Наистина ли ще махат Ботев от учебниците?

  • 5 391
  • 81
# 30
Аз работя с малцинството и въпреки това смятам, че и при тях има много неща за подобрение, за да можем да говорим за толерантност
Виж целия пост
# 31
И съм абсолютно съгласна, ама много съгласна, с теб! Hug
Виж целия пост
# 32
Естествено, че има много какво да се желае от едно определено малцинство, обаче какви са шансовете на едно циганче родено в гетото, след като очакванията дори на "белите" авторитети около него, още от най-ранната му възраст, са първо да е слаб ученик ако изобщо ходи на училище, а после да започне да краде, мами или проси. Към двете групи институциите и властите се отнасят различно още от малки деца, а това е зле и за едната и за другата.
Виж целия пост
# 33
Елл, а ти влизала ли си някога в училище от гетото? Защото аз влизам вече пет години, от другия месец започвам шеста. И много се радвам на учениците, които показват, че искат да научат нещо и има с кого да работя в часовете.
Виж целия пост
# 34
Елл, а ти влизала ли си някога в училище от гетото? Защото аз влизам вече пет години, от другия месец започвам шеста. И много се радвам на учениците, които показват, че искат да научат нещо и има с кого да работя в часовете.

Същото сподели и една учителка от едно училище, в чийто клас нямаше едно дете с малцинствен произход.

Нашите малцинства са все пак такива от български граждани и въпросът за толерантността касае всеки такъв гражданин.
А има и друго- Каквото повикало- такова се обадило.
Виж целия пост
# 35
Може и така да е, Джуди, но пловдивските се смятат за турци. И за тях Ботев е футболен клуб, Левски също.
Виж целия пост
# 36
Ти да видиш "не- турците", дето мислят пак така...
Проблемът със себеосъзнаването и липсата на ценности важи за цялото българско общество- отгоре до долу и на всичките му "ширини" и разцветки.
Виж целия пост
# 37
Ти да видиш "не- турците", дето мислят пак така...
Проблемът със себеосъзнаването и липсата на ценности важи за цялото българско общество- отгоре до долу и на всичките му "ширини" и разцветки.

E, дойдохме си на думата. Как да се самоосъзнаем, ако изкривяваме миналото си? Да обясняваме на децата, че Левски е бил престъпник, терорист и все пак е светъл пример?
Виж целия пост
# 38
Специално историята, например, е науката, в която не разполагаш с неопровержими доказателства за наличните събития и начина, по който те "следва" да се приемат от целокупното общество в света и дори в отделната държава.
А къде и от кого се прокарва точно идеята "Левски- терорист"?
Виж целия пост
# 39

А къде и от кого се прокарва точно идеята "Левски- терорист"?

Цитат
От 3 дни форумите се подпалиха, след като наяве излязоха заключения на експертите, в които те препоръчват на ученици от 4 клас да се обяснява, че Левски е бил закононарушител на територията на Османската империя и полицията просто си вършила работата, като го заловила.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2012-08-17&article=420523
Виж целия пост
# 40
Това е нечия интерпретация. В последната седмица прочетох двайсетина по темата. Не ме интересуват те. Аз питам кой го е казал в прав текст по този начин. Има разлика голяма.  Sunglasses

А "закононарушител" е всеки, който нарушава законите в дадена страна. И да си приказваме високопарно- патриотично, това си е истина за всяка една държава и за всяко време. И полицията във всяка държава "си върши работата", когато преследва нарушителите на закона. Така е било и при политическите режими у нас след Освобождението, така е било по време и на комунистическия режим и по всяко време. Навред едно от най- тежките престъпления е дейността по смяна на държавната власт насилствено. Революциите и въстанията са си такава форма за смяна на властта. В нашия НК и сега си е така. Рискова е тази дейност. Лично аз не виждам нищо лошо децата ми да са наясно с това.
Виж целия пост
# 41
Това е нечия интерпретация. В последната седмица прочетох двайсетина по темата. Не ме интересуват те. Аз питам кой го е казал в прав текст по този начин. Има разлика голяма.  Sunglasses

Предполагам, че в доклада, не съм го чела в оригинал а само интерпретиран.
Виж целия пост
# 42
Тук видях че е цитиран експертът, автор на доклада, доколко е вярно не знам:
Цитат
Факт е, че в конкретния случай авторите коректно са използвали словосъчетанието „османска полиция”, а не турска, но смятам, че е редно да има и допълнителен обяснителен текст за това, че османската полиция е изпълнявала служебните си ангажименти, за османската полиция Васил Левски е бил нарушител на реда. Такава е била политиката на империята“, заключава експертът в доклада.

http://www.dnes.bg/obshtestvo/2012/08/15/botev-ne-se-podlaga-pod … na-reda.166200,41
Виж целия пост
# 43
За мен упражненията в преразказ приключват в края на VІІ клас. А следва да е по- рано. До тогава умението на децата да разсъждават закърнява съществено.

А между впрочем аз се съгласявам, че полицията именно "работата си върши", когато преследва нарушители и престъпници на законите на държавата, за която работят. Какво друго да прави тази полиция? Ако днес се появи у нас организация с цел- насилствена смяна на властта, вие не бихте ли го очаквали от полицията ни?
Виж целия пост
# 44


А между впрочем аз се съгласявам, че полицията именно "работата си върши", когато преследва нарушители и престъпници на законите на държавата, за която работят. Какво друго да прави тази полиция? Ако днес се появи у нас организация с цел- насилствена смяна на властта, вие не бихте ли го очаквали от полицията ни?

Именно де, защо изрично да се пояснява?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия