И тригодишните с тест, този път за градина

  • 13 967
  • 255
# 15
Държа да зная къде е детето ми сред масата. Дори и да не се работи с него при евентуални затруднения, то аз поне ще съм наясно със слабите му места.

И мислиш, че това може да се постигне с тест?

Хората, които правят тестове, имат доста задръстено въображение.
Оттам и нещата, които мерят, са почти нерелевантни за това дали
детето ти е човек или не.

Идеята е повече от идиотска.

На три години и половина детето ми "изостава", щото не може да рисува човече,
но пък помни рецептата за крем карамел и може да асистира при правенето.
Ся какво да го правя, на каква терапия да го запиша?

Всъщност има само една правилна позиция спрямо "масата"-
да си извън нея.
Виж целия пост
# 16
Дори и да не се работи с него при евентуални затруднения, то аз поне ще съм наясно със слабите му места.

С кое??? Не ставай смешна - две- и тригодишните принцове и принцески нямат никакви слаби места! Има изявени лидери, има вглъбени творци, има компютърни гении, надарени артисти и свръхенергични спортисти, но слаби места - няма  Naughty

Не знам дали някой от пишещите в темата е присъствал на знаменателния момент, когато загрижен педагог споделя с родител за наблюдаван проблем в поведението на Единственото. Незабравимо екстремно изживяване  Tired

Тя и темата е така поставена. Хайде бе! Някакви си там ще ми оценяват детето. Ама какво искат тия от децата бееее, я да ги оставят да си карат детството, и да не ни занимават с глупости...
Виж целия пост
# 17
Ами ако ги оценяват с тестове, аз за моето какво да кажа.Не рисува, не реди пъзели.Чак сега проговори така, че да му се разбира нещо и казва изречения от 3-4 думи.Но за сметка на това знае всички детски песнички, които му пея наизуст, макар, че някои думи не може да ги каже и ги предъвква.Знае азбуката на английски език и да брои до десет пак от там, понеже гледа Бейби Тивито.Не знам доколко знанията му се вписват в представите на министерството за 3 годишни.
Виж целия пост
# 18
В темите за хвалби двегодишните си пускат клипове на компютъра, пеят и рецитират на английски и хинди, подреждат пъзели от по 2000 части и рисуват минимум като Микеланджело.
Като опре до тестове и резултати - изведнъж се оказва, че в първи клас не умеят да четат, не могат да оцветяват в контури, и им липсват базисни моторни умения...
Аман от генийчета в някаква област, на които мама им завързва връзките на обувките докато пораснат достатъчно, за да им ги завързват жените им...
Виж целия пост
# 19
Лошото е, че тестът заменя здравия разум и притъпява
чувствителността за цялостно наблюдение.

Има разлика между деца, които са палави, но от това
може да излезе много и други, които уж се вписват, но
никога няма да се събудят и да направят нещо над
посредственото.

Виж целия пост
# 20
Държа да зная къде е детето ми сред масата. Дори и да не се работи с него при евентуални затруднения, то аз поне ще съм наясно със слабите му места.

И мислиш, че това може да се постигне с тест?

Хората, които правят тестове, имат доста задръстено въображение.
Оттам и нещата, които мерят, са почти нерелевантни за това дали
детето ти е човек или не.

Идеята е повече от идиотска.

На три години и половина детето ми "изостава", щото не може да рисува човече,
но пък помни рецептата за крем карамел и може да асистира при правенето.
Ся какво да го правя, на каква терапия да го запиша?

Всъщност има само една правилна позиция спрямо "масата"-
да си извън нея.

Извън масата няма как са сме. И да, смятам, че тестовете ще дадат едно ориентировъчно място на детето спрямо матрицата. Кофти, но всички сме в нея. Или да почакаме до ... кой клас 12-ти, за да разберем, че има някакъв проблем.

Хаха, ето, лъснаха родителските притеснения- моето не прави това и онова, а тестовете ще са за гении.  Laughing
Виж целия пост
# 21
Напълно съм съгласна с изказването на Бърди.Много добре знам как се хвалят майките на подобни гений и все се мисля, че моето е тъпичко, понеже не реди пъзели и не си играе с конструктори.Няма лаптоп с еди какви си функции, поради простата причина, че не си пази играчките и според мен е още малка за такова нещо.
Виж целия пост
# 22
В темите за хвалби двегодишните си пускат клипове на компютъра, пеят и рецитират на английски и хинди, подреждат пъзели от по 2000 части
Верно е това. Аз направо се притесних, моето дете не можеше нищо от това на 2.
 А онзи ден приятелка ми каза как нейното 2 годишно прави всичко изброено от теб, плюс че борави успешно с ай-фон и си отваря да си разглеждал снимки, уголемява ги, zoom, тоест .. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 23
Ама вие май не сте прочели целия пост на BirdsFlu...
Виж целия пост
# 24
Тестовете не са за гении, и да, масово на учителките не им пука, стига детето да не пречи
Моето е предучилищна, плащам на логопед всеки месец, защото е важно да може да говори правилно, за да може след време да пише правилно. Никой не ме задължава, на никой не му пука.
Ако не плащах и не настоявах, никой нямаше да му обърне никакво внимание, защото не е палав, не се бие, не крещи, не пречи, изпълнява си всичко в детската и т.н.
Палавите ги диагностицират веднага като хиперактивни, защото пречат и гледат да ги разкарат. Останалите- ами на никой не му пука. Ако детето е кротко и скатава по определен начин, може сигурно и до 12 клас да избута, без никой да обърне внимание че има говорен проблем или примерно дислексия.
Виж целия пост
# 25
Абе то и моето може да разглежда клипове на телефона сам самичко, дори и да изпраща ммс без да иска.Може ли дадете линк към въпросната тема с хвалбите на майките, че да видя какво е пропуснало моето и да наваксам с пропуските.
Виж целия пост
# 26
Касита- всеки може да бъде описан с някаква позиция спрямо масата.
Мен могат да ме опишат по много статистически начини, но това ли
съм наистина аз? Това, което тестът ще опише, наистина ли е детето ти?

От опит знам, че високите способности не означават задължително
високи резултати- даже може да пречат. Фактът, че решавам тестове на друг език и докарвам IQ от 154 или че изпитът SAT ме поставя в 91-я персентил по интелигентност не значи,
че като изляза на пътя, някой среднист, дето едвам казва изречение,
не ме псува за неадекватно поведение зад волана. И в други области
разграждам умнотията, защото много пречи.

Аз предлагам да се въведе комън сенс правото да се казва- имам
някакви притеснения относно детето. От съседки, учителки, всичко, вкл. за
простотии като тригодишни, дето не могат да акат без памперс или още ходят с биберони.
Ми не може държавата да решава всичко- някои неща
трябва да идват и от хора със здрав разум и лична преценка.

Нали знаете, ценните идеи идват от личности, група хора
може само да вдигне обор.
Виж целия пост
# 27
Е, моето пък тригодишно има говорен дефект и ходи на логопед задължително! два пъти седмично в детската градина.
А входни нива се правят всяка година от края на първа група до завършване на гимназия. Сега ще има такова и преди постъпване в първа група. Дано да приземи едни и отвори очите на други.
И аман от обобщения, че на учителите не им пука!

 Mamacita Bandida, индивидуален си за близките, в обществото си част от масата.
Виж целия пост
# 28
А вашето 2 г. дете може ли да отиде в ресторанта и да поръча на сервитьора да занесе още една чаша червено вино за ееето онзи господин...  на немски  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 29
Миналата седмица госпожата в градината ми разказа как детето ми се е справило на "диагностиката" , това защото попитах как се държи, иначе вероятно нямаше да разбера, както предполагам повечето родители, че е имало нещо наречено "диагностика" . Учителката каза, че така ще се насочат в каква насока трябва да се работи с детето. Та исках да кажа, че и сега има нещо подобно в градините, то си има програма по която се работи все пак и не виждам нищо лошо в това.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия