Прокуратурата образува дело, ще изяснява имало ли е блудство с момичето аутист

  • 55 688
  • 1 309
# 705
И още нещо задължително - с деца винаги да работят поне двама души и никога да не остават насаме. Това е застраховка и за децата, и за учителя при евентуални безпочвени обвинения ...
Защо само при учителите да е така?
С деца работят педиатри, психолози, психотерапевти, школи по изкуства, треньори...
Не става!-никъде го няма това като практика.
Не мога да възприема, че на 3 (третия ) ден от пребиваването на Ана-Мария в защитеното учебно заведение, педофил се проявил.
"Педофил обыкновенный, психологический портрет"
http://www.pravda.ru/accidents/factor/crime/08-01-2013/1140723-pedofil-0/
Виж целия пост
# 706
След като министъра на образованието, която си тръгва след броени дни, подели вината за инцидента между 4-те помощни училища, директорката на 4-то ПУ заяви, че няма да си подава оставката.

Ето какво казва министърът: "Констатациите показаха, че останалите три помощни училища са дори по-неподготвени от 4-то помощно за подобни случаи. Това означава, че имаме системен пропуск. Това също така означава, че все пак ситуацията в 4-то помощно не е лична вина на директорката."
Странна логика.  Препитали персонала на у-щата и решили, че е можело и при тях да стане. Ама не станало и затова г-жа Ал Шериф нямала лична вина. Ало, г-жо Коларова, да бяхте се допитала до юридическия отдел на МОН преди да правите подобни изявления.

И какво още ни казва министърът на образованието? "за съжаление, след като се случи такъв инцидент, за който ние нямаме и реално данни, за да го оценим, какво реално се е случило. Защото аз се запознах с обясненията на учителите, те са доста противоречиви. В смисъл има детайли, в които не искам да навлизам"

Ами щом най-големият ти шеф те оневинява, как  ще си подаваш оставката?
"Според нея няма основание за подозрение на служителите й, а вътрешната проверка показала, че няма случай на сексуално насилие върху Ана-Мария."
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4375186

Край! Госпожа директорката да очаква   от новия министър на образованието  награда за най-добър директор на ПУ!
Виж целия пост
# 707

Защо само при учителите да е така?
С деца работят педиатри, психолози, психотерапевти, школи по изкуства, треньори...
Не става!-никъде го няма това като практика.
Защо да не става?
След като гинеколози и зъболекари работят така (някъде - по закон), защо не и всички, които имат допир до деца?
Другата възможност е камери. Навсякъде.
Ама било им се нарушавало личното пространство #Cussing out Нека!
Виж целия пост
# 708
Ето какво казва министърът: "Констатациите показаха, че останалите три помощни училища са дори по-неподготвени от 4-то помощно за подобни случаи. Това означава, че имаме системен пропуск. Това също така означава, че все пак ситуацията в 4-то помощно не е лична вина на директорката."
Странна логика.  Препитали персонала на у-щата и решили, че е можело и при тях да стане. Ама не станало и затова г-жа Ал Шериф нямала лична вина.
Предполагам, че става въпрос за процедури (административни).
Другата възможност е камери. Навсякъде.
Ама било им се нарушавало личното пространство #Cussing out Нека!

Да, поне два пъти съм го писала относно камерите.
Виж целия пост
# 709
Предполагам, че става въпрос за процедури (административни).

Ами директорът на която и да е институция е нейният върховен администратор. И следи за спазването на административните процедури (за всяка процедура в кабинета му има папка с подробни обяснения за хода и контрола върху изпълнението й). В случая - от наемането на персонала, за който е лично отговорен - разговор, ако е необходимо изпит, проучване до разпоредбите на всички агенции и пр. служби. По ТV показаха схемата за действие при съмнение за посегателство върху дете - всичко е пределно ясно. Да беше погледнала схемата. Съмнявам се, че не я знае. Но директорката е действала "защитно по отношение на у-щето и не в интерес на детето" по думите на министър Коларова. И пак казвам - шикалкавят всички от у-щето до МОН. Всички знаят, какво е станало и гледат да се проточи, да мине време, да се забрави.
Виж целия пост
# 710
констанца, на 100% съм съгласна с вашия пост:
Скрит текст:
Ами директорът на която и да е институция е нейният върховен администратор. И следи за спазването на административните процедури (за всяка процедура в кабинета му има папка с подробни обяснения за хода и контрола върху изпълнението й). В случая - от наемането на персонала, за който е лично отговорен - разговор, ако е необходимо изпит, проучване до разпоредбите на всички агенции и пр. служби. По ТV показаха схемата за действие при съмнение за посегателство върху дете - всичко е пределно ясно. Да беше погледнала схемата. Съмнявам се, че не я знае. Но директорката е действала "защитно по отношение на у-щето и не в интерес на детето" по думите на министър Коларова. И пак казвам - шикалкавят всички от у-щето до МОН. Всички знаят, какво е станало и гледат да се проточи, да мине време, да се забрави.
,обаче, за да се задейства дадена процедура са необходими поне някакви съмнения при обстоятелства или документ(Жалба) от потърпевшия (настойник).
Не вярвам на медии!
Никъде не бе упоменат документ, с входящ номер от родителите към защитената институция относно съмнения.
Из медиите се веят обвинения.
Може би има "бездействие", но и това е наказуемо!

Виж целия пост
# 711
,обаче, за да се задейства дадена процедура са необходими поне някакви съмнения при обстоятелства или документ(Жалба) от потърпевшия (настойник).

Никъде не бе упоменат документ, с входящ номер от родителите към защитената институция относно съмнения.

Може би има "бездействие", но и това е наказуемо!

Когато става въпрос за дете и още повече за дете с с каквато и да е форма на интелектуален дефицит - дори най-леката, сигналът е обаждането на майката на класната ръководителка. Ако аз съм класен ръководител, веднага (още на следващия ден) ще се заема с изясняване дали има нещо съмнително. Това е в интерес и на самото у-ще. Един педагог не може да не знае това. А най-правилното е веднага да уведоми и директорката. Предполагам, че е така в схемата за реагиране.

Един елементарен пример. Представете си, че Ви звънне съседка и Ви каже, че от прозореца на кухнята Ви излиза дим. Какво ще направите? Няма ли да изтичате веднага да проверите? И ако не го направите и избухне пожар, няма ли да сте виновна? И няма ли да е лично Ваша вината, а не на съседите Ви, от прозорците на чиито къщи също понякога излизал дим.

Виж целия пост
# 712

Когато става въпрос за дете и още повече за дете с с каквато и да е форма на интелектуален дефицит - дори най-леката, сигналът е обаждането на майката на класната ръководителка. Ако аз съм класен ръководител, веднага (още на следващия ден) ще се заема с изясняване дали има нещо съмнително. Това е в интерес и на самото у-ще. Един педагог не може да не знае това. А най-правилното е веднага да уведоми и директорката. Предполагам, че е така в схемата за реагиране.

Един елементарен пример. Представете си, че Ви звънне съседка и Ви каже, че от прозореца на кухнята Ви излиза дим. Какво ще направите? Няма ли да изтичате веднага да проверите? И ако не го направите и избухне пожар, няма ли да сте виновна? И няма ли да е лично Ваша вината, а не на съседите Ви, от прозорците на чиито къщи също понякога излизал дим.


Аналогията не е валидна. На теб ти пука да не изгори собствената ти къщичка. За директора най-важното е да задържи реномето на училището и прилежащият му делегиран бюджет. И поста си Wink

Колкото и да ви се иска, първият импулс, когато в едно училище възникне проблем с безопасността на децата е проблемът да се замете с възможно най-малко шум.

Ако ти си класен ръководител, при първия сигнал деликатно ще ти намекнат да си мълчиш, при втория - направо ще ти го заявят, при третия - ще се окаже, че мястото ти е доста проветриво. Wink Повечето схващат как стоят нещата от първия път.

Предполагам, че и сега са разчитали на това. Особено като се има предвид толкова гнусно деяние, което при всички случаи ще съсипе училището. Родителите, обаче, ги изненадаха Mr. Green
Виж целия пост
# 713
сигналът е обаждането на майката на класната ръководителка. Ако аз съм класен ръководител, веднага (още на следващия ден) ще се заема с изясняване дали има нещо съмнително.
Преценила е, че няма съмнително. (човешки фактор).
Няма инструкции, които да упоменават кое е съмнително.
/напр. инструкции за пожарна безопасност/
Родителя е направил запитване относно спортен сутиен.
Липсата му като облекло не е равнозначна на блудство.
Много по-късно са съмненията от родителите за злоупотреби.
Виж целия пост
# 714
Това са пълни глупости, какви сигнали повече им трябват, те самите са длъжни да разпознават кога едно дете е в риск, истината е, че персоналът не е подготвен, поне така ми се иска да е, а не умишлено да крият какво се случва там, ами ако те бяха забелязали първи липсващия сутиен, а не родителите?
Вероятно щяха да облекат детето и толкова. А какво, защо и как е станало...не е тяхна работа.  ooooh!
Виж целия пост
# 715
Не само че тогава не са се интересували дали е станало нещо с момичето, а и сега въпреки широкия обществен отзвук най-важното явно е директорката да си седи на поста. Какви ли връзки има тая жена та минимизират нейната вина - в другите училища било и по зле.  Tired Ами да си вземат поука тогава и да направят нещо по въпроса, не само да го констатират. Кога ще кажат резултатите от прегледа на Ана Мария ? Според мен трябва да я уволнят за назидание на други, да се знае ако реагираш така в случай на предполагаемо насилие над дете какво те чака. А като гледам колко е нагла, заслужава си го 100%. Сигурно заради връзки и заради далавери, които знае сега си я пазят и е несменяема  Sick
Не мога да разбера и пишещите тук, които се дразнят на медийните изяви на родителите, ами това сигурно е последното, което са искали, ама като държавата не си върши работата...
Виж целия пост
# 716
Преценила е, че няма съмнително. (човешки фактор).
Няма инструкции, които да упоменават кое е съмнително.
/напр. инструкции за пожарна безопасност/

Ако хирург (не GP), пропусне да диагностицира един остър апендицит (с хронични последици от закъснялата интервения, не смърт),  това човешки фактор ли е или указание за професионална некомпетентност или престъпно нехайство? Същото е и тук - не става въпрос за обикновен учител, а за учител в ПУ, който вероятно има диплома за "Специален педагог" и не малък опит с деца, чиято умствена възраст е доста по-малка от физическата.

Кога ще кажат резултатите от прегледа на Ана Мария ?

Според мен,  този преглед трябваше да се направи без излишни дискусии по медиите - просто за изключване на нещо, което теоретично може да има и други последици освен психичната травма. Акцентирането върху резултатите (липсата на физически данни за изнасилване) олекотява тежестта на извършеното. Предполагам, че родителите са объркани и не могат да преценят всички последици от огласяването на прегледа. Мнозина ще въздъхнат облекчено: "Е, слава Богу!"  но извършеното, каквото и да е то, ще остане завинаги в паметта на това дете и ще пречи на неговата социализация и психично развитие.

Днес слушах становището на адвокат Марковски  за бруталния преглед на едно 20-годишно момиче от полицайка. Не коментирам случая, а само адвоката, който на два пъти каза "момиченце" и го сравних с коментарите след някои публикации, че Ана Мария била 1,85 метра висока и тежала 130 кг. Дълбоко се съмнявам, че е така, но е пуснато нарочно, за да се настроят хората негативно, да си кажат "грамадна и силна, умствено изостанала в пубертет и пр."
Виж целия пост
# 717

Днес слушах становището на адвокат Марковски  за бруталния преглед на едно 20-годишно момиче от полицайка. Не коментирам случая, а само адвоката, който на два пъти каза "момиченце" и го сравних с коментарите след някои публикации, че Ана Мария била 1,85 метра висока и тежала 130 кг. Дълбоко се съмнявам, че е така, но е пуснато нарочно, за да се настроят хората негативно, да си кажат "грамадна и силна, умствено изостанала в пубертет и пр."

Мога ли да поправя една битуваща тук заблуда?

Аутист не е равно на умствено изостанал. Това, че човекът не се вписва в тесните рамки за "нормалност" не означава, че няма нормален - и дори по-висок от средностатистическия - интелект. Мислете си за Айнщайн и Бил Гейтс.
Срам ме хвана от "специалистката", за която детето е с интелект на 4-5 годишно въз основа на едночасов преглед.

И да, разбира се, че е пуснато нарочно. Тази история е пример за медийна и институционална манипулация от-до.
Виж целия пост
# 718
Да - в случая явно се касае за дете в пубертета с аутизъм и умерена умствена изостаналост - невербално и с умствено развитие съответстващо на 4-5 години. Картината е коренно различна от аутист с нормален интелект и дори такъв с лека  изостаналост!
Виж целия пост
# 719
Ако хирург (не GP), пропусне да диагностицира един остър апендицит (с хронични последици от закъснялата интервения, не смърт),  това човешки фактор ли е или указание за професионална некомпетентност или престъпно нехайство? Същото е и тук - не става въпрос за обикновен учител, а за учител в ПУ, който вероятно има диплома за "Специален педагог" и не малък опит с деца, чиято умствена възраст е доста по-малка от физическата.
В защитената среда, т.н. ПУ възпитаниците са с различни диагнози.
С една и съща диагноза, реакцията при дадено събитие (среда) е различна.
(четох темата, където родители споделят)
За мен, класния ръководител (GP) за 3(три) дни практически е нямал възможност да опознае
Ана-Мария, нейните особености и реакции (проявени в семейна среда по-късно), за да "даде" направление за специалист.
Мога ли да поправя една битуваща тук заблуда?
 Мислете си за Айнщайн
Алберт Айнщайн е роден на 14 март 1879, умира на 18 април 1955 година.

"........наблюдавано за пръв път от американския психиатър Лио Канър (Kanner, 1943). Паралелно с Канър австрийският педиатър Ханс Аспергер (Asperger, 1944) наблюдава сходни с аутизма клинични симптоми, които залягат в основата на Синдрома на Аспергер - друго разстройство от аутистичния спектър."

"Като стандартен инструмент за диагностициране на аутизъм се използва полустандартизираното интервю Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R; Lord, Rutter & LeCouteur, 1994) и скалата за наблюдение Autism Diagnostic Observation Schedule (ADOS: Lord et al., 2000). ...."
Кой и как го е диагностицирал Анщайн?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия