Частни училища - информативна тема 3

  • 63 159
  • 762
# 645
Последната ми цел е да впечатлявам когото и да е,  теб пък най-малко.  Mr. Green И тази, която се заяжда, си ти. Peace  А кой и как се излага, всеки четящ си преценява сам.



Поведението ти е детско и не приляга на улегнал човек. Върни се на предната страница и си прочети постовете. Може би тогава ще осъзнаеш този факт.
Като не искаш да впечатляваш, вземи се спри. Опитваш да наложиш  мнение по много смешен начин, въвличайки и други хора. И изопачавайки думите на опонента ти. Което не ти прави чест и не предизвиква уважение. Напротив.

Извинявам се на всички останали   bouquet

 
Виж целия пост
# 646
Добавих те в поста си, в списъка с родителите Mr. Green, които не са заинтересовани за децата си, избирайки кварталното ОУ за първите 4 години. Peace

А, и мен - както написах, детето учеше в кварталното НУКК, ходеше си пеша за 5 мин. до училище. Квартално ни беше точно за периода 1-3 клас. Жалко обаче, нито един от съучениците й не живееше наоколо, за да си играят... Сега квартални са ни 104 и 73, пак бих я дала в тях от 1 до 4 клас, после СМГ, ако трябва да избирам само от държавните училища. Ако живеехме около Докторската градинка, пък щеше да бъде в кварталните НМУ или 38, после в пак кварталната ИЕГ.  Grinning
Виж целия пост
# 647
Добавих те в поста си, в списъка с родителите Mr. Green, които не са заинтересовани за децата си, избирайки кварталното ОУ за първите 4 години. Peace

А, и мен - както написах, детето учеше в кварталното НУКК, ходеше си пеша за 5 мин. до училище. Квартално ни беше точно за периода 1-3 клас. Жалко обаче, нито един от съучениците й не живееше наоколо, за да си играят... Сега квартални са ни 104 и 73, пак бих я дала в тях от 1 до 4 клас, после СМГ, ако трябва да избирам само от държавните училища. Ако живеехме около Докторската градинка, пък щеше да бъде в кварталните НМУ или 38, после в пак кварталната ИЕГ.  Grinning



Подчертавам същественото, защото току виж отново някой се направил на невидял и пак написал, че случайното квартално е най-доброто.
Виж целия пост
# 648
Почнах да прескачам цели постове докато чета Twisted Evil
Дали темата е информативна за ЧАСТНИТЕ училища или обяснения на Русалка как да изберем държавното?
Не съм наясно защо се превръща в спор...близко - квартално- държавно.
Благодаря, но няма да запиша детето си в държавното училище. Затова не пиша в другите теми за училищата. ЧУ са твърде малко за да ми бъдат квартални.
Освен ако не се местим - но засега този вариант не го разглеждаме. За съжаление в Бистрица и Железница никой не е решил да прави ЧУ.
Та да се върнем на темата за ЧУ Peace
Виж целия пост
# 649
Аз също се извинявам на потребителите за спама и  съвсем отговорно заявявам, че на пост на Блис оттук насетне няма да отговарям. Peace

Io-io, стана ми много интересно написаното от теб за извънучилищните ангажименти, били те и школи. Защо считаш, че с тях би ограбила  детето? Има деца и от ЧУ, които ходят навън на занимания по друг език, на състезателна математика, на  школи по информатика ,  на по-сериозни занимания със спорт от предлаганите в училището, а дори и на школи по мат и БЕЛ в 7 клас. И те няма как да не отнемат време. Но защо това да е чак пък ограбване? Това е по-скоро  форма на дообогатяване, на разнообразяване дори,  нищо че базово тези неща ги има добре застъпени и в училището. Познавам такива деца и ми изглеждат съвсем щастливи и доволни, сами са поискали тези допълнения.  Дори и излизането от познатата среда в училище и срещата с други връстници е пак нещо полезно и приятно. Иначе не се ли стига до някакво капсулиране  и комуникация само с едни и същи деца, при това години наред?
Виж целия пост
# 650
Русалке, мерси за отговора за периода 5-7 клас. Общо взето и аз в голяма степен си мисля така, а и факторът мнението на детето след 4-ти клас наистина си го има, те вече си имат приятели и е нормално да искат да се чувстват в своя среда.

ОК, да се върнем на темата за ЧУ. Тинкърбел беше написала, че тя не би записала детето си в Меридиан 22. Чудя се защо? Като гледам има го в класациите на НВО след 7-ми клас на предни позиции. Чудя се дали училището дава подготовката на децата или ги записват на допълнителни школи?  newsm78
Виж целия пост
# 651
Има ли родителите на деца, които продължават в чужбина след осми клас? Бих се радвала да посъбера малко информация.
Виж целия пост
# 652
Io-io, стана ми много интересно написаното от теб за извънучилищните ангажименти, били те и школи. Защо считаш, че с тях би ограбила  детето? Има деца и от ЧУ, които ходят навън на занимания по друг език, на състезателна математика, на  школи по информатика ,  на по-сериозни занимания със спорт от предлаганите в училището, а дори и на школи по мат и БЕЛ в 7 клас. И те няма как да не отнемат време. Но защо това да е чак пък ограбване? Това е по-скоро  форма на дообогатяване, на разнообразяване дори,  нищо че базово тези неща ги има добре застъпени и в училището. Познавам такива деца и ми изглеждат съвсем щастливи и доволни, сами са поискали тези допълнения.  Дори и излизането от познатата среда в училище и срещата с други връстници е пак нещо полезно и приятно. Иначе не се ли стига до някакво капсулиране  и комуникация само с едни и същи деца, при това години наред?
Имам приятелки с деца в ДУ в топ 20, включително и от випуска на 120то сега. Ходят на уроци по бг и мат от 2 години, ходят по 3 пъти седмично на алианс-това за мен е ограбване на времето на детето, защотото както и ти казваш и съм напълно съгласна с теб, това време трябва да е за занимания по интереси, за забавление или за надграждане, но в никакъв сличай  за подготовка за НВО.
Виж целия пост
# 653
И децата от ЧУ ходят на уроци по бел. и мат. Знам го от достоверни източници, така е било и в ЧУ в които са били децата ми. Наскоро разбрах, че някои родители смятат, че записвайки детето си в ЧУ ще избегнат това и остават неприятно изненадани когато в 7 клас се оказва, че съучениците им масово посещават школи. Не казвам, че е необходимо, но е факт. И дори и да не са убедени, че трябва, повечето родители се презастраховат и записват детето си. На фона на таксите плащани толкова години, сумата за школи надали е проблем. Същото е положението и във водещите ДУ по резултати на матури в 7 клас. Дъщеря ми е в едно от най-добре представилите се училища. Доколкото знам, само 1 дете не посещаваше школи/уроци. Така че за подготовката по НВО няма никакво значение дали е ЧУ или ДУ - за мен би била много по показателна една статистика по школи Simple Smile
Виж целия пост
# 654
Наскоро разбрах, че някои родители смятат, че записвайки детето си в ЧУ ще избегнат това и остават неприятно изненадани когато в 7 клас се оказва, че съучениците им масово посещават школи.
Аз така смятам. Имаме много време до 7 клас (още 5 години), но поне за момента мисля че допълнителна школо, подготвяща за НВО няма да е необходима. Знам, обаче, че е напълно възможно да си променя мнението  Peace
Виж целия пост
# 655
Един такъв въпрос ми се върти често из главата докато чета тук. Става дума за средата. Често се споменава под различна форма и с различни аргументи колко е важна и това е безспорно и за мен. Въпреки това се чудя - добра услуга ли е към децата ни да ги поставяме в среда изключително от себеподобни деца? Не е ли добре да видят това-онова и от по-неприятните страни на живота?
Знам, че отговорът е различен за различните възрасти и за различните деца.

Лично моето мнение е, че е по-добре децата да имат възможност да общуват с по-разнороден кръг деца в по-ранните си години. За гимназиалните години ясно, че е важно да си сред подобни на теб или по-скоро, че е безсмислено да натикаш умно дете в изоставащо СПТУ. В този смисъл се радвам, че в класа на малкото ми дете има деца със СОП, за които родители и учители полагат по-специални грижи, в един от случаите се налага и децата да помагат и намирам това за чудесно. Имаше и проблемни деца, надявам се наесен да са на друго място, както беше обещано (апропо мноооого по-напред в класацията от нашето ОУ).
Виж целия пост
# 656
Когато се казва че средата е важна, мисля че никой няма предвид, че трябва да заметем под килима децата със СОП.  Peace
Какво всъщност означава "себеподобни деца"? Само бели, само облечени с Х-марка дрехи, само от квартала У?
Аз смятам за важно детето ми да е в "себеподобна" среда, среда в която не се толерира грубостта, защото "ми те всичките така псуват и от вкъщи го учат", агресията, защото "сега такива са времената и всичките се бият", среда, в която ако детето е без домашно във втори клас поне ще го е срам, а няма да каже на учителката си "тати каза че си много тъпа" и т.н. и т.н. Сега ще ме репликирате че това са изключения, а не практика в ДУ, но аз имам други наблюдения сред децата на приятелите ни.
Виж целия пост
# 657
Ха-ха, Мецане, има едно такова училище в София, но за да попадне едно дете там, сигурно се прави конкурс между родителите.  Mr. Green  (Има го в класациите за чудесно представяне на НВО и няма конкурс за децата на входа, ще го познаеш, единственото такова е).

Ясно е, че се шегувах и че ти се шегуваш също, но дори и на майтап не мога да се сетя кое е това училище, което няма конкурс за децата на входа пък има чудесно представяне на НВО и другите екстри:) че пък и единственото да е newsm78
Виж целия пост
# 658
Никой няма да те репликира, Онна-Бугейша.. Но ще споделя нещо. И в "най-елитните" гимназии, частни или държавни,  има деца от описания тип, то е въпрос това на ценности, на възпитание. Изключение не правят 91 НЕГ, АК, 1 АЕГ, СМГ.. От НЕГ изгониха побойник, тормозил цял клас, спъвал учебния процес. В темата за АК имаше оплакване преди година от майка, чието дете е тормозено..Среда, среда, уж гонена и добра, ама пак  си е шарена в доста отношения.  Защо да не е така и при по-малките? Кое гарантира какви са децата там?Ето, че и конкурсната основа  не е пълна гаранция за това.  Само преди броени дни си говорих с позната учителка  в ЧУ за дете, идващо от друго ЧУ. Времето за препитване и уточняване на нивото  му  е било предостатъчно, за да се добие представата за един доста нахакан и самодоволен пубер, считащ, че всички са му длъжни заради това, че родителите му  плащат. Та среда, среда, ама пак шарена....Основното детето си го носи от вкъщи.
Виж целия пост
# 659
Аз не говоря за гимназии. Очакванията ми са в гимназията вътрешния компас на детето ми общо взето да е центрован в правилната посока и да може да отсее що-годе нещата. Говоря именно за крехката възраст от 3 до 12-13 години. И прекрасно знам колко неща трябва да се случат за да се вземат адекватни мерки в ДУ и колко в ЧУ. Ще си стиснем ли ръцете че прагът на търпимост към смутителите (мъм мсяко едно отношение) в ДУ и на родители и на ръководство е в пъти по-висок?
Защо да не е така и при по-малките ли? Ами да кажем имам наблюдения, мои лични, може би не много обективни за ситуацията навсякъде, но напълно достатъчни ми за моите лични деца.

П.П€ Между другото има тема за и против частните училища и има ли смисъл от тях. Нарочно бе отделена преди време. Нека не ги обединяваме пак. Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия