ПЕТокласници - 3

  • 44 343
  • 736
# 60
Вики, съчувствия за бъдещото бране на срам.  Sad
И аз съм в същото положение с моят по повечето предмети.  ooooh!
Не е точно развитие на речта екстрата, а писмени упражнения или нещо подобно.  Mr. Green
Виж целия пост
# 61
Габи ми се обади след първия час днес, че има 5 на класното по мат. Уж само една задача не беше решила. Утре ще им ги връщат, ще видя какви ги е сътворила. Ясно, че 5 клас успехът няма да е като в 4-ти-само 6-ци, ама поне по мат се надявах на 6-ца за срока. Поне донесе миналата седмица 2х6-ци по физическо (играли хоро 2 вида), че там беше наредила 3,4,4.
Виж целия пост
# 62
Друго си е в 5-ти клас - много учители, всеки със своите изисквания.   Peace
Не е като в началния курс - само един учител по повечето предмети и няколко други по останалите.  Hug
Не смея да правя предположения за срочните оценки на моят, че да не ми обърка прогнозите с някой гаф точно накрая.  Laughing
Виж целия пост
# 63
Вики, съчувствия за бъдещото бране на срам.  Sad
И аз съм в същото положение с моят по повечето предмети.  ooooh!
Не е точно развитие на речта екстрата, а писмени упражнения или нещо подобно.  Mr. Green
Благодаря за съпричастността Wink
Поне по трите разказвателни предмета до сега бях спокойна, защото 90% от оценките бяха 6-ци, ама с тази четворка ми развали спокойствието Laughing

very nice, и аз не се надявам само на 6-ци, то е ясно. Всички казват, че успеха в 5-ти клас пада, ама тези четворки ми идват в повече вече.
Момчил беше сигурен, че ще има 6 на контролното по ЧП или в най-лошия случай 5 и 1/2, но... Не знам - бърза ли, от притеснение ли е? На контролното по АЕ предната седмица 2-3 от думите не ги написал, защото бил изключил и не можал да се сети, а са лесни и аз, дето никога не съм го учила този език ги знам. Там пък още повече се ядосах в петък. Има 5-ца на контролното и вдигнал ръка да го изпита учителката, за да си поправи оценката. Е, поправил я на 4-ка Close Накарах му се къде се слага да го изпитват, като предния ден грам не беше чел, щото правили контролно и нов материал не взели ooooh!

За срочни оценки - така като гледам и 5,50 общ успех няма да върже.
Виж целия пост
# 64
На моят по история, математика , природа,  БЕ , и да искат няма от къде да му пишат повече от 4 -ри за срока. По история дори  е между 3-ка и 4-ка.  Embarassed
По  география , ИТ може и да има 5-ци.  Rolling Eyes
По НЕ и АЕ  има шанс за 6-ци но, ако не оплеска нещо на края.  newsm78 Зависи и как се е справил днес на контролното по ЗИП НЕ.  newsm78
Развлекателните предмети , като физическо и подобни,  не ме интересуват.  Wink
Виж целия пост
# 65
За много години момичета!

Отдавна не съм писала, но честно не мога да схвана как успявате да прочете всичко в темата, че и да пишете в нея! Аз не смогвам. Следя ви малко по диагонал и не намирам време и да пиша.

Синът ми се справя доста добре. Успя да направи добро впечатление на учителите и сега даже го мислят за умен. Не че не е, де Simple Smile По-скоро е нормален. Представи се добре на олимпиадата по математика и ще ходи на втори кръг. Има си нова госпожа по НЕ и тя е много очарована от него. Нямаше и как, като цяла ваканция го занимаваше баща му в къщи, за да си напише всички пропуснати упражнения. И той писа за Коледните и Новогодишни празници нещо като тема или есе. Чел го и има 6-ца, защото беше и станала много дълго - 5 стр.

В къщи ни е хванала една вълна за образователната система и как можем да променим нещо в нея. Силно се впечатлихме колко лошо е направен учебника по история. Още от миналата година забелязахме, че тоя предмет някак не му върви и като направихме опит да помагаме се сблъскахме с учебника. Питах учителката му какво може да се направи - евентуално да се поръчват учебници на други печатници, а тя ми каза че варианта е да се пише до МОН (малко съкратих нещата). Та написахме писмо със забележки до МОН, но ако се сещате за още нещо което може да се направи, мисля че ще има и по голяма сила.

Ето го и писмото:

Във връзка с подготвяната реформа в образованието се надявам, че с моето мнение бих могъл да спомогна за подобряване на учебното съдържание по предмета „История и цивилизация”.

Родител съм на ученик от пети клас. Пиша ви относно проблем с учебника по история и цивилизация за пети клас на издателство „Просвета” (2014 г.). Въпреки че по образование съм електроинженер, историята на нашата страна винаги е представлявала интерес за мен и смятам че ще мога да дам компетентно мнение.

Смятам, че учебното съдържание е недостатъчно като обем и трудно разбираемо. Знанията, които учебника дава, не са достатъчни, за да може да се отговори на част от въпросите поставени както в учебника, така и в учебната тетрадка. В резултат на това, за постигане на отличен успех са необходими допълнителни занимания с възрастен, компетентен по въпросите на историята; необходимо е използването на допълнителна литература / Интернет.

Ще представя на Вашето внимание няколко примера на въпроси, които не могат да бъдат отговорени с материала от учебника:

Урок 6, стр. 19, въпрос 2: „Каква промяна настъпила в духовния живот на хората с въвеждането на християнската религия?”. В урока не присъства ключовата дума „духовен живот”, следователно няма как да бъде даден отговор.

Урок 9, стр. 27, въпрос 2 б) „защо те били търсени за съюзник на Византия?” (прабългарите). В урока пише, че прабългарите са влезли в тесни контакти с Византия, но не е обяснено защо.

Урок 15, стр. 39, въпрос 2: „Помислете какво наложило преместването на българската столица от Плиска в Преслав?”. В урока само е споменато че е решено да има нова християнска столица, но не е дадена допълнителна информация, с която ученикът да може да обясни защо.

Ще представя и пример за въпрос, на който не може да се отговори от възрастен дори и с ползване на допълнителна литература:
Учебна тетрадка, стр. 21, въпрос 1: „Защо през 893 г. станало възможно славянският език да бъде обявен за официален език в държавата и в богослужението?”. Проблемът с този въпрос е формулировката му: ако той беше зададен по друг начин, например „защо славянският език е бил обявен за официален”, тогава петокласникът би могъл да намери отговор. Смятам че както е зададен, въпросът е достоен за научен труд на база задълбочено изследване.


Като цяло прави впечатление, че прекалено голяма част от учебника е посветена на представяне на допълнителна визуална информация, като исторически извори, карти, снимки и др. Въпреки че това прави учебника интересен, това е информация в необработен вид (насипен вид), която според моето наблюдение не подобрява учебното съдържание и не дава възможност за отговор на въпросите в края на уроците.



Предполагам, че може да се направи и нещо като подписка или и други родители на деца да пишат в МОН.

Другото, което я вълнуваше госпожата ни, която е и зам. директор, е че учениците не могат да повтарят до 4 клас. Така те нямат стимула да си научат, а в същото време ги пускат неподготвени в 5 клас. Позамислих се малко и стигнах до заключението, че това влияе и на останалите ученици. Просто по този начин се дърпа класа на зад. Учителя се налага да отделя повече време на изоставащото дете и така по-малко време остава за да се върви с повече знания напред.
Виж целия пост
# 66
Амбърче, Волен също каза, че теста от олимпиадата по история му се е сторил труден.
Утре, евентуално ще разбера какво е направил.
Чакам го сега да ми се обади и да чуя оценката по ЧП. Мисля, че се е издънил  Confused ама вече започнах по-лежерно да приемам нещата...
Виж целия пост
# 67
Оня ден и аз като прочетох тук, казах на Момчил, че въпросите на олимпиадата са били трудни. Вчера се прибра след няма и час, каза, че всички приключили по едно и също време и че въпросите бели много лесни.  Joy Защо ли си мисля, че пак нищо не е направил.

Vyara D, ние сме с учебник на Анубис. Като, че ли е по-разбираем. Рядко се налага да обясня нещо.
Виж целия пост
# 68
Амбърче, Волен също каза, че теста от олимпиадата по история му се е сторил труден.

 Имало е въпрос да напишат иерархично титлите в прабългарския царски двор. Това като отворен въпрос.
Това го е затруднило най-много. Написал е хан,кавхан,иригобоил,боил и нещо си  newsm78

  Аз харесвам учебника по история. Вярно е, че има много неща, които не са разяснени и обяснявам. Но според мен са малки за да доловят дълбочината и връзките в историческите процеси. Ама аз обяснявам де. Повече ме стресира учебникът по география.
Виж целия пост
# 69
Амбърче, Волен също каза, че теста от олимпиадата по история му се е сторил труден.

 Имало е въпрос да напишат иерархично титлите в прабългарския царски двор. Това като отворен въпрос.
Това го е затруднило най-много. Написал е хан,кавхан,иригобоил,боил и нещо си  newsm78

  Аз харесвам учебника по история. Вярно е, че има много неща, които не са разяснени и обяснявам. Но според мен са малки за да доловят дълбочината и връзките в историческите процеси. Ама аз обяснявам де. Повече ме стресира учебникът по география.
Момчил казва, че такъв въпрос при тях е нямало. Отворените въпроси са били за цар Симеон.
За учебника по География и аз съм на същото мнение, и нашия е на Просвета.
Виж целия пост
# 70
  Предполагам, че общинските кръгове на олимпиадите са различни.  newsm78
Виж целия пост
# 71
 Предполагам, че общинските кръгове на олимпиадите са различни.  newsm78

Най-вероятно, защото Волен каза, че е имало отговор на исторически въпрос за княз Борис и покръстването.
Това за йерархията в прабългарския двор Волен май не го знае  newsm78
Те утре имат история и ще им кажат резултатите, може би.

Не са им върнали конторлните по ЧП, така че ще затаим дъх до следващия път  Mr. Green
Той има две шестици по ЧП, но тези неща, които учат сега са му голяма каша и не очаквам чудеса.

Ооооо, учебника по география е ад, viki_1974. Чак и аз намразих географията.
Виж целия пост
# 72
Здравейте понеделнишки.
Учебниците не съм ги разглежда много, много  Embarassed
Днес донесе 6 по история на контролното.
На нашите  отвореният въпрос вчера на олимпиадата е бил за Плиска. Било много лесно, в 10.45ч. пътуваше към къщи. Това ме навежда към мисълта, че нищо не е направил.
Засега срочна шестица със сигурност ще има по история и физическо , по другите предмети е между 5 и 6 мисля. По испански още не е изпитван от началото на годината  Rolling Eyes
Утре е Класната работа по БЕЛ, незнам какви ще ги твори там. Господина много му занижава оценките напоследък, ядосан му е, че говорел и се лигавел в час, но с по - ниски оценки никак не го стимулира.
От любим преподавател и предмет, нещата тръгнаха наобратно.
По математика има 5,6,5,6,6 - последната  6-ца е на класната работа. Днес му е дала контролно от 5 задачи, за да прецени дали да му остави 5 или 6.....................Малко неочаквано беше, но здраве да е.

Лошото е, че втори срок е втора смяна, няма кой да го ръчка да учи и от сега ме побиват тръпки. Има да гледа щорите в детската стая, щото дори и да ги вдигне го мързи, камо ли урок да научи по самоинициатива.
Виж целия пост
# 73
emonaem, браво на връстника.  Hug
И моят другия срок ще е ІІ-ра смяна, но ръчкането му да учи продължава, защото работя на дежурства и през повечето време през деня съм в къщи.  Joy Ама съм много лоша.  hahaha
Виж целия пост
# 74
Габи има 6 на класните по математика и БЕЛ. Лошото е, че като й погледнах гърлото заради лош дъх, видях чиста гнойна ангина с налепи. Няма температура , цял ден пее, дивее. Свежа е като краставичка. Утре ще пропусне училище и ще се види с докторката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия