СЕДМИ КЛАС - 23 тема - В очакване.....

  • 44 306
  • 735
# 450
Въпросът е в това къде какви деца са концентрирани, а не дали училището е в първата тройка, петица или десетица в някаква рейтингова система, дето изобщо не е ясно какво става и как се мери.
Е как да разберем какви деца са концентрирани?
Рейтинга все пак е сериозен ориентир. Образува се от основната матура, задължителната БЕЛ, плюс втората, която за МГ обикновено е математика, а за езиковите обикновено е езика... за всички други гимназии всички деца са разхвърляни по интереси...

Че то и в ЕГ има разхвърляне по интереси...  Peace
През 2011 от випуск от 200 души в НЕГ матура по немски са държали  93 души, 17 по математика, 29 по английски и т.н.

А и изборът на матура не винаги е свързан като предмет с интереса на детето. Той е стратегия.. PeaceИскаш да кандидатстваш с математика, имаш в дипломата 6 и искаш да следваш примерно във ФМИ на СУ. Да, де , ама всяко нещо, различно от 6,00 на матурата по математика  ще  рефлектира върху оценката ти от дипломата по предмета. И за да я запазиш 6, тактически отиваш на матура по английски, примерно. И високите резултати от нея какво показват обаче (ако не става дума за АГ или АК)  - че децата здраво са учили езика на курсове цели 12-13 години извън училище. Mr. Green Та са малко или много относителни нещата..Но пък са единственият обобщен цифров показател на изхода подобни статистики.
Виж целия пост
# 451
Много добре се вижда докъде са учениците и откъде са учителите в осми клас. При положение, че отличниците се разпределят из едни и същи училища и в различните паралелки са с много близки балове, то единият клас да върви добре, а другият хич да го няма, вече няма как да е от самите деца, защото същите тези деца са имали акъл да изкарат космически балове, а изведнъж нямат акъл да изкарат добри оценки и да се справят в клас. Та, факторът "ученици и техните способности" отпада като фактор. Остава учителят - два съседни класа, по една и съща програма, със сходни по характеристики ученици при едната учителка имат високи резултати и знания, добра дисциплина, а при другата е зле.

Въобще не е така! Много деца си мислят, че след като са изкарали прилични оценки и са приети, могат в 8 клас да си "почиват". Андариел, всеки ден съм в училище и имам наблюдение над цял випуск! Вече трета година.
На едно и също контролно и едни и същи часове три от десетите ми класове имат оценки над 5, много от тях над 5,50. Двете ми паралелки ще ги гръмна! И това не е, защото преподавам различно, просто не полагат толкова усилия, колкото другите!
Виж целия пост
# 452
Ганис, с мир Heart Eyes, но в десети клас е едно, в 8 -  малко по-друго. Peace Двете паралелки, които не си дават зор, въпреки гарантираното твое еднакво преподаване, са вероятно  тези , избрали навремето профил, различен от мат. Просто влагат повече времеви ресурс за ученето на онова, което им харесва повече.

А има и нещо друго. Ти разглеждаш класове, даже цял випуск, на който предава един и същи учител. Но нека погледнем и друг случай. В езиковите  на  всеки 8 клас предава отделен учител. И да ни харесва, и да не ни харесва, едни преподаватели са по-добри от други и е малко въпрос на късмет на кого ще се паднеш. Малко утопично е да твърдим, че всичките са блестящи.  Разликите понякога са осезаеми като метод на преподаване, като начин на обясняване,  като обем и сложност  на домашни, като контрол, като поддържана дисциплина в час..А всичко това накуп е особено важно в година, когато се научава базисното за езика. И тогава  не опираме само и единствено  до съвестност на детето. Peace Нещата винаги са малко или много  двустранни. Далеч съм обаче от идеята да оправдавам деца с това , че балът им на влизане е бил висок..Това гарантирано не е индикация за съвестно учене и после. Примери много..
Виж целия пост
# 453

 ooooh!

Ние си знаем, че разчитането на графики не им е силната страна.  Само чертаенето.  Mr. Green
Освен да им пратим някой седмокласник на помощ.  Wink

А каза ли нещо за формулата, все пак, г-жата?  Thinking
Виж целия пост
# 454
Дами, не знам дали вече някой не го е пуснал, но давам линк на Учебен център Регалия. Имат невероятно подробна и разбита статистика за София. Надявам се, че ще ви е от полза.

http://www.regalia6.com/
Благодаря!  Hug

Загубих си съня вече... Кое да е на първо желание, кое на второ, кое след кое... Ще се побъркам! Да минава този месец, че не се издържа!
Виж целия пост
# 455
Ганис, в такъв случай как се получава така, че децата баш от клас А в огромното си мнозинство са решили да си почиват, а от клас Б в огромното си мнозинство не си почиват? Единствената разлика е в учителката по предмета, а всичко друго им е еднакво. И в двата класа са деца с близки входни балове, дори в двата класа е горе-долу шарено от различните училища. Ти говориш за вътрегрупово разпределение в течение на времето, а аз за разликите между две групи за един и същ период от време.
Виж целия пост
# 456

Тъкмо бях решила, че ще пиша за резерва 73 СОУ, пък то го няма в класацията. Хайде пак де се троумя кой да е резервният вариант ІАЕГ, 9 ФЕГ или 73 СОУ.

Съветвам те, по-скоро да се двоумиш, по-добре изключи 73 СОУ, след като го няма в класацията.
Успехът от ДЗИ по данни от училището е малко над 5,50. Безобразно нисък успех.


Това, което се представя днес в медиите НЕ Е статистика, а нечия интерпретация върху стойности, които не виждаме. А е напълно възможно да става дума за разлики от някакви десети или стотни, натрупана от отговори на безсмислени въпроси. И да има твърдения като в класическия виц "... другарят Брежнев зае призовото второ място, а президентът на Съединените щати остана предпоследен.".  Без да искам да давам акъл на когото и да е, аз на такава основа не бих взимала решения.
Виж целия пост
# 457
След дълго чакане, е време да раздадем наградите от пробните изпити. Печелившите от изпита по БЕЛ 7 клас са:
1 Наталия Сендова Отличен 5.79
1 Йордан Трифонов Отличен 5.79
1 Гергана Събкова Отличен 5.79
2 Ели Попова Отличен 5.68
3 Ina Angelova Отличен 5.64
Печелившите от изпита по Математика 7 клас са:
1 Мартин Велев Добър 4.82
2 Ivan Traikov Добър 4.36
3 Катя Стоянова Добър 4.32
Печелившите от матурата по БЕЛ са:
1 Manol Cholakov Мн. добър 5.46
2 Ivana Dineva Мн. добър 5.25
3 Mariqn Todorov Мн. добър 5.18
Заповядайте в офиса на Изпитай.ме на ул Гурко № 45 ет. 1 ап. 4. Ако врата е заключена, моля позвънете на звънеца на школа Междучасие.

Поздравления за нашите шампиони!

Екипът на Изпитай.ме



Честито на детенце на една наша редовна мама от темата!!!!!  bouquet(аз знам за едно наше дете, може и да има други - да си кажат обаче!)
Виж целия пост
# 458
Ганис, с мир Heart Eyes, но в десети клас е едно, в 8 -  малко по-друго. Peace Двете паралелки, които не си дават зор, въпреки гарантираното твое еднакво преподаване, са вероятно  тези , избрали навремето профил, различен от мат. Просто влагат повече времеви ресурс за ученето на онова, което им харесва повече.

А има и нещо друго. Ти разглеждаш класове, даже цял випуск, на който предава един и същи учител. Но нека погледнем и друг случай. В езиковите  на  всеки 8 клас предава отделен учител. И да ни харесва, и да не ни харесва, едни преподаватели са по-добри от други и е малко въпрос на късмет на кого ще се паднеш. Малко утопично е да твърдим, че всичките са блестящи.  Разликите понякога са осезаеми като метод на преподаване, като начин на обясняване,  като обем и сложност  на домашни, като контрол, като поддържана дисциплина в час..А всичко това накуп е особено важно в година, когато се научава базисното за езика. И тогава  не опираме само и единствено  до съвестност на детето. Peace Нещата винаги са малко или много  двустранни. Далеч съм обаче от идеята да оправдавам деца с това , че балът им на влизане е бил висок..Това гарантирано не е индикация за съвестно учене и после. Примери много..
Тедка, в този смисъл децата са различни, преподавателите също. И в този смисъл- нали усещаш, колко е тънка тази струна?
Да, има статистики, но те показват едно глобално представяне..
Коя статистика обаче представя часовете изнурителен труд на децата от един клас и техния учител, по 20 часа седмично; мъките, неволите, труда, хубавите моменти, добрите и не толкова добрите тестове и контролни, цялата тази година на изнурителен труд..
Жалко е, че много хора гледат само лустрото и гладката повърхност в края, а тя не е най- важна.
Най- важен е индивидуалният резултат на всяко едно дете- дали е надскочило себе си, притесненията си, невъзможността си.
За мен средният резултат не един випуск малко ми говори. За мен, като учител ми говори персонално всяко едно дете. Как е надскочило себе си, страховете си, проблемите..
Виж целия пост
# 459
Мамо Цоцоланке, в първия миг си казах - коя мама хакерка разби нечий сайт и изкара  поименни резултати.. hahaha После видях, че това са оценките  от онези онлайн тестове. Peace Ама и тук има  неточност: Момчето,  представило се най-добре по мат,  според тях има Добър (4,82) Laughing

Да, Ганис, с написаното съм  съгласна, нали затова казах, че нещата са двустранни.. Hug
Виж целия пост
# 460
Мамо Цоцоланке, в първия миг си казах - коя мама хакерка разби нечий сайт и изкара  поименни резултати.. hahaha После видях, че това са оценките  от онези онлайн тестове. Peace Ама и тук има  неточност: Момчето,  представило се най-добре по мат,  според тях има Добър (4,82) Laughing

Ами то онлайн тестът по математика в Междучасие си беше за скорост, като в АК. Joy
Никой не очаква 100 % успеваемост.  Mr. Green
Виж целия пост
# 461
Мамо Цоцоланке, в първия миг си казах - коя мама хакерка разби нечий сайт и изкара  поименни резултати.. hahaha После видях, че това са оценките  от онези онлайн тестове. Peace Ама и тук има  неточност: Момчето,  представило се най-добре по мат,  според тях има Добър (4,82) Laughing

Ами то онлайн тестът по математика в Междучасие си беше за скорост, като в АК. Joy
Никой не очаква 100 % успеваемост.  Mr. Green

В това не се съмнявам, не става дума за успеваемостта на детето.   Grinning Имам предвид несъвместимостта на думата Добър и числото 4,82..Това следва да е оценка Много добър.
Виж целия пост
# 462
Не забелязах тази "подробност", някак свикнах последния месец, че всичко са "подробности" и нищо не е такова, каквото го виждам.   Joy
Виж целия пост
# 463
ganis, искам да те попитам нещо. Имам си моето убеждение, че випуск 2009 год -8ми клас, т.е. сегашните 11 клас е един от най-слабите, неподговтени или като искаш, така ги класифицирай випуски. Абстрахирай се от индивидуалностите и ми дай една обощена оценка, моля те!  Simple Smile
Разбира се, това е на добра воля. Такъв учител като теб, би могъл да оцени съвсем общо и неангажиращо. Благодаря ти! Hug
Виж целия пост
# 464
Аз се интересувам от статистиките, не за да си развалям настроението, а за да видя какво става с ДЗИ. Не знам каква е логиката рейтингите на училищата да ги определят на база на бал за прием, а не бал на изхода, т.е. ДЗИ. Вълнувам ме с какви знания и умения ще завърши детето ми, с какви е в момента аз си знам  Simple Smile
Новини от последния час.
" Американският колеж в София е с най-високи резултати и от двата държавни зрелостни изпита. Следва 91 немска езикова гимназия в София, 164 ГИЕ „М.Сервантес” в София, Езикова гимназия „Пловдив” в Пловдив, Първа езикова гимназия във Варна, ГПЧЕ „Христо Ботев” в Кърджали, СОУ „Отец Паисий” в Кирково, 9 ФЕГ „А.Ламартин” в София, I АЕГ в София, СОУ „С. Ценов Савов” в Пирдоп."

Не забравяйте, че това са резултати на деца, кандидатствали в тези училища преди 5 години. Тогава "върхът на сладоледа" беше 164 ГИЕ „М.Сервантес” заедно с 91 немска, разбира се. Съответно те са обирали най-високите балове. В момента 2-ра английска мисля, че доста изпреварва 1-ва, дори учители от училището го потвърждават. 73-то набира скорост и е доста по-желано (изискващо по-висок бал за прием), така че не мисля, че могат да се правят генерални изводи от точно тази статистика.  Модите се менят, резултатите - също  Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия