Истанбул есен-зима 2014 [тема 34]

... да видим дали не мож изпием по едно чайче на Босфора !  Wink

... Разбира се че бихме изпили по един чай на Босфора.

Доообре! Съгласна! Mr. Green Joy
Продължавам с разказа от вчера.Съботата започна с ранно събуждане към 7,30 и  без аларма/нали ми се развали телефона/.Бях нагласила телевизора на Евронюз,поне да знам кое време е,че и часовник не носех Simple Smile
Хотелската закуска пропуснах и двете сутрини,защото предпочетох да опитам местната кухня.Закусвах със симити и бюрек.Опитах и лимонадата на Uludag,но не е нищо особено.Все пак няма нищо общо с нашето понятие за лимонада и тази,която пием в БГ.След като се отказах да купувам Истанбулкарт отпадна и разходката ми до Ортакьой,заради ползването на автобус.За пеш си беше далечко,повече от 3км от Кабаташ и щеше да ми отнеме доста време.Затова реших да е по-лежерен ден.Тръгнах по маршрута от пешеходната разходка,разходих се из Капалъ чарши/предната сутрин само минахме транзитно по улицата,на която продават предимно злато/,спуснах се към Султанахмет и си позяпах и наснимах  на спокойствие.Малко преди площада ми се лепна някякъв младеж,който не бил гид,но  тръгна да ми обяснява кое къде се намира.След като му казах,че знам и че вече съм била там не ми е досаждал повече.Дразнещи бяха тези,които предлагаха карти.И около опашката за Св.София имаше едни младежи,които се представяха за лицензирани гидове и си предлагаха услугите в евро Simple SmileПред Синята джамия пък имаше огромна опашка като вита баница Simple Smile,стигаше  чак до немския фонтан.Помислих си дали да не се бутна в някоя групичка близо до входа,но в крайна сметка се отказах.Спуснах се бавничко пеш по трамвайната линия до пристанището и отидох на Египетския пазар да разгледам за сувенири.Беше около 11ч и нямаше толкова хора.Помотах се там,пресякох булеварда и подлеза,в който също е пълно с магазинчета и от едно от тях си купих ръчен часовник,за да съм в час и аз Simple Smile От гишето на Turyol/ намира се вляво от лодките за балък екмек/ си купих билет за круиза по Босфора от 12ч., и понеже имаше време си взех балък екмек и седнах срещу пристана да си хапвам и чакам.Много духа на корабчето,да знаете Simple Smile Както бях тръгнала и без яке,заради топлото време,добре че си носех шал.Тръгнахме,намръзнах се на горната палуба,поснимах,видях и отблизо джамията в Ортакьой и от много зяпане  пропуснах да снимам Къз кулеси,и я видях чак като я бяхме подминали.Слязох на завет на долната палуба,стоплих се с чай с много шекер и си щраках снимки през прозорците.Много беше приятна тази морска разходка,обаче друг път без яке и шал не се качвам Simple Smile
След круиза буквално се гмурнах в Египетския пазар.На първата улица ме посрещна стена от хора,направо беше трудно да се разминете,обаче бях твърдо решила да си напазаря сувенири.Че и като видях в тази лудница и майки с бебешки колички,щом те могат,значи и за мен нямаше да е проблем.Стиснах чантата си пред мен и си запробивах път.Успях да си спазаря магнити,шалове и тениски.А като видях цената на баклавата направо зяпнах.Навсякъде по улиците гледах,че цените почват от 38 лири/кг,обаче на Египетския и на трите места,на които питах ми казаха 69 лири за кг.Не знам дали се очакваше да се пазаря,на единият продавач като ми обяви цената само му казах:"О,чок експензив" и си продължих Simple Smile От Египетския пазар купих и кашкавал на конци,жълт и бял на 15 и 16 лири/кг.Белият е малко по-соленичък.Приключих с пазара и се прибрах с трамвая.Голяма гъчканица беше.Направо не се дишаше вътре.Всеки се бута да слезе,или да се качи,изобщо не се изчакват тия хора.И мъжете не отстъпват място за сядане,видят ли свободно и се юрват да седнат.На прибиране единият ден в трамвая един костюмиран младеж ми отстъпи място,но това си беше изключение Simple Smile Починах си за час,екипирах се с яке и шал,че ме чакаше пътуване с ферибот и се метнах пак на трамвая до Еминьоню.На фериботния пристан за Юскудар реших да си взема жетон от автоматите.Пускам аз парите,натискам копчето и автомата ми изплюва някаква монетка,голяма,колкото нашите 2 стотинки.Ей,викам си,прецака ме тази машинка,обаче като разгледах жетончето видях,че си е точно за ферибота.Аз очаквах да е от червените жетони.И тръгнах да търся пристана за Еюп.Бая походих наляво покрай пристанището,пак се върнах обратно и се оказа,че съм го подминала.Точно под Автогарата се намира.До нея има една висока сграда за ориентир.За 10-тина минути изтървах ферибота в 17ч. и се мотах в района до следващия в 18ч.До пристана точно има една лодка за балък екмек,хапнах и влязох в сградата/ малка дървена постройка/ да чакам.Към 18ч вече заваля дъжд,през целия път до Еюп валя,докато стигнем се и стъмни,но като слязохме дъждът беше спрял.Вместо по крайбрежната поех посока джамията.В тъмното не се виждаше лифта,иначе щях да си спестя ходенето.На площада до джамията обаче имаше красиво осветен фонтан,който си сменяше цвета:червен,син,зелен.Превключих на режим "планинска коза" и закатерих по калдъръмената пътека през гробищата.Само аз бях за нагоре,имаше слизащи чат пат,но като цяло не препоръчвам по тъмно да ходите сами през гробищата.Осветено е,но лифта е за предпочитане Simple Smile Докато се изкача пак заваля,щракнах набързо  малко снимки на площадката и слязох с лифта.Имаше опашка и там,но за 10 минути минах.Оттам напряко по крайбрежната и стигнах 15 минути преди да дойде корабчето.На ферибота  пих салеп,много ми хареса.На Еминьоню наснимах лодките за балък екмек и моста Галата.Страхотно осветени са,много е красиво.Взех трамвая,този път почти празен,и към 21,30 вече бях в хотела.Добре,ама към 22ч огладнях,а имах само баклава в стаята.Обиколих близките улици чак до метрото Везнеджилер,че имаше за хапване там,но беше затворено навсякъде.Накрая намерих едно заведенийце за бърза закуска, взех си дюнер  и се прибрах.В неделя сутрин реших да уплътня времето до 12ч с разходка до Сюлеймание джами.Не е далеч,подминава се станцията на метрото Везниджилер и се върви 10-15 минути по улицата нагоре.Отвътре не е нещо впечатляващо,иначе  изглежда много внушителна,като се гледа откъм пристанището.Обаче си заслужава отиването до нея заради чудесната гледка към Босфора от задния двор.В 12ч потеглихме от хотела.Нямахме да чакаме "екскурзианти" от Принцовите острови и се отправихме към Мол Форум.Някои посетиха аквариума,други по магазините.В супермаркета Реал баклавата беше 18 и 19 лири за кг.Качих се до последния етаж и попаднах на динозавърски скелет и някакъв атракцион Джурасик парк.Не се сещам да сте го споменавали в темата,но ако не е само за деца при следващото ходене до Истанбул ще го посетя Simple Smile След мола минахме през Лозенград за покупка на баклава /14лири/кг/ в магазин Коza.Хубава е баклавата,но в съседство имаше още две магазинчета,предлагащи такава и друг път бих разнообразила.Бързо минахме през границата и приказката свърши.Благодаря ви,момичета за тази прекрасна и полезна тема!Без вас нямаше да мога да се оправя самичка в големия град Simple Smile Успях да видя толкова неща,да се потопя в атмосферата на този магнетичен град,но за още много други не ми стигна времето.Затова си обещавам пак да се върна!В близките дни ще компенсирам постния си разказ и със снимки Simple Smile

Затова всеки път повтарям, че терминалът на Каракьой е за предпочитане. Хем е по-лесно откриваем, хем е по-близо до трамвайната спирка.

И какво? Очертава се новогодишно форумско нашествие?  Laughing
Теда, искам снимки на осветения мост Галата и лодките, ако имаш и от Египетския. Така ме е яд, че не успях да отида. А и от Пиер Лоти, че ние бяхме по светло. Hug
Пролетта, заради лалетата  Hug
Бялк   bouquet, радвам се да те "видя" отново тук. Пиши по- често, винаги имаш интересни новини.

Продължавам с разказа от вчера.
Скрит текст:
След круиза буквално се гмурнах в Египетския пазар.На първата улица ме посрещна стена от хора,направо беше трудно да се разминете,обаче бях твърдо решила да си напазаря сувенири.Че и като видях в тази лудница и майки с бебешки колички,щом те могат,значи и за мен нямаше да е проблем.Стиснах чантата си пред мен и си запробивах път.Успях да си спазаря магнити,шалове и тениски.А като видях цената на баклавата направо зяпнах.Навсякъде по улиците гледах,че цените почват от 38 лири/кг,обаче на Египетския и на трите места,на които питах ми казаха 69 лири за кг.Не знам дали се очакваше да се пазаря,на единият продавач като ми обяви цената само му казах:"О,чок експензив" и си продължих Simple Smile От Египетския пазар купих и кашкавал на конци,жълт и бял на 15 и 16 лири/кг.Белият е малко по-соленичък.Приключих с пазара и се прибрах с трамвая.Голяма гъчканица беше.Направо не се дишаше вътре.Всеки се бута да слезе,или да се качи,изобщо не се изчакват тия хора.И мъжете не отстъпват място за сядане,видят ли свободно и се юрват да седнат.На прибиране единият ден в трамвая един костюмиран младеж ми отстъпи място,но това си беше изключение Simple Smile Починах си за час,екипирах се с яке и шал,че ме чакаше пътуване с ферибот и се метнах пак на трамвая до Еминьоню.На фериботния пристан за Юскудар реших да си взема жетон от автоматите.Пускам аз парите,натискам копчето и автомата ми изплюва някаква монетка,голяма,колкото нашите 2 стотинки.Ей,викам си,прецака ме тази машинка,обаче като разгледах жетончето видях,че си е точно за ферибота.Аз очаквах да е от червените жетони.И тръгнах да търся пристана за Еюп.Бая походих наляво покрай пристанището,пак се върнах обратно и се оказа,че съм го подминала.Точно под Автогарата се намира.До нея има една висока сграда за ориентир.За 10-тина минути изтървах ферибота в 17ч. и се мотах в района до следващия в 18ч.До пристана точно има една лодка за балък екмек,хапнах и влязох в сградата/ малка дървена постройка/ да чакам.Към 18ч вече заваля дъжд,през целия път до Еюп валя,докато стигнем се и стъмни,но като слязохме дъждът беше спрял.Вместо по крайбрежната поех посока джамията.В тъмното не се виждаше лифта,иначе щях да си спестя ходенето.На площада до джамията обаче имаше красиво осветен фонтан,който си сменяше цвета:червен,син,зелен.Превключих на режим "планинска коза" и закатерих по калдъръмената пътека през гробищата.Само аз бях за нагоре,имаше слизащи чат пат,но като цяло не препоръчвам по тъмно да ходите сами през гробищата.Осветено е,но лифта е за предпочитане Simple Smile Докато се изкача пак заваля,щракнах набързо  малко снимки на площадката и слязох с лифта.Имаше опашка и там,но за 10 минути минах.Оттам напряко по крайбрежната и стигнах 15 минути преди да дойде корабчето.На ферибота  пих салеп,много ми хареса.На Еминьоню наснимах лодките за балък екмек и моста Галата.Страхотно осветени са,много е красиво.Взех трамвая,този път почти празен,и към 21,30 вече бях в хотела.Добре,ама към 22ч огладнях,а имах само баклава в стаята.Обиколих близките улици чак до метрото Везнеджилер,че имаше за хапване там,но беше затворено навсякъде.Накрая намерих едно заведенийце за бърза закуска, взех си дюнер  и се прибрах.В неделя сутрин реших да уплътня времето до 12ч с разходка до Сюлеймание джами.Не е далеч,подминава се станцията на метрото Везниджилер и се върви 10-15 минути по улицата нагоре.Отвътре не е нещо впечатляващо,иначе  изглежда много внушителна,като се гледа откъм пристанището.Обаче си заслужава отиването до нея заради чудесната гледка към Босфора от задния двор.В 12ч потеглихме от хотела.Нямахме да чакаме "екскурзианти" от Принцовите острови и се отправихме към Мол Форум.Някои посетиха аквариума,други по магазините.В супермаркета Реал баклавата беше 18 и 19 лири за кг.Качих се до последния етаж и попаднах на динозавърски скелет и някакъв атракцион Джурасик парк.Не се сещам да сте го споменавали в темата,но ако не е само за деца при следващото ходене до Истанбул ще го посетя Simple Smile След мола минахме през Лозенград за покупка на баклава /14лири/кг/ в магазин Коza.Хубава е баклавата,но в съседство имаше още две магазинчета,предлагащи такава и друг път бих разнообразила.Бързо минахме през границата и приказката свърши.Благодаря ви,момичета за тази прекрасна и полезна тема!Без вас нямаше да мога да се оправя самичка в големия град Simple Smile Успях да видя толкова неща,да се потопя в атмосферата на този магнетичен град,но за още много други не ми стигна времето.Затова си обещавам пак да се върна!В близките дни ще компенсирам постния си разказ и със снимки Simple Smile

Теди,  благодаря за разказа   bouquet. Бяха ми интересни твоите лични впечатления и усещания, но разбира се, имаше и полезна информация (още не съм ходила до кафе Пиер Лоти, например).
Няма да откажа и някоя снимка, ако постнеш Simple Smile
Ооо Пепелче и аз не съм на Пиер Лоти , а исках още първия път,
значи плачем с теб да отидем заедно на една истанбулско пътешествие
такъв купон ще е , че и комисарите ще набараме и какво да ти говоря ли още , ми няма смисъл  Whistling
Ооо Пепелче и аз не съм на Пиер Лоти , а исках още първия път,
значи плачем с теб да отидем заедно на една истанбулско пътешествие

Ооо, аз доста съм се замислила за пролетта, ами пусти пари
Скрит текст:
Абитуриентът направо ми изяжда ушите Simple Smile
Но така или иначе си подготвям маршрутите
Под заглавие "По следите на комисарио"
Мили дами, след като прочетох написаното от Госпожата за посрещане на Н Г-2015 на яхта на Босфора и ние се записахме. Аз пътувам от 10 г. с Булкомтур /Б К Т/ и тази година бях м. април-фестивал на лалето, м.май подробна Тоскана, м. септември-Бодрум и за Н Г на яхта Ердем тур на Босфора. Госпожата така хубаво беше описала миналогодиш. си посрещане че се изкуших и се записахме с една приятелка.Яхтата е нова/ 2011 г/ с много добри характеристики и специализирана за такъв вид мероприятия.Дано времето е меко и всичко ще бъде ОК.Пожелавам и на вас.

Два пъти сме изкарвали Нова година в Истанбул, беше прекрасно. Но по принцип турците не го тачат този празник като нас. Най вече го правят заради туристите по босфора. Имаш ли компания всичко е наред.
Сега търся за Гърция нещо подходящо.
В новата карта на Общината на метрото в Истанбул отсечката Аксарай-Йеникапъ вече е отразена като завършена:

Влакове по тази отсечка обаче все още не пътуват. Откриването ще бъде в Деня на Републиката - 29.10.2014 г.
Здравейте .
Извинявам се , че нахлувам така но не остана време и искам да се опитам да си разясня някой неща относно предвижването в този голям град .

Заминавам с дъщеря си на 30.10 .
Резервирала съм хотел KЕCIK HOTEL 3 в квартал Лалели .
И имам седните въпроси от този хотел как мога да стигна до Пиер Лоти , Принцовите острови , Emirgan Park , Сапфир и MİNİATÜRK.
Знаете ли и горе долу каква цена са входовете на тези места и горе долу колко пари за градски транспорт да приготвя .
И още един въпрос от къде може да се снима най добре девичата кула .
Ние за първи път ще ходим в Истанбул . За да усетим атмосферата на града и да преценим това ли е нашия град за нова година .
Отделно това и да потърсим дебели пердета .
Ще съм Ви много благодарна ако ми помогнете .
 Heart EyesДудс,имаш време до 30 Октомври,достатъчно,за да видиш
на първа страница отговорите на
всички твои въпроси.
Но,понеже пак сложихме тройка на
левскарите  Crazy и готиното ми настроение,да ти кажа,че хотела ти е от горната страна на
Трамлайн,на много добро място,вземи напиши програма,като
прочетеш първа страница,и ако има неясни неща,питай отново.
Четете,моля и темите.Например
в предната тема,поне две съфорумки отидоха и снимаха Къз
Кулеси и разказаха как става това.
Е,ще хванете намалението на Сапфир,50 процента от цената.
... да видим дали не мож изпием по едно чайче на Босфора !  Wink

... Разбира се че бихме изпили по един чай на Босфора.

Доообре! Съгласна! Mr. Green Joy

Ооооо, Беличке, и ти ри се реши ? Баш ми е драго, ако е така и непременно ще се организираме за по чайче, кафенце, кюнефенце...и други благини !  Wink Peace

dudada, отговорите на въпросите се крият в първи пост. Прочети го и много неща ще ти се изяснят. Единствените промени са в метрото, което отива до Таксим и Сапфир. Вече има станция в Лалели и не е нужно да се ползва първо трамвай, после метро.

А другото ни приятно откритие, което мисля, че го няма в поста е ферибота по Златния рог. Тръгва от Юскюдар (там е мястото, от което се вижда най-добре Девичата кула, по-точно на 15 минути разходка от пристанището), Каракьой, Еминьоню (терминалът е в посока моста с метрото), още няколко спирки по Златния рог (плава на зиг-заг) и последно пристанище Еюп. От Еюп до лифта за Пиер Лоти са няколко минути пеша. Фериботът спестява задръствания и доставя невероятна наслада с разходката по вода.
Аз съм чела първата страница но нищо не ми е ясно . и там всички обяснение как да се стегне до дадено място са от някакъв площад Таксим , който май не е при този хотел.
А  за девичата кула искам да я видя добре но от земя а не от плаващо нещо . Та къде се вижда най - добре и най - близко от земя .
И още един въпрос днес сменихме часовника по зимното време , там също ли го сменят или има разлика в часовете .

Е,ще хванете намалението на Сапфир,50 процента от цената.

Какво е това намаление и колко тогава е билета за панорамата и 4 D то ?
 Имаш време,чети.Не е вярно това за Таксим,не четеш правилно.
За Сапфир- От 28 лири-билета  на 14 лири от 23 октомври до 22 ноември,мисля.
Значи за двете -28 лири. Ако някоя от вас е Скорпион,може още да намаже,на място ще
видите.
За Пиер Лоти можеш да отидеш и с кораб,и с автобус. С вапурчика е 100 пъти по-готино,естествено.
Вапурчика е плаващото нещо. За да отидеш до земя и да видиш Леандъртаур най-добре,отиваш
до пристанище Юскюдар. До там може да отидеш по вода и под земята и водата,Мармарайнствайки.