Мароко - мнения и препоръки относно държавата, хотели и забележителности

Здравейте, може ли някой да ми даде мнение какво ми е необходимо да взема в багажа, понеже ми предстои тази екскурзия "Имперски тур", в смисъл за само летни дрехи, по-плътни, зимни и аз незнам.Трябва ли да нося слънцезащитен крем, и т.н.Нещо което няма да ми е в излишък, защото не искам да си пълня куфара с глупости, предпочитам повече място за неща от Мароко Simple Smile
Ние бяхме точно в началото на април - май беше от 5 до 12, нещо подобно. В Маракеш беше много горещо, в Казабланка и Фес носех едно дънково яке, всъщност това беше най-дебелата ми дрешка плюс дънки, 3/4 панталони и много тениски/памучни блузки. Ако кожата ви е чувствителна, може и нещо слънцезащитно, аз съм мургава и използвах само крем за лице с фактор. Вижте дългосрочната прогноза в някой от чуждите сайтове, ще се ориентирате за температурите по градове.
В момента  температурите са по-скоро пролетно-летни !!! В Агадир, примерн,о сутрин е хладно , а след обяд си е за плаж !!! Този сезон е така - ден с ден не си приличат ! Миналата седмица беше жегаво- до 32 34 градуса тази - около 22-24 ...   общо взето - летни дрехи, но и яке задължително !!! За кремовете - личен избор аз бих препоръчала !
Само да вметна,че през тази седмица ,тези,които ще ходят в Маракеш, могат да гледат и Григор Димитров , той участва в тенис турнир и е поставен под номер едно  Wink !
Хора, ние ще ходим на самоорганизирана екскурзия сега от 1-8 Май. Може ли някой да сподели, горе-долу какъв е стандарта, нямам идея какви пари като джобни биха ни трябвали. Бях в Тунис 2015 и ми се видя доста евтино (имам предвид, пазаруване, храна и т.н), но за Мароко нямам представа. Мерси
Върнахме се от поредното пътуване в Мароко. Цените са си ниски /според нас /. Избягвали сме туристическите капани и ресторанти, с изключение на площада в Маракеш. Стремежът ни е бил да се храним с арабите. Така в уличките открихме най- вкусно  телешко в тажин за 25 дирхама,  салата огромна микс за 12,  супа харира за 4,  баничките като катми за 8, кускус със зеленчуци и пиле за 23, и естествено джусовете за 4 от портокал и 8 смесен. Като се мине отзад по уличките на медината в Маракеш, и тази на Есауйра, там са некомерсиални  кръчмички,  обикновено  с железни маси, постилат ти чиста хартия,  прибори и мммм.няма такава вкусотия. Проблеми с корем не сме имали, освен от преяждане и всичко да опитаме. Най- скъпо е да се повторя на прословутия ресторант на открито на Джемаа Ел фна, но пък преживаването е невероятно, последния път хапвахме на една сергия с импровизиран оркестър, освен цялата друга зашеметяваща дандания.  Но това е през нашите очи, на влюбени в Мароко!!!
И аз се реших най-накрая да посетя Мароко. Тръгнах сама, но в групата се запознах с много приятни хора. Груповите посещения са много задължаващи и ограничаващи, но пак ми хареса много. Храната на блок масите беше много оскъдна, а техните ястия не ми допаднаха. Затова пък фрешовете са супер.
Може ли малко повече информация.За хотелите.Къде ви хареса най много и какво.Толкова ли е натоварена програмата.Коя агенция избрахте.Има ли посетил допълнителната вечеря /в берберска палатка/ и дали си заслужава.Станаха много въпроси но всичко споделено ще ни е от полза  bouquet
mimi0585, ако може да ми покажеш вашата програма, за да ти споделя дали съвпада с нашата.
Ето тази https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEw … 0QwIJA&adurl=
С половинката ми бяхме в Мароко самоорганизирано в края на октомври и началото на ноември. Летяхме до Мадрид с прикачване. Бяхме във Фес, Маракеш, Шефшауен и пустинята. Много сме доволни, ако някой се интересува от нещо по-специално, ще споделя Simple Smile
А, ето линк към един мой албум от Синия град Simple Smile https://www.facebook.com/mirela.partinova/media_set?set=a.102094 … 3&pnref=story
Хора, не ходете на организираната екскурзия, която е посочена по - горе.За  Великден се бяха оляли пишман организаторите. 250 човека, цял самолет, с безумна програма и хотели. Във Фес - мотел, арабски, защото хотел София е бил пререзвиран. Направете си сами да програмата, и през Милано, Мадрид, Лондон, Лион, от където и да е ще се превозите до Мароко, кола под наем, навигация,  повечко четене и ще сте тип - топ. Ще си резервирате прекрасни рияди в букинг във всеки град, който посетите,  ще видите истинското Мароко,  ще се наслаждавате на прекрасната природа,градове,океан иииии пазарите, разбира се. По пътя има много такива, и през атлас, и антиатлас, и към Загора пустинята и на юг към нашите любими сиди ифни, легзира и мерлефт. Никоя екскурзия няма да ви отведе там.Ако толкова се притеснявате сами,  на място в Мароко може да си купите екскурзиите. Подробности - при магеленците, и то най, най - големи.
Точно така си го представям и аз Simple Smile Много се надявам следващата пролет да сме там!

И аз предпочитам самостоятелно, най/вече, защото така правиш, виждаш и посещаваш това, което теб те интересува. На мен Мароко вече започва да ми липсва и да обмислям следващо ходене Simple Smile Спахме доста евтино, в части къщи и риади, които намерихме не в букинг, а в www.airbnb.com. Нямахме проблем в тези резервации, а спахме в дворец във Фес за 15 лв на човек, както и в традиционни марокански къщи в Маракеш и Шефшауен, което беше идеалния вариант за нас, а цените даже и по/ниски, ако не се лъжа за 12 лв на човек имаше... Закуски не искахме, защото гледахме да се храним по улиците. За мен пустинята се оказа много голямо изживяване, пясъкът, дюните, тишината, вятърът, невероятно усещане. В пустинята бяхме три дни, там отидохме в един местен водач, решихме, че така е по/добре. И не съжаляваме. За 80 евро на човек получихме почивка в стая в хотел преди тръгването (понеже то е следобяд, а автубусът ни пристигна сутринта), преходите с камилите, едва нощ в оазис, с прясно приготвен таджин, пресни плодове и салати, на следващият ден се разходихме до номадско селище, там ни готвиха берберска пица на огън, почивка, нов преход, спане в палатков лагер, с вечеря отново прясно приготвена, на свещи, огън с песни и музика... За парите си получихме повече от уговореното и макар, че вече мога да се ориентирам в пустинята, не е голяма, пак бих ползвала услигите им. Ето ги във фейсбук https://www.facebook.com/Cameltripmorocco/
На следващият ден се върнахме в Мерзуга, в хотела, където ни чакаше багажът ни, взехме си душ и ни откараха в Рисани. Там пък беше много добро място за нас, уцелихме пазарен ден, такова нещо не бях виждала! И двамата сме фотографи, рай беше. Пътувахме от Рисани до Макареш с нощен и то местен автобус, и като на филм посред нощите той се развали, стояхме с часове на пътя, и за зла беда никой не говореше френски или испански, което си е направо чудо, там всички говорят... та беше доста инфарктно на моменти, с всички тези каращи се на своя език мароканци и неяснота, но в края на краищата ни взеха с друг автобус и пристигнахме с няколко часа закъснение в Маракеш. Там, честно казано, не ми хареса никак. Имахме много време, но заради наши лични организационни грешки, лош интернет и трудно намируеми адреси там не успяхме да идем до Есауира, както планирахме. Но пък се къпахме(къпаха ни) в хахами, помня, че беше много евтино, за 70 дирхама къпане с масаж. Прословутия площад Джема ел Фна едва го изтърпявахме, много цигания и гадория, честно. На мен лично ми беше трудно да преглътна постоянното дърпане на всяка крачка и тоталното неразбиране на "не, благодаря", както и липсата на правила за движение по пътищата, как оцеляхме, не знам. Като сърни бяхме с това постоянно оглеждане и пресичане на прибежки Simple Smile)))) И така. Не забравяйте да си купите от черния сапун, според мен е много добро попадение. Продават го навсякъде по дюкянчетата, прилища на мармалад от шипки Simple Smile- И друго се сетих, дирхамите ги купувайте на летището, като пристигнете. И пазете документа, ако ви останат пари, с този документ на излизане от страната ще ви обменят обратно парите. Носете си и химикалка в личния багаж, на летището ще ви трябва, за да попълните с нея разните там декларации, обществени нямаше май, а и много ще се забавите, ако нямате.
Като цяло, за мен всичко без Маракеш беше много добро. Фес също си заслужава.
hoxoxo, mipart - като ви чета, разбирам, че всъщност не съм видяла нищо от Мароко, но пък това е повод, още веднъж да го посетя, по други маршрути. Simple Smile

imi0585, аз бях с програмата на Уелкъм травел. Полет до Малага и оттам Танжер, Рабат, Казабланка, Маракеш, Фес и обратно.
В Рабат разледахме музея на Мохамед и обядахме. Навсякъде ни водеха в заведения, които уж са сигурни откъм хигиена. Който иска се отделяше от групата и в определен час идваше на автобуса. След това отпътувахме за Казабланка. Магистралите им  са много добри и пътя не се усеща.

В Казабланка бяхме в хотел Принс де парис на центъра. Малко ретро ми дойде. В моята стая имаше влага, но за една вечер се преживява. Телевизиите навсялъде са арабски, освен нещо френско и CNN. Храната в мароканските хотели е ограничена, но от глад не се умира. Ако използвате захар за кафето, да споделя, че захарчетата им са големи 8,9,10гр. Вечерта се поразходихме, но там няма нищо интересно за гледане. 2 плошада, на които няма нищо. Искахме да пием кафе, но имаше мач и навсякъде беше пълно само с мъже.
В нито един хотел не хванах интернет в стаята с Айфона. Само долу във фоайето. По Вайбър не успявах, но с Месинджъра нямаше проблем.
Най-красивото в Казабланка беше джамията на Хасан II. Иначе градът ми се стори мрачен, мръсен и недружелюбен. Обядвахме на крайбрежната алея в едно заведение. Поръчахме си някакво плато с морски дарове и това беше единствената храна, която ми допадна в Мароко.

След това - Маракеш. Ами друг свят, сравнен с Казабланка. Там отседнахме в хотел Мирием. По-просторен и светъл. Градът е модерен и пълен с туристи. През нощта ходихме само до площада с Котубията и пазара. Голяма лудница и цигания, но пък е различно. Фрешовете са страхотни. Който обича фурми, там е мястото за покупки.
На другия ден посетихме пак площада и Котубията с групата. В Медината ни заведоха в една аптека. представиха ни продуктите, които според мен си бяха доста скъпички. Жените искахме да си направим къна, но се оказа пълно разочарование. почти не ни хвана боята, а струваше 4 евро. Постоянно ни предупреждаваха, да не си правим от случайни хора, че не се знаело какво има в боята, а тук беше пълен провал. После едно момиче си направи хена на Площада и беше много красива.
Градините на Мажорел не ми допаднаха. Нашите в Балчик са много пъти по-хубави. Не видях кой знае какви растителни видове, освен кактуси. Хората повече чакаха на опашката за билети, отколкото беше обиколката вътре.
Засега това. По-късно пак ще пиша.