СЕДМИ клас - втори срок - 8 тема

  • 34 678
  • 745
# 720
За трудност не зная, но като гледам таблицата и броя на око, по математика са малко високите резултати, май им се е видял трудничък изпитът. По български може би са относително по-добре, доста оценки близо до петицата.

На моя първите модули му се опъват, дори по математика. На вторите модули на математиката почти няма отнети точки, всичко се трупа от първия, и много ме е яд. Хайде, българският зная, че му е по-слаб, ама той и по математика не е както трябва! Аз за нея се надявам да компенсира българския, пък то, сега и за математиката се притеснявам. Не зная какво му става, не може да се концентрира за всичкото време ли, притеснява ли се...? newsm78 С преразказа има още много какво да се желае. Както и да го смятам, и като гледам минали години форумските деца какво са изкарвали, трябва първите модули да са почти без грешка или съвсем без грешка, за да имат шанс за високи оценки. Тезите и преразказите се оказват проблемни, а миналата година не беше така.
Виж целия пост
# 721
първите модули да са почти без грешка или съвсем без грешка, за да имат шанс за високи оценки.
Не знам статистиката от минали години, но и на мен ми изглежда, че на първия модул трябва да са бетон - така ми е логично. Странното е, че и при нас и по двата предмета втория модул е много по-силен от първия. И друг се беше оплакал от това. Вярно, че всички много ги бива в глупавите грешки, но пък чак да е тенденция ... Нямам обяснение. Аз записах дъщеря ми на БЕЛ, защото се притеснявах, че не може да преразказва. Тя ми блъска 31-33 точки всеки път. Явно трябва да сменя приоритета.  Sad
Виж целия пост
# 722
Според мен е заради липса на достатъчно концентрация и заради смяната на типовете задачи. Питах другото дете какво мисли от неговия опит, и то каза същото (на пробните все правеше някакви грешки на първи модул, но на реалния изпит изкара беше без грешка, а съвсем малко бяха взели от втория модул). Явно трябва да търкалят задачи за концентрация.
Виж целия пост
# 723
Моят опит е като на Андариел - на пробните все имахме по 3 или 4 грешки в 1ви модул - бяха си закон, а накрая  - на изпита 1ви модул беше без грешка. Според мен е важно да се преглеждат грешките от 1вите модули и да се види има ли повторяемост, т.е. "тясно" местенце и там да се хвърлят още малко усилия или грешките са разнообразни и трябва да се поработи малко над концентрацията и да се наблегне на оставяне на време за проверка. При каката грешките бяха еднотипни и успя да ги преодолее, сега дребната гад прави грешки на смешни неща - всеки път различни и после следват извинения "ми не го прочетох", "ми не го разбрах така", "ми много кашлях и не можах да се съсредоточа...". Т.е. сега проблемът ми е по-голям  Sunglasses 
Виж целия пост
# 724
Чудя се по повод езиковите гимназии.Въпрос към тези които са се насочили към тях.Ако детето досега е учило само един език всичко е ок.Обаче ако е учило два до 7 клас как ще процедирате.Ще гоните само паралелки в които тези два езика ще са застъпени  или допускате варианта единя да остане като извънкласно занимание а в училище да учи другият плюс един нов?
Просто се чудя дали биха се справили децата с 3 езика?И да-то ясно,че ако се наложи такава комбинация ще ги учат но какво ще е нивото?И дали няма да се окаже загуба на време.Аз май съм по навита на варианта с 2 езика само Embarassed
Виж целия пост
# 725
Лично за мен варианта с 3 езика е най-добър. Дъщеря ми е 9 клас. Първият и чужд език е НЕ, вторият е РЕ. АЕ го учи на школа, от доста години. Имаше прекъсване от 2 години, заради 7 клас и подгответо. Ако е усърдна, в 12 клас спокойно може да си вземе В2 по РЕ.
Виж целия пост
# 726
За езиците-2 или 3,според мен много зависи от самото дете.Това до момента как се справя и на какво ниво е овладяло първите два.Пред нас също седеше дилемата при два езика дали да залагаме и на трети-да,но в крайна сметка предпочетохме паралелката с най-висок бал.
Виж целия пост
# 727
Да, трите езика не си пречат. Навремето беше така при мен: 1. НЕ, 2. АЕ, а руският си продължи. По това време в много училища беше премахнат, но в нашето някак си остана (въпреки протестите, които правехме в глупостта си).
Към по-близка дата ще споделя, че ние редихме желанията по училища и бяхме съгласни в по-доброто училище да съчетае НЕ-ФЕ, напр., а не в по-лошото НЕ-АЕ или АЕ-НЕ (което принципно е по-добрата комбинация за нас). Ръководехме се от първия език, а вече втория - какъвто се случи. И в момента не мисля да я товаря с трети език. Вярно е, че езиците разширяват хоризонта, но два да научи като хората, ще съм много щастлива. Всъщност, и един да научи, пак добре  Sunglasses Вече ако мноооого прояви интерес към трети език, да го учи, няма проблем, но на мен не ми е зор  Sunglasses
Виж целия пост
# 728
Привет!Моя се завърна от пробния днес по БЕЛ,доволен от себе си.Но аз му открих 3-4 грешки в 1ви модул,отново елементарни. TiredЗа преразказа каза,че му бил лесен,а това е опасното. Twisted Evil
Ей го текста :"Между думите" от Георги Мишев
Скрит текст:
Един селянин от Югла много искаше синът му да стане кмет. Защото никак не е лошо да управляваш цяло село. И защото е приятно, когато те попитат кой си, да отвърнеш: „Аз съм бащата на кмета.“
 
Но как се става кмет?

Трябва да имаш много пари. Или много земя. И, разбира се, да имаш нещо в главата си.
 
„Пари се печелят. Ниви се купуват — мислеше си селянинът. — Но как да разбера дали синът ми има нещо в главата си?“
 
Реши, като тръгне на воденицата, да го вземе със себе си. Едно време по водениците се събираше много народ. Камъните вървяха бавно, брашното се мелеше с дни и мливарите, като си нямаха друга работа, седяха и си приказваха.
 
— Ще слушаш добре какво си приказват хората и после ще ми разтълкуваш думите им — каза бащата на сина си.
 
Този ден на воденицата завариха само един старец. Седеше на припек, пушеше с глинена луличка й мустаците му бяха пожълтели от тютюневия дим.
 
— Ти си добре… — каза старецът на селянина. — Има кой да ти помага. На времето и аз така ходех с моя баща по водениците… Като овършеем хармана, натоварим колата, впрегнем воловете и по цяла неделя не се завръщаме…
 
Подир малко пристигна друг мливар. Той седна при тях и започна да хвали жена си. Била много работлива, голяма чистница и умеела да готви вкусни гозби — пръстите си да изядеш.
 
Ето че се зададе трети мливар. Зад колата му вървеше завързан хубав алест кон. Още неседнал при другите, мливарят започна да разправя как купил коня от един търговец. Как се пазарили дълго, как търговецът искал да го измами, но на края се разбрали, наброил му много пари и взел коня…
 
Вечерта селянинът попитал сина си:

— Е, казвай сега какво научи днешния ден.

— Много неща, татко! Най-напред научих от оня старец, че едно време са ходели на воденица, след като овършеят хармана. Научих още, че един ден, като реша да се женя, трябва да търся работлива жена, голяма чистница и да умее да готви вкусни гозби — пръстите да си изядеш.
 
— Друго?

— Друго, татко, разбрах, че когато си купувам кон, трябва да се пазаря дълго и да гледам търговецът да не ме измами.
 
Селянинът въздъхна, помълча малко и рече:

— Няма да стане кмет от тебе! Нищо не си разбрал от приказките на хората.

— Защо, татко? Цял ден ги слушах, думица не съм пропуснал…

— Не е достатъчно само това, момчето ми. Един кмет трябва да разбира не само думите, но и между думите… Когато старецът с луличката ми каза: „Ти си добре, има кой да ти помага“ — и разказа как е ходил с баща си на воденица, той искаше да сподели мъката си, че няма деца. А кой каквото си няма, за това обича да говори.
 
— Добре, татко, но другият нали има жена, защо говореше за нея?

— Той не говореше обикновено. Той я хвалеше. Искаше да ни каже колко много я обича. Навярно вече е разбрал, че не я обича, и говори така, защото се страхува, че и хората могат да разберат това…
 
— Да си призная, татко, това не го проумявам…

— Като пораснеш, ще го проумееш.

— Кажи и за третия, с хубавия кон.

— Работата при него е съвсем ясна — каза бащата. — Конят е откраднат.

— Не може да бъде! Нали разказваше колко дълго са се пазарили, как искал оня да го измами, на края се разбрали, броил му парите и взел коня.
 
— Точно това е съмнително! Толкова много думи той изговори, за да скрие истината…
 
Още бащата неиздумал това, на плочника пред воденицата се чул конски тропот. Пристигнала стража и арестувала конекрадеца

Утре ще лъсне истината и на математиката. Simple Smile
Виж целия пост
# 729
По повод пробните изпити в СМГ: дъщеря ми каза, че изпита по БЕЛ е бил за нея много по-труден от този на Бултест стандарт. За математиката съм чувала, че ако там дете изкарва на пробните над петица, няма място за притеснение за справянето му. Това го бил казал Иван Симеонов на една майка миналата година.
Виж целия пост
# 730
А ако изкара на последния пробен в СМГ по математика над петица и учи в обикновено училище, не в математическа паралелка, трябва майка му да ни черпи. Mr. Green
Няма такъв изпит, дори учителката се затруднила на някои задачи. тези от СМГ явно много си повярваха през последните две години.
И големият изкарваше трудно над 80 т, вече през май по-лесно, ама такъв първи модул като сега просто не го разбирам. Wink не е трудно да се правиш на велик пред 14-годишни.
Има къде-къде по разумни пробни, които не комплексират децата, а показват реално положението.
Виж целия пост
# 731
А ако изкара на последния пробен в СМГ по математика над петица и учи в обикновено училище, не в математическа паралелка, трябва майка му да ни черпи. Mr. Green
Няма такъв изпит, дори учителката се затруднила на някои задачи. тези от СМГ явно много си повярваха през последните две години.
И големият изкарваше трудно над 80 т, вече през май по-лесно, ама такъв първи модул като сега просто не го разбирам. Wink не е трудно да се правиш на велик пред 14-годишни.
Има къде-къде по разумни пробни, които не комплексират децата, а показват реално положението.

Това за оценка над 5 е казано на майка на седмокласнчка не от СМГ, а от школа "Междучасие", ако не се лъжа. Явно задачите са доста по-трудни, но с всяка решена трудна задача изпитът после ще е по лек. А нали това е целта?
Виж целия пост
# 732
Е, изпитите и на двете места са правени и от Симеонов.  Peace

Естествено, че ще са по-трудни, но не безумно трудни.

Преди три години поне бяха решими. И наистина, който успееше да се справи в СМГ, на изпита също беше ок.
Имам си личен пример, не чакам някой да ми казва. Моето момче изкара на последния пробен в СМГ тогава,  92т и на изпита 5.93. Но и той не би решил подобно безумие, като първи модул, за 60мин.

И все пак да добавя малко полезна информация за пробни изпити, които мислим да посетим. не всичките, разбира се. Mr. Green

Регалия
3.03. - БЕЛ
10.03 - Математика

Милениум

9.03. - БЕЛ - 11.15ч.
9.03. - Математика- 8.30ч

Как ви струват тестове в СМГ по трудност?
Аз не мога изобщо да оценя сложността, но пък се преборих с .pdf-те  Simple Smile

По БЕЛ при най-висока оценка 5,70 - среден успех 4,70 ми се вижда не много малко (без двойки и 4 тройки - под 3,50). Няма много високи оценки, но няма и много слаби.

По математика средния успех е 4,14 но има 12 деца над 5,70 и 69 тройки и 8 двойки. Тук има и много високи, и много слаби.

Интересно ми е като извод.

Дъщеря има има 5,321 по БЕЛ и 5,393 по мат. не са мечтани оценки, но стават. Първите 65т. и по двата предмета са недостижими Sad

Как изчисли точките в оценка?
Виж целия пост
# 733
Някой няма ли да качи изпита по БЕЛ?  Whistling
Скалата за БЕЛ е (точки +68)/28, предполагам, че и за мат е такава?

На ПИ в Регалия ще ходим - записах се вече, предлагам кафе-среща Simple Smile
Виж целия пост
# 734
По дадената формула моя по матем.има малко над 4 Tired, а учи в матем.паралелка Confusedпо сведения на г-жата бил ок, и по негови също ooooh!за бел не ми се коментира-зле Close

п.п.в Регалия ще ходим и ние Peace
нямам нищо против седмокласна среща Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия