Отново заедно с "Aşka Sürgün", проектите на Махсун Кърмъзъгюл и колеги '26

  • 47 284
  • 756
# 15
 wavey
Силве  -
Скрит текст:
какво да се прави - съдба - да чакаме попорасналите си деца. Бъди радостна, че ще го видиш ,а  нещата  ще се наредят

http://vbox7.com/play:a44ba174b8
 
  
Виж целия пост
# 16
Иве, благодаря за разбирането, ами...аз винаги се мъча да открия позитивното, но сега  ooooh!, искренно се надявам, ти да си права, вярвам и веднага ще съобщя  newsm51
Вили, дано и моят прозорец не остане празен, джанъм  newsm51
Кески, ти си много мил човек, благодаря и на теб, дано не съм ти създала притеснения, че и твоето настроение май нещо....  newsm51
Ами...реших с това на всички Вас: Иве, Вили и Кески да ви кажа от  Two Hearts Hug
Скрит текст:

За да не спамя повече темата, казвам Ви лека нощ, обещавам, ако имам новини, веднага ще кажа, дай БОЖЕ  Praynig
Ани, имам нужда да заредя и аз батериите Embarassed Благодаря ти  newsm51
Виж целия пост
# 17



Скрит текст:
Пред очите ми оживява необятното минало.
Любимата ми къде е,аз къде съм?
Каква беше вината ни че се разделихме така?
Изгубил себе си....
Виж в какво състояние съм.
Скръбта ми нарастна,
не се побира в мен....
Хиляда пъти да протестирам за съдбата е малко.
На насълзените очи забравили да се усмихват
изпрати вест от щастието ти.
камък на желанията.
Милена едно въпросче,заглавието на песента-Dilek Taşı-Камък на желанията ли се превежда?
Виж целия пост
# 18
Горе главата, момичета!Въпреки всичките ни проблеми, животът е прекрасен!  love001
http://www.vbox7.com/play:f5164ed8
Силве,най- важното е, че синчето ти е живо и здраво, и че скоро ще го прегърнеш и както каза " ще го помиришеш". Hug
http://vbox7.com/play:5de108d5
Омар Акрам,за неговата музика казват, че е музика, която лекува и е много подходяща за тези часове на нощта. Peace
Скрит текст:
Омар Акрам е афганец по произход, но е роден и израстнал в Ню Йорк. Неговият баща е бил дипломат от кариерата и представител на своята страна в ООН. Поради естеството на работата на своя баща Омар Акрам за различен период от живота си е живял в редица държави. Тази не съвсем обикновена съдба му е дала предимството да стане човек и автор с уникален опит - на него еднакво са му близки и понятни както Западният свят, така и светоусещането на Изтока. Този опит той се старае да превъплати в произведенията си.



Виж целия пост
# 19
Добро утро!
Лек ден!

Успешна и ползотворна седмица! Peace 



Виж целия пост
# 20
Добро утро щастливки.
Прекрасен ден и успешна седмица ви пожелавам.
Скрит текст:
Днес имам повод да почерпя-моето голямо момиче става на 20 г.




Виж целия пост
# 21
Вили, да ти е живо и здраво момичето и само радости да ти носи!    bouquet
Виж целия пост
# 22
Добро утро щастливи момичета

Вили
Да ти е здраво, щастливо и късметлия порасналото  момиче.Успех да сбъдне мечтите си!

Скрит текст:
А децата ти като са добре и ти ще си щастлива Heart Eyes

Успешен ден на всички

http://www.youtube.com/watch?v=DW5kD5NGYtM
Виж целия пост
# 23
Благодаря за пожеланията

http://www.reverbnation.com/ozcandeniz/song/18123482-zcan-deniz--ne-gezer
Виж целия пост
# 24

    Здравейте, уважаеми момичета!
    Обикновено се казва „слизам от балкона”, но аз се усещам като по-скоро била в „кухнята” на вашата тема. Казано иначе, в последните два месеца изчетох последователно и подробно всичко от обсъждането на „Щастливи заедно” през миналата година. Сериалът изгледах едновременно с четенето. Затова се чувствам духовно близка тук, въпреки че не съм писала в темата.
    Най-общо казано, интересувам се от сблъсъка между традиция и модерност във всички възможни проявления на този конфликт и в случая – на художествените му интерпретации. Така от една година си доставям удоволствие през този фокус да гледам турски сериали и филми.
    Искам най-напред да ви поздравя за много смислената дискусия във връзка с филма. Изразявам съгласие с голяма част от мненията. От нея и от информацията, която непрекъснато се споделя в темата, научих и продължавам да научавам много – както за региона и миналото, така и за съвременната турска култура. Запознах се и чрез вас продължавам да опознавам личността и творчеството на Махсун Кърмъзъгюл. Някои от тези теми отчасти, а други са напълно нови за мен светове.
    Изказвам ви моята благодарност за всичко това!
    Първоначално исках да направя само това.
    Повторението на сериала ме провокира да споделя и аз видяното през моите очи. С единственото желание за по-добро разбиране на филма и героите. За съжаление в момента личното ми време за влизане в темата е много ограничено. Но понеже знам, че ако изпусна момента на повторното излъчване, когато впечатленията са силни и има интерес, по-късно едва ли ще имам повод да направя това, ще се включа при вас за този етап на филмовото действие, въпреки и фрагментарно.
    Надявам се повторенията в моя текст – след приключило обсъждане, да не са много, а да ви е интересен с някои нови моменти. Понеже е по-дълъг, слагам текста в спойлер.
    Желая ви приятен ден!



Скрит текст:
    (Най-схематично казано, основната линия в сюжета на филма проследява развитието на любовната история между Зилян и Хазар. Доколкото любовта като чувство е универсална, двамата партньори се различават по своята култура на любов като част от тяхната цялостна различна културна принадлежност. Любовта ги свързва, но и двамата извървяват още друг дълъг път към културните разбирания на партньора. За Хазар този път води навътре, към опознаване на самия себе си. За Зилян пътят към Хазар и неговия свят е много по-дълъг. Той включва достигането на нов поглед към себе си, към нова роля за жената в семейството и обществото, различна от предначертаната от традицията. Сценарият за образа на Зилян е много жесток. Още от първата нощ в дома на съпруга си тя е поставена в ситуация на поетапно променяща се и задълбочаваща се невъзможност да изпълнява женската роля в регулираната от мъжете традиционна културна среда: да отдаде своята девственост в първата брачна нощ, да зачене дете, да роди момче, да има много деца. В същото време съпругът и очаква дете от своята предбрачна връзка и то ще бъде момче, а болестта на Зилян може би няма да и позволи да роди. В това драстично  несъответствие между културно предписаното, което е и дълбоко интериоризирано  като  нейно очакване към самата себе си, и реалността се крие дълбоката драма на Зилян. По тези болезнени женски въпроси на нея и се налага да израсне много бързо. В обществен план проблемите за извънбрачните връзки, извънбрачните деца, за бездетството изискват десетилетия и винаги остават недокрай изживени, доколкото в тях се съдържат не само културно норми, но те имат и общочовешко измерение. Болезнено и принудително израстване, за да се приближи до разбиранията на Хазар и да се върне отново при него като осъзната личност за най-важното в една съвременна връзка: любовта между двамата като достатъчна. Така всеки от двамата извървява един несиметричен път към другия, за да се срещнат в съвременния свят на Хазар.  (в тази обща оценка стоя близо до мнението на Ddkal: „...нейния начин да обича се прелива от източния /обвързан с традициите/ към западния начин /заради човека и любовта/. Колкото повече израства житейски толкова повече преминава от единия към другия.”)


    Пътят на любовта е и пътят им един към друг в този културен смисъл. На него стоят два момента (кризата с брадата на Ресул и операцията на Зилян), които са интересни, за да се види какво всеки от тях „казва” на своя „език” за любовта към другия и докъде двамата са стигнали в разбирането на другия „език”. Защото е очевидно, че Зилян разбира Хазар повече, отколкото той нея; вероятно се предполага, че зрителите могат да разберат и нея. Нека сега се вгледам по-подробно в момента с обръснатата брада, когато Ресул и Азам тръгват към разтрогване на мирния договор, а Зилян и Хазар (след като му разясниха смисъла и какво следва) започнаха своите действия, за да запазят връзката си. (Красиво решени кадри в едър план показват замислянето на двамата върху ситуацията и търсенето на изход.)
    Действията на Хазар (бягство; склонява Низар да се извини като разговаря с Махмут и го довежда при Низар, за да потвърди, че Ресул няма вина в нападението) – това са действия на човек, който се усеща като отделна личност (решава – напуска; говори с друг човек, изисква от него, разполага с личния си авторитет, „Аз мога да се изправя срещу всички...”).
Съвсем друг е характерът на това, което предприема Зилян. То почива на отлично познаване на традицията, в която тя знае причинно-следствените връзки, оперира със знаците и ролите. Това и позволява от наличните възможности да изгради една друга реалност. Тя „работи” в полето на колективната култура, пренасяйки тежестта от едно върху друго, натоварва знаково едно за сметка на друго и по този начин действа в полза на Хазар. За съжаление, без той да разбира майсторството, с което тя защитава авторитета му  на съпруг и неговата чест. До Хазар ще достигнат само резултатите: тя избра него пред баща си „Направи ме най-щастливия мъж на света!”, а през следващата нощ стана негова жена.
    За да стане по-ясно това, ще се спра по-подробно на някои сцени от 49 и 50 еп.
Централната от тях е: Азам идва да вземе Зилян. Ресул е отказал да преглътне обидата и Зилян знае: „Най-късно утре татко ще дойде.” И той действително идва с Ресул, който остава да го чака отвън. В тази сцена всичко има смисъл, затова поред:
Дестан скача, за да отвори вратата. Азам иска да изчака дъщеря си отвън (все едно връщането ѝ в бащиния дом е нещо естествено). Казва му: „Няма ли да влезеш в дома на дъщеря си?” Мотивът за вече принадлежност на Зилян в този дом ще бъде развит след това от самата Зилян. Така двете жени действат за развитието на сцената в една посока. Азам влиза. Хазар съобщава на Зилян, че баща ѝ е дошъл, тя казва, че ще слезе след малко. И това е важно - то подчертава нейните самостоятелни решения. Ресул с нетърпение наблюдава през оградата в очакване на баща си и сестра си. Присъствието на точно тези лица и подредбата им в сцената са многозначителни: Дестан, която винаги действа като застъпница на Зилян, Дживан – познаващ теоретично традициите и постоянен коментатор е на заден план, тук е и Джилял, непрекъснато шегуващ се с традицията. В центъра са Хазар - съпругът, и Азам – бащата. Чуваме целувката на Зилян върху бащината ръка. Усещане за респект, тревожност и напрегнатост. Зилян остава права, двамата мъже в нейния живот са седнали. Това е важно сценично решение. То веднага въвежда духа на традицията - жената да остава права в присъствието на мъжа (разяснението от Мидят и обратното поведение в модерния свят), в рамките на която трябва да бъде разчитана и сцената. В същото време съпругът и бащата са знаково в еднаква позиция – и двамата са седнали на общ диван; в следващите минути Зилян ще наклони везната към една от страните. Азам уверено казва: „Приготви се Зилян, заминаваме!” Всички, дори и Хазар са въведени в това, което следва обръснатата брада на Ресул – прекратяване на мирното споразумение, респективно брака на Зилян и Хазар. Всички погледи са насочени към нея, тя кърши пръсти от притеснение. И тук отново възлова реплика: „Ако искаш да тръгнеш, няма да те спра”, казва Хазар. Това е принципното мислене на модерния Хазар – жената да може да взима самостоятелно своите решения. В случая неговата реплика подчертава и това, че всичко, което ще чуем, няма да е резултат на обсъждане между двамата, а ще е чисто решение на Зилян. Той ѝ дава възможност да се чувства свободна и да направи своя избор да бъде (повече) дъщеря или да бъде (повече) съпруга. 
      И Зилян го прави. Какво е обаче това, което предизвика възхитата и просълзи Дестан, а Хазар накара да преглътне и да я изгледа отдолу догоре? В краткия монолог  „Татко, аз съм си у дома. Моят дом е тук. Думите ти са заповед за мен. Но когато ме предаде на Хазар, ти каза, че оттук нататък неговата дума ще е над всичко.” Зилян се позова на нестабилната принадлежност на жената, разменяна по решение на мъжете като стока между родовете. Тя трансформира замисъла на баща си разговорът да бъде между баща и дъщеря, в който замисъл Хазар като нейн съпруг е неглижиран. Зилян  даде/върна авторитета на съпруга си, който той получава при сключването на брака и го издигна до равностоен партньор на баща ѝ. „Ако Хазар ме отпрати,  ще тръгна с теб. Ако ми кажеш, ще замина, Хазар.” Така решението от тази сцена и за своята съдба тя направи  решение между мъжете, което е от по-висок ранг от само подчинение на дъщеря пред баща, решение, което е в духа на традицията, но е друго нейно „четене”. Хазар „пое” този статус, и от неговата висота даде отговор на Азам, който отговор, разбира се, е в духа на неговата модерна култура, за която любовта е ценност: „Ожениха ни насила. Но любовта ни свърза. Нито вие, нито традициите ви могат да ни разделят.” Този диалог е едно красиво партньорство между традицията на Зилян и модерното на Хазар. Като резултат Зилян страда от това, че за първи път е застанала срещу баща си, а той преценява идването си като грешка. За тази сцена с пълна сила важи това, което Зилян каза пред Мерве: „Вярвам в съдбата, но също и в това, че човек може да промени съдбата си. Убедена съм в това.” Зилян изпъкна като личност в средата на култура, която е предвидила друга роля за нея; въпреки традиционните средства, със самия избор на това поведение тя действа като модерна жена. И постига това с аргументите на мъжете от нейната култура в една покъртителна сцена на достойнството.
    В кризата с брадата на Ресул Зилян прави и още една крачка в посока осигуряване авторитета и честта на Хазар като нейн съпруг. Честта на мъжете – бащи, братя, съпрузи се носи от техните дъщери, сестри и съпруги. Честта на съпруга включва неговото право и задължение да отнеме девствеността на своята съпруга, инициирайки фертилността ѝ, което трябва да доведе до раждането на много деца, по възможност момчета. Първата брачна нощ на Зилян и Хазар има всъщност цяла история. В първата вечер след подписването на гражданския брак Зилян очакваше Хазар – вратата на нейната стая беше отворена. Въпреки отровните думи, които той и изрече по повод на този брак, и преди да започне тяхната любов, като една традиционна жена тя очакваше своя съпруг. Той обаче мина край тази отворена врата с поглед на другата страна. Със зараждането на отношенията между тях този въпрос се превърна във въпрос на тяхната любов, смущаван от лоши спомени, отложен отново и след завръщането от Ирак с бременността на Бурджу. Към момента на действителното ѝ провеждане за първа брачна нощ са узрели и двамата: сцената на прозореца в гледане на пълнолунието, сцената с превързването на ръката. Като нещо неотложно тя се появи за първи път след разговора между Зилян и Ресул, а решението за нея бе взето след ултиматума на Ресул. Една много кратка сцена (около 1 мин. в 22.00 мин. на 49 еп.) след първия разговор събира в едно няколко важни неща и ни позволява да разберем техния смисъл: Пред снимката на двамата Зилян поставя танцуващата балеринка – подаръка на Хазар от пътуването му в България и замислено гледа към „оня” списък, в който под т. 4 стои „Хазар?”
    Тази танцуваща балерина с крила на гърба много ми напомня на пърхащата нощна пеперуда, за която Зилян говореше пред Мерве: „ От детството си мечтая... Нали, знаете как в екстаз пърха малката нощна пеперуда. В мечтите си съм точно като такава пеперудка. Летя и съм много щастлива.” Разговорът стана в присъствието на Хазар, затова вероятно подаръкът не е случаен и е някакъв знак в общуването между двамата.
                                                   [/b]
Това прилича на образ в нейните представи за щастие от това да бъдат двамата (и след ПБН тя каза, че е разбрала какво е щастието). Списъкът, знаем, е за нещата, които човек не трябва да пропусне, когато няма да има следващ ден. Да бъде с Хазар е едно от тези важни за нея неща. Заблудата да бъде в списък е за зрителя (за да го мисли подобно на срещата с Бурджу, която, свидетели сме, е заради бебето) и за Хазар, за да се ядосва и да е объркващо. Но вътрешното съдържание на това - такова важно нещо да бъде записано в списък, е като за нещо много важно. То обаче е единственото с въпросителна. Вероятно заради дългото отлагане въпросителната означава единствено „кога?” Но Зилян мисли за него и ето, времето е дошло, очаква го като нещо хубаво;  когато са двамата (като на снимката), тя ще е щастлива като пърхаща пеперуда. Поглеждането в тефтера в този момент показва, че този последен ден, вече е наближил.
    С малка промяна (липсва балеринката) сцената е повторена в 50 еп. след 28.00 мин. Върнала се е от срещата с Ресул, утре трябва да се върне в дома на баща си. Обадила се е на Мерве за първите три задачи от списъка. Пред портрета на двамата (отново; всичко, което се случва е заради тях двамата, заради любовта) в тяхната стая зачертава изпълненото и спира на т.4 Хазар? Ясно е, последният ден е настъпил. Приготвя се. Освен всичко, което може да се каже за великолепната сцена в две равностойни части – на масата в трапезарията и на тавана (но това трябва да бъде направено отделно) искам да спомена само следното. От началото, когато Зилян очакваше своя непознат съпруг в стаята си и беше готова да стане негова жена, до момента, когато каза „Искам да бъда твоя”, Зилян, благодарение на Хазар, е изминала много дълъг път в социалното си израстване, превръщайки се в модерна жена с право на избор (според този критерий). Въпреки че беше многократно отлагана и повлиявана от външни обстоятелства, а конкретният момент беше зададен от действия на други хора, действащи според традицията, първата брачна нощ се случи основно по пътя на развитие на тяхната любов, а символната и стойност е за честта на Хазар.
    Така и разговорът с Азам, и първата брачна нощ са решени в духа на традицията; основният им смисъл е за утвърждаване на властта, авторитета и честта на Хазар според тези разбирания. Чрез тях той се допълва до пълноценен съпруг – в разбиранията на традицията, затова Зилян не заблуждава като казва: „Винаги ще съм до теб!” – в смисъл ще бъда единствено твоя жена. След принудителната раздяла и връщането в бащиния дом Зилян направи опит да си отреже косата, което, ако беше успешно, щеше да означава нейната социална смърт, подобно на вдовица или монахиня, което е логично поведение на реално и символно пълноценно постигнатото съпружество, последвано от раздяла. Такова бъдеще предвиждаще тя за себе си, ако дипломацията не беше проработила. Като цяло действията на Зилян са осмислени от традицията и са в нейните граници, но са мотивирани от любовта и правят вътрешни комбинации в нейна подкрепа. Отделно и допълнително те съвпадат с възможността за запазване на мира между двата рода, чието начало и негов гарант е техният брак.     
     

Виж целия пост
# 25
Нещо за новия проект на МК.
Миленка помагай че съвсем се омотах.Истинска история на която  името е" Чудо"/поне с преводача така се получи/
Скрит текст:
Yeni projem bir sinema filmi.
Gerçek bir hikayeden, ismi "MUCİZE" .
İki yıldır hazırlıklarını sürdürdüğüm "MUCİZE"nin senaryo yazımını tamamladım.
Bu film benim için çok değerli, insanlığa umut aşılayacak.
Şu an cast ve mekan çalışmalarına başladık.
Sadece şu kadarını söyleyebilirim; "MUCİZE" sizleri daha önce hiç bir yerde bilmediğiniz ve görmediğiniz bir dünya ile tanıştıracak.

MAHSUN KIRMIZIGÜL...
Виж целия пост
# 26
Здравей, vanja@ !  bouquet
Както "каза"сблъсъкът между традиция и модерност във всички възможни проявления на този конфликт ме накараха да изгледам с интерес "Съла", "Ако бях облак" и "Щастливи заедно".
Напълно съм съгласна с анализа ти дотук.Нямам този "дар слово" и професионализъм като теб.
Радвам се, че го направи и ти благодаря за това, но има нещо, което ме притеснява и не съм съгласна с него.  bouquet Това е противоречието в поведението на Зилян, както с традициите, така и със съвременния свят на Хазар.За второто мисля, че няма съмнение, Хазар не разбира, не приема и е много обиден на Зилян.
Традициите.....ето тук е голямото противоречие за мен. Нали самата тя каза "Думите ти са заповед за мен. Но когато ме предаде на Хазар, ти каза, че оттук нататък неговата дума ще е над всичко."
Според традицията, съпругът е този, който трябва да взема решенията, след него бащата и накрая друг член от семейството. Ако тя беше споделила проблема с Хазар и баща си, те можеха да го разрешат. Самата тя призна, че е направила голяма грешка. След като розбра причината, Хазар се почувства още по- дълбоко обиден от липсата на доверие, от това, че тя веднага след ПБН, го пренебрегна, не сподели с него и сама взе решението.

Вили, да ти е живо и здраво момичето, с много късмет, обичащ я партньор и успех при реализацията на нейните мечти. newsm51
За сега информацията за новия проект е много оскъдна. Нищо за екипа. newsm78
Няма ли и той да участва? Много ми се иска да го видя като актьор и певец. Hug
Защо не вземе пример от Йозджан, той досега винаги участва в проектите си. Thinking
Виж целия пост
# 27
Тара  Hug благодаря.
И на мен ми се иска да разбера нещо повече,дано скоро има още инфо.
Скрит текст:
Доколкото разбирам сценарият е готов.
История каквато не сме чували и виждали.
Започнали да търсят място за снимките.
Актьорите май също били избрани.
Докато и Милена не погледне не смея да твърдя че е така както съм го написала.

Виж целия пост
# 28
Ди благодаря за новата тема   bouquet

Иве  Hug
Скрит текст:
Клипчето от концерта е супер радвам се , че си е заслужавало чакането .. Маже и да се лъжа но миналата година тяхното идване май се провали ?   newsm78

Тара  Hug какви погледи от първият ти пост особено на Хазар много пронизващи

Кески дано твоето настроение се е оправило  Hug

vanja@   Hug Добре дошла и слизай по често от балкона .   newsm10  за пост 24

http://www.youtube.com/watch?v=N6jaMSUrZmc

Вили  Hug да е жива и здрава твоята дъщеричка  само хубави неща да и се случват в живота !!!!
Скрит текст:
За теб и твоето момиче

Виж целия пост
# 29
Момичета Hug, новата тема е започнала с хубави постове, песни, стихове, прекрасни сте!
Искам да обърна внимание на всичко, но няма да успея, съжалявам Cry.
Затова първо внимание на майчиците
Силве, изпращам ти позитивни чувства Hug Зареждай се с радост за срещата, нека сълзите са предизвикани от радост, та това е посрещане и се надявам детето да постои по-дълго Hug Heart Eyes
Вили,най-хубавите години за дъщеря ти предстоят, но и вече изпълнени с много отговорност. Желая и много късмет! На теб много радости покрай нейните успехи!
Ваня, добре дошла! Още не съм прочела анализа ти за ЩЗ, но непременно ще го направя.

Има новини от МК! Дано ни харесат.
Скрит текст:
http://www.vbox7.com/play:3c71aa3c

Ваня, много хубав анализ Peace
Тара и ти имаш основание да осъждаш Зилян и по принцип си права, че тя пренебрегна традицията да сподели с мъжа си. Тук имам някакво обяснение за поведението на Зилян. 1. Тя се надцени и по-късно го разбра, но все пак е много млада. 2. Много специалното отношение- привързаност, обич, което има Ресул към нея и тя му вярва в това отношение. " И двамата удържахме на думата си" Това каза Ресул на Зилян, когато тя се беше върнала при баща си, а той беше освободил Бену.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия