СЕДМИ клас - първи срок - 2 тема

  • 37 354
  • 746
# 15
     Камъче, спокойно! Мисля, че повечето момчета са така! Моят в седми клас ми казваше "Как могат да сложат училището в детството!!!" Да не могат да се наиграят... Но какво по-нормално от момче с топка навън? Е, и пак влезе, сега взе да му поузрява главата / че тръгнахме на 6г. и сме изостанали със зреенето/... А сега кандидат-гимназистката не само си учи сама, а и другите предмети, биология, химия и т.н. искала да учи, не само БЕЛ и мат. Така изглеждат двата пола в тази възраст.
Виж целия пост
# 16
камъче,Злато...говорете ми,говорете ми,така ме успокоявате! Heart Eyes
Все едно един младеж си имаме тринките. Laughing
Аз по математика вече съм извън материала.Баща му пък съвсем,той никога не е бил и вътре де,няма време. CrazyРазчитам изцяло на учителките му.По-късно ще му дам и аз примерчетата,да го тествам. Peace
Виж целия пост
# 17
нова, задачите са от домашно в курса
Деска, май и аз вече съм извън материала.....ама защото не искам да съм Laughing
Виж целия пост
# 18
Надзорника за ученето съм аз Mr. Green И... съм много лоша. Даже ми беше казано: Ти не ме обичаш!!! ooooh! По мат се справям засега ( Ще видим Писата) По бел ме няма никаква-там разчитам на учителя от школата. Моят е мързелив, трябва му външна намеса Mr. Green Тази година към мързела се добави, като за капак, разсеяността. На двете контролни по мат има 4,5 и грешките му са все в последния ред, къде минус изтървал, къде грешно умножил ...все такива.
Виж целия пост
# 19
Моята учи сама  Embarassed, признавам, нямам време, явно съм много неорганизирана, или дребното краде от нейното време  newsm78 Дано не я ощетявам, много ми става мъчно като като прочета какви орлици сте вие, и каква кукАвица аз  Sick

Мами, страшни вицове   bouquet В понеделник махаме брекетите  ние newsm68 /дано да ни трябва още четка за зъби  Joy/
Виж целия пост
# 20
Моят син учи с баба си. Слава Богу, живее наблизо и след училище директно се изстрелва там. Съвестно ми е, гузно ми е, но си признавам, че след тежък работен ден - каквито са повечето, дори при мисълта, че трябва да се съсредоточа за урок, задача или каквото и да било, ми идва да се гръмна ooooh!
Виж целия пост
# 21
Запис:)
Виж целия пост
# 22
Сега разгледах задачите за разлагане на квадратен тричлен, от предната тема. Искате ли да ви кажа един трик за лесно разлагане Wink
Виж целия пост
# 23
У нас и двамата учат с мен ooooh!

Което е абсолютно ужасно за всички ни, защото когато съм изкарала един учебен ден, търпимостта ми към обичайните детски истерии е на кота нула и естествено, с личните ми деца не се въздържам така, както с училищните Embarassed

Баща им е напълно извън играта относно домашните - най-много да прави диктовка на дребната (че с нея пък с езиците си имаме драми). Всичко останало е в моя ресор, хеле пък математиката - а аз я мразя от дете и никога не ми е била ясна. С годините обаче явно съм си развивала мозъка и без математика достатъчно добре, тъй като сега повечето му задачи не само не ме затрудняват, но даже ми се виждат интересни Blush

Ние вчера решавахме примери, подобни на тези, които пуснахте в темата - мерси за трикчето с представянето на 2х като 4х - 2х, за това не се бях сетила Grinning Абсурд е човекът да си ги измисли сам... но като решим 2 примера от дадения тип, третия успява да го скопоса и самичък. Явно ще е точно както каза учителката му, ще се учи да ги решава просто като типове задачи, защото математически акъл не му стига за повече Mr. Green (това последното за акъла не го е казала тя Mr. Green).
Виж целия пост
# 24
Сега разгледах задачите за разлагане на квадратен тричлен, от предната тема. Искате ли да ви кажа един трик за лесно разлагане Wink
Иска ли питане. Казвай, моля те Hug

А как се разпознава дали е квадратен тричлен или допълване до точен квадрат?
Виж целия пост
# 25
Нека квадратният тричлен има вида ax^2+bx+c. В тази задача за разлагане трябва bx да се представи като сбор (разлика) на други две събираеми, за да се работи после чрез групиране. Децата най- често се затрудняват, кои са тези две събираеми. За целта търсим две числа, да ги означим условно с u и v, така, че u.v=a.c ; u+v=b
Пример: Да се разложи на множители: x^2+8x+12
a=1; b=8; c=12=>uv=12; u+v=8 Тогава числата са u=2; v=6=>
x^2+6x+2x+12=x(x+6)+2(x+6)=(x+2)(x+6)

Друг пример:
3x^2+x-10
a=3; b=1; c=-10  (внимаваме със знаците. Всяко число се взима със знака пред себе си.)
Тогава търсим:u.v=3(-10)=-30; u+v=1=>u=6; v=-5=>
x^2+6x-5x-30=x(x+6)-5(x+6)=(x-5)(x+6)


Домашна работа:)
x^2-7x-18=
x^2+3x-28=
2x^2+9x+9=
Виж целия пост
# 26
Нека квадратният тричлен има вида ax^2+bx+c. В тази задача за разлагане трябва bx да се представи като сбор (разлика) на други две събираеми, за да се работи после чрез групиране. Децата най- често се затрудняват, кои са тези две събираеми. За целта търсим две числа, да ги означим условно с u и v, така, че u.v=a.c ; u+v=b
Пример: Да се разложи на множители: x^2+8x+12
a=1; b=8; c=12=>uv=12; u+v=8 Тогава числата са u=2; v=6=>
x^2+6x+2x+12=x(x+6)+2(x+6)=(x+2)(x+6)

Друг пример:
3x^2+x-10
a=3; b=1; c=-10  (внимаваме със знаците. Всяко число се взима със знака пред себе си.)
Тогава търсим:u.v=3(-10)=-30; u+v=1=>u=6; v=-5=>
x^2+6x-5x-30=x(x+6)-5(x+6)=(x-5)(x+6)


Домашна работа:)
x^2-7x-18=
x^2+3x-28=
2x^2+9x+9=

Благодаря за домашното ! Hug
Това подсказване работи безотказно!
Виж целия пост
# 27
А как се разпознава дали е квадратен тричлен или допълване до точен квадрат?

Всеки квадратен тричлен ax^2+bx+c,ако е разложим, може да се разложи или чрез горния метод (чрез групиране), или чрез допълване до точен квадрат. Вторият начин чрез допълване е по-трудоемък, но децата е хубаво да го знаят. Той се прилага при задачи за намиране на най-малка или най-голяма стойност на израз.
Виж целия пост
# 28
 ganis, благодаря  bouquet
Така като се замислих, аз тези неща съм ги учила в 8 клас, май newsm78 Трудно им е на нашите хубавци Whistling
Виж целия пост
# 29
И още малко хитринки Grinning

Нека тричленът е написаният от  ganis.

ax^2+bx+c
Във всеки един случай, при който a+c=b или a+c=-b, разлагането се свежда до представянето на многочлена във вида  ax^2 +ax+cx+c = ax(x+1)+c(x+1)=(x+1)(ax+c) или съответно  ax^2-ax-cx+c=ax(x-1)-c(x-1)=(x-1)(ax-c)

Примери:

A).x^2+5x+4
a=1; b=5; c=4 => b=a+c

x^2+x+4x+4= x(x+1)+4(x+1)=(x+1)(x+4)

B).2x^2-5x+3
a=2; b=-5; c=3 => -b=a+c

2x^2 - 2x-3x +3
2x(x-1)-3(x-1)=(x-1)(2x-3)

Tоест при случаи от първия вид децата  с времето добиват усет и веднага разпознават, че  единият множител е  x+1, а във втория съответно х-1.

И щом искате домашно, ето:
7x^2+x-6  и m^2+6mn- 7n^2

Жокер: последният може да се разложи по два метода, познати на седмокласника.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия