"Ботев е идиот"

  • 12 249
  • 331
# 180
Имаш афинитет към безсмислиците наистина. Бай Хасан  изобщо не се интересува нито от Ботев нито от Левски. Но ти си много загрижена за бай Хасан при положение че той си живее не по-зле от редовия българин. Питам се защо и какво точно искаш да докажеш?

Искаш да си сложим портрет на Ердоган редом с портрета на Левски в президентството ли? Можеш да го предложиш публично в някой блог.
Гарантирам ти че ще станеш звезда.

Айде със здраве.
А-и продължавай да си се чудиш защо сме станали комунистическа държава.

Нищо от тези неща не съм твърдяла и не съм си и помисляла. Казах ти чисто технически как изглежда отстрани. Как ли е изглеждало едно време, когато не е имало такъв бърз достъп до информация?
Хайде със здраве, не обичам да говоря с радио, независимо каква марка е.
Виж целия пост
# 181


Ето какво казах за Ботев.


Ботев..........О, да..........Ботев. Поет, това не оспорвам, с талант, това също не оспорвам. Но определено е имал някаква умствена увреда (не знам термините, не съм психиатър). Той си е въобразявал, че повеждайки една шепа хора към сигурна смърт ще освободи България. Дали пък това не е мания за величие. Точно един от неговите четници го е убил, за да спре тази глупост и безсмислие.




Ама май е по лесно да повтаряш каквото си чул недочул и разбрал недоразбрал, това което са казали останалите влиза в твоята уста.

И никога не съм искала да ви убеждавам в нищо.
Неколкократно казах, че това си е лично мое мнение.

Ако чувстваш нужда да бъдеш убеждавана в нещо и щом защитаваш толкова яростно твоята теза, то тогава си мисля че определено имаш проблем.

Имал умствена увреда? Това Господ ли ти го нашепна в ушенцето?

Никого не е подвел-всички от четата му са знаели къде, как и с кого ще се бият. И са тръгнали с ясното съзнание, че ще умрат. Не знам дали е имало някой идиот дето е мислил, че толкова малко хора ще стигнат Цариград, ще разбият портите и ще хванат Султана за брадата.
Същото нещо е било и с четите на хаджи Димитър и вообще с всички чети по онез времена.
Но идеята е била друга-не да се освободи България, а да се бие камбаната. Е-Камбаната се чу-чак в британската Империя. Само ти не си разбрала.

Застрелял го бил човек от четата?-Това във вестник "строго секретно" ли го чете?
Не спирате да ме разсмивате, наистина.
Не знам на колко си години, но ако си млад човек не ти прави чест.
Виж целия пост
# 182
Това, че даден потребител не е на твоето мненийце,не ти дава право, бонбонченце  Mr. Green да изваждаш на показ лошо възпитание и махленски манталитет. Разбра ли или да пиша по-бавно?
Герри, не си струва.
Аз съжалявам, че почнах.
Лошо възпитание, махленски манталитет, различно мнение? Ти губиш почва под краката си и търсиш подкрепа, типично по махленски "Гледай я, па, Маро, Пенка какво прави, срам няма!".
Със сигурност съм чела "Майце си" по-скоро от теб.

Впрочем, последните исторически догадки (да се чете - на професори, не на бг-мамчета) са наистина, че Ботев е застрелян от четниците си. Не в лицето, а в гръб. Даже ми се струва, че доста отдавна се разпространяват, около 3-4 години има.
Виж целия пост
# 183
Но Ботев е по-скоро литератор и поет отколкото печен комитаджия.

Абсолютно съм съгласна с това. Както и с това:

Но младо сърце чака ли? И можеш ли го съди?
Ама разбира се, че мога да го съдя! Младо сърце чака ли да си вземе книжката и да вдигне 200 в час на място, как да го съдим сега, горкото?
Що хора са измрели точно според обичните ви хроники заради това въстание.

И разбирам, че България има нужда от герои, затова е редно да се гордеем с тях и да наблягаме на постиженията им /както прави всяка страна със своите/. Но да се поставят на една плоскост Левски и Ботев като революционери за мен наистина е абсурдно. Единственото общо е, че и двамата са загинали.
Виж целия пост
# 184
Лошо възпитание, махленски манталитет, различно мнение? Ти губиш почва под краката си и търсиш подкрепа, типично по махленски "Гледай я, па, Маро, Пенка какво прави, срам няма!".
Със сигурност съм чела "Майце си" по-скоро от теб.
Ми не ти личи. Ако го беше чела щеше да уважаваш този, който го е писал.
Виж целия пост
# 185
Добре де, никога ли не сте питали седмокласниците, които се тормозят с На прощаване, какво им е мнението за подвизите на Ботев и за поезията му? Ама не в клас, а ей така вкъщи, неформално.

Съвременните деца са безкрайно практични и прагматични и логичната гледна точка и логичният им въпрос абсолютно винаги е "Той какво си е мислил, че ще постигне, тръгвайки с 20 души срещу империя? Естествено, че ще го убият, и то бая бързо" - и е съвършено нормално да мислят така, след като още не са обременени от националния култ. Така че тяхната гледа точка е доста отрезвяваща според мен. И аз лично не обичам да ги уча как да мислят правилно.

С малко побутване могат да се доведат до идеята за свещена саможертва и за съществуващия във всяка култура образ на Светия луд - този, който прави нещо очеизвадно глупаво, но от героични подбуди, така че хората заради възхищение от идеалистичата подбуда "на полза роду" предпочитат да пренебрегнат това, което в нормална ситуация биха си мислили за въпросния човек. Така че ако правилно се поведе диалог и разговор (зов за което е клишето в клипчето) може да успеят все пак в някой момент да решат, че такъв човек е нещо по-различно от идеалист с предизвестен край, който дори не може да се каже, че е трагичен, защото този изход е дотолкова очеизваден за всеки, че дори не може да предизвика съчувствие. И пак не всеки ще се възторгва от такива "подвизи" - за съвсем обикновения човек вътре в него си остава докрай едно неразбиране защо наистина някой върши такива неща, вместо да прави нещо по-полезно и да води нормален живот (или моето лично мнение - защо някой може да остане толкова късоглед и да се хвърля на Ура с недоизмислен и глупав план, вместо да се включи в далеч по-практичната идея постепенно да се събуди народа постепенно и в дълбочина с комитетите и с добра организация).

Така че да, мога да разбера защо някой може да гледа на Ботев като на идиот - и да има съвършено разумни основания за това, без зад тези неща да стои турска пропаганда, нечии политически интереси и прочее. Отделно е пробутваната в клипчето идея що за идиот си, че да избереш да се жертваш за хора, които няма да го разберат, нито да го оценят, нито да им накривиш капата или да ги накараш да се позамислят... и все пак във всяко време се раждат от тези свещени луди - като тръгнем от Исус, та чак до Пламен Горанов миналата година във Варна. Някои се помнят с векове, някои се забравят за три месеца.

Въпрос е на избор и на вътрешна нагласа - или в случая на повечето хора, на набивана в главите от деца неоспорима официална гледна точка -  дали ще наблегнеш повече на свещени... или повече на луди... и дали въобще ще се осмелиш да помислиш за елементът с лудостта, колкото и да е свещена.

Отделно аз наистина силно се вълнувам от отговора на въпроса - на вас харесва ли ви наистина поезията на Ботев Mr. Green И бихте ли си я чели в неделя следобед... вместо да се дърляте във форума hahaha
Виж целия пост
# 186


Впрочем, последните исторически догадки (да се чете - на професори, не на бг-мамчета) са наистина, че Ботев е застрелян от четниците си. Не в лицето, а в гръб. Даже ми се струва, че доста отдавна се разпространяват, около 3-4 години има.
Докажете ги първо, че после ги разпространявайте. Сега коя е последната сензация? Че Раковски е бил турчин? Wink
Hedra-Във всяка една война има жертва. Войната не винаги е да си мерим армиите и оръжията. Война също се води и с подвизи. Води се със слово и  с личен пример. Ботев е дал словото си и примера си. Никой народ не заслужава свободата си, ако за нея не е мрялза нея..Ботев ни е умил лицата пред света.
Та така-нямало смисъл. То за някои хора нищо освен храната и парите нямат смисъл. И тези дето са правили въпросното помийно филмче са едни от тях.
Виж целия пост
# 187

Съвременните деца са безкрайно практични и прагматични и логичната гледна точка и логичният им въпрос абсолютно винаги е "Той какво си е мислил, че ще постигне, тръгвайки с 20 души срещу империя? Естествено, че ще го убият, и то бая бързо" - и е съвършено нормално да мислят така, след като още не са обременени от националния култ. Така че тяхната гледа точка е доста отрезвяваща според мен. И аз лично не обичам да ги уча как да мислят правилно.

А според мен тази гледна точка е доста .... неправилна, да кажа. Общо взето апатична. Демек, абе глей кво става, нема смисъл, за толкова години нищо не се е променило.
Не е нужно да им начукват канчетата с Ботев и Левски съотнесени към сега. Просто да обърнат внимание на ценностите, които си остават едни и същи винаги. Идеалите са едно, ценностите - друго. За мен.
Виж целия пост
# 188
А некда да видим с истинските герои как се отнася България.
Значи дядо Ахмед, дядо Мюмюн загинали във войните за България, ама през Възродителния трошат нагробната му плоча, минава багера отгоре, задрасква се името му от паметниците и ето, този човек никога не го е имало, никой не знае за него, никога не се е сражавал за България. Щото нали, от турски произход е, как така, сакън, турчин ще мре за България.
Кофти пример, а?

Това ми затвърди подозренията, че си родом от родопския край с уклон към един от етносите.
За възродителния процес хванете потомците на "архитектите", а и самите "архитекти на този срамен акт, които понастоящем се мъдрят по върховете на политическита олигархия и най-вече в партията БСП. Радетелите и защитниците на мюсюлманите - ДПС са се прегърнали яко с тях и градят общо бъдеще. Между другото върхушката на ДПС в голямата си цялост се състои от предатели на турския етнос, които се отрекоха от него и взеха големи постове по партийната скала на БКП. Не замесвай обикновения народ в тези мръсотии.
Виж целия пост
# 189
Герри, казах че той си е въобразявал това. Къде за Бога видя да пиша за това, че четата не е знаела. О, знаела и са били надъхани и са тръгнали без много-много да мислят.
Е, вероятно без някои. Някой все пак е помислил.
И пак ще поствам нещо, което беше в скрит текст.
Понеже е дълго пак ще го сложа скрито. Дано този път видиш, че е дразвещо постоянно да се връщам назад и да те подсещам.

Скрит текст:
Кой, къде и как уби Христо Ботев?

С изстрел в челото или в сърцето е убит войводата, къде е лобното му място и дали убиецът не е синът на баба Тонка Никола Обретенов - на тези мистерии няма ясен отговор
Григор Николов
На 1 юни (20 май по стар стил) четата на Христо Ботев е в подножието на връх Вола. Предния ден той е написал писмо на апостола на Врачанския революционен окръг Стоян Заимов да приготви четата и да излиза в Балкана. Заимов му отговаря, че е по-добре да превземат Враца, в която редовната турска войска била само 200 души. Стратегът на четата Никола Войновски, единственият завършил военно образование, отклонява предложението, защото по стратегически съображения трябвало да стоят на свободно място. Малко след това идва Митю Хаджиангелков и съобщава, че вечерта от Горна и Долна Кремена, Старо и Влашко село ще дойдат над 500 души при костеновския мост. На уреченото място никой не се явява. Четата на Ботев тръгва към Вола. Там намират една овчарска колиба, вземат 5-6 агнета и ги пекат. Овчарят иска пари, а Ботев му отвръща: "И аз народ съм дошъл да освобождавам", но му дава 4 турски лири. Тогава съгледвачите съобщават, че идва турска войска и четниците заемат позиция около Вола - по върховете Купена, Камарата, Клена и Околчица. На свечеряване битката утихва. Щабът на четата прави съвещание. Ботев е седнал в средата, отдясно е Перо Херцеговинеца (Петър Спасов Симеонов, наричан още Македонеца), до него са

Г. Апостолов и Сава Пенев, а отляво Никола Обретенов, Димитър Тодоров-Димитрото и Димитър Габровеца-Тодорчето. Ботев се надига иззад камъка да види какво става. В този момент се чува изстрел и той пада убит. От всички присъствали там оживяват само Никола Обретенов, Димитър Тодоров-Димитрото и Сава Пенев. Спомени обаче пишат почти всички живи участници в четата. Така се раждат мистериите около въпросите кой, къде и как уби Ботев.

- - - -----



През 1878 г. в Русе Стоян Заимов записва спомените на Никола Обретенов, но записките попадат в Захари Стоянов, който ги използва в книгата си "Христо Ботйов. Опит за биография", писана през 1889 г. Летописецът на българските въстания пише две основни и... неверни неща -



на връх Вола куршум уцелил Ботев в челото



и той паднал под разцъфнал шипков храст. По-късно споделял, че загърбил истината, защото смърт от куршум в челото му се е видяла по-героична.

Иван Вазов се доверява на четника Христо Иванов от Сопот, който казва, че Ботев е убит при Веслец от 2000 души башибозук. Народният поет пише стихотворението си "Веслец", публикувано в стихосбирката "Тъгите на България". През 1880 г. Столичната община приема стихотворението му за историческа истина и кръщава "Веслец" една от улиците на града. Вазов се разкайва и казва, че той е причината да се именува улица на едни врачански лозя.

През 1900 г. Стефанаки Савов (б. а. - дядо на Стефан Савов) води група във Врачанския балкан, за да установи лобното място на Ботев. Стигат до извода, че е убит в подножието на връх Клена. Тези спомени са публикувани в сп. "Родина", кн. 1 от 1901 г.

Същата година комисия от 9 четници трябва да каже къде точно е убит Ботев - по повод на 25-годишнината от подвига му предстои изграждане на паметник. На 20 май тя стига до извода, че "главното сражение е станало на върховете Околчица, Камара, Клена и Голата могила" (наричана още Купена), и се решава паметникът да е на връх Околчица, като на "място видно, лично достъпно и близо до последното сражение".



И този вариант за лобно място на Ботев не се приема



През 1926 г. литературният критик Боян Пенев прави ново проучване. Той обаче се основава изцяло на Захари Стоянов и казва, че Ботев е убит на Вола. Само година след него Никола Обретенов, касиер на четата, без да познава имената на местностите, също тръгва по стъпките на войводата и казва, че Ботев е убит южно от връх Вола, в подстъпите към връх Камарата. През август комисия от Министерството на просветата с Димитър Страшимиров и проф. Йордан Венедиков също проследява пътя на четата, намира мястото на последния бой и казва, че Обретенов е прав. През 1953 г. друга комисия от БАН начело с акад. Михаил Димитров потвърждава тези изводи.

Днес обаче си вярваме, че Ботев е загинал на Околчица на 2, а не на 1 юни и всяка година там се провеждат тържествата за падналите за свободата на България.

След като е говорил пред Стоян Заимов за последния бой на четата,



Никола Обретенов потъва в дългогодишно мълчание



Той го нарушава чак през 1915 г. пред Евгени Волков, който поради многобройните слухове търси истината за смъртта на Ботев. Пред Заимов през 1878 г. той казва, че Ботев "с излизането си биде убит, като го удариха няколко куршума у гърдите от скритите наблизо черкези". Пред Волков обаче твърди, че Ботев е убит с куршум в сърцето, след като турците са се оттеглили от бойното поле: "Четата беше вече заминала надолу към извора. В това време Хр. Ботев се изправи, да види дали няма някъде неприятел, и откъм изток, от тази страна, където беше нашата чета, изгърмя една пушка, без да видяхме кой стреля, и го удари право в сърцето. Веднага той падна, не продума нищо." Този пасаж още повече засилва слуховете - изстрелът идва не откъм позицията на турците, а от мястото, където е четата. Никола Обретенов саморъчно подписва записките на Волков, удостоверявайки, че те са истина.

След 10 години обаче той обвинява Волков, че произволно вписвал в текста географски посоки ,и пак опитва да опровергае слуховете пред в. "Независимост" в броевете от 31 май и 1 юни 1926 г. Тогава синът на баба Тонка казва: "След прекратяване на сражението не се чуваха никакви гърмежи, нито пък изсвири втора тръба. Ботев се повдигна, непредизвикан от нищо, но просто като войвода, за да види какво става с момчетата - отиват ли към извора. Аз съм уверен, че ако някой от нас се беше надигнал, куршумът щеше да удари него. Имало е някой, който се е целил, но не предполагам да е следял Ботева."

На въпроса "Кой уби Ботева?" Обретенов отговаря: "Ний не виждахме никакъв неприятел, никакъв черкезин и



никаква пушка повече не пукна,



макар Заимов да пише, че между нас и черкезите е имало престрелка до тъмнина. Черкезинът Джомбонес на 21 май сутринта в Челопешката гора уби Перо, а Апостолов със светкавична бързина го свали от коня."

Обретенов нарочва Джомбонес за убиец на Ботев. По-късно се явява и друг убиец - местният търговец Джамбаз Мустафа, който сам се хвалел из кръчмите. Неоспорими факти няма - все пак, за да не е българин, значи турчин трябва да е убил Ботев. От всичките бележки логичен е въпросът: кога Никола Обретенов казва истината?

По същото време Боян Пенев в кн. 5-6 от 1926 г. на сп. "Златорог" пише:



"Поетът е убит от българи



Един българин от Враца се изповядал пред митрополит Константин, че след разпръскване на четата намерил Ботев скрит в една пещера, ограбил го и го блъснал в скалистите бездни." И по-надолу: "Мнозина четници са предадени и избити от българи, някои са хвърлени в пропастите на Врачанската пещера." Всъщност Боян Пенев не казва нищо ново - още след убийството на Ботев из средите на хъшовската емиграция в Румъния и в Диарбекир, където са заточени неговите четници, се говори, че Ботев е убит от свои. Подобно нещо пише и Никола Обретенов, когато обяснява арестуването си и държането си пред турския съд: "Тодор Стойков от Микре, Ловешко, и Пенчо Йовчев, като мислили, че ще ги избавят, убили другарите си и ги обесиха, макар че бяха малолетни. От тях излезе легендата, че Ботев е убит от четниците си."


И вместо да разсее мистерията, Никола Обретенов я задълбочава с противоречивите си показания.

Единственият неоспорим факт, потвърден от всички писали за четата, дори и от Н. Обретенов, е, че преди смъртта си Ботев е бил близо до отчаянието. Косата и брадата му са посивели за ден, дрехите му били окъсани от козите пътеки. Преди да ядат агнетата, хората от неговия щаб му обуват цървули, защото от ботушите му са останали само горнищата. Ботев е напълно разстроен от това, което вижда, и от бездушието на народа, който е тръгнал да освобождава. На всичко отгоре цял ден четниците остават без вода. Тогава войводата казва на Перо Херцеговинеца: "Моето мнение е, понеже отнигде помощ няма, затова, ако искате да ме последвате, да отидем в Сърбия." Тогава Перо му възразява: "Ако направиш такова нещо, да оставиш четата на произвола, ще изгубиш всичко, което си направил досега."

Едва през 1927 г. Никола Обретенов се сеща, че Перо добавил: "Затова предпочети да те убият, отколкото да оставиш четата.

Мистерията задълбочава братът на поета Кирил Ботев,



също участник в четата, който почти до смъртта си избягва да говори как е загинал Христо. Едва в края на 30-те години на миналия век той дава няколко интервюта. В едно от тях пред В. Христу казва, че се доверявал на спомените на Димитър Тодоров-Димитрото, който присъствал на смъртта на брат му. Димитрото му разказвал, "че Христо бил станал и отишъл напред, към гребена, просто за да се отдели от групата около него. В това време се чува изстрел." Кирил често казвал: "Лично аз не съм писал спомени и нямам намерение да пиша, защото онези истини, които зная, ще засегнат мнозина."

Едни посочват Никола Войновски, защото единствен в четата разбирал от военна стратегия и Христо Ботев му пречел. Други казват, че убиецът на Ботев е Перо Херцеговинеца заради свадата му с Ботев преди смъртта му, трети изказват още по-смелата хипотеза - Никола Обретенов, защото в спомените си винаги дава объркващи факти - значи се чувства гузен. Едва ли ще има отговор на тази загадка.
Виж целия пост
# 190
Ти губиш почва под краката си
 

 Надей се  Mr. Green

Цитат
Със сигурност съм чела "Майце си" по-скоро от теб.


Нима? И? Това какво трябва да ми докаже, покаже?


Цитат
Впрочем, последните исторически догадки (да се чете - на професори, не на бг-мамчета) са наистина, че Ботев е застрелян от четниците си. Не в лицето, а в гръб. Даже ми се струва, че доста отдавна се разпространяват, около 3-4 години има.

 Повече от 3-4 години.
Отдавна са догадките, о, Висше създание. И догадките не са, че Ботев е застрелян нарочно, по скоро от заблуден куршум, рикоширал в камък.
Имало е престрелка и Ботев и четата му са се скрили зад скали. Но и ти, о, Висше създание все пак признаваш, че е догадка, не исторически факт, нали?
Виж целия пост
# 191

Съвременните деца са безкрайно практични и прагматични и логичната гледна точка и логичният им въпрос абсолютно винаги е "Той какво си е мислил, че ще постигне, тръгвайки с 20 души срещу империя? Естествено, че ще го убият, и то бая бързо" - и е съвършено нормално да мислят така, след като още не са обременени от националния култ. Така че тяхната гледа точка е доста отрезвяваща според мен. И аз лично не обичам да ги уча как да мислят правилно.

А според мен тази гледна точка е доста .... неправилна, да кажа. Общо взето апатична.
Aз бих я нарекла инфантилна и ограничена. Не мога да разбера идеята, трябва да се радваме на това, че всяка зародила се мисъл се пуска на всеослушание или да ценим само успеха ли. Просто не мога да повярвам, че цялото развитие на обществото ни от този период, чийто ярък, но не единствен- представител е Ботев, се елементаризира и се оценява само въз основа на успех/неуспех.  По соц и олдскуул от това здраве му кажи.
Утре сигурно некой инфантил ще прочете за римската канализация и ще каже "Римляните са били идиоти, да се тровят с оловни тръби", и сигурно ще се намерят хора да му се радват на детето, колко е умно, щото нали, право е все пак, тровили са се.
Нали в крайна сметка това е смисълът на знанието, да погледнеш отвъд своя минисвят, и да проумееш, че някога някъде е имало такъв, в който се пише "Мила ми Венето.."
Виж целия пост
# 192
д
Виж целия пост
# 193

Съвременните деца са безкрайно практични и прагматични и логичната гледна точка и логичният им въпрос абсолютно винаги е "Той какво си е мислил, че ще постигне, тръгвайки с 20 души срещу империя? Естествено, че ще го убият, и то бая бързо" - и е съвършено нормално да мислят така, след като още не са обременени от националния култ. Така че тяхната гледа точка е доста отрезвяваща според мен. И аз лично не обичам да ги уча как да мислят правилно.

А според мен тази гледна точка е доста .... неправилна, да кажа. Общо взето апатична.
Aз бих я нарекла инфантилна и ограничена. Не мога да разбера идеята, трябва да се радваме на това, че всяка зародила се мисъл се пуска на всеослушание или да ценим само успеха ли. Просто не мога да повярвам, че цялото развитие на обществото ни от този период, чийто ярък, но не единствен- представител е Ботев, се елементаризира и се оценява само въз основа на успех/неуспех.  По соц и олдскуул от това здраве му кажи.
Утре сигурно некой инфантил ще прочете за римската канализация и ще каже "Римляните са били идиоти, да се тровят с оловни тръби", и сигурно ще се намерят хора да му се радват на детето, колко е умно, щото нали, право е все пак, тровили са се.

Точно соц олд скуул. Поздрави за мнението
Виж целия пост
# 194
Дискусията е взела такъв обрат, та си мисля, че спорът ми с някои от вписващите в началото на темата изглежда почти абсурдно.  Shocked  Предполагам, че обществото ни трябва да е достигнало определено ниво на съзнателност, за да може да тръгне да бори свещените крави. Дотогава - яко начукване на канчето.

Римляните са били достатъчно умни да се усетят в един момент какво им правят оловните тръби и да спрат да ги правят. Дай боже и ние така.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия