СЕДМОКЛАСНИЦИ се трудят за здравите нерви на майките си-НВО по МАТЕМАТИКА

  • 64 571
  • 1 300
# 1 245
Първите думи на учителката по математика на сина ми по повод първи модул беше: построителната задача ще спъне много деца.... а жената е проверител и вероятно има основание да смята така...
А и каква е тази измишльотина за съкратима и несъкратима дроб? Математиката затова е велика
наука - има конкретика и яснота. Иска се дроб - детето дава такава. По мои спомени синът ми беше дал минус три и минус 4.5. Така е спазил изискването х по-мално или равно на минус три. Поне той така ми обясни логиката си.  Не виждам грешка тук.
Виж целия пост
# 1 246
Задачата с 19% за мен си е напълно наред.  Peace Питат  първо колко  %  и после искат  да се закръглят процентите. Те са 18,75%. Закръглява се числото, предхождащо  процентите. Тоест 19 пъти по 1/100.   По твоята логика  се получава видимо  дублиране  - хем 0,1875, хем и процент отзад, тоест последователно делене на 100 два пъти, което не е вярно.

Peace Русалке, при твоите формулировки  19% е единственият верен отговор. Но задачата е формулирана различно - виж маркирано в червено при тебе (числото, предхождащо процента) и в задачата (отговора).

Условие на задачата: 22.Б) Колко процента е лицето на изрязаното парче от лицето на правоъгълния лист?
Закръглете отговора с точност до цяло число.

ето примерно вярно решение:
2.Б) Колко процента е лицето на изрязаното парче от лицето на правоъгълния лист?
6/32*100=18,75% - до тук няма проблем.

Закръглете отговора с точност до цяло число.
Закръгляваме отговора (не числото на процента) до цяло число. И става  18,75%=0,1875=0


Ако някое дете е дало такова решение, трябва да получи бонус точки (оценка 6+), защото е по-добро от съставителите на задачите.

Peace Извинявам се - при мене е изкривяване (твърде много МАТ при добри учители и преподаватели). За подобна грешка, като нищо щях да отнеса двойка, защото не съм чела внимателно условието. Спирам да досаждам с този проблем.
Виж целия пост
# 1 247
Мда, и тази година са заложили достатъчно неясноти, за да има откъде да режат! Дано поне орежат малко. И аз мисля, че трябва в ключа да е указано кои точно епизоди от разказа по български трябва да бъдат описани. Спомням си, че миналата година имаше един епизод, в който героят не можеше да чуе какво говорят давещите се, обаче доста деца го бяха описали, и излезе някой да се обяснява, че нямало да режат точки.
Виж целия пост
# 1 248
Отговорът на въпроса: " Колко процента е лицето на изрязаното парче от лицето на правоъгълния лист?" е 18, 75.
Хайде сега го закръгли до цяло число.
Виж целия пост
# 1 249
Отговорът на въпроса: " Колко процента е лицето на изрязаното парче от лицето на правоъгълния лист?" е 18, 75.
Хайде сега го закръгли до цяло число.

Закръглявам до тройка - за автора на задачата (18,75 точки по миналогодишната формула е 3,0274, та така). И предлагам да го пратим на опреснителен курс.

Дидева, каква е разликата между 18,75 и 18,75%? newsm78
Виж целия пост
# 1 250
А каква е разликата между 0, 1875 и 18, 75%? Има ли разлика между коефициент и процент?
Нямам твоята академична подготовка, но да ти прави впечатление, че никой освен теб не намира отговорът за грешен?
Виж целия пост
# 1 251
Да ти прави впечатление, че другите потребители с академична подготовка се въздържат от коментар?
В математиката са важни правилата и прецизността (виж закачките между ганис и НПМГ сисадмин в математическата тема), а не броя на лайкванията.
Виж целия пост
# 1 252

Закръглете отговора с точност до цяло число.
Закръгляваме отговора (не числото на процента) до цяло число. И става  18,75%=0,1875=0


Ако някое дете е дало такова решение, трябва да получи бонус точки (оценка 6+), защото е по-добро от съставителите на задачите.


Я, това е интересно Grinning Изобщо не би ми хрумнало. Аз също дадох еднозначен отговор 19, но наистина 0 е по-точният отговор. Дано да бъде оценено, но не вярвам.
Виж целия пост
# 1 253
Да ти прави впечатление, че другите потребители с академична подготовка се въздържат от коментар?
В математиката са важни правилата и прецизността (виж закачките между ганис и НПМГ сисадмин в математическата тема), а не броя на лайкванията.

Да, в математиката са важни правилата и прецизността. А умението да се чете условието на задачата е половин решение  Laughing

Колко процента е лицето на изрязаното парче от лицето на правоъгълния лист? - 18.75 (процента, круши, ябълки и т.н. )
Закръглете отговора с точност до цяло число. - 18.75 ~~ 19 (процента, круши, ябълки и т.н)

Под вола няма теле Wink
Виж целия пост
# 1 254
Стига сте спорили.В 22 задача няма двусмислие.Хората ясно и точно са казали в условието"Колко процента е лицето на изрязаното парче от лицето на правоъгълния лист? "
 , което изисква отговор в проценти.След това трябва да закръглим получения вече отговор в проценти към цяло число.
Задачата не е приятна.Малко е абстрактна и изисква децата да си представят как точно ще изглеждат нещата.
1-во някои деца не са си представили сгънатия лист и за тях изрязания триъгълник ще е правоъгълен с лице 3кв.см., което ще им обърка цялата задача.
2-ро Някои деца не си дочитат условието и са написали верният иначе отговор 18,75% , за което ще им отнемат 1 точка(в условието ясно е написано да се закръгли до цяло число)
Виж целия пост
# 1 255
Повтарям си въпроса за вчерашния изпит, защото не получих отговор:
позволено ли е ползването на периодична таблица по химия?
Учителката им е казала, че имат право и децата са си носили. Квесторите и в двете стаи са им ги събрали, с обясненеието, че не е разрешено, но в края на изпита на едната стая са им ги върнали.
Виж целия пост
# 1 256
Мисля, че е разрешено. В един изпитен вариант от предишна година имаше и лист с периодичната система. Бях го разпечатала за тренировка, заедно с отговорите имаше и системата.
Виж целия пост
# 1 257
Biborana, извини ме, аз нямам твоята академична подготовка, но пък чета пак внимателно  въпроса. Пита се колко процента и се иска после  получения за ТЯХ отговор да се закръгли. Питат за проценти, получаваш проценти, не получаваш просто едно дробно  число... Процентите са 18,75 като отговор. Тоест закръглени са 19. Peace Колкото до изказването ти дали прави впечатление, че никой с математическо образование не се иказва за отговор 19 като верен, веднага ще те оборя. Познавам виртуално писалия горе Хихи от математически форум. Това е бивш семегеец и състезател, бях с Ганис заедно, когато решавахме теста, моментално и тя даде отговор 19%. Ще ти дам подобен пример. Искат ти да намериш централен  ъгъл  в градуси и след това да закръглиш отговора до цяло число. Получаваш отговора  18 градуса  и 53 минути примерно.  Закръгляваш го на 19, нали? Отзад продължава да си стои символът  за градуси, както в нашия за проценти. И тогава идва някой и се опитва да те обори, казвайки ти: Не, не е така , един градус е 1/360 от цялото, следователно закръгленото число не е 19, а  друго - получените градуси върху 360 и после получената съответно закръглена до цяло число дроб. Ти ли ще си права или спорещият с теб?  Ти ще си. Та и тук така.. Няма никакво двусмислие в задачата. Peace Едно е процент, съвсем друго е част от цяло. А ти закръгляваш  второто, за което не се пита в задачата.


Zazo, tonata още вчера отговори на питането ти.  То, ако на нея не се доверим, на кого? По спомени от споделено минали години, тя е един много услужлив и добронамерен учител по химия. Simple Smile
Виж целия пост
# 1 258
Като чета дебата около отговорите и решенията на задачите се моля да има единно мнение по тези въпроси в хода на проверяването и оценяването, дали ще има субективизъм, почвам да се плаша.
Виж целия пост
# 1 259
Като чета дебата около отговорите и решенията на задачите се моля да има единно мнение по тези въпроси в хода на проверяването и оценяването, дали ще има субективизъм, почвам да се плаша.

Убедена съм, че за правилен отговор ще бъде зачетен даденият в ключа 19%, защото просто той си е верният. Peace Не се самонавивай.. Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия