Пътуване в Италия, море, езера, планини, забележителности и…..

Спирам да гледам, чета и мисля и ще следвам първоначалната програма  Laughing
Още повече, че вече имам закупени билети за влак до Флоренция. Гарда ще остане за следващо пътуване с Верона и Венеция. Сега ще разгледаме Комо и Маджоре, Милано и Павия и два дни ще бъдем във Флоренция.

вече си решила докато пишех
ами то един живот не стига всичко да се види така че колкото може човек.
приятно пътуване из италия,която толкова харесват и ценят  всички,с изключение на обитателите и.
Благодаря ти  Simple Smile Ще използвам съветите ти следващия път.
Това ще ми е третото пътуване в Италия и със сигурност няма да е последното  Simple Smile
Нормално всички ние не оценяваме това, което имаме. Приемаме го за даденост и се прехласваме по далечното. Не се учудвам, че италианците не харесват Италия.  Simple Smile
Здравейте,
предполагам че тук ще е правилното място да попитам какво ви е мнението за тази екскурзия?

Иска ми се да е възможно най-подробна като програма. Доколкото знам Бохемия са си сериозна фирма. Има ли някой впечатления от тях от тази дестинация?
Като гледам какви са цените за екскурзиите ми иде да тръгна сама с влак/автобус и да спя по мотелите, но съм почти сигурна, че няма да ми излезе по-евтино накрая.  Mr. Green
Здравейте,

Като гледам какви са цените за екскурзиите ми иде да тръгна сама с влак/автобус и да спя по мотелите, но съм почти сигурна, че няма да ми излезе по-евтино накрая.  Mr. Green

Мона Лиза Не мога да коментирам подобно пътуване, защото никога не съм го правила. По тази логика не познавам и фирмата.
Но мога да кажа, че маршрута и местата, които се посещават са прекрасни. Всичко ми изглежда като на филм, видяно при доста посещения, а вие ще го видите наведнъж.
Сигурно ще е много изморително, липсва свободата, но си струва ако няма друг вариант.
Записвам се за темата. Писала съм за нашите пътувания в темата за Тоскана, посетихме Милано и Рим, но Италия е като наркотик.
Мона Лиза,
опита ми от проучвания за други дестинации показва, че автобусните организирани екскурзии излизат най-евтино. Няма да е по-изгодно, ако сами си организирате пътуването, защото цените и на билетите за влак и на хотелите са високи. С група с водач всичко е организирано, подредено, разграфено по време и позволява да се видят най-много неща за най-кратко време. Недостатък е препускането. Много от изброените неща само ще ги маркирате. Или ще ги мернете от автобуса и ще се брои, че сте ги видяли, или по време на пешеходна обиколка пак така. В един момент се оказва, че нямаш време да се насладиш на гледката от бързане да стигнеш до автобуса в уречения час.
Конкретно за тази програма - мисля че е направена добре. Харесва ми, че няма нощни преходи. С агенцията не съм пътувала, но съм срещала противоречиви мнения в нета. Често съм чела оплаквания от хотелите, в които настаняват, както и отзиви на доволни клиенти. Май всичко е късмет  Simple Smile
Мона Лиза,

За автобусната екскурзия бих добавила, че ако съм на твое място ще комбинирам част от организацията на Бохемия с премерени самоотлъчки.

Харесва ми това, че се остава 3 пълни дни в Рим. Бих останала с организаторите само първия ден и то не целия, за да посвикна с римския въздух и после- накъдето ми видят очите. Сложното в Рим е, че има забележителности и задължителни места за посещение за всеки вкус, така че едно организирано посещение там само може да те лиши от възможността да посетиш твоите места по интерес. Например, аз не съм искала и никога не съм посещавала древноримските паметници. На мене болката ми е Ренесанса и винаги, когато посещавам Рим, натам ме тегли.

По ден в Болоня, Венеция и Флоренция е твърде малко, но по-добре, отколкото без нищо.

Неапол ще го пропусна, а в Асизи ще седна в една тратория и няма да стана, докато рейсът не тръгне.

За Венеция - зависи къде е настаняването, но и на отиване и на връщане ще гледам да се помотая сама и то през цялото време!

Цената от 1000 лв. за 10 дни според мене е ниска. Най-вероятно хотелите са в диапазона 2-3 звезди. Което за мене означава, че трябва да се въоръжиш с голямо търпение и да тръгнеш с отбрана и немрънкаща компания.

Не съм пътувала с Бохемия, но имам приятели, които я ползват редовно и са много доволни, вкл. и от качеството на пътуване с автобуса.

millenitta, InaDot, Bled, много ви благодаря!

Дадохте ми много ценни съвети и информация. Особено за Рим и аз си мисля, че ще си направя частична паралелна програма. И на мен така ми се струваше още преди да питам, че с автобус излиза по-евтино, отколкото самостоятелната организация.
Нямам никакви проблеми с евтиното спане, отивам да разглеждам и да навъртам километраж по улиците до тотален припадък, трябва ми само легло и течаща вода.
В екскурзията са включени само закуските, малко се притеснявам, че нямам никаква представа колко ще отиде за храна за двама и изобщо къде ще се яде.
Обикновено смятам цената на екскурцията плюс още толкова джобни.

Ако агенцията предлага организирани вечери по програмата, заплатете ги. Иначе за хранене през деня сандвичи или заведения за бързо хранене са изгоден вариант. Много пъти цената се увеличава, ако седнете да си ядете сандвича или пиете кафе на масите в заведението. На бара или навън в градинката е по-евтино. Можете да седнете да опитате храната в ресторант или пицария, но хубаво преценете времето, с което разполагате. Може би само в Рим ще имате време. Другите дни свободното ви време е ограничено. Питайте агенцията дали в ресторантите на хотелите по програмата или в близост има ресторанти. Обикновено обаче се пристига късно вечер, така че имайте едно на ум да хапнете преди това.
Привет, момичета!
Дойде и моя ред да дам отчет за пътуването си до тази красива страна Италия. Много се чудихме дали да ходим сами в Рим за няколко дена или да отидем с агенция на обиколка...е, избрахме второто. Почти не намерих отзиви от подобни екскурзии в нета и се надявам моят разказ да е в помощ на други, които нямат „самочувствието” сами да обикалят с кола например... А и цената за мен имаше значение Embarassed

Стана дълго и затова го давам в скрит текст..на който му се чете  Hug Видях, че по-горе сте писали за Бохемия и Чудесата на Италия - и аз се бях спряла на нея, но не се състоя, защото нямаше хора. Може да ме питате за цени, все още ми е прясно.. В крайна сметка не съм се чувствала като част от стадо..хихихи...имахме си собствени планове, организацията беше на ниво. Само някои екскурзии посетихме с останалите. Нямаше нощни преходи, автобуса спира за почивки.

Скрит текст:
Бяхме единствените записани българи, което леко ме притесняваше. Имахме закуска и вечеря включена в цената. Екскурзоводското обслужване беше на руски /разбирах го на 80% може би/. Определено руснаците си знаят само руски, а италианците – италиански...е, имаше изключения, но рядко... Кацнахме петък вечер на Фиумичино, където ни чакаше бус за личен трансфер до хотела... Хотела в Рим беше много хубав, на 15мин пеша от линия на метро, в много хубаво кварталче http://www.booking.com/hotel/it/mm.bg.html. Там бяхме 2 вечери.
И така ден 1 /самостоятелна разходка/: Закуска в хотела и в 8,55ч бяхме пред входа на Ватиканските музеи, в 9,00 вече бяхме вътре /имахме купени он-лайн билети/. Позяпахме няколко часа музеите, Сикстинската капела.. не може да се опише, трябва да се види. След това отидохме на пл.Св Петър..уауууу...и влязохме в базиликата...Не знам какво да напиша, невероятна красота...огромна, внушителна.. качихме се на купола. След асансьора следват още 320 стъпала, в наклонен тунел..не е за хора с клаустрофобия опеделено. Но усилията си струват. Гледката е неописуема! От върха видяхме крепостта Сан Анжело, която се оказа много близо. Не сме влизали вътре. Минахме по моста на влюбените и продължихме към Навона. Може би към 14,00ч бяхме на площада. Имахме карта на туристическите забележителности, която много ни помогна. Видяхме Пантеона, Фонтана Ди Треви, пл.Испания...хапнахме пица на парче, gelato…. От там взехме метро до пл. Република и влязохме в St Maria degli Angeli /погледната от вън изобщо не предполагаше красотата вътре, определено си заслужава да се види/. След това отидохме пеша до Термини, където мъжа ми много държеше да снима влаковете хихихи. Взехме метро до Колизеума /влизането вътре го оставихме за последния ден, който съвпадна с посещението на Барак Обама и за съжаление беше затворен за посещения ...следващия път ще влезем.../. От там тръгнахме към San Giovanni Laterano /невероятна е/, като по пътя влязохме в Сан Клементе и видяхме гроба на Св.Кирил.  Доста повървяхме и може да съм пропуснала нещо..на всеки ъгъл има какво да се види, но не бих казала, че сме търчали. Може би към 21,30 се прибрахме в хотела.
Ден 2: Сиена и Флоренция. Тук вече бяхме с автобуса, с братушките. Ескурзовода не спря да говори, за бита на италианците, за историята...а когато не говореше пускаха филми за Италия /и художествени и научно-популярни/. Руснаците добре ги обгрижват... В Сиена сами се разходихме с мъжо, намерихме площада Кампо, видяхме катедралата. Разходихме се из уличките, не знам как успяхме да се върнем при автобуса...като лабиринт са. Продължихме към Флоренция..и тук сами се разходихме – влязохме в Санта Кроче, видяхме пл. Синьория с фонтана, скулптурите...минахме по Понте Векио, влязохме в Катедралата. Нощувахме в Монтекатини Терми.
Ден 3: Пиза – видяме Площада на чудесата с кулата, баптистерията и катедралата. Имахме екскурзоводска обиколка на града и беше наистина интересно да се разходим из уличките, покрай реката, да купим някой друг сувенир... Определено Пиза не е просто кулата. Следва обяд в Тосканска ферма /типична туристическа „атракция”, много се чудихме дали ще си заслужава, но се радвам, че отидохме, много приятен обяд,  заслужаваше си/. Нощувка в Лидо Ди Йезоло.
Ден 4- Венеция – това е деня, който най-много ми хареса. Като почнем от катера до Венеция, минем през ателието с майстора-стъклар, пл.Сан Марко и Катедралата, Двореца на Дожите, разходката по Канале Гранде, безцелното мотане из уличките и мостовете...моста Риалто...красота, красота...задължително трябва да се качите на камбанарията. Гледката е уау  Следва нощувка в Римини.
Ден 5: Сан Марино – обиколка на историческата част. Нощувката ни беше в Гранд Хотела, който е буквално до нея, така, че се мотахме до късна вечер. Гледката от горе е разкошна.
Ден 6: Обратно в Рим – следобедна обиколка на Рим – пл.Венеция, Монумента на Виктор Емануил, Колизеума и Форума отвън...нагледах се на италиански полицаи покрай Обама. Нощувка в Рим.
vanyaes чудесен разказ. Радвам се, че сте прекарали незабравимо. Като те чета и сърцето ми започва да пърха. Нямам търпение да дойде деня за нашето пътуване.  Simple Smile
Мона Лиза, аз съм пътувала с Бохемия 1 с автобус и 2 със самолет. Пътуванията със самолет се водеха индивидуални, но ние си поръчахме и обиколки и др. към тях. За сега съм доволна  Peace
Блед, изпразвай пощата, че ми се връща съобщението Simple SmileSimple SmileSimple Smile Трябва ми помощ с организацията Simple Smile
Здравейте!
От колко време се точим на пустата му Италия, и още не сме стигнали до нея! Живеем във Виена и ужким ни е съседка, но ето на, пак са над 700 км до там. До сега отлагахме заради малките ни дечица, защото няма на кого да ги оставим да ги гледа, дори и за 1 нощ, камо ли за повече. Но вече много ни се пътува и се зареждам да изчета всичко и да следя за идеи за пътуване с кола и с малки деца. Ясно е, че няма да можем да обиколим много места, трябва да изберем един или два базови лагера и от там да обикаляме наоколо. Размечтах се....!
Благодаря на всички за подробно описаните екскурзии и възможности за нощувка, тази информация от първа ръка е неоценима!   bouquet
Къде да отидем в близост след слизането от ферибота Игуменица-Бари ?
И преди имаше подобни въпроси на които не съм успяла да отговоря....
Ето къде:
https://maps.google.com/maps/ms?msid=205018101700109706779.0004e … 5d121a3&msa=0
Gargano
Един прекрасен район със забележителни места, плажове и т.н.
Стигате до Manfredonia, централния град в района:
И ТУК
След това се качвате към Monte Sant'angelo, невероятно място, изумителна гледка....
Храма в пещерата, който виждате на снимката е мястото където се е явявал Архангел Михаил на миряните.
Продължаваме към Vieste и Peschici за малко плаж:
Vieste
Peschici
След това се връщаме, минаваме през Vico del Gargano , и се насочваме към San Giovanni Rotondo , едно от най-важните места за италианците.
И ТУК
Това, което виждате и всичко тук е свързано с Падре Пио, няма да разказвам за него, може да се прочете в интернет.
Уникално място, невероятен храм, много хотели и туристи.....
Мога да помогна за местата в които сме нощували и плажували.....
След това излизате на магистралата при Foggia и продължавате напред.