Дислексията – какво знаем за нея? -Колко хора са запознати

  • 8 500
  • 127
# 120
Саммо да уточня нещо, което бях забраввила. Да, както каза една потребителка назад (не ми се връща да търся името, извинявам се), има и връзка с други проблеми. Те да сва вида дислексия - първична и вторична. При вторичната тя е резултат от интелектуални, неврологични, двигателни и пр. проблеми и заболявания, и те могат да доведат до проблеми. Аз имах предвид само първичната, когато на детето всичко му е в норма, а затрудненията са с писмената реч.
Виж целия пост
# 121
Лично аз подозирам, че всеки от нас има някакви близки до дислексичните особености прояви, но са почти незабележими или сме се научили да се справяме с тях.

Абсолютно  Peace
Давам за пример себе си - имам проблем с въвеждане на цифри. Знам какво трябва да въведа и после сама се изненадвам от резултата. Не питайте колко пъти съм си блокирала дебитните карти и съм пускала аларми  Embarassed Наистина е досадно, ако не гледам внимателно какво правя или не съм автоматизирала въпросния код - задължително бъркам, виждайки какво съм въвела ми трябва време да осъзная грешката. В първия момент си ми изглеждат нормално. Вече всичките ми пин-кодове са на база разположението на цифрите на конзолата, а не на самите цифри. Същото е и като пиша - на компютър, на ръка - всякак. Даже в рождената ми година разменям често 2 цифри.

Едновременно с това обаче нямам дислексия, или поне не такава, каквато трябва да бъде според книгите - чета от 4 годишна, смятам. Нямах проблем и с математиката, освен с някои абстрактни алгебрични величини, но май почти всички сме имали неприятности с тях. Само не ми давайте да въвеждам цифри на ръка  Crazy
Виж целия пост
# 122
Дъщеря ми има дислексия.
Учителките, които са работили по една или друга форма с нея всички до една казват, че е невероятно умна и амбициозна. При нея проблема се състои в това, че тя изключително е блокирала на ниво писане и четене на чужд език. Нито приема, нито предава! Предала се е! Проблемът ми е много сериозен, защото тя чак трепери като стане въпрос за английски език. И вече е намерила оправдание в диагнозата дислексия. Благодарение на сугестопедичния метод на обучение малко от малко успя да се отпусне, но проблемът си е все още на лице и си е сериозен. Казвам сериозен, защото по английски осезаемо изостава, а тя осъзнава, че въпреки усилията, който полага резултата е почти нищожен.
Ще се радвам дислексици да споделят опита си в тази насока и да ми дадат посока как да се справя с този проблем.
Виж целия пост
# 123
Много интересни неща казва Andariel  за дислексията. Аз имам доказана с тестове дискалкулия и то в такава степен, че тестуващите се учудиха как изобщо съм завършила.
Къде си ходила  за тестовете  .аз пък по математика и физика бях добре за разлика от БГ.
Виж целия пост
# 124
Evjeni, не си споменала на каква възраст е дъщеря ти, но в дългосрочен план, за нея ще е по-лесно, ако я насочиш към италиански език. При него, като цяло, каквото се изговаря, това се и пише. А като й дойде самочувствие, че не е неспособна по отношение на чужд език, тогава ще бъде по-уверена и с английския.

Иначе, за преодоляване на негативизма по отношение на английския, бих те посъветвала да я насочиш към преподавател, който да се занимава с нея най-вече разговорно. Постепенно да се въведат клипчета, аудио-книги, печатни издания и едва тогава - писане. Много важно е и да си даде сметка, че езикът най-вече е средство за комуникация, а след това всичко останало, т.е., един чужд език би следвало не да е просто цел, а да обслужва интересите й, да й позволява да търси и намира информация и контакти за неща, които я интересуват.

И разбира се, да свикне да ползва предимствата на компютъра по отношение на правописа. Laughing

Голямата ми дъщеря е с дислексия, слава Богу, поне не се впряга, когато не й се получават много добре нещата. Английският език в училище също й е мъка, но е осъзнала, че от четене и слушане с разбиране хваща тройка, а нататък - колкото-толкова (обикновено четворка Mr. Green). Сигурно я разнасят по правописните теми в разни англоезични форуми, което не й пречи да си пише в теми по интереси. Комуникира и с доста кореспонденти от различни страни, някои са англоезични, при други нивото на некомпетентност е равно или по-високо от нейното, ама се разбират някак.
Виж целия пост
# 125
Аз също имах огромни проблеми с английския и така и не успях да се отърся през всички ученически години. Не знам всъщност как завърших.
В 10 клас започнах италиански и бях гения на класа, беше ми изключително интересен, успявах да схващам правилата, зависимостите.
Иначе по отношение на английския се оправих, когато сама поисках като възрастен човек да го науча. Частни уроци, мила учителка, която не ме гледа странно ми абсурдните въпроси. Все още не успявам да схвана някои неща, но ми е далеч по-лесно.
Имах съученичка със затруднения в писането, учителката ни по БЕЛ няколко пъти говори с родителите и, но не мисля, че са потърсили някакво разрвшение. Разместваше букви, някои ги изпускаше  често липсваха части от думата или ги пренасяше в следващата дума. Много трудно и се разчиташе, аз често и помагах да си пише текстовете и ги проверявах. Сега.учи нещо свързано с кино и снимане, не помня точната специалност. Но доколкото съм виждала написани от нея неща(във Фейсбук например) има подобрение, но все още си стоят някои проблеми.
Виж целия пост
# 126
Леле, влезнах да търся нещо в темата и видях какво ми е написала Gargamela
Без да съм го чела съвета ти, за което се извинявам съвсем случайно попаднахме на учителка по английски, която само разговорно учи с нея. Резултат е поразителен, направо уникален. Детето на тест в края на годината има 6 при 3 на входящ тест.
Та съм оцелила без да знам твоята вярна формула. Определено работи. За италианския, определено ще помислим за втори език, ако се наложи
благодаря

Искам да вВи попитам нещо. Понеже отидох при Матанова да ни даде сл бележка, че детето има дислексия, за да задействам процедурата за ресурсен учител и опаааа... изведнъж се оказа, че детето нямало дислексия... думи нямам просто. Докато ходехме там на логопед детето имаше проблеми, но сега след 1 година ... и като разбра, че ми трябва такава бележка ... нямало дислексия... думи нямам. То няма по–хубаво от това наистина да няма, но е факт за съжаление. Проблемите си ги имаме
Та, къде да отида, за да я диагностицират и да ни дадат такава бележка? От къде да започна?
Виж целия пост
# 127
Здравейте,
попадна ми информация за Мисловни карти, вижте в Гугъл за какво става дума.. има програмки, с които могат да се правят такива карти. Наподобяват онези, които някой беше правил за урок на детето си с глаголи-движение... само това си спомням, но явно върши работа подобно нещо.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия