Истанбул на К.о.т.к.и.т.е. - 13

Беличке, при нас е  обратното - аз се спичам и притеснявам, приятеля ми е ербап много. Ама накрая почти винаги се оказва, че е трябвало да ме слуша  Laughing
Тая тераса в Гюлхане така и не разбрах къде е, при все че минахме целия парк, ама без да се катерим по стръмните пътеки нагоре.

bermudez по-честичко да пишеше, че много увлекателно разказваш. Сега дочетох пътеписа ти и много ми харесва, личи си с колко кеф си бродила из Стамбула, пък и сега с какъв кеф разказваш  Peace Тоя синдром "познавам града без да съм бил друг път там" е много заразен в нашата тема  Mr. Green Всички отиващи за пръв път се ориентират много добре, че и транспорт използват, някои и по "острови и Азии ходят" за ужас на другите закусващи в хотела сутринта. Една мила дама така ни питаше как така си ходим асми, пък и знаем какво да търсим и къде.

Иве, браво, браво  Hug Много се радвам че си така доволна и всичко е било по план, с изключение на аварията накрая.  Hug сядам да гледам снимчици - н-ти за днеска, ама много ми е кефно така  Crazy

п.с. Обожавам, когато се струват много ходили-върнали се и всеки има какво да сподели и да разкаже, да преживее пак...Много е тъпо в някои други теми като постнат "Върнахме се, беше страхотно - много ни хареса! Благодаря за помощта момичета."  Laughing

п.с. Заради вашите снимки умирам за баклавЪ и локумче... Blush Embarassed Confused
Благодаря и аз, Шебек. Заслугата да сме така добре ориентирани в този огромен град е на този чудесен форум и на всички пишещи в него. Аз буквално вече се чувствам като у дома си в Истанбул. Отдавна не използвам карта, но никога не съм се губила, винаги имам представа къде съм, а по принцип съм много зле с ориентацията. И винаги съм въоръжена със записките. Когато си чел, гледал картата, подготвил си си добре маршрута, разписанието, няма как да се изгубиш.
Много се радвам момичета , че ви е харесал разказът ми)))
ivelina666 , бяхме в Ейфел , на една пряка разстояние от трамвайната линия . Прочетох и твоят пътепис , както и продължението на beljata и благородно ви завиждам , че сте посетили Буюкада .Аз много исках , но нямаше време...

И така , ще ви доразкажа и за следващите два дни .
В събота сутринта в 6,00 вече сън не ме ловеше независимо от факта ,че си легнах  в полунощ.Ободряващ душ , едно кафе и нетърпеливо зачаках да стане време да сляза на закуска и да потегляме . Междувременно постоянно надничах през отворения прозорец на хотелската стая и обхождах с поглед до където можех ( бях на 5 етаж и от там се виждаха много покриви   на сгради и джамии )По едно време , навярно от Лалели джами започна молитва , а докато щраках каналите по Тв-то изведнъж попаднах на излъчване на сериала Перла )))
Закусихме и хайде на панорамна автобусна обиколка .Минахме пеша през няколко улици за да стигнем до автобуса , и това за което вече бях чела видях нагледно - продавачите на всчики околни магазини бяха мъже , чистеха , лъскаха стъкла и надписи ...
Потеглихме , спряхме първо на Желязната църква , постояхме малко , тя все още е в ремонт и се виждаше много малка част от нея .
Продължихме , и слеващата спирка беше площад Таксим (предния ден не стигнахме до него ).Пуснахме се по Истиклял и до катедралата Сан Антонио ни дадоха свбодно време . И какво мислите , аз отново сама се втурнах към Френч сокак за да я видя на светло , и каква беше изненадата ми - беше напълно пусто , тишината осеземо се усещаше , но пък беше красиво , пощраках си на воля и хайде обратно при групата .
Отново видяхме Галата отвън , влязохме и снимахме фуникульора , и продължихме по една стъмна уличка в посока моста галата .Автобуса ни закара до Кабаташ , а корабчето тръгна почти веднага .По заръка на нашата екскурзоводка се настанихме от дясната сртана на палубата (дясната когато си срещу носа на корабчето ), и действително от там бяхме по-близко до брега и снимахме по-лесно .Приятно изживяване е пътуването по Босфора .Силен вятър духаше докато разглеждахме европейския бряг , а когато се завъртяхме към азиатския , спря да духа .
Чудесна разходка , но си имаше край .Следвщата ни спирка беше Долма бахче .В пъти по-красив , величествен респектиращ в сравнение с Топкапъ.
Към четири следобед уморени и впечатлени потеглихме за кратка почивка към хотела .
След около два часа поотпочинали и освежени поехме към Капалъ чаршъ да разгледаме преди да е затворил .Моите спътнички направиха страхотен пазарлък , купиха подаръци за близките си и накрая дори продавача ни черпи чай )))
След което ние яваш -яваш се разходихме до Султан Ахмед , снимахме се до фонтана , харесаме си място за вечеря , хапнахме , после от една баклаваджийница си взехме баклави и седнахме на колоната с обръчите да ги хапнем и да си позяпаме ...
Тук само ще вметна , че аз от предния ден поради недочитане на всичката информация все търсех ресторант Ортаклар , но така и не го намерих за съжаление .
На прибиране към хотела видяхме търговците с изкарана стока по тротоарите , тука вече имаше и жени продаващи разни нещица ))
Още един ден мина , усещането че утре ще ни е последен не беше никак приятно .
Сутринта аз нямах записани екскурзии и поех отново на разходка из уличките в посока Хиподрума ( но на закуска споделих с беличката , че търся Ортаклар без успех и усмихната тя веднага ми разясни  как да стигна до него )Видях и снимах Ортаклар , не работеше рано сутринта , но живот и здраве следващия път ...
След това реших да се спусна по линията на трамвая и да видя Еминьоню , вървях доста , и колкото пъти питах местните все казваха че остават 10 минути до там Laughing
Пристигнах и като видях за какво иде реч онемях , фериботи  каорабчета , прекрасна гледка .Качих се на един надлез и поснимах малко и понеже вече нямах време се върнаг на спирката на трамвая и се прибрах.
Багаж , паспорт и хайде всички на Кабаташ да чакаме на по кафе "Принцовете и Принцесите " Laughing
Нагледах се отдалече на Чамлъджа , хубаво се наприказвахме с беличката и съпругът и , много приятни и мили хора  Hug
Следваше стандартния МОЛ Форум и Тюркоазо .Аз отидох в аквариума , но нещо не ме впечтли.
Набързо минах и през мола , с питане намерих супермаркета от където си купих прословутото кафе на Мехмет ефенди (пак по заръка на беличката ).
И вече нямаше връщане назад , сбогувах се с този прекрасен град в който оставих частица от сърцето си .Дано да мога отново да го видя...
Лозенград ни посрещна на свечеряване , напазарувах си баклава , лимонада и чай потеглихме към границата .

Е това е всичко което аз видях , почувствах и преживях .

Здравейте!Ще разкажа и аз на кратко за моето пътуване, тъй като то нямаше да бъде такова без вас Wink
Пътувахме със Запрянов Травел. Взехме си от ваучерите им за 105лв. Тръгнахме от пл.Александър Невски - очудващо на време.Екскурзоводката се казваше Деси - лично по мое мнение не става много за тази работа,но аз и не я слушах много много.Автобуса - средна хубост. Като цяло за тези пари - толкова, а и мен лично поне ме устройваше като приемливи условия.
Към 3ч. минахме границата и към 7 сутринта вече бяхме в Истанбул. За съжаление нямаше свободни стаи.Записалите се на панорамна обиколка отпътуваха към 8 и половина,а ние си взехме по една Истанбулкарт и тръгнахме бавно и полека на разходка.Транзитно преминаване през Капалъ чарши по един бърз поглед тук там и ето ни на Султанахмет.Поснимахме се, а пътюм минахме пред нещо като открит музей на гробници или нещо подобно - намира се от лявата страна на улицата като се слиза към прощада.Вътре има кафе, а вход за самото дворче не се плаща - каменни блокове и колони, но все пак приятно озеленено и красиво.
След това си хванахме трамвая (понеже ни гонеше умората) и слязохме на Еминюню.Обиколихме Египетски пазар, накупихме ключодържатели по 1 лира, пак снимки тук там и хайде към хотела.
Вече е почти 12,а стая още няма.... в последствие установихме,че нарочно ни бавят.
Бяхме гладни и тръгнахме към Аксарай,Седнахме в едно заведение да похапнем и към 1 и нещо се завърнахме в хотела.ОТНОВО ни казаха да изчакаме.След 15мин дойде екскурзоводката и изведнъж  се оказа,че стаята ни ОТДАВНА бива готова.Тук искам да вметна,че обслужването в хотела беше изключително лошо! (за рецепция става въпрос)
Това късно настаняване значително обърка плановете.Отпочинахме малко, поспахме 1 час и хайде към Форум Истанбул.Един много любезен човек вървя с нас сумати време, докато ни заведе от Лалели до метрото.Спирката за слизане е на самия мол и не ни беше трудно да се оправим.Имаше интересна експозиция на динозаври,дори и за възрастните си е забавно преживяване. Магазини, магазини и хайде обратно на метрото.
От там се метнахме на един автобус, на които пишеше Таксим ЕКСПРЕС - удоволствието ни струваше 3,75лири. не зная защо ни взе толкова,но важното е,че стигнахме.От там пак на метрото и хоп ето ни на Левент 4.
Истанбул Сапфир е.... ами какво да кажа...1 дума - уникално!Изгледа е смразяващ.Аз имам страх от височини, но изобщо не усетих да сме чак толкова на високо.Беше тъмно и хванахме само нощната гледка (не както бях предвидила - залез) 4Д-то на мен лично ми хареса адски много - пак бих го посетила.Разтърсващо - буквално.
Въпреки,че беше към 9 и половина още работеха магазините.Разгледахме няколко.Долу на един от изходите,чрез които се влиза директно в спирката на метрото видях,че има музей на восъчните фигури.Входа беше 10лири (ако не се лъжа,или поне за студенти със сигурност е толкова).Следващият път планувам да се посети.
От там с метрото обратно до Таксим, после Кабаташ и хайде с трамвая - вкъщи.Беше късно и решихме,че две момичета прилично поразсъблечени не е удачно да ползваме автобус.Бързо преобличане и хайде на вечеря.
За пореден път стигнах до заключението,че този град никога не спи!Макар и към 12, много заведения тепърва заработваха - навсякъде прясна храна,море от местни хора и множество улични търговци. Хапнахме.
Ден 2 или куция ден.След закуска отидохме с трамвая до Еминюню и от там с автобус до Миниатюрк.На пръв поглед ми се видя не голям, тъй като миналата  година посетих Италия в миниатюра в Римини, но се оказа,че първото впечатление лъже.Почти 3 часа ни отне да го обиколим и да разгледаме двата музея - единият е нещо подобно, но в много по-малки мащаби на плевенската панорама - пресъздават се военни действия, но всичко е много умалено все пак в рамките на може би 50 квадрата.Музея с кристалите - уникално красиво.Малки кристални макети на забележителности.
Прибрахме се в хотела за бързо освежаване и тук започна да пропада всичко.Отидохме с трамвая до Кабаташ от там до Таксим.Впуснахме се в търсене на спирката от която тръгва безплатния трансфер до новия аквариум.Отидохме 1 час по-рано, питахме и разпитахме - то не беше полиция, улични търговци,хора - всички ни гледат като паднали от небето и казват,че не знаят.ПФфф лош късмет.Стана ни ясно,че явно няма да немрим от къде тръгва и се пуснахме по Истиклял.Магазини, магазини и така до Лицея Галата.Хайде надолу към Френската улица.Много сбутано и красиво място - ако не го знаеш.. няма да го намериш.Аз си го представях по друг начин, но пак ми хареса.Въпреки,че е малко и всъщност е един сукак,има си своя чар мястото.Много кукленски кафененца.
Поглеждам картата и О!Небеса... не разбирам много много къде се намираме.Нагоре - байр да ти види окото, надолу... улица.Туристи - йок, само местни жители.Решихме че ще вървим надолу пък до където стигнем, трябваше да излезем на спирка Топхане на трамвая.Така и стана - при това очудващо бързо.Мислех,че ще вървим поне 30мин. но нищо подобно (за пореден пък се убедих,че аз и мащаба на картата не сме един за друг).
Хайде с трамвая до Еминюню.Решихме,че ще ходим до Пиер Лоти.Да ама не... питахме служителите на автогара кога е последния автобус от Еюп до Лалели - единия ми показва 18:10 при положение,че вече беше 19 и 15.Питахме питахме. ей не ни разбират и това е.Решихме,че след като не сме много сигурни с какво да се върнем по-добре да не ходим.Тук грешката беше моя.тъй като бях извадила разписанието на автобус, които в събота върви до привечер,при все че видях предварително - има и денонощен.
Хапнахме по един балък екмек и вече силно изнервени решихме,че ще ходим на разходка по Босфора.Едно нещо да е наред.Фирма Тирол, билет 12лири, обиколка - час и половина.Щастие - неземно. Хареса ни и си отпочинахме.
След това слязохме с трамвая на Султанахмет.Снимахме се до фонтана и вечерта - много е красиво и после пак на трамвая и в хотела.
Поради големите жеги ползвахме транспорт значително по-често от необходимото. Все пак беше много хубаво, доста неща от набелязаните не видяхме,но за другия път от сега единият ден е зает Wink))
Сутринта след закуска потеглихме към Одрин.Посетихме българската църква Св.Георги - по мое мнение доста постна и не съвсем като класическа българска църква от 1881г. , след това джамията Селимия - наистина е мега голяма. Остана ни време за разходка по пазарчето.Седнахме да изядем по един хамбургер на кафето до фонтаните, пада се точно зад паметника - по моя имаше ,мухал, но веднага ми го смениха без да се разправят. Вода и бисквитки от магазина,където говореха български и хайде към България
Разказа ми далеч не е толкова описателен, интересен и увлекателен, но все пак пресъздава едно невероятно пътуване  Simple Smile
Много ми помогнахте да организирам всичко това,което на пръв поглед не е кой знае какво...БЛАГОДАРЯ!   bouquet Hug Peace
Ох...

Пине,какво е това дълбокомислено въздихание?! Laughing
     bermudez , както казах и преди, удоволствието беше наше.
     За кафето, ако имаше време, щеше да си вземеш от оригиналния магазин, но се надявам и това да е толкова добро - ние сме купували от магазина - за вкъщи и пакетирано - на мъж ми за работа и за моите колежки и не съм забелязала коренна разлика, така че се надявам да не си пропуснала много. А магазина, знаеш - първия десен изход на Мисира. Харесахте ли лимонадата - не разбрах? Wink
     Съжалявам само, че първата вечер не дойде с нас в Ортаклар, но по идея нали имаше съквартирантка, та не знаех какво ще се получи. Иначе ние с колежката ми още на границата се разбрахме - нищо, че и тя не бе стъпвала в Истанбул, а и не чете форума ни, определихме си среща  Laughing
     Шебече, моя човек снощи пак ми се кара, че съм правила ........ работи. Какво да кажа, не е лесно! Wink На мен също ми е много интересно да чета, нищо, че съм една от прясно завърналите се. А когато съвсем се затъжа е едно такова - хем интересно, хем натъжаващо. Като цяло, колкото повече гледни точки, толкова по-добре.
     ivelina666 , ние бяхме в Ейфел - цялата група от Варна и, мисля, част от единия от "вашите" автобуси. Доведе ги момче, което май се казваше Мартин. Не сме се видели, което е нормално, но, ако бяхме говорили предварително повече, можеше да се намерим на Кабаташ преди тръгването и да осъществим кафето.
     hubavoto_f-4e, ето, че съм била права за четвъртата К.О.Т.К.И. Сядам да чета book
     Пине, аз се сещам какво е това "Ох..." ... и аз тъй охкам - още като се върна започвам.

А, и като четях bermudez, пак се замислих за панорамната обиколка. Аз си мислех, че съм забравила нещо от миналата година, ама явно си е това - Св. Стефан, Таксим, Истиклял, Галата, после Босфора, а които нямат отиват направо на Йедитепе, мореплавателите слизат май на Бейлербей, без да го видят, и те се водят после на хълма и оттам - обратно. Казах аз, че като ходихме да чакаме хората от островите, обиколихме повече от това. Че и през едни тунели минахме... #Crazy

hubavoto_f-4e, прочетох и беше много интересно. И ние имахме неудачи с Пиер Лоти - това ни беше третия опит да отидем и ако не се бях заинатила, промяната на маршрута на авт.39 (открита след 7, втората вечер, случайно) можеше отново да ни спре. Ние отидохме в събота по тъмно, към 8:30 бяхме на лифта, мисля. На спирката за обратно сме били в 21:59. Автобуси имаше, на таблото е имало очаквани такива поне до 22:30. Отделно минават маршрутки. Ние и в двете посоки ползвахме авт.99. Не е трябвало да се отказвате. За транспорта - и ние много пътувахме. Дали заради времето, или заради натоварената програма, не зная, но доста ползвахме IEET.
По едно време мислех да не влизам вече в темата  Simple Smile Докато ви чета не мога да се 'откача' от Истанбул - лоша работа.  Simple Smile
Ако някой проследи моите влизания, ще види, че са на цикли: не влизам - няма Истанбул, вляза - до седмица вече има предплатен такъв. Проблемът е, че имам много да чета, като изчезна задълго. Та ще трябва да бъда по-твърда и да не се поддавам Crossing Arms... до първата добра оферта за пролетта Blush
Здравейте! Само искам да кажа че ако предварително сте се свързали с оператор на Мтел в България и се обяснили че ви предстой пътуване до Турция те имат роуминг за балканските страни и тарифата е поносима, а не  6 лева на минута.И важното е на  територията на Турция да изберете Водафон.Аз тъй като миналата година имах страхонти проблеми с роуминга на Виваком тази година ползвах Мтел и останах доволна. Надявам се че бях полезна.
Аз също съм на Мтел, там автоматично се закачих за Водафон, но цената е тази. За два дни престой телефон не ми е нужен, за да се занимавам да си сменям роуминга. Притеснявам се да не ми таксуват неползван интернет, чиято цена, на всичко отгоре, е безумна. Да се надяваме, че е било просто вест по никое време. От вчера телефонът ми е нулиран, но фактурата още се бави. Не знам и с какво закъснение се отчита трафика в роуминг.
Също като у нас,нали?! Mr. Green

hubavoto_f-4e, за разказа  bouquet. А защо предварително не си отбелязахте на картата местата на безплатните микробуси? Специално писах, че по нищо не личи да има спирка. Разчитах, че поне микробусите са по-шарени и рекламни, но бяха бели и с малка ненабиваща се на очи емблема.

Taрифата на Мтел за Балканите доколкото си спомням е предплатена и ако е само за всеки случай както е при нас, е напълно излишна. Проучвали сме я за пътувания в Сърбия и Македония и вече просто я пропускаме. Иначе освен тарифата, която е изгодна само за страни от ЕС, има и една TRAVELER, която доста понижава тарифите, но трябва да се сетиш поне 2 дни предварително, защото им трябва време да сменят. Поне мен ме касае само да отговоря ако някой е много настоятелен, а тарифата от 3,5 лв става на 1,5 лв.

Белята, сега разбрах защо до Бейлербей имаше автобус на Караджъ. Наивно си помислих, че варненци са привилегировани и им осигуряват и разглеждане на двореца.  ooooh!  И аз съм много впечатлена от тунелите. Интересно кога са се появили? Май са нови?  newsm78

Сисссс, това е макет бе.  Laughing  Сигурно и макетите в софийска община изглеждат така  hahaha.
     Някой друг ще каже колко са нови, но преди 6 години, когато пътувахме за България след посещението на Долмабахче, не сме минавали през такива, или аз не съм видяла. Миналата година и двата пъти не сме чакали на Кабаташ - единия път имаше автобуси, които ни заведоха в МОЛ-а, а други отидоха на пристанището, а втория нямаше Принцови острови заради разреденото разписание. Първият тунел май е 2.2 км, а втория лично видях, че е над 1.6 км - имаше си табела.
     И да, малко наивно от твоя страна. Wink bermudez ще каже дали и сега е било така, но при нас беше такава Фатката.
Под какво минават тези тунели?