Демократичното образование – какво мислите за това?

  • 10 541
  • 125
# 60
Да, различно е - ето само част от разликите https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1236261_2 … _1914232477_n.jpg

Не съм в чужбина, просто тази дума няма добър превод на бг. Simple Smile

... и не разбирам защо децата трябва да учат за природата от книжки, като могат просто да излязат навън. Това е ученето чрез опит, за който говоря.
В биснеса има едно правило, че няма такова нещо да разчиташ на добрите практики, носили успех преди - или се развиваш или изоставаш. Това важи и за училището.
Виж целия пост
# 61
Целта на образованието  световен мащаб му да произведе еднородна маса, с типова база знания в различни области.
Винаги съм била запленена от литературата. Ако мен ми се падаше да избирам, нямаше да изляза от тези часове. Виж, математиката, химията, физиката да си гледат работата. И какво щеше да излезе от мен? Човече, което не може да сметне три на втора степен, но чете Достоевски в транс.  Stop
Наясно съм, защото, както споменах, сама съм го изпитала, има безумно скучни часове, които ученикът трябва да изтърпи. Но те си имат цел. Тясната такава- след гимназията.
Виж целия пост
# 62
Да, различно е - ето само част от разликите https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1236261_2 … _1914232477_n.jpg

Не съм в чужбина, просто тази дума няма добър превод на бг. Simple Smile

... и не разбирам защо децата трябва да учат за природата от книжки, като могат просто да излязат навън. Това е ученето чрез опит, за който говоря.
В биснеса има едно правило, че няма такова нещо да разчиташ на добрите практики, носили успех преди - или се развиваш или изоставаш. Това важи и за училището.

Как 1992 са знаели как ще в края на 20 век, и особено след него? Ограничавам се до тук с въпросите, но има още много, които картинката повдига. То е за цяла нова тема. За мен изпреварването на времето е довело до некоректността им.

За практиките категорично не съм съгласна. Основата и смисълът на бизнесът е все същият, а стратегиите в основата си са също непроменени с десетилетия. Средствата се сменят, философията не. Тя се доразвива, а не сменя тотално.

Писала съм :
....книга по която учителите запознават децата в детската градина с  природата....

Защото тя води учителят, а не детето Simple Smile. Ръководство е.

ПП (flĕk'sə-bəl) pronunciation
adj.

        Capable of being bent or flexed; pliable.
        Capable of being bent repeatedly without injury or damage.
    Susceptible to influence or persuasion; tractable.
    Responsive to change; adaptable: a flexible schedule.


Read more: http://www.answers.com/topic/flexible#ixzz2ef75YRSV

Виж целия пост
# 63
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1236261_2 … _1914232477_n.jpg

И любимото ми  Laughing
Цитат
Изпълнение на работните задачи - работа в екип
С размиване на отговорността и излишно напрежение за работещите в екипа за сметка на тези, които също са с две ръце ЗА екипната работа, за да си клатят краката  Crazy
Виж целия пост
# 64
Това е някаква форма на опит за визионерство - препоръки за близкото и малко по-далечно бъдеще.
Но си права, че до това води често.
Виж целия пост
# 65
Винаги можете да предложите на децата си демократично образование. Не е необходимо да ги насилвате да си учат уроците и да си пишат домашните. Най-много да получат някоя забележка или ниска оценка в " конвенционалното" се училище, но това едва ли би имало значение за родителите, които смятат, че са постъпили правилно.

Дидева, как така можем да предложим на децата си демократично образование - та те в училище ги насилват, съпоставят, оценяват, унижават. Ако аз не го насилвам да си учи уроците и да си пише домашните - ок, то тогава то, напълно отблъснато от всичко това, няма да го прави, в училище ще има двойка, и да, за мене това няма значение като родител, който знае, че оценките не означават нищо, но тогава, защо изобщо да го пращам там? Където...след двойката ще има унижаване, порицаване, присмиване и т.н.

Ще се радвам да ми споделиш как точно може да работи такъв механизъм - родител да си прати детето в нормално училище, но да не изисква от него да "спазва" правилата на училището - учиш насила всичко поравно и т.н.

Черна станция, казваш, че по твои наблюдения децата нямат интереси към нищо специално и накрая избират насила. Би ли споделила откъде са тези твои наблюдения? Защото аз също имам сериозни наблюдения в тази област от около две години и те показват точно обратното - всяко дете има интереси, при това в началото - към почти всичко, това е естественото любопитство към света, към това как функционира, наистина към всичко. Но този естествен интерес изчезва при грубото вмешателство на училището, което казва точно кога, как и с какво ще се занимава детето.

арт мама, демократичното образование не казва нещо специално за тези деца. Обаче аз пък искам да ми ги покажеш.

Не знам дали сте попадали на книгата на един американски учител - Затъпяване. Той е удостоен със званието „Учител на годината на щата Ню Йорк“ за 1991 г., работил е 30 години като учител и какви са неговите изводи и наблюдения? Че в училището децата ги учат на объркване, класова принадлежност, равнодушие, емоционална зависимост...всичко е обяснил много логично! ще се изненадате дори! част е тук:

https://librev.com/component/content/article/1086
Виж целия пост
# 66

Дидева, как така можем да предложим на децата си демократично образование....
Ако наистина Ви е важно ще намерите начин.

Ще се радвам да ми споделиш как точно може да работи такъв механизъм - родител да си прати детето в нормално училище, но да не изисква от него да "спазва" правилата на училището - учиш насила всичко поравно и т.н.
Не мога да ти споделя, понеже нямам подобен проблем. Сама си казала - нормално училище. Глупостите за " насила всичко поравно" няма да ги коментирам.
Виж целия пост
# 67
Добре, днес има 5 часа физика в кабинета ѝ. Утре предлагат ли ги пак?
Защото ако не, а днес детето е в химията, но пък обича и физиката... губи едната.
Много, много добра организация и още по-добре следене на децата с еиска ми се струва.
Иначе се рискува интересът да доведе до последователно усвояване на предметите. Или пък до проба на 15 и учене на нищо.

Естествено, че ги предлагат пак тези 5 часа физика. Това е като нормалното училище, представи си, там учителят по физика има цял ден занимания, всеки ден, нали? Просто всеки час е с различен клас. В това училище няма класове, но учителят по всеки предмет пак си е там цял ден, различните часове има различни занимания по физика, различни теми, които обсъжда и преподава. Нищо не се губи, всички предмети /цялата информация/ е налична за избиране във всеки един момент.

Но си права, изисква много добра организация. Но не е невъзможно.
Виж целия пост
# 68

Дидева, как така можем да предложим на децата си демократично образование....
Ако наистина Ви е важно ще намерите начин.

Ще се радвам да ми споделиш как точно може да работи такъв механизъм - родител да си прати детето в нормално училище, но да не изисква от него да "спазва" правилата на училището - учиш насила всичко поравно и т.н.
Не мога да ти споделя, понеже нямам подобен проблем. Сама си казала - нормално училище. Глупостите за " насила всичко поравно" няма да ги коментирам.

Права си, ако наистина е важно - ще се намери начин. Затова и хората по света вече масово се обръщат към такъв тип училища. Всичко с времето си. А че насила всичко трябва да е поравно - това е общоизвестно - в училището стремеж е да имаш шестици по всичко - и това ако не е всичко поравно, не знам кое.
Виж целия пост
# 69
...в училището стремеж е да имаш шестици по всичко - и това ако не е всичко поравно, не знам кое.
Много си далеч от истината. В кой клас са децата ти ( детето ти)? Какъв опит имаш с образователната система като майка?
Виж целия пост
# 70
Струва ми се, че това е приложимо само, ако детето е гений с ясно изразени предпочитания и наклонности. Но масата от децата не са такива. Какво правим, ако и когато детето си смени рязко предпочитанията (моите са го правили няколко пъти вече), а е изпуснало влака? Започва да влиза в часовете по науките заедно с първолаците, въпреки, че може да е на 15?

От друга страна е приложимо само за начално училище. Защото в кой час влиза детето тинейджър, като основния му интерес е как да вдигне полата на съученичката си?

Ели, напълно е възможно детето рязко да смени предпочитанията си. Нима ние възрастните не го правим? Учили сме едно, решаваме да работим друго, или пък започваме нов език на 30-години, или пък сменяме изцяло областта - от адвокат в учител по йога и т.н. /примери - бол/. Само че такова нещо като изпуснат влак просто не мога да си го представя - едни знания винаги, винаги могат да бъдат наваксани и усвоени, ако има искрен, жив интерес за това, тоест - не е насила, а по желание. Тогава, дори няма да трябва възрастен да е наоколо да дава зор, всичко става от детето, защото то е двигателят.

...в училището стремеж е да имаш шестици по всичко - и това ако не е всичко поравно, не знам кое.
Много си далеч от истината. В кой клас са децата ти ( детето ти)? Какъв опит имаш с образователната система като майка?

Имам опит с образователната система както като учител, така и като родител. Абсолютно съм съгласна, че не всички родители и учители са такива и не поставям всички под общ знаменател, но в основата си тази система предполага точно това - все пак съм вътре в нея - всички да станат еднакво добри по всички. Това е невъзможно. Оттук произтича и цялата драма на училището. Защото масата учители се стараят всичките ученици в класа да имат шестици /това, виждаш ли, говорело добре и за тях като учители/, ама това не отчита индивидуалността на всяко дете. Отделно, дори и да не се стараят за това, масата родители се стараят - детето им има 6 по математика, ама 3 по литература. Хайде в училището да разберем защо. Не може да има три, трябва да има и там шест - трябва да е наравно разбиращо от всичко. Това е цялата концепция и аз съм я преживяла от всички страни. Така че, за съжаление, никак не съм далече от истината. Peace
Виж целия пост
# 71
Вярно е, че всеки от учителите смята своя предмет за най-важен. Но не вярвам да продължават да работят с изкривени представи за децата. Ясно е, че не всяко дете учи за отличен. Да се поддържа ниво без фрапиращи пропуски е златната среда, към която се стреми всеки учител. Да излезе детето с необходимата подготовка е целта на родителя. Обикновено под "необходима" се разбира "идеална" /да не може никой да го мине на конкурсните изпити/.

За насилието, унижението, съпоставянето и оценяването.
Насилие и унижение са много силни думи. От родители съм чувала обидни квалификации за строгите учители. Учителката е взискателна - насилвала ги, порицава ги - унижавала ги. Много зависи от гледната точка.
Съпоставянето и оценяването: съпоставя го с успехите НЕ на другите, а със успехите на същото дете при решаване на задача от един и същ характер, съобразява се при оценяване и с държавните образователни изисквания.
Виж целия пост
# 72
Вярно е, че всеки от учителите смята своя предмет за най-важен. Но не вярвам да продължават да работят с изкривени представи за децата. Ясно е, че не всяко дете учи за отличен. Да се поддържа ниво без фрапиращи пропуски е златната среда, към която се стреми всеки учител. Да излезе детето с необходимата подготовка е целта на родителя. Обикновено под "необходима" се разбира "идеална" /да не може никой да го мине на конкурсните изпити по знания/.

За насилието, унижението, съпоставянето и оценяването.
Насилие и унижение са много силни думи. От родители съм чувала обидни квалификации за строгите учители. Учителката е взискателна - насилвала ги, порицава ги - унижавала ги. Много зависи от гледната точка.
Съпоставянето и оценяването: съпоставя го с успехите НЕ на другите, а със успехите на същото дете при решаване на задача от един и същ характер, съобразява се при оценяване и с държавните образователни изисквания.

Саморая, ти го каза - целта на родителя е идеалната подготовка - детето да не може да го мине никой на конкурсните изпити, което значи - да е първо по знания, отличник, най-подготвеното, най-знаещото. Колкото до учителите - ами жалко е, но старото поколение учители си карат по онези методи и представи. Детето трябва да си научи урока, да поеме знанията, да усвои материята и т.н., какви са тия работи - не му е силна страна, индивидуалност и т.н.  А каквото и да си говорим - ново поколение желаещи няма, тоест - не гъмжи от такива.   Sad

Права си, че думите, които употребявам са силни - именно защото съм виждала точно тези неща в очите на децата. При някои силно, ярко, идва им да извикат от ярост, омраза и болка. Други - не толкова емоционални и чувствителни, го прикриват, не се вижда толкова, но избива в друго - в апатия, или непукизъм, или агресия...абе...не ми се говори...

Интересна статия тия дни излезе, по случай първия учебен ден - http://www.webcafe.bg/id_504327850
Виж целия пост
# 73

Саморая, ти го каза - целта на родителя е идеалната подготовка - детето да не може да го мине никой на конкурсните изпити, което значи - да е първо по знания, отличник, най-подготвеното, най-знаещото. Колкото до учителите - ами жалко е, но старото поколение учители си карат по онези методи и представи. Детето трябва да си научи урока, да поеме знанията, да усвои материята и т.н., какви са тия работи - не му е силна страна, индивидуалност и т.н.  А каквото и да си говорим - ново поколение желаещи няма, тоест - не гъмжи от такива.   Sad

Права си, че думите, които употребявам са силни - именно защото съм виждала точно тези неща в очите на децата. При някои силно, ярко, идва им да извикат от ярост, омраза и болка. Други - не толкова емоционални и чувствителни, го прикриват, не се вижда толкова, но избива в друго - в апатия, или непукизъм, или агресия...абе...не ми се говори...

Ще чета статията по-късно.

Относно подготовката. Казваш, че учителите ветерани натискат децата. Вярвай, че майките искат точно това: учител да ги натиска, той да е лошият, а не те /щото те са демократични/. Не случайно най-желаните госпожи за начално образование са тези с по-голям опит, което предполага доста трудов стаж, а от там и рутина.

Ярост, омраза, болка в очите на деца ми идва малко пресилено. В училище са като развързани. Във форума пишат много учителки, те да ти кажат какво им коства да вкарат в час деца, възпитавани в демократичен дух цели 7 години.  
Виж целия пост
# 74
Под "тези деца" дето идеята не коментира, но искаш да ти ги покажа, нали нямаш предвид:
Малинка-Боровинка, какво казва демократичното образование за децата, които нямат нужда от насилване. Какво не им е наред на тях? Или те потвърждават правилото на пропастта?
?...
Защото след като прочетох в горен пост, че си учител, се притесних.

Насилието идва от дома - това за оценките, 100% процента усвояване, 200% изпълнение и платинения блясък на изключителността. Когато е от училище/учител е тормоз, и родителят ако си е на мястото и му се занимава, може да го защити. Не че е мечта такава ситуация, но детето не е беззащитно.

Никое дете не е длъжно да е отличник. Вярно е, че се случва написаното от теб:
.... Оттук произтича и цялата драма на училището. Защото масата учители се стараят всичките ученици в класа да имат шестици /това, виждаш ли, говорело добре и за тях като учители/, ама това не отчита индивидуалността на всяко дете......
Само че не бих нарекла тези хора "учители", и като добри хора не бих ги определила, а това е условието да си учител. Цяла тема е защо го правят., ащо са в тази ситуация и т.н., но много успяват да са "само" прекрасни учители - от онези за които се говори с обич и благодарност. И те често са след средата на учителския си период, преподават, обясняват, вдъхновяват, дават пример и непрекъснато отчитат индивидуалността. Защото работят с деца. Не може да възприемаш учениците като хора и деца и да ги унифицираш.

ПП Това в webcafe го мернах преди дни и се сетих за тази тема тук. Не се сърди, но и той не огтоваря на поставените въпроси, та си приличат двете неща.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия