Проблеми с шофирането

  • 32 610
  • 192
# 75
Проблемът със сменянето на скоростите и гасненето при тръгване е поради изтърване на съединителя. Има си точка на отделяне, при някои е по-високо, при други по-ниско, но всичко това си мисля, че трябва да е овладяно преди момента на придобиване на правоспособност. Не ми е ясно как се дава книжка ако на някой му гасне колата по кръстовищата, но явно и това става.
На всеки може да му се случи. Виждала съм дългогодишни активни шофьори да гасят, защото са се качили на автомобил, който не познават и съответно не могат да нацелят точката на отделяне. А какво остава за млад шофьор, който тепърва започва да свиква с реалното движение по пътищата, т.е. без на тавана на колата да има табела "У" и всички да се съобразяват с него.
За 25-30 часа кормуване, колкото е курса не можеш да се научиш на абсолютно нищо. Ако инструктура е читав ще се постарае да обяснява задълбочено и да те вкара във всякакви ситуации. Моят например ми отдели един час само за паркиране (във всякакви варианти и на всякакви места), въпреки, че това изобщо го нямаше в програмата за курса. За съжаление повечето инструктури не стават за нищо или изобщо не се стараят.
А и много от начинаещите шофьори са арогантни малки лигавенца - вместо да се научат тихо, мирно и кротко да карат с по-опитен от тях придружител, те взимат колата на тати и я потрошават на първото кръстовище, защото си нямат идея как да реагират в определени ситуации.
Виж целия пост
# 76
За 25-30 часа кормуване, колкото е курса не можеш да се научиш на абсолютно нищо. Ако инструктура е читав ще се постарае да обяснява задълбочено и да те вкара във всякакви ситуации. Моят например ми отдели един час само за паркиране (във всякакви варианти и на всякакви места), въпреки, че това изобщо го нямаше в програмата за курса. За съжаление повечето инструктури не стават за нищо или изобщо не се стараят.

А, не знам. Аз не съм взела книжка след 25-30 часа кормуване, да не говорим, че първият изпит беше на полигон с всички видове паркирания, задни змейки, естакади и т.н., при което право на грешка нямаш и ако бутнеш колчето просто се явяваш отново. И гаснене на кола не беше разрешено, но все пак на тази кола си карал през целия курс и знаеш къде й отделя съединителят.
На нова кола ти трябва само да разбереш високо или ниско е точката. Всичко друго е оправдание. И разбира се преди това някой е дал книжка на човек, който не може да кара. Вчера една така се мъчи да разбере как се тръгва от кръстовището, при което стана задръстване докъдето ти виждат очите.

п.п. Пред нас улицата е без изход, т.е. тези които са паркирали трябва да излязат на заден ход. Редовно виждам хора, които правят половин часови маневри за да обърнат колите, защото не могат да карат 30-40 метра на заден ход без да наблъскат колите, паркирани от двете страни.
Виж целия пост
# 77

Дизела попринцип се кара по-лесно от бензина Simple Smile

Това, само в случаите, в които не е закупен от Петрол Simple Smile)).

Аз не харесвам автоматици, но примерно, ако някой на възрастта на майка ми вземе книжка, това е една добра алтернатива.
Виж целия пост
# 78
Майка ми има автоматик, карала съм й колата доста пъти, не ми е проблем. Ама повече си тача скоростите. Свикнала съм. Обаче, ако я накарам да се качи на моята кола да кара, ще стане олелия. тя категорично отказва да кара скорости  Peace 10 години автоматик кара, а преди това 10г скорости. Не може в държава, в която се карат предимно ръчкови скорости, да не смееш да се качиш на ръчка, щото не си карал такава от 10 години. Ми хиляда пъти съм ья питала дали ако ситуацията е на живот и смърт и се наложи на момента да кара ръчка, ще кара ли. Отговорът винаги е бил - има таксита  Peace Ми какъв шофьор си, ако не можеш да се справиш? С ММ държахме автосервиз и всеки ден съм се качвала на различни коли да ги мъкна насам натам. Набрах опит с карането на различни марки и модели и смея да твърдя, че проблем с гасненето нямам. Качвам се на всичко и карам. Сестра ми има книжка от 2 години, а не е карала и 2 часа от тогава. Не искала ръчни скорости.  Crossing Arms Това й бил проблемът според нея. Ми тя не може да се оправи с движението, ръчките й били проблем. Това е най-малкият проблем. Хора, които не са сигурни в себе си и се страхуват да карат - да не се качват да карат, щото са опасни  за себе си и за останалите участници в движението Peace
Виж целия пост
# 79
За 25-30 часа кормуване, колкото е курса не можеш да се научиш на абсолютно нищо. Ако инструктура е читав ще се постарае да обяснява задълбочено и да те вкара във всякакви ситуации. Моят например ми отдели един час само за паркиране (във всякакви варианти и на всякакви места), въпреки, че това изобщо го нямаше в програмата за курса. За съжаление повечето инструктури не стават за нищо или изобщо не се стараят.

А, не знам. Аз не съм взела книжка след 25-30 часа кормуване, да не говорим, че първият изпит беше на полигон с всички видове паркирания, задни змейки, естакади и т.н., при което право на грешка нямаш и ако бутнеш колчето просто се явяваш отново. И гаснене на кола не беше разрешено, но все пак на тази кола си карал през целия курс и знаеш къде й отделя съединителят.
На нова кола ти трябва само да разбереш високо или ниско е точката. Всичко друго е оправдание. И разбира се преди това някой е дал книжка на човек, който не може да кара. Вчера една така се мъчи да разбере как се тръгва от кръстовището, при което стана задръстване докъдето ти виждат очите.

п.п. Пред нас улицата е без изход, т.е. тези които са паркирали трябва да излязат на заден ход. Редовно виждам хора, които правят половин часови маневри за да обърнат колите, защото не могат да карат 30-40 метра на заден ход без да наблъскат колите, паркирани от двете страни.
За съжаление когато аз карах курса той беше супер постен и наистина на нищо не те научаваше. Но това го разбираш, когато се изправиш пред истинското шофиране. Sad А ако изгасяхме колата на кръстовище на изпита направо късаха. Инструктора ни прекарваше хиляди пъти през една точно определена уличка в Трошево, която е с ужасен наклон, за да се научим да не гасим Simple Smile
Ако си добър шофьор с опит и поне малко интуция ще можеш да свикнеш бързо с всяка нова кола, която караш. Ако не си се получава като с девойката на кръстовището. Или още по-готино - спрял си на наклон, не успяваш да тръгнеш нагоре, гасиш колата, ама и не се сещаш да натиснеш спирачката и се забиваш в колата зад теб... ooooh! И това съм виждала. За съжаление е виновен този отзад, а не идиота, който не може да кара.
А за шофирането на заден ход просто нямам думи... И на мен не ми е любимата маневра и ако имам възможност да я избегна го правя, но чак пък толкова. Ако не могат да карат колата по права линия (напред, назад - все тая) изобщо не трябва да се качват.
Виж целия пост
# 80
Проблемът със сменянето на скоростите и гасненето при тръгване е поради изтърване на съединителя. Има си точка на отделяне, при някои е по-високо, при други по-ниско, но всичко това си мисля, че трябва да е овладяно преди момента на придобиване на правоспособност. Не ми е ясно как се дава книжка ако на някой му гасне колата по кръстовищата, но явно и това става.

Определено с автоматик е по-лесно

По-лесно е разбира се. Единият педал липсва. Само че отделни книжки за автоматик няма и като си се сдобил с такава се предполага, че трябва да можеш да караш и кола със скорости.

Мисля, че има възможност да придобиеш книжка, на което е обозначено, че може да управляваш МПС само с автоматични скорости. Из сайтовете на автошколите има предложени такива опции.

Виж целия пост
# 81
Е те,ако късаха защото ти е изгаснала колата веднъж-два пъти,взелите книжка ще се наполовина от това,което са в момента.  Peace
Щом са ми дали шофьорска книжка без да си плащам "под масата" за нея,значи са преценили,че мога да управлявам автомобил,та дори и да ми загасне на кръстовището!Това изобщо няма да ме откаже,а и не само мен,да практикувам.

matsutka,принципно съм на твое мнение,но според мен е нормално повечето начинаещи шофьори да не са сигурни в себе си,но това е само докато са начинаещи.Според мен е малко крайно изказването,който е несигурен изобщо да не се качва в кола!
Виж целия пост
# 82
За мен не е крайно, ако са такива като сестра ми. Тя само да види, че идва кола срещу нея и така се насмита, че наистина става опасна. Майка ми не обича да шофира, но по стечение ан обстоятелствата й се налага и го прави по задължение. Справя се добре, все пак е шофьор от доста години. Едно е притеснението от стъпването на улицата самичък без инструктор, а друго е просто да нямаш никакъв усет и желание да шофираш, пък да си изкарал книжка, щото искаш да я имаш. Аз си возя детето с колата, благодаря някое камикадзе да ми налети, щото и той трябвало да се научи. Когато не си сигурен в себе си, има допълнителни часове дори и след взимането на книжката. Опреснителни ли как им казват. Плащаш си и се учиш. Аз взех книжка и в момента, в който си я взех от КАТ, тръгнах сама на работа. Хубавото е, че бяха великденски празници и нямаше много движение по улиците, пък и работех до късно вечерта, та съвсем ми беше добре като за първа седмица сама на пътя. Не ме е било страх, карах абсолютно уверена и спокойна. Сега вече след години като се замисля, направо съм била ненормална.  Crazy Но не съм имала страхове от движението и колите, пешеходците и въобще цялата тая лудница. След тази 1 седмица приятелят ми (сегашният мъж) се качи при мен за първи път от както имам книжка и ме попхвали колко добре съм се справила сама. Карам с него често, нито ми крещи, нито е неспокоен, нито ми прави забележки, освен ако наистина не съм засякла някой или не съм си в платното, примерно. Не се меша, аз съм шофьорът, който кара в дадения момент и ситуацията преценявам аз по-добре от него. Много пъти дори понякога като чакам да се включа в движението, той ми казва "тръгвай", но аз не тръгвам, защото виждам, че има кола. След няколко такива случки вече не ми се меси за нищо. В този момент аз съм шофьорът и аз преценявам най-добре.  Peace
Виж целия пост
# 83
Момичета, каквото и да си говорим, истината е една - или можеш или не. Такова " Ама аз мога така, но още не съм сигурна в онова" .... ще ме извинявате, но това не е шофьор. И никак не е крайно изказването на matsutka. Качиш ли се зад волана - трябва да бъдеш участник в това движение. Да се съобразяваш с останалите. Всекидневно ставам свидетел на това защо на нас - жените ни се носи лоша слава като шофьори. И верно, никак не стават някои. И кво значи да ти загасне колата? Като се качиш на друга кола, еми пробвай де ... къде отделя тоя съединител. Това са оправдания. Сега очаквам да ме нападнете и да ме оплюете, но ако сте достатъчно обективни, ще се замислите ... И бъдете внимателни на пътя!!!
Виж целия пост
# 84
Няма за какво да се нападаме,ти гледаш от твоята гледна точка на опитен шофьор,а аз от моята -на начинаещ и все още несигурен!За мен,ако се случи да ми изгасне колата на светофара,не виждам с какво толкова съм опасна за другите шофьори.
Разбира се,че трябва да се съобразяваш с другите шофьори,няма как просто.А за славата на жените-шофьори.....мисля,че си е заслужена!  Wink
Виж целия пост
# 85
Абсолютно!!!!!  Peace Като те е страх от вълци, не ходи в гората.
Животозастрашаващо е, не е никак за подценяване. В крайна сметка управляваш автомобил  Peace За някои не е кой знае какво, но по пътищата е СТРАШНО.
ansitka, дано преодолееш гасненето на колата  Hug Важното е, че имаш стимул и всъщност не си уплашена, а просто първоначалното притеснение от това, че си млад и неопитен шофьор. Ако продължаваш в същия дух и бъдеш уверена и спокойна, може да си една от тези, които развенчава митовете за жените - шофьори.
и така е - или можеш, или не
Виж целия пост
# 86
Сетих се за друг типично женски номер. "Едното платно е мое, но и другото не давам.".  Mr. Green Или преди да завие надясно от еднопосочна улица, застава така, че и тези за левия завой да не могат да мръднат.
Виж целия пост
# 87
Сетих се за друг типично женски номер. "Едното платно е мое, но и другото не давам.".  Mr. Green
Joy hahaha Аз понякога не се усещам как се рея из платната.....  newsm57
Виж целия пост
# 88
Прочетох, че начинаещите шофьори били камикадзета Whistling Камикадзета са тия, които се имат за много опитни шофьори, мислят си, че са сами на пътя и честно правят абсурдни изпреварвания и маневри. Един начинаещ шофьор едва ли би тръгнал да прави нещо опасно, непознато. Като изгасне колата, много важно. Това е първото, за което се хващат опитните. Абсолютно на всеки се случва, нормално е на начинаещия да му се случва по-често, все пак притеснението е голямо и в момента мисли за доста неща. Обаче опитните веднага  - не, ти не ставаш, как така ще ти гасне колата. Някой път ми е толкова смешно да чета подобни писаници. Защо им е  толкова голямо желанието на някои да откажат младите шофьори да карат ooooh! Дори и вие правите грешки, най-малкото защото сте хора.
Виж целия пост
# 89
Въобще не сме казвали, че сме перфектни. Ми да, понякога ми гасне колата като се разсея, докато паркирам, примерно. Горният ми пост също май не звучи много на хвалебствия колко съм добра. Не се мъча да откажа начинаещ шофьор. Ако прочетеш малко по-нагоре, дори подкрепям ansitka за старанието й. Много точно и ясно се изразих кой е камикадзе. Не е редно да ми вкарваш подтекст, който не съм имала предвид.  Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия