Въпроси към младите шофьор(к)и? – 10

  • 74 922
  • 798
# 435

В градски условия навсякъде в Европа се спазват абсолютно всички правила. Защо точно в София да е по-различно?

Това в първото изречение въобще не е вярно, но това е тема на друг разговор.

В София примерно 80% от хората ползват мигачи, когато се престрояват, завива или излизат от кръгово. Обаче 95% от хората не ползват мигач при навлизане в кръгово движение. По твоята логика явно изведнъж всички тези хора само и точно на входа на кръговото се превръщат в простаци и нарушители. И няма нищо общо с това, че този сигнал в нашите условия е безсмислен. А ти, като го ползваш, не само, че не предотвратяваш ситуация (защото почти никой не ти го разбира), а може и да предизвикаш някоя, като объркаш някой друг водач относно намеренията си.
Виж целия пост
# 436
Тази статистика е някаква много измислена😂

Относно изречението, че навсякъде в Европа се спазват всички правила, абсолютно вярно за Западна Европа...
Виж целия пост
# 437
Да, измислена е, затова и съм написала "ПРИМЕРНО".
Виж целия пост
# 438
20% звучи по-достоверно
Виж целия пост
# 439
Глупости.
Виж целия пост
# 440
Не, защото досега не прочетох нищо, което да ме накара да се замисля, че може да не съм права. Освен това досега не съм виждала някой в София да пуска мигач при влизане в кръгово, само съм чувала, че има хора, които го правят.


Смея се и на това:
"...мигачът помага на околните да разберат дали ще се навлиза(ляв) или излиза(десен) от кръстовището."

Когато човек е извън кръстовището (кръговото), непосредствено пред някой от изходите му (в случая - входове), няма друг избор, освен да навлезе в него, просто няма къде да ходи (освен може би на тротоара).
   Първият изход от кръговото (  реална ситуация)е веднага след влизането ми в него ,ако вляза с нещо различно от ляв мигач ще заблудя колата след мен че ще излезна от кръговото, ето защо ситуацията и пътната обстановка налага да вляза с ляв мигач, като в далечна логика аз наистина ще изляза от лявата част на кръговото, и ще давам десен мигач единствено, за да сменя платното.
Виж целия пост
# 441
Ако ще правиш ляв завой, няма как да излезеш от първия изход на кръговото, защото се предполага, че се намираш във вътрешната лента на кръстовището. Ако мислиш да правиш ляв завой от външната лента, ще засечеш тези, които излизат от нея направо, както ясно се вижда на схемата.

Виж целия пост
# 442
Ако се движиш в непознато колело е малко трудно да налучкваш накой изход
Виж целия пост
# 443
И как ще пуснеш мигач на влизане, като не знаеш от кой изход ще излезеш?
Виж целия пост
# 444
И как ще пуснеш мигач на влизане, като не знаеш от кой изход ще излезеш?

И аз питам същото?
Подаден мигач при влизане, не може да обърка другите /освен ако не е подаден предварително /т.е. преди достигане на кръговото и да заблуди някой, че ще се сменят ленти/ но да си в средна или дясна лента и да мигаш с ляв си е доста объркващо за останалите.
Виж целия пост
# 445
Във връзка с поста на icecube , когато кръговото е с няколко ленти, левият мигач вътре в самото кръгово се изключва. Ясно е, че тези зад теб ще се объркат. Никъде не видях при запитването да е уточнено колко ленти има кръговото.  Друг  е въпроса дали след като няма да излизаш на първи изход е необходимо да се престроиш. И пак зависи от кръговото...

Това е просто наложен стандарт или поне така пише. Не мисля, че има ограничение за лентите, но няма кой знае какво значение. Идеята е, че ако излизаш от срещуположния изход, все едно се движиш направо и тогава няма нужда да даваш никакъв мигач. По някакъв начин, ако се абстрахираш от факта, че имаш кръг между изходите и си го представиш като обикновено кръстовище, няма да дадеш мигач, ако продължиш направо, ще подадеш ляв, ако завиваш наляво и ще подадеш десен, ако се движиш надясно. Мисля, че това е логиката, която са следвали при стандартизацията. А доколкото забелязах, левият мигач се изключва в кръга непосредствено преди да се включи десния, но колата е в най-вътрешната лента и е ясно, че няма друга лента вляво, в което да се пристрои.
Това как се получава в реална ситуация, когато дефакто не знаеш от кой изход трябва да излезеш и трябва ли да подадеш мигач, е друг въпрос. И наистина в този случай е по-добре да не сигнализираш при навлизане в кръговото, за да не предизвикваш недоразумения.
Днес сутринта се загледах в колите минавайки с 280 през 4ти км и да ви кажа, видях 2 коли, които подадоха ляв мигач при навлизане. Не е наставало объркване.
Виж целия пост
# 446
Моят инструктор твърди, че си стоиш с левия мигач и като ще напускаш, пускаш десен. Дори имахме теоретични упражнения с тия мигачи, рисувахме ги и за домашно.

Изпитващият от ДАИ каза същото преди самия изпит.

Но да приключваме темата, а? Очевидно всеки ще си кара както си знае.

На мен ми е притеснено да заредя сама колата. Имам чувството, че ще объркам нещо.
Виж целия пост
# 447
И аз имах такива притеснения:)))) отиваш на някоя сбутана бензиностанция и пробваш:) аз така набарах една на Еко, има много малко хора. Вече сама си зареждам, не чакам да дойде някой служител... Само внимавай да не сбъркаш горивото, че после става сложно.
Виж целия пост
# 448
И аз не съм си зареждала сама досега и не знам как става. Винаги чакам някой служител, но обикновено ходя на ОМВ в квартала, а там винаги дотичва някой Simple Smile
Виж целия пост
# 449
Като се замисля, не ми се е налагало да зареждам сама. Иначе на теория знам как става. Ама все има служители на бензиностанцията, които да зареждат. При принцип така е и по-безопасно де.
Не че един млад служител не успя да разлее гориво извън резервоара на колата още при слагането на пистолета. Личеше си че му е от първите дни. Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия