Нейтив Спийкър?

  • 6 486
  • 67
# 60
...
 Лексика също се учи основно с писане и повтаряне. Може евентуално да позапомниш и някоя друга дума от някаква асоциация или нещо преживяно, което свързваш с конкретна дума, но като цяло не ти ли мине през ръката да я пишеш и повтаряш, да я сгрешиш, да я забравиш, после пак и пак да я пишеш, докато я научиш накрая, не виждам друг начин. Естествено, не говоря за частни случаи, когато си в чужбина и учиш директно в истинска езикова среда.

щом смяташ така, мога само да кажа "горките ти ученици"

в БГ съм се занимавала с два езика, един от които френски и думи никога не съм тренирала как се пишат
а пък на контролните от по 50думи допусках макс 2 грешки

така че както разбрах още в началото на темата, явно въпреки възрастта ти, преподаваш по прашясали методи
жалко
мислех, че новите учители могат нещо да променят
Виж целия пост
# 61
Аз ходих на курсове в british council известно време, където всички преподаватели бяха англичани. Като цяло съм доволна, според мен тези, на които съм попадала се справяха много добре и часовете с тях ми бяха много по-приятни. Може би не наблягат чак толкова много на грамитаката, колкото българите. То и в училищата в известна степен е така според мен, тук се заливат децата с информация и ги карат да зубрят. Не знам в англия как е, но в курсовете, които посещавах не беше така. На мен ми харесва. С каквото нучих там се явих на CAE и го взех.
Виж целия пост
# 62
...
 Лексика също се учи основно с писане и повтаряне. Може евентуално да позапомниш и някоя друга дума от някаква асоциация или нещо преживяно, което свързваш с конкретна дума, но като цяло не ти ли мине през ръката да я пишеш и повтаряш, да я сгрешиш, да я забравиш, после пак и пак да я пишеш, докато я научиш накрая, не виждам друг начин. Естествено, не говоря за частни случаи, когато си в чужбина и учиш директно в истинска езикова среда.

щом смяташ така, мога само да кажа "горките ти ученици"

в БГ съм се занимавала с два езика, един от които френски и думи никога не съм тренирала как се пишат
а пък на контролните от по 50думи допусках макс 2 грешки

така че както разбрах още в началото на темата, явно въпреки възрастта ти, преподаваш по прашясали методи
жалко
мислех, че новите учители могат нещо да променят

W'A'S'P', аз съм млад преподавател, от 4 години практикувам. Без да звучи като самохвалство, до този момент нямам ученик, независимо дали частен или такъв от курс, който да се е провалил или да не си е взел успешно изпит. Така че, всеки сам може да прецени колко са горки учениците. Това не е кой знае какво геройство, смятам, че много колеги жънат същия успех. С упорита работа и от двете страни, резултатите никога не закъсняват. Има си някои изпитани неща и методи, които действат. Не е нужно да се отричаме от всичко старо и проверено и да се пънем да откриваме топлата вода и на всяка цена да сме иновативни. Обучението по чужд език в никакъв случай не се състои само в наизустяване, никъде не твърдя подобно нещо, но че е нужно определени неща да се запомнят наизуст - нужно е. Не съм забелязал специално някой от моите ученици, които са от най-разнообразна възраст, да се оплаче, че му е кой знае колко трудно да си даде малко зор и да запомни това-онова. Когато разполагаш вече с богат активен речник и си натрупал солидна лексика, може и да не зубриш всяка изскочила дума. Аз например, откакто съм влязъл в университета, не съм писал думи. Не ми се е налагало, запомням ги почти моментално, но това се постига вече с доста години рутина. Но допреди това, откакто започнах да уча френски от 5-ти клас, ми се е схващала ръката от писане. Не мога да си изкривя душата, че не имало ефект от това - имаше и то огромен. Просто за всяко нещо е така - и в спорта, и в музиката и във всичко, в което искаш да си добър, без упорит труд не става или става до известна степен, но с много пропуски и неща за изглаждане. Това без грам негативни чувства към теб - имаш си мнение някакво, аз си имам свое, не съм се засегнал нещо, надявам се и ти да не се засегнеш. Peace
Виж целия пост
# 63
Предугаждайки настоящата дискусия съм пратил дребните да учат език на две места - на едното ги учи туземен филолог, на другото - пришълци, щото нали съм си предвидлив като невестулка. За трънския Соломон чували ли сте? Wink
Виж целия пост
# 64
Между другото, аз разбирам W'A'S'P' относно всичките й забележки за преподаването в училище. Българското училище в момента е една крайно консервативна, закостеняла и изоставаща институция, сякаш откъсната от днешното време. Понеже съм любител на българското кино, съм гледал много български филми от онова време на училищна тематика. Има много неща, запечатани в лентите, на които ставам свидетел и в днешно време на работното си място. Някои неща не са мръднали като постановка и стереотип. Но ако тръгнем да нищим това ще забием в съвсем друга тема. Обаче специално за преподаването по езиците, не смятам, че повечето колеги сме чак такива динозаври. Дори ми се струва, че учителите по език сме някак си най-напредничави и отворени към новото. Аз например, въпреки че не ми е включено в програмата и въпреки безобразно сгъстения материал, който ни извива ръцете да препускаме из учебниците, съм заложил в годишното си разпределение на часовете два часа седмично за дискусии на различни теми. Някои са зададени в самия учебник, но повечето учениците си ги измислят. Дори когато нямат идеи какво точно да си говорим, съм им казал, че разрешавам и пълни простотии да си приказваме, но да е цял час на френски. Най-големия ентусиазъм виждам точно в тези часове. Когато се мъчат да кажат нещо, но им липсва дадена дума, която искат да употребят, записвам я на дъската - съответно тези думи, както можете да се досетите, са им и най-стабилната лексика Simple Smile Отделно в училище има мултимедиен кабинет. Френското кино не им е много интересно, но когато имам блок часове (два часа един след друг) обикновено теглят някой англоезичен филм и го пускаме с френски субтитри. После ги карам да пишат ревю на филма и да ми го разказват. Безспорно тези часове са най-приятните, но паралелно с това се налага да се занимаваме и с някои по-сухарски и не толкова приятни материи, но няма как. Когато двете неща вървят ръка за ръка и естествено ако учещия има амбиция и желание да се научи, тогава нещата вървят добре и успехите не закъсняват.
Виж целия пост
# 65
Има езици, които, за да се научат както трябва, в много голяма степен се зубрят - немският е такъв. Там просто всяка друга система  за учене на чужд език издъхва. Нямам предвид правописа - немският е фонетичен език, а по-скоро граматиката му. А и освен това, за да разбереш немските граматични правила е желателно (да не кажа задължително) да владееш българския такъв. Без него трудно ще се опираш на някаква интуиция. Нейтив спийкъра навреметоза нас също беше много важен - навремето в подготвителен клас учехме почти по 8 часа дневно немски, 2 от които със нейтив спийкър (филолог) и бяха само упражняване на правилното произношение, а на по-късен етап основно разговори.
Ако не бях учила немски по тогавашната система, включително и зубрила немските граматични правила, по-късно едва ли щях да мога толкова бързо да вляза в час с швейцарския немски, който си е меко казано ужасен. Така че аз лично съм много благодарна на ученето на езика чрез "зубрене", но това, пак повтарям, е приложимо може би само за немския.
Виж целия пост
# 66
Аз сьм взимала TOEFL и мога да кажа, че 50% е познание на граматическите правила и 50% е тактика, която се заучава и практикува. Без втората част изпита е много труден. В този смисьл този нейтив може да е много полезен, ако учи студентите на малки хитрости. В случая не става вьпрос за измама, а за специфични неща, които трябва да следиш на изпита и да ги познаеш. Не трябва да се забравя че сертификатите се взимат с дадена цел и сухото познание на езика няма да ти бьде от голяма помощ.
Виж целия пост
# 67
Аз TOEFL като карах го взех с граматически познания ниво 7ми клас- тоест кажи речи никакви. Всичко по интуиция и оповаващо се на практика. И изкарах много приличен резултат.

Немски също никога не съм учила граматика, но в такава ситуация съм била- трябваше да се уча полево. И до ден днешен си карам на интуиция. Със сигурност допускам грешки и се усещам, но не съм се наканила да седна и да правя упражнения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия