Не желае да чете

  • 2 535
  • 33
# 15
Водихме я на очен лекар.  Няма проблем с очите. Когато иска чете, когато не иска не чете. Просто когато трябва да чете от учебника срещаме проблем.
Виж целия пост
# 16
Какво да се прави когато има да чете от читанката?
Виж целия пост
# 17
Sad Тя си е доста скучна и безинтерена, ако трябва да сме честни.
Аз навремето обясних, че няма как да се прескочи, че колкото по-бързо и добре го свърши това задължение, толкова по-скоро ще прави интересни неща и ще има повече време за тях.

И правех всичко възможно да намирам интересни книги, за да не се убие желанието за четене.

(На моменти бях доста, зла. Признавам си.)
Виж целия пост
# 18
Сигурно няма да ми повярвате, защото звучи абсурдно, но с третото ми дете, момче  - то сега е на 10 г, в 4-ти клас, трикът беше електронната книга - Kindle - когато беше във втори клас. Свалих му от читанка.инфо разни интересни детски книжки и като резултат сега сме с 2 ел. книги вкъщи, че не можем да се доредим. По-куриозното е, че се наложи да купуваме и още 2 за свекъра и свекървата (и там се налага да са два, че да не се карат кой чете).
Виж целия пост
# 19
Съветът за офталмолог не бива да се пренебрегва.

И моята дъщеря  с трудност (на моменти и сега) четеше задължителните текстове от читанката. Просто не ѝ бяха интересни.
Започнах да я карам да ми чете готварски рецепти от различни списания. Embarassed Така изгладихме четенето на глас. На мен мъката ми е правописа.  Mr. Green
Виж целия пост
# 20
Може би е стресирана от това, че й е трудно, или се е почувствала засрамена в даден момент. Хвалете я много! Казвайте й, че се гордеете с нея за всяко мъничко постижение.Често забравяме, че децата се мотивират от положителни емоции. От опита с моето дете, мога да кажа, че когато са стресирани резултатите вървят надолу.  Не й натяквайте, че не може или другите са по-добри. Казвайте, че още малко и ще стане страхотно!  Децата се променят, постепенно свикват, че има неща,които са задължителни. Важното е да останат с положителни емоции от училището.
Виж целия пост
# 21
==. Но през това време е и много разсеяна. Прочете 5 думи и започне да ми говори.

За мен това е интересното.
Да те попитам- гледа ли ТВ, колко време на ден и какво? На компютърни игри играе ли? Какви? Оцветява ли и как? Рисува ли? Проявява ли нетърпение по отношение на други дейности и какви?
Чели ли сте й като по- малка, всеки ден ли, по колко време от книжка и какви книжки сте чели?
А освен задължителните неща, друго не й ли се предлага за четене? Какво? Как се справя там?
Виж целия пост
# 22
Явно от тук пишещите аз съм най-зла. Не съм питала дали иска да чете или не. Имаше задължение да чете на глас по определен брой страници от книжки. Докато не свърши тази работа, не й се позволяваше да прави други неща. Или чете, или стои на дивана и гледа в една точка. И така цяла ваканция между първи и втори клас. Резултат - четене с добра скорост, която позволява да се справя с останалите предмети в клас. Не обича да чете, но това не означава, че ще позволя да срича.
Виж целия пост
# 23
Нашият спря да срича, когато му позволихме  да чете наум (не че мина бързо на наум, имаше един месец четене шепнешком).
Виж целия пост
# 24
Обича да й чета приказки или от енциклопедии. През лятото играе много навън. Гледа телевизия, но не прекалено. Компютър я стой през деня, я не. Обича да рисува и майстори разни неща, никога не сме я спирали. Хвалим я, насърчаваме я.
Виж целия пост
# 25
Обича да й чета приказки или от енциклопедии. През лятото играе много навън. Гледа телевизия, но не прекалено. Компютър я стой през деня, я не. Обича да рисува и майстори разни неща, никога не сме я спирали. Хвалим я, насърчаваме я.

Ако имаш желание- можеш да отговориш по- точно на въпросите ми. Не ги задавам самоцелно. Имам желание да помогна, затова те питам.
Много деца /и възрастни/ имат неустойчиво внимание поради вроден темперамент, но и поради придобити навици, каквито са ТВ и компютър, където кадрите се менят бързо и канали и източници на информация се сменят ежеминутно.
Също така до около 6-7 години на детето следва да са четени не само приказки и кратки откъси от енциклопедии, а истински детски книжки, които, освен всички други ползи, развиват и по-устойчиво внимание към голямо количество текст.
Не случайно питах дали проявява интерес към незадължителна литуратура- детските книжки са неимоверно много, темите, стиловете, оформлението- също.
За рисуването и другите дейности питах във връзка с това, да установя, дали става реч за принципно неумение за задържане на вниманието или само за неумение във връзка с четенето.
Ако си откровена и отговориш на горните въпроси, може би би могла да си помогнеш.
Виж целия пост
# 26
А защо е належащо четенето да е на глас? Не се заяждам, а просто ми е интересно. Аз никога не съм чела на глас като малка. Научих се да чета и започнах да си чета книги на ум. Никой не ме е карал да чета на глас, а и никога не ми е хрумавало да го правя. По-късно, брат ми също никога не е четял на глас. По принцип ми е странно да четеш на глас, освен ако не четеш нещо за да те слуша някой друг.
Виж целия пост
# 27
А защо е належащо четенето да е на глас? Не се заяждам, а просто ми е интересно. Аз никога не съм чела на глас като малка. Научих се да чета и започнах да си чета книги на ум. Никой не ме е карал да чета на глас, а и никога не ми е хрумавало да го правя. По-късно, брат ми също никога не е четял на глас. По принцип ми е странно е странно да четеш на глас, освен ако не четеш нещо за да те слуша някой друг.
Защото във "великото" българско училище имат нормативи за скорост и гладкост на четене на глас и по тези нормативи оценяват децата.
Виж целия пост
# 28
А защо е належащо четенето да е на глас?

Защото, когато детето се учи да чете, това е единствения начин да се хванат и поправят грешките му. Понякога, когато има трудни или нови думи, децата не ги дочитат докрай и заместват с първата позната, която имат в главата. Съответно,  променя се смисъла на текста, което по-натам ако се създаде такъв навик е повод за не малко проблеми с текстовите задачи и разбирането при четене въобще.
Виж целия пост
# 29
А защо е належащо четенето да е на глас?

За да има контрол, разбира се. Докато стигне нужната скорост на четене, която е нужна не само заради норматива сам по себе си като самоцел, а за да се справя с прочитането на останалите задачи достатъчно бързо и с достатъчно разбиране на прочетенето. На по-късен етап, ако прочитането на една задача по математика ти отнема повече време, просто не остава такова за решаване на самата задача. Навсякъде по света тестовете са за време.   ku-ku

След четенето на глас, започна да чете на ум, но трябваше да разказва накратко какво е прочела. Иначе аз как да съм сигурна, че е прочетено.

И все пак темата тук е за дете, което не иска да чете, а не за такива, които четат с желание.

 
[/quote]Защото във "великото" българско училище имат нормативи за скорост и гладкост на четене на глас и по тези нормативи оценяват децата.
[/quote]

В нашето училище децата никога не са били оценявани на базата на този норматив.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия