Истанбул на К.о.т.к.и.т.е. - 13

Шеди, записвам си подробно какво що и по картите ще се ориентирам - много ти благодаря, ама ненаситна много! Вчера това спорихме, че няма смисъл да ходим на летището, защото самолети няма да видим само ще висим на опашката за скенер още на входа. Тъкмо ще се повозим на метробуса, запокитвам го на тоя надлез и да снима, да ахка и да подскача от кеф  Mr. Green

Танче, тъкмо щях да пиша върна ли родата жива и здрава и ти се появи  Hug Добрите хора като ги мислиш и те сами идват  (вчера и с Шеди го изпитах) Mr. Green Много се радвам, че почти всичко е било наред. Ще чакам още по-подробно да разказваш, пък мъжът ти като обработи снимките и да показваш  Peace

п.с. Изкачването на Чамлъджа стяга ударно дупето, ама за едно изкачване докарва само мускулна треска  Mr. Green
Най-накрая успях да наваксам пропуснатото.
Рошко, страхотна програма сте имали и чудесен разказ за нас.   bouquet
shedi невероятни снимки и места, които павечето от нас не са посещавали.   bouquet

И Таня ще пусне снимки на интересни места сигурно.
Танче, добре завърнала се!  Hug

Ще ми е интересно да разкажеш повече за аквариума, май и ние няма да го пропуснем при следващото ходене.  Heart Eyes
Заради тези тюрбета  и романа "Роксолана" посетих града ,но и тогава бяха в ремонт 2009г.
Ами ще почакам още малко дано ги отворят скоро и "Св.София "беше със скеле.
Има стари неща да доогледам и нови да посетя,дано за сезона на лалетата да сколасам. Simple Smile
И много хубави ги пишете тези пътеписи,благодаря.С удоволствие ги чета. newsm10
Чета наред какво сте писали и се включвам по вече отминали теми  Embarassed:

1. Едно от имената на Цистерната е "Потъналия дворец". Така, че прави са като са писали, че Галена ще снима в дворец.  Wink

2. Миналия път и ние вървяхме по булеварда от Женската джамия към Юскюдар (само по-близката половината към пристанището). Ами не препоръчвам на никого да го прави - мръсна, прашна и шумна улица, по която няма нищо интересно. Ако ви се върви пеша, има много по-приятни и тихи кварталчета за разходка, където да се насладиш максимално на атмосферата.

3. melanholly, не се притеснявай за ваучерите. Съвсем редовни са. Дори групичката ни от линията Търново-Габрово, на които купих ваучери за 18 лева, ги настаниха в хотел с 3 звезди. Просто на нас ни се падна най-неприветливата, намръщена и злобна водачка, която човек може да си представи. Освен това много от нещата ги произнасяше неправилно или даваше грешна информация. И тъй като за произношението все пак не съм спец  Laughing, сравнение правя с говорителките, които казват имената в трамвая или местните екскурзоводи в дворците.

4. Пине, благодаря за "разходката" в Университета. Невероятен е!

5. Шебек, самолетите, които се видяха от микробуса за Аквариума в откритата част на музея на авиацията бяха граждански военни (поправих си грешката  Wink).

6. hubavoto_f-4e, спестява се с Истанбул карт. Пътуването е за 1,75, а не за 2 лири, а и при чести пътувания има отстъпки. Този път обаче се зашеметих и нищо не разбрах от системата.  Rolling Eyes Поне 2 пъти видях цена от 60 куруша. Имаше и цени от рода на 73 или 81 куруша. Иначе нормалното е второто пътуване да е 1 лира вместо 1,75. И да добавя, че информацията за безплатен транспорт за 3 дни от празниците, не беше вярна. Плащаше се, но пък ние имахме доста спестени пари от отстъпки, а и от едно возене гратис, при което шофьорът сам ни каза да не използваме картата и да се качваме без пари. Студентски и ученически отстъпки не знам да има. Акбил все още върви. За тези 2,5 дни заредихме 70 лири за 4-ма и останаха 5-6 лири. Прочетох поста на Белята и допълвам - наистина, тези пътувания по 60-70 куруша бяха на ферибот и то на държавната фирма.

7. Сапфира в момента работи до 24 часа, а през април беше до 22 часа. Не знам дългото работно време дали е заради лятото или заради празника им. Може да се стои неограничено време, но все пак повече от 2-3 часа е прекалено. Киното е 10-15 минути. Ние пак не успяхме да отидем на светло, но пък този път хванахме "синия час". А какво беше учудването ни като видяхме, че сините сгради от миналия път бяха червени  Laughing. Явно променят светлините в различните дни.  Laughing

8. shedi, и аз се присъединявам към аплодисментите - невероятни снимки!

За нашите се иска чакане.  Laughing  По-късно ще се опитам поне да разкажа нещо, че сега трябва да излизам. Новите места не са много, защото водихме приятели и повторихме доста неща.
Hug

Върнахме се! Истанбул си е там, все така красив и магнетичен. В двата и половина дни, в които бяхме забравили, че сме с Караджъ турс, изживяхме едни от най-прекрасните дни в живота си. Успяхме да спечелим за нашата "кауза" още 2 заклети влюбени в града.  Wink  Е, за сметка на това Караджъ турс, посредством служителите си, се постараха добре да вгорчат престоя ни. Всеки път се заричам да не записвам организирана екскурзия, най-вероятно дори ще престана, но като видя Караджъ или дори някоя фирма под тяхно прикритие, ще бягам надалеч.

Специално за майката с детенцето, които имат престой за няколко часа на път за Африка (извинявай, но не помня ника  Embarassed) - не се занимавайте да ходите в аквариума в мол Форум. Ще дадете напразно парите си (26 лири). Отидете в Истанбул Аквариум във Флоря. Не може да сравнява като изживяване. Задната ограда на летището е почти до аквариума и дори да трябва да си наемете такси, няма да е кой знае за какви пари. Входът е 29 лири за възрастен. През Лалели минава безплатен микробус, а шофьорът ни даде талон - 85 лири за 4-ма. Невероятно изживяване е! Направен е с много пари и много мерак. Контактът с рибите е почти непосредствен. На моменти имаш чувството, че не те дели никаква преграда и можеш да ги докоснеш. С други думи, препоръчвам горещо.

Бяхме в Бейлербей - много е красив. Фонтанът на Женската джамия вече е готов. За съжаление тюрбетата на Сюлейман и Роксолана все още са в ремонт (повече от 2 години). Най-после видяхме и Чамладжъ, дори помахахме на камерата  Wink. Денят беше ясен, с лек вятър и се виждаше много хубаво. Освен това шофьорът на автобуса ни спря на някакво място, където се качихме по една улица с къщи за около 10 минути. В най-горната ѝ част имаше къщи в основата на антените. След това слязохме към една от спирките, които знаехме и 1000 пъти благословихме този човек  Laughing. Да се изкачиш 800 метра по този баир със сигурност е голямо изпитание  Mr. Green.

От Рамазана полза почти нямахме. Имаше много сцени, но забавленията не бяха нищо особено. Бяха с водещи, които нямаше как да разберем. Безсмислено е да гледам куклен театър или нещо подобно на турски език  Wink. Нямаше нищо с атмосферата от 2010, но тогава градът беше столица на културата и може затова да е било по-различно. Интересно, но градът почти не беше украсен. Нямаше онези стотици хиляди знаменца навсякъде. Само около големите джамии имаше някой друг надпис и плакат.

Сега се връщам да чета назад, че пак сте писали, писали, че чак сте се забравили.  Laughing

Танче, много се радвам, че напук на Караджъ сте си изкарали страхотно. Ще очакваме подробен разказ със снимки.
Иначе мен пряко ме вълнуваше как ще отидете и върнете, имайки предвид цената, която сме платили. Та, за какво трябва да съм подготвена психически, в кой хотел бяхте, в какво се състояха ядовете с Караджъ? Настаниха ли ви сутринта или на обед? В неделя в колко тръгнахте за Одрин? Тъй като в четвъртък пътувам и вече се вълнувам доста.  baby_neutral
Шеди, снимките наистина са невероятни. Сега отивам да изчета пътеписа. Hug

Таня, можеш ли да кажеш къде точно в Лалели се хваща микробуса до аквариума.   bouquet

И защо ли ми е познато това с навъсената водачка, даваща грешна информация. Mr. Green
Щото 90 процента от водачите на Караджъ са такива  Laughing Laughing Laughing хем некомпетентни, хем навъсени   Close

Танче, пиши много ми харесва като разказваш  Peace И за стари и за нови места разказвай, пък музея аз ще го премислям, че на сайта им нямаше граждански самолети  Wink

Сори за надписа,но няма как да го махна(или поне не знам как Mr. Green)

Танче,добре завърнала се Hug Чакаме разкази и снимки Simple Smile
Шебек, права си за самолетите. Само военни са били. Честно казано бях седнала от страната на морето, а мъжете бяха откъм самолетите и много не ги загледах. Освен това ги видяхме от микробуса, т.е. от пътя, а не от влака, с който се върнахме.

fiore, ето го разписанието на микробусите (най-долу на страницата):
http://www.istanbulakvaryum.com/tr-TR/ziyaretinizi-planlayin/aci … -kapanis-saatleri
под всяко място има и описание къде е спирката. В случая е на бул. Ататюрк и Langa Bostanlari. Последната е малка уличка, която си има табела и няма как да се сбърка. Няма никакви други указателни знаци, че това е спирка. Мисля, че имаше дюнерджийница. Само трябва да се застане на тротоара в правилната посока, а не към Султанахмет  Wink. Микробусчето е бяло и с доста малък надпис Акавариум Истанбул. Спира преди табелката с името на улицата. Дойде няколко минути по-рано и изчака да стане времето от разписанието.

Таня, много ти благодаря.  Hug Ще ги разуча подробно спирките на картата.  Simple Smile
Мерси, Танче за уточнението, пропускаме го тогава.
Привет   bouquet
Разкошни сте   bouquet Толкова ми е хубаво в тази тема  Hug
Мацки, моля за информация.
Бихте ли ми казали с какъв транспорт се отива от летище Ататюрк, до новия аквариум.
Познати имат около 7 часа престой и искат да видят поне нещичко от Истанбул, вместо да подпират седалките на летището.
Все пак излизат и граждански самолети  Thinking Хората са се снимали в тях, посетители на именно този музей  Thinking

Май са само два самолета  Thinking Аз и изтребителите бих ги видяла с кеф.

Пина, добре, че си ти! Помислих, че съвсем са започнали да ми се привиждат разни неща. Почти бях сигурна, че в момента, в който ми посочиха музея, видях граждански самолет. Но тъй като не ме интересуват, веднага се обърнах на другата страна.