За частното образование, за частните училища (2)

  • 74 051
  • 1 311
# 900
В темата за АК е ставало дума, а и на сайта им го пише - над 70% от изпита за АК е теглото на теста. А теста е по формата на САТ, тоест математиката е определяща.
Всяка седмица буса на Св.София караше кандидатите за АК от Св. София на подготовка при една от известните софийски учителки, готвещи за там (моята дъщеря също мина оттам и я приеха 36-та). Нима Вие не можете да си я карате сама, да не говорим, че ако е детето в СМГ, а презумирам и в ПЧМГ може би няма да имате нужда от такава подготовка по математика, а ще наблегнете на правопис и конструиране на есе.
За АК Ви е нужна здрава математическа подготовка, до степен да се вижда решението на задачата с един поглед, защото има по-малко от минута време за задачите от теста, логическо мислене и стратегия за решаване на тестове (лесно звучи, но се постига с тренировки за време)
Иначе няма лошо да инвестирате в детето, друг е въпросът ако целите и ААУ след 7-ми клас, за там Св. София е мястото, защото английският им е на ниво.... А за там изпита - есето е на английски.
В нета има тестове за подготовка за АК именно готвени от ПЧМГ, мисля от Симеонов, там също има курс за АК.
В този смисъл не ми се струва съвсем правилно да се твърди, че Св.София е подготвила учениците си за АК, да те са учили там, но за АЯК не само там, определено...
Виж целия пост
# 901
Дъщеря ми и сега е в едно от най-желаните софийски училища за начален курс - италианският лицей (НУКК) в Горна баня. Т
Не знаех какво означава НУКК. Ха, ха, че ние с теб сме от една "кръвна група".   bouquet  И аз имам такова дете като твоето, но не го дадох в подобно у/ще, защото е в друг град. Завърши частен колеж тип АК в САЩ  а сега учи висше също там.
При това положение изборът ти за АК е правилен !!!  
Виж целия пост
# 902
В нета има тестове за подготовка за АК именно готвени от ПЧМГ, мисля от Симеонов, там също има курс за АК.

Знам, аз ще я запиша на този курс така или иначе, вече питах в ПЧМГ и ни разрешиха, нищо, че детето не е в тяхното училище. Съботен е курсът, може да ходи на него срещу заплащане. По математика ходим от няколко месеца и ще продължим да ходим и догодина при двама много добри учители - Кортезов от АК и Красимира Петрова от СМГ.
Записах я и на курс в Милениум при Христемова по БЕЛ за догодина, тя преподава в НЕГ, но курсът ще е през седмицата и следобяд, около 16 ч., не знам как ще стане, ако сме в Света София, ще отпадне явно.
Но ти си прав - по-добрите преподаватели по МАТ са в ПЧМГ, Симеонов примерно - той ни е основен изкушаващ фактор.
Виж целия пост
# 903
Жасмин,нямам думи, с толкова учители след някоя и дрига година направо я давайте в математическия факултет...
Не, сериозно, как си представяте, че ще успее да се готви за тези уроци@  А и да учи в ПЧМГ или Св. София??
Това не е НУКК, първо са цял ден (Св.София докато се довлече буса от Бояна), знаете как е, като Етап-ите на НУКК, а освен това сеучи здраво, да не си претоварите чедото...
Виж целия пост
# 904
Един от основните проблеми на българската образователна система е, че се получава голямо разделение между нивото на образование при децата.
След 5-6 клас мнозинството деца не могат да прескочат големия праг и сякаш се отказват от самото учене и усвояването на знания. Малцинството успява и продължава.

Така от една страна ние се гордеем от децата постигнали големи успехи на международни състезания, но от друга имаме една голяма необразована маса.

Както в обществото, така и при образованието ни липсва именно "средната класа". Гении - супер, ама гениите ще са такива в каквото и училище да ги сложиш, защото при тях основното идва от семейството, не от училището.

В тази връзка Жасмин поздравления за дъщеря ти. С успехите, които демонстрира ще влезе съвсем спокойно в АК дори да я оставите в НУКК. А за изпитите в АК най-важното е да може да мисли. Звучи банално, но само така звучи.  Wink
Виж целия пост
# 905
Мале, какво ще правим сега.  Shocked
[/spoiler]
Не знам дали сте видели по-напред мнението на един татко, който имаше 3 деца, очевидно много интелигентен човек, и една мама, която пък си прехвърлила детето от Питагор в Св. София, които се свеждаха накратко до следното - в ПЧМГ- високо средно ниво, но не работят с много изявените деца, "генийчетата", а обръщат внимание предимно на изоставащите и средните, за да си повишат нивото и да не отпаднат; така се запазва високото средно ниво, но по-напредналите не се развиват колкото биха могли. Света София - обратното, обръща се голямо внимание на силно надарените и изявените, но е "по-студено" и "по-малко човечно" отношението, по елитарно в не дотам добрия смисъл на думата.
Така че явно, ако детето ви е вундеркиндче, по-добре е Света София, но пък от друга страна тя е страшно силна по математика, така че и ПЧМГ е правилен избор. Thinking
Виж целия пост
# 906
Жасмин,нямам думи, с толкова учители след някоя и дрига година направо я давайте в математическия факултет... Не, сериозно, как си представяте, че ще успее да се готви за тези уроци@  А и да учи в ПЧМГ или Св. София??

Ами не знам, детето ми е такова, в момента ходи на 7 извънкласни дейности: 2 спорта (гимнастика и езда), които й отнемат 3 дни седмично + 2 дни пиано + 1 ден хор + 1 ден театрално ателие + 2 дни математика + 1 ден английски. Това са 10 дни от 7 възможни, защото някои занимания са й по 2 на ден.
И въпреки това е пълна отличничка в НУКК, винаги е била първа по успех. А вечер чете книги, след заниманията и уроците, наистина много чете - рядко минава седмица, без да й купя книга. И се чувства добре, повечето занимания са по нейно желание, с изключ. на математиката и английския.

Скрит текст:
И така е било и предни години - то не беше тенис, то не беше плуване, балет, танци, поне те отпаднаха - но от 1 клас ходи на поне 3 неща, като пианото даже й е вече седма година, значи още от детската сме тичали по школи. В първи клас със сигурност ходеше на 4 неща - английски, пиано, плуване и балет, или модерен балет (и през двете е минала, но не помня кое в кой клас беше). Ски кара от 4-годишна, всяка зима е на курс и по това, че ние не сме скиори, пуска черни писти от 10-годишна, ходи на художествена гимнастика 2 години, 3 години тренира плуване на Спартак, сега тръгна на спортна гимнастика, даже като го пиша, се побърквам каква логистика е това и как сме го изтърпели 5-6 години дотук.  Малкият и той поема нейния път - на 5 години (вчера стана на 6) ходи на 4 неща - математика в Центъра по забавна математика, биология в Природонаучния музей, футбол платено допълнително в детската градина и архитектура в Детско архитектурно ателие във ВИАС. А, сега тръгна и на шах в Столичен център по шахмат.
Виж целия пост
# 907
Жасмин, поздравления!

Резултатите от ДЗИ и НВО в Евростар:
http://www.evrostar-ivanovi.com/new.htm
Виж целия пост
# 908
За АК Ви е нужна здрава математическа подготовка, до степен да се вижда решението на задачата с един поглед, защото има по-малко от минута време за задачите от теста, логическо мислене и стратегия за решаване на тестове (лесно звучи, но се постига с тренировки за време)
Ще се хвана за тези думи, за да кажа и своето мнение.
По-горе прочетох, че детето е ходило на много извънкласни занимания (май 13 бяха). Всичко това е прекрасно, но както казах на предната страница, от пети клас основно трябва да се учи, особено по БЕЛ и МАТ. Дъщеря ми ходеше само на пиано, и то защото това я разтоварваше. Вижда се, че детето е умно и че при едно разтоварване от другите занимания и наблягане най-вече на МАТ то ще се справи и без да бъде местено с цел по-добри учители и подготовка за кандидатстване. Отново ще повторя, че денонощието не може да се разтегне на повече от 24 часа, а ключовият момент в усвояването на материала (отново визирам МАТ, защото лично ние на това наблягахме най-вече, но важи и за БЕЛ) е упражнението, цитирам Стефан "тренировки за време" - това става с упражнения, а за тях се изисква време. Така че ако детето се съгласи да сведе извънкласните занимания най-много до едно, ще може да се справи самостоятелно с подготовката си, плюс някой курс за спокойствие и сверяване на часовника. И да си остане в НУКК Simple Smile
Мнението ми важи само в случай че причината за местенето е предполагаемата по-добра подготовка за кандидатстване и подобряване на знанията по БЕЛ и МАТ. Ако причината е друга, казаното не важи Simple Smile Успех каквото и да решите!
Виж целия пост
# 909
Дани, мерси!  Hug

Химикал, благодаря ти и на теб за мнението!  Hug

Не е само заради БЕЛ и МАТ, в НУКК и други предмети са зле. Езикова подготовка нула! Нито английски знаят, нито италиански, който уж им е втори език. А сигурно и по другите предмети е така, аз не я изпитвам, защото само шестици има. Просто ми се иска да е в сериозно училище и да учи наистина стабилно, а не да има шестици и нищо да не знае, защото АК ще й се види кошмарен после. Със сигурност и ПЧМГ, и Света София са училище с много по-добра подготовка по всички предмети. Ето в ПЧМГ изключват няколко деца сега заради успех под 4,50. Затова се освобождава място, което дъщеря ми заема, иначе приемът там е само след 4 клас. Докато в НУКК има и тройкаджии, да не говорим класовете колко са по-големи. В НУКК са 28 деца в клас, в Света София - 18, а това е много голяма разлика, защото по-малкият клас предполага по-добра дисциплина и повече изпитване.

Но иначе за инвънкласните си права, от догодина махаме повечето неща. Само 1 спорт ще й оставя, както и математиката. Нищо друго. Достатъчно пя, свири и танцува, време й е за учене.
Виж целия пост
# 910

.... в ПЧМГ- високо средно ниво, но не работят с много изявените деца, "генийчетата", а обръщат внимание предимно на изоставащите и средните, за да си повишат нивото и да не отпаднат; така се запазва високото средно ниво, но по-напредналите не се развиват колкото биха могли. Света София - обратното, обръща се голямо внимание на силно надарените и изявените, но е "по-студено" и "по-малко човечно" отношението, по елитарно в не дотам добрия смисъл на думата.


Не мога да кажа каква е практиката в Св. София, но за ПЧМГ не съм съгласна - да наистина държат децата да не изостават, да много се работи с тях, но определено това не е за сметка на надарените деца. Както е в СМГ и тук децата със силни математически заложби са в отбора на училището и подготовката им е изключително наситена. Определено развиват и чисто "състезателните деца", просто те са по-малко като брой, но и това е логично тъй като паралалките и децата в тях все още са по-малко.
Виж целия пост
# 911
Включвам се да изкажа мнение за изказването, че в ПЧМГ не се работи с изявени деца. Това не е вярно, може да е имало единичен случай. Синът ми завършва сега 5 клас в ПЧМГ и определено мога да кажа, че е от изявените, пълен отличник, първо място на национална олимпиада по природни науки и други подобни изяви. Неговите учители винаги работят с него индивидуално преди изпит или състезание. И не само с него, обръщат внимание на всички деца поотделно. И не само се работи индивидуално с по-изявените, има персонални консултации ако някое дете си развали успеха.
Най-вероятно и в Св. София е така, но нямам лични наблюдения.

С Лени сме писали заедно Wink
Виж целия пост
# 912
Толкова раздвоена не съм била през живота си. Ако има как половината дете да го пратя в Света София, другата половина - в ПЧМГ, най-добре.  Crazy
Който питам, изтъква изкушаващи предимства, ето това със състезателите в ПЧМГ как няма да ти хареса. А и са толкова мили, има една госпожа по математика (Антоанета) и една по химия, страхотно усмихнати и позитивни, виждала съм ги само по изпитите, но прекрасно впечатление ми направиха. Прегръщат децата в коридорите, говорят с тях, явно е, че си обичат учениците. А и нали синът ми ходи при учителките по забавна математика от ПЧМГ, те пък колко са чудесни!  Heart Eyes
Питах моя позната във Фейсбук, която завежда катедра чужди езици в АК какво е нейното мнение, да видим тя какво ще каже.

Синът ми завършва сега 5 клас в ПЧМГ и определено мога да кажа, че е от изявените, пълен отличник, първо място на национална олимпиада по природни науки и други подобни изяви.

Браво на момчето ти!  Heart Eyes
Виж целия пост
# 913
То и в Св. София не е изобщо така, както е описано по-горе. Статистиката от НВО показва, че идеята е да се работи с деца с почти еднакви възможности. На матурите имат съвсем близки резултати. Само едно дете е под 5, но е с 4,98.
Но всичко това не изключва човешкото отношение. Малки класове, с близки по възможности деца, с близки профили, избрани с труден изпит сред доста кандидати и се работи ефективно и по отработена програма с много добри учители.
Виж целия пост
# 914
Лени, Mihunia, аз само преразказах чуждо мнение -не бих могъл да имам собствено, тъй като нямам поглед върху ПЧМГ, нито върху Св. София. Прочее порових се да го намеря това чуждо мнение напред в темата - ето ви го:

Впрочем, моят третокласник напуска Питагор тази година и се мести в Света София от догодина. Причините са комплексни, училището е хубаво и продължава да ми харесва, но има няколко фактора, които натежаха за Света София и така... Приеха го веднага, той е математик, с много добри резултати от състезания, държа и три изпита в Света София и на същия ден беше одобрен. Но в интерес на истината, мнението ми за Питагор продължава да е много положително. Просто за моето дете Света София е по-подходящото място. Той е твърде амбициозен за Питагор, където винаги се гледат интересите на средното ниво деца - тоест, учителите работят най-вече с изоставащите и средните деца, а изявените не се стимулират достатъчно. На нас не ни допада този метод, макар че действително е "човешко" отношение. Моят син се оплакваше неведнъж, че му доскучава и не му дават достатъчно задачи, че не го изпитват и така нататък. Освен това на родителската среща прехвалената г-жа Надя Кръстева заяви, че на тази възраст състезанията не били от значение на тази възраст, а той концентрира цялото си внимание на тези състезания и ги чака с нетърпение. Съответно не е получил нито една похвала от нея, напротив, тя продължава да набляга на средното ниво и на изоставащите, а все пак тя е титулярът по математика за тази възрастова група. В ПЧМГ смятам, че се оправят тези проблеми, там като цяло децата са на по-високо ниво. Но в Питагор ни идва твърде "човешко" отношението. На моя син целите му са доста високи и като обсъдихме положението с баща му, решихме, че не е за него Питагор. За класната на трети клас настоящия обаче мога да кажа само суперлативи (за разлика от математичката, на която й куца педагогиката, за жалост). Така че г0жа Гергинова от мен получава пълно шест като учител, а г-жа Кръстева за жалост крета с четворка.

Но се вижда, че тя прави изрична уговорка, че това се отнася за Питагор и не се отнася за ПЧМГ, тъй като там децата на по-високо ниво. Наистина грешно съм го преразказал явно, извинявам се. Но ми направи впечатление това, че работели с изоставащите, а не с изявените и затова го запомних.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия