Счетоводител в нужда се познава 4

  • 37 552
  • 734
# 90
Добре де, моят подпис е от Информационно обслужване и ако няма промяна в данните на лицето, на което е подписа, просто се продължава действието му и не подавам нищо в НАП  newsm78
Виж целия пост
# 91
Блазе ти!
С три доставчика на ел. подписи работя и трите активират подписа за една година-след това наново  заявления и т.н.Митниците и те искат ново заявление при подновяване на подписа.
и аз съм с Инфонотари първата година удължавам и не подавам нови заявления към НАП, втората сменят подписа и мислех да търся доставчик с по-дълъг срок, дори да е по-скъпо, защото ми писва с подаване и заверяване на тези заявления.


Да питам: започанаха ли да излизат задълженията за месечните ав. вноски в справката със задължения, защото аз още не ги виждам?
Тези, с месечните вноски ще плащат сега 4 броя, а тези, на тримесечни - 1 бр, нали?
Виж целия пост
# 92
Здравейте, момичета! Благодаря за полезната темичка. От седмица ви чета, но не успявам да намеря нужното. Няма лошо да изчета всичко де, но мисля че напредвам във времето доста вече. Имам няколко въпроса и ще бъда благодаряна ако ми помогнете да си отговоря на тях.

Имам фирма ЕООД от 1.03.2013 г. На 1.04.2013г.  /днес/ закупих Касов Апарат. Отварям Детски оказион. Искам да ви попитам какви разрешителни трябва да взема и от кои инстации?

Другия ми въпрос е следния. Аз получавам стока за 100 лв. Продавам я за 110 лв. Реално имам 10 лв печалба. Но за стоката нямам фактура, нито касова бележка, понеже тя е употребявана и не мога да взема бележки от клиентите, които си предлагат стоката на консигнация. Като я продам за 110 лв, аз трябва да издам бележка за 110 лв. Как се сторнира сумата от 100 лв, която реално не ми е печалба? С клиентите, които предлагат стоката си при мен сключвам договор за консигнация.

Предварително се извинявам, ако задавам неправилно въпроса, все още съм много назад счетоводно.   bouquet
Виж целия пост
# 93
Блазе ти!
С три доставчика на ел. подписи работя и трите активират подписа за една година-след това наново  заявления и т.н.Митниците и те искат ново заявление при подновяване на подписа.
и аз съм с Инфонотари първата година удължавам и не подавам нови заявления към НАП, втората сменят подписа и мислех да търся доставчик с по-дълъг срок, дори да е по-скъпо, защото ми писва с подаване и заверяване на тези заявления.


Да питам: започанаха ли да излизат задълженията за месечните ав. вноски в справката със задължения, защото аз още не ги виждам?
Тези, с месечните вноски ще плащат сега 4 броя, а тези, на тримесечни - 1 бр, нали?

За ел. подписа виж какво писах по-горе  Peace

И за авансовите по ЗКПО е така.
Виж целия пост
# 94
Добре де, моят подпис е от Информационно обслужване и ако няма промяна в данните на лицето, на което е подписа, просто се продължава действието му и не подавам нищо в НАП  newsm78
сигурна ли си, че е безсрочен? От колко време го имаш?

Колко се плаща първоначално и на година?
Виж целия пост
# 95
Не занм защо така се получава,но при подновяване на валидността искат и сим картата.Да няма промяна в имената,но пусках нови заявления-не я разпознаваше и от кол центъра бяха категорични по въпроса Embarassed
Нямам инфо за по-дълъг срок за абонамент от 1г.
Виж целия пост
# 96
Искам да ви попитам какви разрешителни трябва да взема и от кои инстации?

Другия ми въпрос е следния. Аз получавам стока за 100 лв. Продавам я за 110 лв. Реално имам 10 лв печалба. Но за стоката нямам фактура, нито касова бележка, понеже тя е употребявана и не мога да взема бележки от клиентите, които си предлагат стоката на консигнация. Като я продам за 110 лв, аз трябва да издам бележка за 110 лв. Как се сторнира сумата от 100 лв, която реално не ми е печалба? С клиентите, които предлагат стоката си при мен сключвам договор за консигнация.

Предварително се извинявам, ако задавам неправилно въпроса, все още съм много назад счетоводно.   bouquet

Не мисля, че са необходими някакви специални разрешителни.

Стоката я заприхождаваш за 100 лв. на база консигнационния договор. Издаваш касов бон за продажната стойност 110 лв., а изписваш отчетна ст-ст 100 лв. Така в ОПР имаш приходи 110 лв., разходи 100 лв. и печалба 10 лв.

Замислих се дали трябва да се подава справка по чл.73  newsm78. Това са необлагаеми доходи за хората, които продават вещите си и според мен нямат място в тази справка, но все пак ще ми е интересно да прочета и друго мнение по въпроса.
Виж целия пост
# 97
 Hug
Виж целия пост
# 98
Белла Донна, значи нямам нужда от сторниране на приходите? Консигнационния договор има ли силата на документ за разход? Благодаря много!   bouquet
Виж целия пост
# 99
Анито, консигнационният договор в никакъв случай не е разходен документ, нито от юридическа, нито от счетоводна гледна точка. Счетоводен разход се явява отчетната стойност на стоката при нейната реализация.
Можеш да заприхождаваш получените от клиента стоки със складова разписка, част от реквизита на която да бъде номер на договора за консигнация.
Виж целия пост
# 100
Добре де, моят подпис е от Информационно обслужване и ако няма промяна в данните на лицето, на което е подписа, просто се продължава действието му и не подавам нищо в НАП  newsm78
сигурна ли си, че е безсрочен? От колко време го имаш?

Колко се плаща първоначално и на година?

Сигурна съм. Единствено, когато сменяха смарт-картата / и софтуера / през 2011 година пусках заявление в НАП наново / преди това работих с този подпис от 2005 година . Колко струва в момента първоначално не знам / виж в сайта на stamp it /, а на година абонаментът е 49.95 лв без ДДС.
Виж целия пост
# 101
 Simple Smile записи от мен
Виж целия пост
# 102
Здравейте имам крайното салдо на сметка 406, но не знам от къде да разбера колко са за тази година и колко над една година, фирмата има заем от предприятието майка, някой може ли да помогне?
Виж целия пост
# 103
Анито, консигнационният договор в никакъв случай не е разходен документ, нито от юридическа, нито от счетоводна гледна точка. Счетоводен разход се явява отчетната стойност на стоката при нейната реализация.
Можеш да заприхождаваш получените от клиента стоки със складова разписка, част от реквизита на която да бъде номер на договора за консигнация.

О, сърдечно ти благодаря!   bouquet  Точно тук се обърках с какъв точно документ да я подплатя...  Hug
Виж целия пост
# 104
Искам да ви попитам какви разрешителни трябва да взема и от кои инстации?

Другия ми въпрос е следния. Аз получавам стока за 100 лв. Продавам я за 110 лв. Реално имам 10 лв печалба. Но за стоката нямам фактура, нито касова бележка, понеже тя е употребявана и не мога да взема бележки от клиентите, които си предлагат стоката на консигнация. Като я продам за 110 лв, аз трябва да издам бележка за 110 лв. Как се сторнира сумата от 100 лв, която реално не ми е печалба? С клиентите, които предлагат стоката си при мен сключвам договор за консигнация.

Предварително се извинявам, ако задавам неправилно въпроса, все още съм много назад счетоводно.   bouquet

Не мисля, че са необходими някакви специални разрешителни.

Стоката я заприхождаваш за 100 лв. на база консигнационния договор. Издаваш касов бон за продажната стойност 110 лв., а изписваш отчетна ст-ст 100 лв. Така в ОПР имаш приходи 110 лв., разходи 100 лв. и печалба 10 лв.

Замислих се дали трябва да се подава справка по чл.73  newsm78. Това са необлагаеми доходи за хората, които продават вещите си и според мен нямат място в тази справка, но все пак ще ми е интересно да прочета и друго мнение по въпроса.

категорично не
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия