Да се научим да работим с Excel - тема 2

  • 76 254
  • 732
# 645
Скрит текст:
За да мога след като въведа информацията, да отделя таблицата в по-прегледен и открояващ се вид, с ясни граници на клетките, които обхваща.
Окей има две неща, които трябва да направиш за да стане добре.

За да са добре на екран:
1) избираш всички клетки, които искаш да обхване това
2) от менюто "Format" избираш опцията "Format Cells" (алтернативно натискаш Ctrl+1)
3) от аплета "Format Cells" избираш разделител "Border"
4) от там можеш да избереш директно от готовите пресети този, който най-много те радва или да си начертаеш какъвто искаш.

За да изглеждат добре на хартия:

1) избираш клетките, които ще включиш в принта на една страница
2) от менюто "File" избираш подменю "Print Area" избираш опция "Set Print Area" (или ако искаш да я премахнеш респективно "Clear Print Area").

Ако имаш нужда от демо мога довечера, като съм една идея по-свободен да ти го направя през TeamViewer...

Мерси много за отговора!!!
Сега ще пробвам  да направя това, което си ми задал като стъпки, пък ако някъде запъна, пак ще пиша.
Още веднъж мерси!
Виж целия пост
# 646
Аз имам следния въпрос:
имам табличка 10Х10 и в нея са написани числа съвсем безразборно, непоследователни и с повторения. Как мога да ги сортирам по големина (от най-малкото към най-голямото).
Избрах 10Х10 случайно. Зная как се сортира ред или колона, но тук искам да сортирам цялото блокче.
Виж целия пост
# 647
Аз имам следния въпрос:
имам табличка 10Х10 и в нея са написани числа съвсем безразборно, непоследователни и с повторения. Как мога да ги сортирам по големина (от най-малкото към най-голямото).
Избрах 10Х10 случайно. Зная как се сортира ред или колона, но тук искам да сортирам цялото блокче.

 newsm78 Да каже някой, ако знае, но според мен с просто сортиране няма да стане.
Най-елементарният начин, който се сещам е: Cut на втората колона, paste под първата, после третата и т.н., докато остане 1 колона и после сортираш.
Виж целия пост
# 648
От летящ старт без много да съм го обмислил - вариантите са с макрос и VBA скрипт и/или офсет формула...
Виж целия пост
# 649
От летящ старт без много да съм го обмислил - вариантите са с макрос и VBA скрипт и/или офсет формула...

Това висш пилотаж се нарича....... Whistling
Виж целия пост
# 650
Как мога да ги сортирам по големина (от най-малкото към най-голямото).
В какъв вид искате да е резултатът от сортирането? Пренареждане на клетките в самата област ли? Ако е така - по колони или по редове да се сортират?
Виж целия пост
# 651
Natali_, гадняр, Лазурит, приложих съветите ви успешно, в следствие на което изникнаха нови два въпроса  Laughing :
1.Има ли начин да съкратя изписването на формулата в полето, когато искам да пресметна всички стойности в дадения ред/колона? Вместо да изписвам (примерно) =A2+B2+C2+D2+E2 , да напиша само началната и крайната клетка на съотвения ред/колона?
2.Как да подредя данните в таблицата по стойностите в определен ред/колона?
Виж целия пост
# 652
1. Има функция AutoSum. Заставаш на полето за сумиране и го натискаш. Задава ти реда/колоната по подразбиране.
Няма нужда на всеки ред/колона да натискаш формулата - просто копираш с копи/пейст или с дърпане с плюсчето в долния десен ъгъл на клетката.

2. Не разбирам въпроса.... newsm78
Виж целия пост
# 653
Скрит текст:
Natali_, гадняр, Лазурит, приложих съветите ви успешно, в следствие на което изникнаха нови два въпроса  Laughing :
1.Има ли начин да съкратя изписването на формулата в полето, когато искам да пресметна всички стойности в дадения ред/колона? Вместо да изписвам (примерно) =A2+B2+C2+D2+E2 , да напиша само началната и крайната клетка на съотвения ред/колона?
2.Как да подредя данните в таблицата по стойностите в определен ред/колона?
Autosum е добър вариант, алтернативно можеш да го направиш и със =sum(A1:A20) примерно Simple Smile
Виж целия пост
# 654
1. Има функция AutoSum. Заставаш на полето за сумиране и го натискаш. Задава ти реда/колоната по подразбиране.
Няма нужда на всеки ред/колона да натискаш формулата - просто копираш с копи/пейст или с дърпане с плюсчето в долния десен ъгъл на клетката.

2. Не разбирам въпроса.... newsm78

Скрит текст:
Natali_, гадняр, Лазурит, приложих съветите ви успешно, в следствие на което изникнаха нови два въпроса  Laughing :
1.Има ли начин да съкратя изписването на формулата в полето, когато искам да пресметна всички стойности в дадения ред/колона? Вместо да изписвам (примерно) =A2+B2+C2+D2+E2 , да напиша само началната и крайната клетка на съотвения ред/колона?
2.Как да подредя данните в таблицата по стойностите в определен ред/колона?
Autosum е добър вариант, алтернативно можеш да го направиш и със =sum(A1:A20) примерно Simple Smile

Мерси за отговорите (за пореден път)!!!
Natali_, по вторият въпрос имах предвид ако въведа в някоя колона разбъркано определени дати (примерно) има ли как да задам сортирането на тези дати и прилежащите им редове в определен ред било то възходящ или низходящ или някакъв друг?
Виж целия пост
# 655
...по вторият въпрос имах предвид ако въведа в някоя колона разбъркано определени дати (примерно) има ли как да задам сортирането на тези дати и прилежащите им редове в определен ред било то възходящ или низходящ или някакъв друг?...

Използвай меню "Data", опция "Sort". В диалога има всички опции - дали по възходящ/низходящ ред и дали да има челен ред или не. Въпроса е, че работи с редове, а не колони, но и за това има решение. Копираш областта, която ще сортираш и след това я Paste special-ваш (може на същото място, което си е), като отбелязваш отметката срещу "transpose" с което редовете се превръщат в колони. След сорта можеш да си я copy/paste special-неш отново със същата отметка.
Виж целия пост
# 656
...по вторият въпрос имах предвид ако въведа в някоя колона разбъркано определени дати (примерно) има ли как да задам сортирането на тези дати и прилежащите им редове в определен ред било то възходящ или низходящ или някакъв друг?...

Използвай меню "Data", опция "Sort". В диалога има всички опции - дали по възходящ/низходящ ред и дали да има челен ред или не. Въпроса е, че работи с редове, а не колони, но и за това има решение. Копираш областта, която ще сортираш и след това я Paste special-ваш (може на същото място, което си е), като отбелязваш отметката срещу "transpose" с което редовете се превръщат в колони. След сорта можеш да си я copy/paste special-неш отново със същата отметка.

С уговорката, че marco_polo иска да сортира по класическия начин, т.е. да пренареди редовете в зависимост от стойностите в една колона (в Excel се нарича Sort by Columns), бих искала да направя някои уточнения по отговора на гадняр.

Ако искате да сортирате колоните може да избегнещ това копиране и транспозиране чрез отметка в Sort - Options - Orientation - Sort Left to Right. В този случай ще се "пренаредят" колоните, в зависимост от стойностите в избран ред от таблицата. Това се нарича сортиране Sort by Rows.

Marco_polo, преди сортирането се убеди, че таблицата ти е компактно разположена, т.е. нямаш празни  редове, колони вътре в нея, а около таблицата има поне един празен ред и колона. Тогава може да избереш коя да е клетка от таблицата и да сортираш. Ако таблицата ти не е компактна, трябва да маркираш областта преди да сортираш.
Виж целия пост
# 657
Това просто беше най-простият начин да се сортира с пет клика - това е и единствената причина да го опиша Simple Smile Нямам претенции да е най-удачният за всяка ситуация, но работи.


//EDIT - за обяснение имах предвид... както и да е - и двата метода стават не споря.
Виж целия пост
# 658
Това просто беше най-простият начин да се сортира с пет клика - това е и единствената причина да го опиша Simple Smile Нямам претенции да е най-удачният за всяка ситуация, но работи.
Че работи, спор няма. Но  сортиране с един клик е още по-просто. 
Виж целия пост
# 659
гадняр, Ясмина, благодаря и на двамата за отговорите!!!  thumbsup
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия