за ТРЕТИ КЛАС - 3

  • 61 234
  • 738
# 105
Моят ще учи таблицата, когато й дойде редът в училище. Въпреки това доста от нея вече знае, т.к. му се е налагало в задачи да намери страна на квадрат или равностранен триъгълник по зададена обиколка, напр., и му е било нужно да си нагажда първо сбор от еднакви числа.
Тук има една такава задача:
http://www.sbnu.org/tests/numbers/2008_num_II_klas.pdf
Просто организаторите би следвало да се съобразят с това, че децата, които имат 3 часа редовна математика І срок не са взели таблицата и да не дават такива задачи. Иначе просто е несправедливо. Но принципно за мен състезанията не се организират у нас с много мисъл.
Моят просто би събрал определен брой пъти числата на такава задача, ако не може директно да умножи.
Виж целия пост
# 106
Въпреки това доста от нея вече знае, т.к. му се е налагало в задачи да намери страна на квадрат или равностранен триъгълник по зададена обиколка, напр., и му е било нужно да си нагажда първо сбор от еднакви числа.
Тук има една такава задача:
http://www.sbnu.org/tests/numbers/2008_num_II_klas.pdf
Просто организаторите би следвало да се съобразят с това, че децата, които имат 3 часа редовна математика І срок не са взели таблицата и да не дават такива задачи. Иначе просто е несправедливо. Но принципно за мен състезанията не се организират у нас с много мисъл.
Моят просто би събрал определен брой пъти числата на такава задача, ако не може директно да умножи.
И при дъщеря ми е така. Решава ги без да знае умножение по пътя на логиката. Просто знае да събере еднакво число определен брой пъти.
Виж целия пост
# 107
За техния етап това вероятно е нормалното.
Като научат таблицата ще карат по общия ред. Сега тепърва я почват, лятото ще я затвърждават. До тогава- колкото и както могат.  Simple Smile Важното е да имат желание.
Виж целия пост
# 108
Моят ще учи таблицата, когато й дойде редът в училище.

.

И моето така-много против съм да се учи предварително,особено ако не се упражнява си се забравя и е напразно загубено време....


Просто организаторите би следвало да се съобразят с това, че децата, които имат 3 часа редовна математика І срок не са взели таблицата и да не дават такива задачи. Иначе просто е несправедливо. Но принципно за мен състезанията не се организират у нас с много мисъл.

И в следващите класове продължава с това недоразумение-например голямото ми момче миналата година беше пети клас и географията първия срок му беше веднъж седмично и беше питал госпожата за олимпиадата и тя му беше обяснила ,че ако иска да се яви трябва да си анучи сам поне още десетина урока и той се отказа-тази година пак е с 1 час седмично първия срок и въобще не се е и интересувал....


Моят просто би събрал определен брой пъти числата на такава задача, ако не може директно да умножи.

И моето знае тази логика и при умножението няма проблем-събира си ги,но в няколко задачи се наложи да се дели-вече не си спомням от къде бяха и му беше много трудно без да знае таблицата...
Виж целия пост
# 109
Дори и по пътя на логиката да знаят, че трябва едно число да го съберат съотвения брой пъти (макар, че смятам, че да събират 9+9+9+9+9 отнема време повече от необходимото и така може да не им стигне време за задачите) надали по пътя на логиката ще се сетят, че задължително умножението се извършва преди събирането и изваждането.
Просто организаторите би следвало да се съобразят с това, че децата, които имат 3 часа редовна математика І срок не са взели таблицата и да не дават такива задачи. Иначе просто е несправедливо.
Всъщност това имах предвид.
Виж целия пост
# 110
При състезанията на СБНУ доколкото видях има единични задачи с умножение и то с 3 или 4, т.е. с оглед материала, взет от децата с 4 часа математика седмично.
Недооглеждането е, че има и други, такива с по три. За което организаторите следва да се замислят.
Разбрах те и аз, bubcheto15, и в тази част съм се съгласила изцяло. Не се мисли много у нас.

 svetlaem, подобно беше при нас с олимпиади по химия и история. Децата се отказаха по такава причина. След това и интересът им изстина. Никой не успя да им обясни логиката. Защото такава няма.
Виж целия пост
# 111
Judy,
темата, която си посочила е от 2008 г.
Забелязала съм, че от 2010 г насам задачите вече са доста по-леки...
Няма да дадат умножение;)
Виж целия пост
# 112
Тя не че и тази е тежка. Дори никак. Изисква събиране на шестици или четворки.
Аз не съм за леки задачи. Напротив. Ако са много леки, вече не е състезание. Но поне да са съобразени с нивото на децата, т.е. да са върху изучаван материал. А наистина има разминаване, когато часовете по даден предмет не са разпределени  по равно между двата срока. А това е често.
Дано се съобразяват с това занапред. Надявам се, че ще го направят.
Виж целия пост
# 113
Judy,
темата, която си посочила е от 2008 г.
Забелязала съм, че от 2010 г насам задачите вече са доста по-леки...
Няма да дадат умножение;)
Дори и да не дадат умножение, пак не е честно. Едно е половината деца да са имали още месец и половина да го зтаърждават този материал, друго е току що да са им въведени скоби, съдружително и разместително свойство например и т.н. неща и да не са имали време да го затвърждават. Така или иначе е недомислено.
Виж целия пост
# 114
Не мога да разбера какъв е проблемът да бъде разписано за всички, че примерно по математика първия срок часовете ще са 4, а втория - 3. По същия начин бях чела, че по ЧП или нещо подобно (това човекът и нещо си така и не мога да го възприема като име на предмет) в някои училища историята е първия срок, географията - втория, а в други е обратното. Егати и кашата  Shocked Ако пък случайно се наложи да си местиш детето в друго училище, трябва да се молиш да съвпаднат часовете и предметите, за да не стане кашата пълна.
Виж целия пост
# 115
А според мен е добре всеки учител да има тази малка свобода. Да, проблем е ако се случи да преместиш детето си, но и в разпределението на часовете се показва отношението на учителя. Аз съм съгласна с нашата госпожа, че е добре да имат повече време за упражняване на умножение и деление, което ще учат 2рия срок, вместо до припадък да упражняват елементарното съдружително и разместително свойства, които така или иначе ще упражняват и при умножение и деление.
Виж целия пост
# 116
А според мен е добре всеки учител да има тази малка свобода. Да, проблем е ако се случи да преместиш детето си, но и в разпределението на часовете се показва отношението на учителя. Аз съм съгласна с нашата госпожа, че е добре да имат повече време за упражняване на умножение и деление, което ще учат 2рия срок, вместо до припадък да упражняват елементарното съдружително и разместително свойства, които така или иначе ще упражняват и при умножение и деление.

Да ти кажа честно часовете за упражнения са си едни и същи,независимо дали първия срок са с 3 или 4 часа,а втория обратното...Програмата е една и съща- тези,които са с повече часове в момента са например на 70 урок,а др на 50 и в един момент ще ги настигнат...Просто по програма например упражнението на разместително свойство е 2 часа-и при моето и при твоето дете ще е толкова,независимо от броя часове първия срок.В смисъл никъде не пише,че първия срок трябва до припадък да се учи само събиране и изваждане,а втория срок само умножение и деление...
Аз пък например подкрепям решението на нашата госпожа първия срок да са 4-ри часа,а втория срок 3 ,защото през втория  има много повече ваканции и почивни дни,през май месец например и  се губят доста от часовете...


Тук има разпределение по учебника на Булвест по математика http://bglog.net/nachobrazovanie/post/%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D … %B5%D1%81%D1%82--
Тук по Просвета http://bglog.net/nachobrazovanie/post/%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D … D0%B5%D1%82%D0%B0
Виж целия пост
# 117
Снощи нарочно дадох точно този тест от състезанието на СБНУ от 2008 на моето и то вечерта, т.е. когато е изморен. Реши всичко без грешка за 10 минути. Но той си има истински проблем- много бърза. Та не е критерий той, особено за време. С учителката му говорим и работим по въпроса.
Та задачата с умножението си я реши точно като 4 . 6 = 24 и то при положение, че у нас не сме учили това таблично умножение. Направил си е записът точно така. Значи не му е проблем. Съзнавам, че той малко повечко се занимава с математика вкъщи и че едно дете не е средно мерило, но пък и разминаването в 3/4 часа за срок може би не е много голямо.

Честно казано по въпроса:
Цитат
Не мога да разбера какъв е проблемът да бъде разписано за всички, че примерно по математика първия срок часовете ще са 4, а втория - 3.
съм раздвоена.
Намирам плюсове и минуси и при двете положения. За олимпиадите, напр., си беше наистина проблем. Но пък те не са задължителни.
Виж целия пост
# 118
И аз снощи дадох теста на Соня, но тя на обиколката на квадрата със страна 2 см. написа: P= (2+2) + (2+2)=8. Въобще не и хрумна да го напише с умножение. newsm78
Виж целия пост
# 119
И аз снощи дадох теста на Соня, но тя на обиколката на квадрата със страна 2 см. написа: P= (2+2) + (2+2)=8. Въобще не и хрумна да го напише с умножение. newsm78
Не се притеснявай, няма от къде да й хрумне, аз няколко пъти подчертах, че не говоря за деца, които са напред с математиката, а за деца, които учат математика в момента, в училище, с темпа на разпределението, което всъщност е и абсолютно нормално.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия