Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 18 245
  • 216
# 60
Оценката трябва да е ясна. На каква основа е - какъв материал, какви постижения и липси я образуват.

Оценката ще е ясна за родителите тогава, когато има точно поставени параметри, които да се покрият от децата. Не че сега няма минимум, който учителите са длъжни да оценяват на максимум, за да не стресират учениците и да не скършват хатъра им за учене. Това обаче носи много негативи. Съгласим ли се да поставят граници за знанията и уменията,
1. ще започнем да мерим с късия аршин, а това не е знание
2. ще липсва желание за развитие извън приетите норми /учебника/-що па да се пъне да учи повече от задължителното
3. възпитава хора с ограничен светоглед

Разгледайте тестовете за НВО 7 клас. Въпросите, които изискват анализ и синтез, са ограничени. Достатъчно е да е на лице необходимият набор от суха материя за съответната степен, за да се изкара много добър.

За учителите оценката е ясна. Поговори с учителката, щом детето не може да ти обясни защо има съответната, и ще разбереш защо детето ти има добър 4, а не 5 или 6.
Виж целия пост
# 61
Детето е знаело защо има такава оценка. Майката е искала да свери чутото с версията на учителя. Има това право. Е, потвърдила се е версията.
От тук насетне е въпрос на умение и на  родителя да не насади някаква ненужна представа за оценяването като такова.
Предвид системата и начина, по който отблъсква децата в края на начален курс, вторачването в оценки още в началото допринася за това.
Виж целия пост
# 62
Да си предадеш тетрадката при поискване от учител не е кой знае колко сложно. Все пак говорим за деца, които са ученици вече втора година. Предполага се, че имат и поне година предучилищна подготовка. Едва ли им събират тетрадките за първи път. А и само едно не е предало. Другите са разбрали и са предали.
Драмите често идват не от самата оценка, а от родителската реакция. Детето би се почувствало по един начин, ако родителят без излишно вайкане и тюхкане  спокойно му обясни защо е получило слаба оценка и как да избегне в бъдеще подобни ситуации и по друг - ако реакцията е " Как можа? Ти ли си най-глупавият ( най-смотаният, най-разсеяният...) от сега ли ще ми влачиш двойки? и т.н.

Права си и трябва да си получи заслуженото - забележка, допълнително домашно или нещо от сорта. Но не мога да се съглася, че има нещо общо с оценката. И то на секундата след като е получило бележник.
Виж целия пост
# 63
Разсеяността не е причина да се пише 2-ка.. забележка може, но не и 2-ка! Особено като първа оценка в първият му бележник   Tired
 Задачата на учителите е да поощряват, а не да унижават децата ни...
И не е въпроса да ги държим под похлупак, но не приемам и да ги хвърлим на вълците, щото светът не бил за чувствителните и така щяли да се калят, като им пишат първата слаба оценка ..за нищо.


...първият учител е този, който ще накара едно дете да се стреми към нови знания или ще го смачка.
Разбира се  Peace
Виж целия пост
# 64
Разсеяността не е причина да се пише 2-ка.. забележка може, но не и 2-ка! Особено като първа оценка в първият му бележник   Tired
 Задачата на учителите е да поощряват, а не да унижават децата ни...
А кое точно доказва, че става дума за разсеяност, а не за умишлено непредаване на тетрадката?
Слабата оценка не е унижение. В такова я превръщат мнения като Вашето.
Всъщност разсеяността много често е причина за слаби оценки и не защото детето не си е предало работата.
Права си и трябва да си получи заслуженото - забележка, допълнително домашно или нещо от сорта. Но не мога да се съглася, че има нещо общо с оценката. И то на секундата след като е получило бележник.
Детето е присъствало в часа и е направило диктовката. Всички, освен него са предали. То не е. Никой не може да каже какви са били мотивите му. Двойка е логичната оценка.
Бележниците може да са от втори клас, но оценките са от първи, макар и качествени, а не количествени. Дай на всички да им пишат първа оценка отличен щот' да не се разстроят. Това е просто една оценка от приблизително сто за една учебна година. Трябва ли да е толкова драматично?
Виж целия пост
# 65
Разсеяността не е причина да се пише 2-ка.. забележка може, но не и 2-ка! Особено като първа оценка в първият му бележник   Tired
 Задачата на учителите е да поощряват, а не да унижават децата ни...
И не е въпроса да ги държим под похлупак, но не приемам и да ги хвърлим на вълците, щото светът не бил за чувствителните и така щяли да се калят, като им пишат първата слаба оценка ..за нищо.

Хайде пак, унижават, вълци... А колко според теб да се напише на непредадена диктовка? Нали става дума за входяща оценка, празно място ли да остане? За нищо се пише двойка.

А и ако има компромис калпазаните от класа ще се научат да не си предават работите, когато не са написали добре контролното си. Правила трябва да има и на децата няма да им навреди да ги научат. 
Виж целия пост
# 66
Разсеяността не е причина да се пише 2-ка.. забележка може, но не и 2-ка! Особено като първа оценка в първият му бележник   Tired
 Задачата на учителите е да поощряват, а не да унижават децата ни...
А кое точно доказва, че става дума за разсеяност, а не за умишлено непредаване на тетрадката?
Слабата оценка не е унижение. В такова я превръщат мнения като Вашето.

А кое точно доказва, че става дума за умишлено непредаване на тетрадката?
 Дано са малко "учителки" като тази!

Да, драматично е, защото става въпрос не за 2-ка, а за първа двойка в първият бележник.
Щом майката е пуснала тема с такова заглавие, значи има някаква драма.
Виж целия пост
# 67
А кое точно доказва, че става дума за умишлено непредаване на тетрадката?
 Дано са малко "учителки" като тази!
А защо трябва нещо да го доказва? Говорим за учител, не за следовател. Всички останали деца са си предали тетрадките. Как са разбрали какво трябва да направят? Гении? Екстрасенси? Или дай да напишем двойката на някой, който си е предал контролното, но има грешки, пък да спестим лошата оценка на някой, който не внимава или нарочно не си предава тетрадката.
Непредадено контролно е двойка. Иначе всеки може да си спести оценка и да я замести със забележка, ако не е подготвен.
Виж целия пост
# 68
Може и така да е. Но за мен е преиграване на дете, което току що е видяло бележника си, да му плеснеш двойка. При нас оценки започнаха да пишат месец след началото. Вероятно затова мисля така (само първата година, сега не, имаме вече 3 оценки).
Виж целия пост
# 69

Непредадено контролно е двойка. Иначе всеки може да си спести оценка и да я замести със забележка, ако не е подготвен.

Дидева, тук говорим за първа оценка. По принцип си права, но можеше един лек толеранс да се направи... Не можете да ме убедите, че това ще поощри едно дете.  
Виж целия пост
# 70
Може и така да е. Но за мен е преиграване на дете, което току що е видяло бележника си, да му плеснеш двойка. При нас оценки започнаха да пишат месец след началото. Вероятно затова мисля така (само първата година, сега не, имаме вече 3 оценки).
При нас пишеха оценки от първи клас. Качествени, не количествени. По наредба е така. Преиграване е да драматизираш двойката. По-добре да обясниш за какво е получена и как да бъде избягната в бъдеще. Една слаба оценка. Чудо голямо. Детето ще се впечатли повече от реакцията на мама и тате, отколкото от цифрата в бележника. Мога да поздравя детето си за тройка и да му " начукам канчето" за отличен. Сещате се кога и защо.
Виж целия пост
# 71
Макар да е правилно да се пише двойка за непредадено контролно, редно е учителят да положи усилия и създаде условия за елиминирането на този вариант. И не толкова заради първата двойка, а заради плавното начало на годината.

Децата не само са разсеяни, ами и не са сами с този учител.
Ако си на последния чин и до теб вече викат, може да не чуеш и да си прибереш тетрадката.
Ама всички били предали... и ученикът не е следовател може хич и да не се усети в шумотевицата.

Авторката на темата е написла за променен метод - не е било на лист изпитването както винаги до тогава. Едно подредено дете не биочаквало такава промяна когато не е предварително оповестена. Вероятно и всеки е носил...
Дори би могъл учителят да види колко са предадени и съвпадат ли с броя ученици за часа.

Може да ви се виждат прекалени всичките тези съобразявания с блеещите учници, но началните учители се оплакват от много бавно навлизане на децата в работен режим. А двойките не помагат да се вдигне скоростта. Може да не вредят /зависи от детето/, но не помагат. Никой не печели когато учителят е пъдар /в случаят раздава двойки/.
Виж целия пост
# 72
Ами да ги премахнат от наредбата за оценяването тогава. К'во пък. Тъкмо ще се повиши успеваемостта.
Виж целия пост
# 73
Тук оценката не е проблем.
Страннен и проблематичен е подходът - правим си работата колкото да я има, пък после оценяваме сякаш нашата част от пътя е извървяна.
Санкциите са хубаво нещо, но работят ако са предшествани от запознаване с правилата.
Очакването да се мълчи и внимава през цялото време /и две седмици след началото на годината/ е малко утопично.

ПП Всичко, което съм писала по темата е заради (1) неотхвърлената възможност да е казано между другото или при шум и (2) на основата на промения начин на писане и предаване.
Виж целия пост
# 74
...Една слаба оценка. Чудо голямо...

Чудо голямо е, че е първа. Да. Явно познавате само деца, на които не им пука от нищо. И не помага подобен метод, напротив, детето се спича и прави още повече грешки.

Не става дума за премахването на оценките, а за един нормален период от 1-2 седмици, в които децата да се адаптират към новото нещо. Няма да избягат двойките, цял срок ще има възможност да ги слага Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия