Мнения за школа "Междучасие"

  • 171 268
  • 666
# 615
Синът ми ходи на частни уроци в 6-ти клас и на школа в 7-ми. Според мен подготовката за НВО трябва да започне от 6-ти клас. Дъщеря ми също ще започне тогава
Виж целия пост
# 616
С едно уточнение, че ходенето на школа не подобрява резултатите. Трябва родителят да осъществява редовен контрол и детето да учи. На школата се преподава същото като в училище.

Има деца, които се скатават и просто чакат да минат двата часа. А има и такива, които са си научили всичко в училище и нямат нужда от школата.
Виж целия пост
# 617
С едно уточнение, че ходенето на школа не подобрява резултатите. Трябва родителят да осъществява редовен контрол и детето да учи. На школата се преподава същото като в училище.

Има деца, които се скатават и просто чакат да минат двата часа. А има и такива, които са си научили всичко в училище и нямат нужда от школата.
Напълно съм съгласна, а и вече съм писала по въпроса относно моят опит с близначките. Допълвам, че освен мотивацията на детето, трябва да се вземе в предвид и неговите предварително заложени възможности. Не може да се надскочат някои заложени възможности и само с работа не всичко може да се постигне.
Отново ще напиша при нас как процедирах и със сигурност с малката няма да го направя.
Близначките учеха в СМГ, съответно по математика не съм ги записвала на школа, тъй като в продължение на 3 години са изрешили учебници, два сборника и много допълнителни листове и задачи. При тази подготовка на тренировъчни тестове, едната близначка, която е математичката от двете и която влезе в СМГ, винаги е имала около максимума точки, докато Ваня към 70-80. За съжаление втората близначка от притеснение или поради друга причина, но на самото НВО изкара едва 50 точки по мат. Сестра и си имаше очакваните 100 точки, като по нейни думи изпита е бил супер лесен, като и за двата модула са и трябвали съответно 15-минути за първи модул и 30 минути за втори модул. На Ваня нито времето и беше стигнало, нито беше измислила как да реши част от задачите, а другите беше сгрешила. Това е при абсолютно една и съща подготовка. Повече подготовка от това по математика при нея нямаше как да се вмъкне и нямаше да има някакъв резултат. Те имаха всеки ден по няколко часа математика и огромни домашни. По-скоро трябваше допълнително да работим за стабилност и липса на притеснение при нея.
За БЕЛ реших да ги запиша на школа заради Ваня най-вече още от шести клас. Отново при Ваня на тренировъчни тестове резултатите се колебаеха около 70-80 точки при Ники отново от самото начало близко до максималните. Тъй като Ваня трудно запомня за постоянно нещата, исках да започнем подготовката още от шести клас, а тъй като втората близначка беше на половин такса, записах и Ники. Тя нямаше нещо много, което да учи и което да не знае от училище, но все пак смяташе че и е от полза, защото бяха по-малко деца и можеше спокойно да пита учителя, ако има въпроси. Резултата е Ваня отново с по-ниски точки от тренировъчните на самото НВО - към 64 точки, Николета 97 точки. Повечето деца като Ваня изкарват на реалното НВО повече отколкото на тренировъчните, които обикновено са по-трудни, но при нея не се получи така за съжаление.
Моят извод е, че след две години заети уикенди и невъзможност на семейството да отскочи някъде на почивка, плюс даването на не малка сума, резултатите нямаше да са много по- различни и ако не бяха ходили. Тоест Николета отново щеше да има високи точки, а Ваня не очаквам да можеше да падне още повече.
Това е при условие обаче, че в училище учителите са добри и учениците научават повечето неща там. Ако в училище подготовката е зле, ще се наложат курсове или частен учител и е добре да не се изпуска материал, за да не се налага да се наваксва в седми клас.
По отношение на учителите, моите бяха при мъж в шести клас, в седми първи срок при жена, с която не си допаднаха и след доста молби от тяхна страна ги върнах при предишния учител. Доволни са и двете от уроците, аз лично нямам сериозни оплаквания, каквито има тук в темата.
Виж целия пост
# 618
Aila, не можах да се въздържа  да не напиша, че постовете ти винаги са супер полезни и обективни! Аз нямам близнаци, но и при мен децата са супер различни и вярвам, че всяко ще намери щастието си независимо от представянето на НВО.
Виж целия пост
# 619
Доколкото разбирам от опита ви, с две думи, ако детето си учи и е съвестно + добър учител в училище, няма нужда да се ходи по школи и частни уроци от 6 клас. Мога да кажа, че нямаме пробелми с БЕЛ, но доколкото там нещата са по-субективни отколкото по математика, притесненията ми са свързани повече с малкото време за работа по време на матурата и нуждата от добре трениран начин на работа - тоест за малко време децата да са максимално концетрирани и организирани. Лощото е, че май не е съвсем сигурно какъв ще е форматът на изпита след 7 клас по-натам.
 
Виж целия пост
# 620
За математика, ако в училище няма достатъчно часове и детето не решава допълнително наистина е трудно. Както казах моите бяха в СМГ и школа с веднъж седмично два часа и домашно след това, би се равнявало на един учебен ден общо взето. Но при математиката е важно да няма дупки и пропуски още от пети клас, за да няма проблем. Реално и вкъщи може да давате задачи от сборници и да решавате тренировъчни тестове за време в шести клас. Ако се чувствате несигурни, по-добре школа или частен учител. Някои деца работят по-добре в група, други с частен учител. Примерно моите в шести  и седми клас бяха с частна учителка по английски, при тях водещ е немският, не че им беше лошо и имаха против, но сега са в осми клас на школа и обожават часовете и учителя. Просто им е по-интересно в група и с нейтив спикър, нещо което нямаше как да се постигне с частен учител. При други деца пък в група, успяват да се скатаят и реално само да присъстват и нищо да не научават, а с частен учител няма как и отделно той може да работи по слабите страни на детето.
В момента малката ми дъщеря е пети клас, с БЕЛ се справя прилично, но по мат е по-скоро като трудно справящата се близначка. Давам и допълнително към задачите от училище задачи от сборника и отвреме на време с баща и проверяваме как е усвоила нещата от предният раздел и какво е запомнила. За съжаление въпреки допълнителната работа вкъщи задачите си я затрудняват, забравя неща, които е знаела и тн. Подобно на сестра си и не очаквам и при нея много добър резултат, но ще се опитаме да постигнем максимума. При Ваня основен проблем беше забравянето. Може да е научила отлично определен раздел по математика, на контролното да си изкара 5-6 което за нея е отлично и да съм я изпитвала и да знам, че го знае в даденият момент. След месец обаче при нея всичко е бяло петно, имаш чувството че никога не го е учила и не го е знаела. Късно го осъзнах това и трябваше да си изработим график с нея и да си припомня регулярно основните неща, за да останат в постоянната и памет, но поне ще си го имам наум с Елена. При Николета примерно никога не е имало подобен проблем, не се е налагало да помагаме и почти без да учи изкарва отлични оценки в СМГ. Ако гледам по нея ще кажа, че нещата са елементарни и не се налага да учат, домашните се пишат набързо. Малко преди седми клас изгледа всички сезони на приятели и изчете купчина книги покрай началото на ДО, но си беше убедена тя, както и се оказа, че ще се справи без проблеми с НВО -то. При Ваня се опитвах да работя с нея и да я следя  по-изкъсо, но не достатъчно, защото разчитах на наученото в училище и на школата, но при нея беше нужен малко по-различен подход се оказа.
Концентрацията по време на изпит е абсолютно задължителна, а един от ключовете по математика е да си решавал много задачи и поне основните неща да ги правиш без замисляне и губене на време. Ако не си сигурен и уверен и на всяка стъпка почваш да се чудиш това как е, няма как да ти стигне времето.
За БЕЛ тяхна съученичка си се подготвяше сама вкъщи, плюс училището, като изрешаваше сборници с тестове и се явяваше на някои ПИ, има 98 точки по БЕЛ (100 МАТ). Тоест не е задължително ходенето и там на частни уроци и школи, но зависи много от детето. Както писах Николета примерно изкарваше още в началото на тренировъчните по БЕЛ почти максимални точки, тоест с подготовката от училище и просто си задържа нивото. При други деца след школи и уроци имаше забележим напредък. Ако в училище не обясняват добре или не се упражняват достатъчно допълнителните занимания са от полза, ако детето е съвестно, слуша и си пише домашните. По математика е по същият начин. Наблюдавам развитието при дъщерята на една приятелка, която има афинитет към математиката ,но и в училище и вкъщи не решава достатъчно задачи за дори минимална подготовка и сега има проблеми. А ми се е случвало да й обяснявам задачи и буквално от едно обясняване на задачата я разбира и схваща, подобно на Николета. Докато при Ваня и Ели се случва да обясняваме по няколко пъти в рамките на няколко дни и аз и баща им нещо и накрая пак да не го знаят и да не са го разбрали добре.
Виж целия пост
# 621
Моят опит с НВО е малко по-различен. И моят син учеше в СМГ и ако не се лъжа с децата на Aila са били при една учителна по БЕЛ. Обаче много не му се отдаваше българския и в училище трудно изкарваше повече от 5. И аз го дадох още от 6 клас на частни уроци. Обаче на първите пробни в 7 клас резултатите бяха около 70 т, нещо крайно недостатъчно за СМГ. Записах го в Междучасие февруари. Не знам как успя да си пасне толкова с госпожата там, но детето дръпна много и в училище му писаха 6 за годината, а на изпита изкара 90 т., които му стигаха на второ класиране и за немската паралека на СМГ. Всъщото време имаме дете в нашия клас влязло без никакви школи и уроци. Така, че всеки трябва да преценява според детото си и според поставената цел.
Виж целия пост
# 622
Към Aila и
mimsum. Може ли да споделите имената на учителите по БЕЛ в Междучасие,  от които сте останали доволни. И също проверяват ли домашните и пишат ли насоки за пропуските.  Благодаря!
Виж целия пост
# 623
Към Aila и
mimsum. Може ли да споделите имената на учителите по БЕЛ в Междучасие,  от които сте останали доволни. И също проверяват ли домашните и пишат ли насоки за пропуските.  Благодаря!

За домашни и насоки нямам спомен от преди 4 години. 7 клас бях в такъв стрес, че паметта ми е изтрила подробностите. Госпожата беше Михайлова
Виж целия пост
# 624
Моите бяха в шести клас при Петър Алексиев и им харесваше как преподава и работи.
В седми първи срок бяха при Весела Михайлова, която явно е много добър преподавател и повечето деца я харесват, но моите просто не желаеха да им сменям учителя, харесваха си повече първият учител и след дълги молби и настоявания от тяхна страна ги върнах втори срок при Алексиев. Той не е от толко известните преподаватели, бях си набелязала друг, но щом децата са доволни и резултатите на Ники бяха отлични и аз съм доволна. Това, че не е толкова натоварен беше предимство, тестовете се връщаха в срок и нямаше смени на часовете покрай епидемията и други ангажименти.
Виж целия пост
# 625
Здравейте...аз се вмъквам в темата, но като ви чета, явно не съм по същта причнина тук, за която сте и вие:)за нас СМГ не е цел, но съм го записала в Междучасие от есен на уроци..та един такъв тъпичък въпрос- с подготовката от Междучасие къде може още да се пробва след 4 клас???
Виж целия пост
# 626
Принципно с няколко състезания може да кандидатства в СМГ и НПМГ. Поне тази година състезанията са еднакви.
В 125 СУ имат техен приемен изпит. В 55 и 81 също имат математически паралелки, но май са без приемен изпит.
Виж целия пост
# 627
мисля, че и в 107
Виж целия пост
# 628

Да, точно така. В 107 има техен изпит - Еврика.
Виж целия пост
# 629
Страхотни сте Simple Smile
а замисляйки се по темата- дали в НПМГ подготовката от техните курсове не е различна? видях,че и те имат курсове, но нас като време не ми устройваа и затова предпочетох тези тук
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия