На море в Гърция - 10

Ами в такъв случай, за да не си оставяте паспортите, можете да платите още в началото като се настаните. На нас никога не са ни искали документи. А при обиколките ни по островите буквално ни се е случвало да издирваме собствениците, за да си платим останалата сума, защото нито ние, нито те се застояваха в студиата. Такова пък доверие да ни имат чак..., а сме превеждали с банков превод, а не кредитна карта.
Само веднъж ми се е случвало в далечната 2007г. ,когато освен децата бяхме взели и тяхно приятелче на Тасос.Резервирахме една двойна стая и един апартамент,за които платихме само капаро в размер на стойността на една нощувка.Взеха ни документите за самоличност за регистрация на рецепция, но ги задържаха.Предполагам изчакваха да платим за другите нощувки до края на престоя, което разбира се не направихме преди да си тръгнем.
Иначе този номер се опитаха да ми приложат в Истанбул миналата година, когато бяхме с транспорт от агенция, вероятно някой разсеян да не си загуби паспорта и да вадят пасаван,но си ги взехме.
П.С.Противозаконно е иначе
На нас един път се опитаха да ни задържат личните карти в Каламитси (бяхме без резервация, както винаги до тази година). Ходих няколко пъти до хазаина, за да си я искам и той ми я даде, без да се наложи да се обяснявам, че е незаконно, защото и той си го знае. Имаше цяла кутия пълна с паспорти на други гости. Тази година видях, че хазайката държеше паспортите на сърбите. На друго място не ни се е случвало. Явно обаче е практика за презастраховане, ако не си платил предварително резервация. Незаконно е задържането на лични документи, но и аз да съм собственик, ще се питам дали гостите няма да офейкат без да си платят  ooooh! Въпреки че те ако запишат личните данни и си водят документацията както е редно, винаги могат да те издирят, но това са допълнителни разправии.
Във Филоксения ни задържаха л.к., въпреки, че ни бяхме платили целия престой и след като им казахме изрично и категорично, че на другата сутрин искаме да ни се върнат, си ги получихме обратно. Говорихме по тел . с познати които доста обикалят хотели в Испански курорти и те ни казаха, че и там е практика да си оставиш л.к. на рецепция и да си я вземеш непосредствено преди заминаване.
А как се паркира, когато има много хора? Ние винаги сме спирали в дворчето пред вашата стая, но там има място за 2 коли. И на улицата могат да спрат 1 или 2 коли. Останалите?
Аз паркирам винаги отвън на улицата, абсурд да се завирам в двора. Нашето студио е обърнато към морето, не към улицата, но пак се чуват колите.
Здравейте, момичета! Имам питане към завърналите се скоро от района на Кавала и Тасос - много ли е пълно в момента и дали ще имаме проблеми с намирането на студио на място newsm78
Смятаме да отидем в Керамоти от четвъртък, но по телефона не намерих места в хотелчетата покрай плажа  Confused Затова решихме да тръгнем така и да пообикаляме, ако се наложи.

Миналата година ходихме там по същото време и се настанихме в първия хотел, в който попитахме - Афродита. Дори ни взеха по 45 евро на вечер, вместо обявените в ценоразписа им на рецепция 55. Явно точно тогава нямаха много туристи. Сега обаче, половината ми казаха, че са пълни, а другите - поискаха да им пратя мейл, а те щели да си проверят графика и да отговорят .... е, вече седмица проверяват.

Лични документи досега не са ни задържали.
Ако някой се интересува от алтернативен входящ или изходящ маршрут на Халкидики, препоръчвам  отсечката Олимпиада - Полигирос, пресича живописна и ухаеща на борове планинска местност с много остри завои с обръщане на почти 180 градуса. Пътят минава през Арнеа, градче в традиционен стил и невероятна атмосфера.
Бре много напред сте избягали - как да ви догонва човек.
Записвам се да ви следя  Hug

Търся хотелче във Вурвуру, по възможност HB, но като гледам са основно студиа  newsm78

В крайна сметка май ще се насочим към Лагомантра и ще прескачаме до Вурвуру  Thinking

Приемам всякакви предложения за района.

Някой по-напред беше похвалил бунгалата Макраямос на Тасос.... много им е остаряла базата, на мен не ми допадна  newsm78

Миналата седмица бяхме на Неа Перамос, съвсемо близо до Ираклица, много приятно селце, с разкошни плажове, на километър от него.

При нас ги взеха,но понеже бяхме голяма група и според мен за да си попълнят документацията и да не чакаме уморени от пътя.Казаха ни,че на другия ден сутринта може да си ги вземем.Ние обаче ги бяхме забравили и се сетихме случайно на 3-4 ден. Mr. Green
Относно екскурзия в Истанбул-там също ни ги взеха,но за целия престой и то според мен целенасочено,не за да не се изгуби,ами заради това някой да не остане в Турция и да си имат разправии после по границата,защо групата е по-малко и прочие.
По отношение на Истанбул, имало изискване щом си влязъл с този автобус и тази агенция като екскурзия, трябва и да излезеш с тях иначе имало глоба за туриста от порядъка на 1000 лв. на границата. За агенцията не зная дали би възникнал проблем. Ние пътуваме за там в четвъртък вечерта и не смятам да си оставям паспорта на когото и да било пък да видим.
Миналата година в Дафне собственичката само ни снима личните карти и ни ги върна веднага, а платихме накрая преди да си тръгнем. Няколко пъти искахме да си платим предварително, но тя изрично настоя да не се притесняваме и че няма проблем да платим на тръгване. Явно е относително.
Сега гледах снимки на приятелка, които са почивали на Амулиани. Изглежда страхотно. Били са тук. Доколкото имам спомен ми каза, че наемът бил 160 евро на вечер за цялата вила. Бяха с още 1 приятелско семейство. Много приемливо. Плажът изглежда много хубав. Май, вече си избрах за другата година Rolling Eyes Единствено, че е малко по-далеч, но ще го преживея.

Peace Определено е много по - живописно от магистралата.
За Арнеа - чудесно китно градче, на места с калдъремни улички и синьо-лилави фасади  Simple Smile
В Арнеа можете да видите и Църквата Свети Стефан, която е изгоряла и е изградена наново. Интересното в църквата е, че можете да видите под стъкления под останки от старата църква. Заслужава си вниманието.

Снимки от Арнеа и църквата тук:

Пътувайки по това трасе можете да се отбиете и в Парка на Аристотел - вход 1 евро, където можете да видите изобретенията в уголемен мащаб

Снимки от парка тук:

Ние тръгваме утре от Ираклица за Никити. По магистралата ми е скучно, но пък планинските пътища с остри завои ме плашат. Ако минем полекичка покрай морето, Ставрос, Стратони, Йерисос, Агиос Николаос добре ли ще е?

Няма много хора, но на първа линия все пак е заето. Поне така е в Ираклица.

П.П. Днес имаме възможността да се къпем в морето под дъжда.  Simple Smile Аз ще предпочета да сготвя и да направя една хубава сиеста в студиото, след като снощи съседите ми развалиха съня.
Соя фен,

Пътят е много добър, вчера минахме точно от там, толкова остри завои като по Холомонтас /маршрута който описах по-горе/ няма, почти няма движение, а гледката която се открива над Йерисос към Атон е величествена. От Пиргадикя до Никити също има какво да се види, пътят почти изцяло е панорамен над морето. Чудесен маршрут.