СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 2

  • 78 733
  • 744
# 15
Никак няма да е лошо да има повече немски паралелки, най-малкото защото много голяма част от децата са с високо ниво на английския език и на практика скучаят в часовете. Може даже английските и немските да са в съотношение 1:1.
И все пак не се заблуждавайте, че в немската паралелка се учи немски колкото в НЕГ (с английския е същото). Учи се еднакво само първата година, после нещата се влошават, но пак не е зле де.
Виж целия пост
# 16
Когато синът ми кандидатстваше, т.е. преди 2 г., ми направи впечатление, че имаше точно за още една паралелка деца, които бяха писали първо желание немски, второ английски.
Напливът към немската е заради нивото, на което се учи немски. (В НМПГ например не се натискат за математика с немски...) Разликата с английските паралелки в СМГ е от земята до небето. Confused И основната причина за мен е в учителите. Ако не се лъжа, в СМГ има три госпожи по немски, и трите са много добри (или "лоши" според гледната точка Wink). Освен това, не  знам защо и как го правят, но в 8-ми клас, немският е повече часове от английския.  По хорариум езикът в езиковите е 18 часа седмично, толкова имахме английски, но "немците" имаха повече часове немски. (ако не се лъжа, 22 или 24...) Дали е законно или незаконно, не знам, факт е, че учат повече, без да плащат. То мен ако питат най-добре английски изобщо да не учат в училище, само на изпит да се явяват. Mr. Green Освен това, след 8-ми клас, "немците" имат школа по немски по още няколко часа, която е безплатно, и на която повечето деца от немската паралелка ходят. Така че и след 8-ми клас немски се учи много повече, отколкото английски. Школа по английски няма, ходим си другаде на школа и си плащаме.
Ако обаче направят още една немска паралелка, ще трябва да назначат още учители, а не е ясно, дали ще могат да намерят толкова добри и мотивирани, колкото са сегашните "немкини" и съответно дали ще може да се запази това ниво на немския в СМГ.
Не съм съгласна с Черна станция, че повечето деца в 8-ми клас имат "много добро ниво по английски". Единици са тези, с наистина много високо ниво. Задача на учителя е да намери как да мотивира всички и да изравни нивата (или да не ги изравнява, но да създаде организация всички да учат, а не да дивеят в часовете по английски Twisted Evil) И в немската има учили и неучили немски, но всички учат, та ушите им пукат. Peace
Виж целия пост
# 17
Не съм съгласна с Черна станция, че повечето деца в 8-ми клас имат "много добро ниво по английски". Единици са тези, с наистина много високо ниво. Задача на учителя е да намери как да мотивира всички и да изравни нивата (или да не ги изравнява, но да създаде организация всички да учат, а не да дивеят в часовете по английски Twisted Evil) И в немската има учили и неучили немски, но всички учат, та ушите им пукат. Peace

Да, ама в Немската нивото е много високо и за един срок нивата се изравняват. А в английските паралелки на СМГ материалът е за А2 или за В1, а поне половината деца са на ниво В1-В2, че и нагоре. Поне това е моето впечатление.
Но в същото време има и деца с наистина ниско ниво, което не позволява изравняване на нивата с бързане. И затова напредналите си "бъркат в носа" в час.
Виж целия пост
# 18
Ние сме в 7ми клас. Още в началото на учебната година се поде инициатива за увеличаване на броя на паралелките с немски език. Разписвахме се на искане с такова съдържание. За съжаление, на последната обща родителска среща бяхме уведомени, че не е възможно. Ако не греша се изтъкваше, че не могат да осигурят преподаватели, които да поемат допълнителната немска паралелка.
Така че, дерзайте! Може и пък да успеете! Laughing
Виж целия пост
# 19
Никой не спори, че езиковите гимназии (било немска, френска или испанска) са по-добър вариант за научаване на език, при много от децата за предпочитане. Но доста от децата, включително и моето, искат да продължат да учат в СМГ след 7 клас, но имат и желание да учат и друг, различен от англ. език. А тази възможност е ограничена само до една-единствена паралелка от общо шест.

Естествено, тук ще ми отговорите, ами да се напъне и да изкара високи оценки за немската паралелка, или че не пречи като е в английска паралелка да учи извън училище какъвто иска език,
но все пак защо пък да няма повече възможности, като има желание. Все пак нали търсенето трябва да определя предлагането. Да, сигурно намирането на добри учители по немски език е проблем, но едва ли непреодолим такъв!

Писала съм без да видя написаното от Miralex  Simple Smile
Виж целия пост
# 20
Миналата година какъв е бил минималния бал за прием в немската паралелка?
Виж целия пост
# 21
Миналата година какъв е бил минималния бал за прием в немската паралелка?
35.285 на първо класиране, на 2ро падна съвсем малко.
Преди около 2 месеца директорът беше подхвърлил, че ще има френска и испанска паралелка. По-късно беше казал, че няма време за тази година. Вероятно има желание в тази посока, но няма да е за нашия випуск.
Виж целия пост
# 22
Ама че глупост - френска и испанска. Няма да се съберат кандидати. Да си направят 2 или 3 немски и да не експериментират.
Виж целия пост
# 23
Ама че глупост - френска и испанска. Няма да се съберат кандидати. Да си направят 2 или 3 немски и да не експериментират.
Аз пък мисля, че би имало интерес. Моята дъщеря напр. трябва да научи френски, но колко и да се постарах, не можах да харесам френската гимназия.  Sad

При всяко положение ще е по-добре от сегашния вариант.
Практически всички, с който съм говорила, намират като основен недостатък сегашното предлагане на езици в СМГ.

Разбира се немският е безспорен фаворит.
Виж целия пост
# 24
    Защо да е глупост? От няколко години се върна модата на немския, преди това беше на мода испанският, никой не знае какво ще бъде след 5-6 години. Френският вече е "бутиков език", както казват, и все пак е основен в много сфери на европейския съюз. Че французите на се стараят да го популяризират в нашата франкофонска /по Жельо Желев/ държава, си е техен проблем, но той си е един от трите европейски езика, па макар и трети...
Виж целия пост
# 25
Здравейте. Аз се интересувам от общата подготовка на учениците 5- 7клас. Преживяха ли децата ви стрес при преместването в СМГ? Много голямо ли е натоварването ? Естествено ще се губи и повече време  за придвижване, защото сме далеч от  гимназията и съм в дилема дали да се пробваме след година. Какво ще ми препоръчате?
Виж целия пост
# 26
Здравейте. Аз се интересувам от общата подготовка на учениците 5- 7клас. Преживяха ли децата ви стрес при преместването в СМГ? Много голямо ли е натоварването ? Естествено ще се губи и повече време  за придвижване, защото сме далеч от  гимназията и съм в дилема дали да се пробваме след година. Какво ще ми препоръчате?

Всичко е индивидуално. По принцип има стрес, защото децата изведнъж минават в нова среда, с различни изисквания и доста по-академично отношение от страна на учителите. Но всяко дете го преживява различно. Натоварването също е относително - на някои им е нанагорно, други почти не го усещат. Всичко зависи от това какво иска детето. Та недей ти да бъдеш в дилема, а го остави то да реши. Ако го насилиш ще сбъркате.
Виж целия пост
# 27
Здравейте. Аз се интересувам от общата подготовка на учениците 5- 7клас. Преживяха ли децата ви стрес при преместването в СМГ? Много голямо ли е натоварването ?

....Всичко зависи от това какво иска детето. Та недей ти да бъдеш в дилема, а го остави то да реши. Ако го насилиш ще сбъркате.
Аааа, не! Дете в 4-ти клас само да реши?! Stop Тук е ролята на родителя да вземе правилното решение. Насилихме го, и не сбъркахме. Peace Дори тогава не си давах сметка до каква степен правилно сме постъпили. Проблемът беше в това, как да го "насилим", защото беше заявил, че на изпита нарочно нищо няма да пише. Mr. Green Наложи се да го излъжем, че това е просто състезание и като не иска, няма да учи в СМГ Outta Joint. За едно ме е яд само, как не го записахме с камера като скандираше "Няма даУча всЕ мегЕ!" Laughing После никакви проблеми с адаптация не е имало. Направо си падна на мястото.Laughing Не знам какво ги правят в това училище, ама още на втория ден нямаше по-важен от него, че учи  в семеге. Laughing Сега дори не си спомня, че някога не е искал.Shocked
Виж целия пост
# 28
Насилихме го, и не сбъркахме. Peace Дори тогава не си давах сметка до каква степен правилно сме постъпили. Наложи се да го излъжем, че това е просто състезание и като не иска, няма да учи в СМГ Outta Joint.
Joy Joy Joy
И ние направихме същото! А толкова време живях с мисълта, че съм единствена. Не искам да си спомням тези 3 дни, когато трябваше да я запишем - минах през ада. Почти всички около мен казваха, че детето трябва да реши само, а пък аз интуитивно усещах, че не може. Направихме същата постановка, с обещание, че ще я върна и щях да го направя, ако се беше наложило ...
Не съм съжалявала нито ден, тя - също. При мойто дете единственото желание беше да си остане при приятелите от стария клас! Сега по-същите причини не иска да сменя училището. Grinning
Виж целия пост
# 29
и аз мисля, че това е етап, при който все още родителите трябва да вземат решението на практика. Разбира се с подходящо обяснение, ще убедя и детето. Но ако то само трябва да решава, ще предпочете сегашното си училище, защото там са приятелите й, а и ще отпаднат съботните курсове , т.е. увеличава се времето за игра, а сега все още  това е по-важно през тяхната призма.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия