няма книжка. Това означава, че си направил нещо неадекватно та дори то да е 'бавно тръгване или шофиране'. Виждала съм скъсана на изпит с мотива - бавна скорост. Това си е предпоставка за маневри от другите шофьори и е рисково колкото и карането с превишена скорост. Карам от година и половина и съм ползвала клаксона броени пъти.... т.е. в много краен случай.
Рядко свири някой току тъй.

това на основание на кой член?  #2gunfire
На мен ми свиркай непрекъснато, всеки път инструкторът ми казва, че сме учебен автомобил, уча се, нормално е да карам и трябва да карам бавно!  Дори преди изпити съветва, че е по-добре да се "влачим" по улиците, като по този начин печелим време и че заради това абсурд да бъдеш скъсан.  Тук в София клаксоните са нещо нормално  Naughty
Виж целия пост
# 44
Категорично не трябва да се влачиш на пътя. Могат да те скъсат за бавна скорост. Автомобила  на пътя трябва да се движи така, че да не бъде пречка за останалите.

Но всичко е много относително. На изпита общо взето, ако изпитващият е решил да те къса, ще те скъса, а ако иска да те пусне, ще те пусне.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия