тормоз в училище- какво мога да направя?

  • 20 927
  • 242
# 225
Не ми се искаше да повтарям, но първоизточникът на тормоза не е в училище, а в обкръжението на тормозещото. И забележи колко съм деликатна, не намесвам светото семейство в конфигурацията, породила разглежданото явление, щото то може да се научи да се тепа и на пътя, докато играе с другите деца. Факт е, че на училище тръгва с нужната подготовка за прилагане техниките на ръкопашен бой.

В семейните процеси училището ще се меси, само ако му се декларират такива правомощия. За момента няма.
Виж целия пост
# 226
Любими са ми училищните теми, в тези за учителските заплати е пълно с тежки задължения и отговорности, включително за живота и здравето на учениците, в другите изведнъж тези задължения изчезват и се заменят от "невъзпитани" деца и"лоши  родители". Laughing





Виж целия пост
# 227
Любими са ми училищните теми, в тези за учителските заплати е пълно с тежки задължения и отговорности, включително за живота и здравето на учениците, в другите изведнъж тези задължения изчезват и се заменят от "невъзпитани" деца и"лоши  родители". Laughing


Ама гледай сега кой как нарича родителите и това определено не съм аз  Laughing

незаинтересовани родители, баща побойник, липсваща майка, лош дядо или истерична стринка.
Виж целия пост
# 228
  Само не мога да разбера, защо това, че едно дете има кофти родители да  служи като причина на учителката му в първи клас да не въдвори ред в класа.
Виж целия пост
# 229
  Само не мога да разбера, защо това, че едно дете има кофти родители да  служи като причина на учителката му в първи клас да не въдвори ред в класа.
Тя ще въдвори, ама дотолкова, доколкото ѝ позволява настоящия закон.

С кофти родителите ко праим?
Виж целия пост
# 230
Питането на последната майка бе за тормоз на ученик В училище от друг ученик. В начален клас.
 
Обкръжението на тормозещото можете да си го обсъждате от психологически или друг интерес. Майката на тормозеното се интересува тя какво да прави. Със средата на тормозещото тя няма общо. Нито тази среда носи отговорност затова, което става в институцията.
За лоши майки, стринки и тетки си отворете други теми и тогава си обсъждайте на воля какво пише в другите закони. Тук става въпрос в училище кой отговаря за дисциплината. Ами не са родителите на тормозените деца, за всеки случай. Например онова, което не си усещало ръката след удряне и то не за първи път.

И си четете закона, драги учители, и децата са наясно, че правите някакви странни опити за измъкване, като от тях не печели никой, дори и вие.

Често напомням, че имате разписани задължения в тази връзка, налага се:
ЗНП:
Чл. 22. (1) (Нова - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) Училищното образование осигурява обучението и възпитанието на учениците в съответствие с обществените потребности и индивидуалните им способности и очаквания за успешна реализация в гражданското общество.

ППЗНП:
Чл. 1. Системата на народната просвета полага основите на непрекъснато образование на гражданите, като осигурява:
1. овладяване на общите основи и закономерности на човешкото познание;
2. усвояване и формиране на общочовешки и национални ценности, добродетели и култура;
3. развитие на индивидуалността и стимулиране на творческите заложби;
4. духовно, физическо и социално развитие и здравословен начин на живот;
5. (нова - ДВ, бр. 19 от 2003 г.) изграждане на свободна, морална и инициативна личност, която като български гражданин уважава законите, правата на другите, техния език, религия и култура;

Чл. 32. Училищата са образователно-възпитателни /!/ институции в системата на народната просвета, ...

Чл. 123. (2) Учителят в училището организира и провежда образователно- възпитателния процес по учебния предмет, проверява и оценява знанията и уменията на учениците, съдейства за пълноценното им интегриране в училищната и социалната среда /!/.
(3) Възпитателят организира и провежда образователно-възпитателни дейности с учениците извън задължителните учебни часове.

Чл. 128. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2009 г.) (1) Учителят има следните задължения:
6. да опазва живота и здравето на децата или учениците по време на образователно-възпитателния процес и на други дейности, организирани от училището, детската градина или обслужващото звено;
8. да информира писмено и на индивидуални срещи родителите за успеха и развитието на детето или ученика, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията му за общуване и интегриране в училищната среда, да ги насочва към форми за допълнителна работа с оглед възможностите, потребностите и желанията на детето или ученика при зачитане на тяхното право да вземат решения;

Чл. 129б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2009 г.) (1) Учител, който е и класен ръководител, има следните допълнителни задължения:
1. да следи за успеха и развитието на учениците от съответната паралелка в образователно-възпитателния процес, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията им за общуване с учениците и учителите и интегрирането им в училищната среда, като периодично и своевременно информира родителите;
2. да анализира и оценява рисковите фактори върху учениците от паралелката и да предприема превантивни и корективни мерки за справяне с тях;
9. да участва в процедурите за налагане на наказания и мерки по отношение на учениците от паралелката в случаите и по реда, предвидени в този правилник;

Чл. 139. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 53 от 2001 г., бр. 33 от 2003 г., изм., бр. 51 от 2009 г.) (1) За неизпълнение на задълженията си, определени с този правилник и с правилника за дейността на училището, ученикът се наказва със:
1. забележка;
2. извършване на дейности в полза на училището в свободното от учебни часове време;
3. предупреждение за преместване в друго училище;
4. преместване в друго училище;
5. преместване от дневна форма в самостоятелна форма на обучение - за ученици, навършили 16-годишна възраст.
(3) Когато ученикът се яви в училище с облекло или във вид, които са в нарушение на този правилник или на правилника за дейността на училището, както и когато състоянието му не му позволява да участва в образователно-възпитателния процес, той се отстранява от училище до отпадане на основанието за отстраняването му, за което класният ръководител уведомява родителя.
(4) Когато ученикът пречи на учителя и/или на съучениците си по време на учебен час, учителят може да го отстрани до края на учебния час.
(5) При тежки или системни нарушения на задълженията, определени в този правилник и в правилника за дейността на училището, освен наказание по ал. 1 на ученика може да се наложи мярка намаляване на поведението.
(6) Освен налагането на наказание по ал. 1 ученикът може да бъде насочен към консултации и педагогическа и психологическа подкрепа от специалист, допълнително обучение в извънучебно време, включително в периода на ваканциите, участие в извънкласни и извънучилищни дейности, професионално ориентиране и други дейности с оглед недопускане на нарушения и на отпадане от училище.

Просто прилагайте правилата винаги, когато е нужно, без да сте дълготърпеливи и без да си затваряте очите за едни определени деца. Нищо друго не искаме.
Знам за деца, които го гонят или просто си излизат на своя глава почти всеки ден от час. Не им пишат отсъствия, обаче, мога само да се сещам защо. Досега да са навъртяли спокойно за изключване.
Виж целия пост
# 231
Право ги хвърляме на училищата и те да му мислят, щом в закона е пише, че училищата ще ни ги образоват и възпитат/!/
Виж целия пост
# 232

Ама гледай сега кой как нарича родителите и това определено не съм аз  Laughing

незаинтересовани родители, баща побойник, липсваща майка, лош дядо или истерична стринка.


Не внимаваш, Саморая, разочарована съм.  Wink
Не съм и аз.  Laughing
Виж целия пост
# 233
Да де, ама не си спомням да съм ги определяла толкова детайлизирано   bouquet

незаинтересовани родители, баща побойник, липсваща майка, лош дядо или истерична стринка.

Децата растат в различна среда /докато някои растат в здрави семейства, други са преживели развода на родителите си с всичките му прелюдии; нерядко се отглеждат от баби, дядовци и стринки, докато родителите са на гурбет
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=703337.msg24859936#msg24859936

Предлагам на теб да възложим изготвянето на критерии за диференциране на тъмните субекти и после дружно да измислим регламент за справяне с насилието.
Виж целия пост
# 234
А, не, аз етикети не лепя, нямам и необходимост да оправдавам свои действия или бездействие,  тези, които си измиват ръцете с това го правят, но за да го разбереш трябва да прочетеш цялото изречение, което си цитирала.
Но, нека не занимаваме всички с това, приемам, че е недоразумение.

Очаквам, че ти вече имаш готов "регламент", може да ни запознаеш с него, защото от откъслечните ти реплики към отделни потребители не успявам да схвана цялостната ти концепция.
Виж целия пост
# 235
Айде, нека е целият цитат.
Системата трябва да може да работи и независимо от родители,а не  да се измиват ръце с незаинтересовани родители, баща побойник, липсваща майка, лош дядо или истерична стринка.


От "трябва да може работи" до "работи и независимо от..." означава пренебрегване на семейството и изземване на функциите му от институция. За момента такива неща стават не когато бащата и синът се борят като мечки вкъщи и "малкото меченце" реши да покаже на съучениците уменията си, а майките писват тутакси, че децата им са тормозени, а когато има сериозен и доказан съзнателен тормоз от страна на родителите.

Тези от твоя пост тероризират несъзнателно, прикрити зад добрите намерения. Родителите не са незаинтересовани, а просто много работят и нямат време. Бащата си ги тупа тихичко, без фрактури, а мотивът му е, че боят изгражда. Лошият дядо е просто строг. А истеричната стринка просто така си говори. Напълно си права, нова - тъмни субекти не съществуват, учителите си измислят фантазни образи, за да си измият ръцете Peace  Laughing



Очаквам, че ти вече имаш готов "регламент", може да ни запознаеш с него, защото от откъслечните ти реплики към отделни потребители не успявам да схвана цялостната ти концепция.

Измисли регламент, в който Саморая ще е длъжна да дава мнение, съобразено концептуално с твоите представи.
Виж целия пост
# 236
Да разбирам ли, че според теб е невъзможно деца да нямат проблеми вкъщи, а да имат такива в училище?
Например тормозените деца.
Виж целия пост
# 237
Ама аз не съм и казала, че имат проблем с тези перфектни работещи родители, строги бащи и дядовци и стринки, родени да пеят оперети. Естествено е да ги тормозят в училище, без те по никакъв начин да са предизвикали лошото отношение.

Стринката извисява глас вкъщи, а то - в ухото на съседчето по чин. В това време госпожата разтървава меченцата, като едва успява да си удържи полата от друго, което я дърпа, за да отиде с него до тоалетната, защото е с разстройство и майка му му е внушила, че И ТО е с права и да настоява да му се обръща внимание. Идилия.
Виж целия пост
# 238
аз пак да питам - какво пречи на ученика да бъдат наложени наказанията, упоменати в правилника? В правилника никъде не пише нищо за родителите, нито наказанията да се съобразяват с техните качества. Досега  за осем години опит като родител на ученици, зная само за един случай, в който дете е наказано по процедурата, на дори там беше с мъмрене, макар сериозните отклонения в поведението.
Саморая, при вас например, колко ученици за изтеклата учебна година са били наказани по правилник? Не не интересуват подробности, само колко официални наказания има.
Виж целия пост
# 239
С този въпрос ми отвъртя един на 360 градуса. Ни моа вече  Laughing Много е писано.

Скрит текст:
При нас не наказват ученици, но детайлните ми познания за училището са от достоверен източник. Ще попитам, не мога да говоря наизуст.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия