Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 57 162
  • 742
# 15
Моля, може ли да помогнете със следната задача? Бабата на Зоя отглежда 17 пилета и кози общо . Крака на всички животни е 42 . Колко са пилетата?
Благодаря предварително!!!
Задачата е за домашно в 3 клас.
Предполагаме, че всичките животни са кози. Това означава, че би тябвало да имаме 17х4 крака= 68 крака/козата има 4 крака/.
Да, но по условие краката са 42.
68-42=26 крака повече.
26:2=13/делим на две, понеже пилетата имат по два крака/ са пилетата
Следователно имаме 13 пилета  и 4 кози.
Виж целия пост
# 16
Моля, може ли да помогнете със следната задача? Бабата на Зоя отглежда 17 пилета и кози общо . Крака на всички животни е 42 . Колко са пилетата?
Благодаря предварително!!!
Задачата е за домашно в 3 клас.
Предполагаме, че всичките животни са кози. Това означава, че би тябвало да имаме 17х4 крака= 68 крака/козата има 4 крака/.
Да, но по условие краката са 42.
68-42=26 крака повече.
26:2=13/делим на две, понеже пилетата имат по два крака/ са пилетата


Следователно имаме 13 пилета  и 4 кози.

Благодаря!!!
Виж целия пост
# 17
Имам питане по следната задача от съзтезание "Знам и мога", 2009 г., провеждано в гр. Русе, от темата за 1ви клас.

Началото на задачата гласи:

Ани има 10 любими играчки: кукли, мечета и пъзели. Куклите и мечетата са общо 7, а мечетата и пъзелите общо 6......

Задачата продължава с допълнителна информация и няколко подусловия.
Питането ми не е свързано с това, колко са играчките от всеки вид, а приема ли се като математическо обосновано следното решение на детето ми:

кукли    + мечета = 7
мечета + пъзели = 6
(7+6) - мечета = 10
13 - 10 = мечета
3 = мечета

То нейното решение всъщност беше само посоченото в червено.
Че... допустим ли е този алгоритъм на решаване.

Тъй като не искам да отхвърлям нейния начин само заради това, че аз подхождам по стандартния начин.

Благодаря предварително за отделеното време Simple Smile
Виж целия пост
# 18
Правилно си е разсъждавало детето.

Ето и моето решение:

По условие:
к+м=7
м+п=6
к+м+п=10

к+м+п+м=7+6

10+м=13
м=3

Виж целия пост
# 19
Много благодаря за допълнителните уточнения, без които, предполагам, няма да се признае като пълно решението.   bouquet
Виж целия пост
# 20
Привет, математици !
Молбата ми към спецотряда е да ми помогнат в това как да обясня по най- лесен начин решението на следната задача :

Числото 2014  може да се представи като сбор на на няколко последователни числа. Колко е най-малкия възможен брой на събираемите ?

 Аз я реших с налучкване , пробване и отхвърляне ,но на детето как да обясня!?
Получих отговор 4. Последователните числа са 502,503,504 и 505.
Виж целия пост
# 21
Числото 2014  може да се представи като сбор на на няколко последователни числа. Колко е най-малкия възможен брой на събираемите ?

1. Ако са две последователни числа сбора им е винаги нечетно число
2. Ако са три излиза че 2014 трябва да се дели на 3

x+(x+1)+(x+2)=2014 => 3x+3=2014 => 3(x+1)=2014, но 3 не дели 2014

3. Ако са четири

x+(x+1)+(x+2)+(x+3)=2014 => 4x+6=2014 => 4x=2008 x=502 = това е първото от тях
Виж целия пост
# 22
Каква е логиката на тази задача? Нищо не разбирам! Като гледам за какви задачи помагате, тази сигурно е 2+2 за вас, но аз от вчера й се мъча и не мога да я разбера!
Мария и брат и имали по 9 бонбона. Мария изяла няколко от своите бонбони. Брат й изял от своите бонбони, толкова, колкото са останали на Мария. Колко бонбони са изяли двамата?
А)6   Б)8   В)9
Виж целия пост
# 23
Pettya®,
9 бонбона. Все едно са изяли броя бонбони на единия:)

Виж целия пост
# 24
Е, не! Това просто не е истина! Сигурна бях, че ще е нещо елементарно и толкова време отлагах да попитам, че да не се излагам! Разочарована съм от себе си!  #Cussing out
Много ти благодаря, lorenca!
Виж целия пост
# 25
Pettya®, ще свикнеш  Simple Smile Просто мисли нестандартно, като малко дете.
А не с х и у  и логически като голям;)
Виж целия пост
# 26
Здравейте. Имам големи затруднения с разни задачи, понеже много ме няма в пространственото мислене... Ще се радвам, ако някой може да ми помогне...
Първата задача:
четириъгълна пирамида АBCD, MK = 13см - апотема, пълната повърхнина S1 = 360 кв.см. Намерих обема = 400 куб.см, околната повърхнина = 260 кв.см, основния ръб = 10см, лицето на основата = 100, остават ми обаче ъгъл между две стени и ъгъл между стена и основата. Няма значение кои..
Другата задача е от четириъгълна пресечена пирамида.
Втората задача:
четириъгълна пирамида, B = 49 кв.см, B = 4 кв.см, h = 6 см. Намерих общо взето същите неща: апотема = 13/2 см, околна повърхнина = 117 кв.см, пълна повърхнина = 170 кв.см, обем = 134 куб. см. Трябва пак да се намерят ъгъл между две стени и ъгли между стена и долната и горната основа.
По принцип трябва да определя всички елементи на пирамидите, но аз за тези се сещам, като за мен тези ъгли са мноооого висш пилотаж. Ще съм благодарна на помощта ви.  Hug
Виж целия пост
# 27
Михаела, в момента правя чертеж на 1зад и след малко ще ти го пусна, заедно с насоките:)
Виж целия пост
# 28
Здравейте, ние имаме затруднение с една от задачите от софийския математически турнир за втори клас 2013 г
Задачата е следната
Майстор Златаров разполага само с три тежести по 2 грама и една тежест по 5 грама. Той претеглил на везната едно топче. Сигурно е, че топчето не може да тежи
а- 1 грам
б- 3 грама
в- 8 грама
г- 9 грама

Пише, че верният отговор е в-8 грама, но защо и как,  newsm78
Виж целия пост
# 29

Здравейте. Имам големи затруднения с разни задачи, понеже много ме няма в пространственото мислене... Ще се радвам, ако някой може да ми помогне...
Първата задача:
четириъгълна пирамида АBCD, MK = 13см - апотема, пълната повърхнина S1 = 360 кв.см. Намерих обема = 400 куб.см, околната повърхнина = 260 кв.см, основния ръб = 10см, лицето на основата = 100, остават ми обаче ъгъл между две стени и ъгъл между стена и основата. Няма значение кои..


http://postimg.org/image/4t1szxux3/
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия