Милано - 5

ОК е разходката от S. Giovanni, минава се покрай езерото. Не е проблем там да слезнете

Мерси!
Само се притеснявам дали ще намеря фериботите, които с билет 20 евро обикалят езерото. Намерих това:
Обаче в еднодневния билет не видях да пише Направление от Комо до Беладжио, вила Карлота. Дали това е сайта и кой е билета още незнам

Резервирах си апартамент през Airbnb ..... Важно е да се знае, че веднага блокират парите дори и да имате анулация.

Хубаво е да се знае и още нещо,което на мен ми се случи с този сайт точно за резервация на апартамент в Милано.
Скрит текст:
Хостът ми писа,че я отменя ,да съм я анулирала,нямало да ми струва нищо.Веднага се усъмних,че това е правилната процедура,защото ако аз отменя резервацията,дори и да е с възможност за анулиране,комисиона,платен към сайта се губи.Прочетох в условията и наистина в такива случаи хостът е този,който трябва да направи анулацията,но е гледал да си го спести,защото го очаква глоба.Писах му веднага да анулира резервацията или ще се обърна към админите и той го направи,след което получих ваучер за стойността,която бях платила заедно с комисиона на сайта.Можех да използвам ваучера за следваща резервация или ако искам може да ми върнат парите.Впоследствие резервирах хотел,писах им да ми върнат парите и до няколко дни ги преведоха.

Мерси!

Можете да пътувате от Милано Чентрале до Варена и от там да хванете корабче до Беладжо и Вила Карлота. Цената на еднодневна карта между Варена-Беладжо-Тремецо и Лено е 15 евро. Друг вариант е да отидете с влак до Варена и да се приберете от Комо или обратното.
В неделя е маратона на града.
Някои улици ще бъдат затворени и някои автобуси и трамваи ще са с променен маршрут.
Тогава е и безплатната неделя за музеите.

http://milano.repubblica.it/cronaca/2016/03/31/news/milano_marat … _l_uso-136620198/

пп. видеото е на миланезе.

Скрит текст:
Мъж ми много обича да ми вика да ''тичам'' в Бг на диалект, нарочно.  hahaha

Монако не се ли върна да ни разкаже нещо?
Привет! Върнах се вчера, защото след Италия имахме още обиколки и стана едно голямо пътешествие. Първият ден от летището стигнахме с автобуса до горния град на Бергамо, един вятър, студ, 3 г. ми син се размърсоливи... Гледах карти, описание... не схванах накъде да тръгнем и там нищо не видяхме. Стигнахме до стената и по нея до долу. Та, разочарование първия ден.
Верона. Много приятен град, била съм там и преди. Сега я поразгледахме по-подробно на слънчево време. Много народ, но то навсякъде е така и разваля малко удоволствието да се блъскаш в хората.
Лаго ди Комо - както бях писала, по същия начин стигнахме от Порта Гарибалди. Също ми хареса. Хубави гледки, хубави снимки, без много народ.
Милано - много черни със стикове, царевица и какво ли не предлагащи и досадни около дуомото. Пообиколихме около нея, паркът до Сфорцеско - приятен, от Арката по улицата направо, минахме сградата и антената на РАИ тв и хванахме метрото.
Генуа - хареса ми, а на малкият най-много, защото скача 1 час в един открит парти център по крайбрежието, платен разбира се. Но ни остана много малко време, защото купувах билетите ден за ден и 100 часа чаках преди това за билет, после докато отидем 2 часа с влака, трябваше да кажа и точен час за връщане, ако искам такъв билет, та не беше много дълга разходката в Генуа. Хванахме бързайки да не изпуснем часът на влака - метрото от спристанището, но купувахме билетите само от машинка. Нямаше друга възможност, може би защото беше почивен ден... Та пуснахме 20 евро за 2 билета, които трябваше да са 3 евро и машината ни изплю два билета и едно листче с рестото. Оказа се, че машината не връщала ресто и с това листче, но в делничен ден - отиваш да си го осребриш. Тук прежалихме 17 евро набързо. Sad В Генуа ми направи впечатление, че има много странни чернокожи навсякъде, които ми подвикваха, въпреки че държах за ръката детето и минавахме през къщите покрай стените им, за да стигнем до пристанището... колкото човек само може да мине, като в Рио де Жанейро... малко страшнички бяха, пикаеха си някои тук там, без да им пука.
Пак в Милано. Заваля дъжд един ден. Отидохме да отбием време, да не стоим в хотела, в музея на науката и технологията Леонардо да Винчи, чакахме 1 час на една дълга опашка отвън в дъжда, и почти приближихме входа, когато хората започнаха да си тръгват. Един се опита да ми обясни, че подводницата и самолета били пълни (?) и щели след още 2 часа да пускат хора. Тръгнахме си. Който е бил, да каже дали сме изпуснали нещо интересно.
Набързо нахвърлям най-силните впечатления. Ако има някакви конкретни въпроси, мога да отговоря. Благодаря много на (знаете си кои сте, специално на  regina di cuori), които ми даваха подробни обяснения на моите въпроси преди заминаването. bouquet
Здравейте ,имам едно бързо въпросче.Утре заминаваме за Милано ,но като гледам прогнозата доста валежи явно ни чакат.Та моля за един бърз ориентир .Предложете някой МОЛ с изгодни цени ,доколкото разбира се сега в сезона това е възможно и как да стигнем до там.Хотела ни е до спирка Gambara http://www.booking.com/hotel/it/dreams-residenza-gambara.en-gb.h … total;ucfs=1&
Многоооо благодаря  Hug
Монако, благодаря за споделения разказ. От краткия ти разказ с по няколко изречения за всяко място, което сте посетили преобладават негативите. Надявам се общото чувство от разходката до Италия да не е такова.
Вие бяхте около Великден, нали? Възможно е тогава да е имало повече хора във Верона. Но принципно тя все още е малко и спокойно градче с повече хора на виа Мацини и изключително спокойствие на страничните улички.
Продавачите на стикове и подобни неща са навсякъде, не само в Милано и просто трябва да ги игнорираш. Вече са част от пейзажа.
За Генуа е било добре да си купиш билетите предварително от интернет. На автоматите на гарата също се купуват билети и има по-малко опашки. За автомата, който не ви е върнал ресто, гадна случка. Но сигурно е пишело, че не връща.
millenitta, да, като цяло беше една приятна почивка, но явно са се откроили предимно негативните моменти в разказа ми. Ама, тези със стиковете са отвратителни, защото една снимка не те оставят да направиш. Мъжът ми ме снима, аз хем гоня детето, че то гони гълъбите, хем гледам да застана за снимка и постоянно се появяват един през друг в кадър, без да се интересуват, че в момента си правя снимка, разни продавачи, тикайки ми неща в лицето.  Embarassed
На предното ми подобно пътуване, купувах всеки ден билети от гарата в Болоня за други градове. Там имаше опашка без предварителни билетчета (така на Милано централе чаках на по две опашки), но вървяха бързо. В Милано тази процедура беше мнооого дълга, а служителките много кисели. Но... планирахме градовете за посещение ден за ден, защото се съобразявахме с времето и с това, че една нощ сина ми вдигна температура. Btw оказа се, че няма денонощни аптеки, поне така ни казаха на рецепцията... Пак станах негативна.  Confused  Simple Smile
В метрото на Генуа, след като в автомата вкарахме 20 евро за два билета, се появиха 2 полета на италиански, които не разбрах. Явно на едното е пишело, че ще ни даде ресто под формата на тая книжка.
Eликсир, ти сигурно знаеш, но...от 07.04 започват продажбата на билети за ''Тайната вечеря'' за дати от 03/05 до 29/05.

Монако, има и машинки за билети на гарата, на няколко езика - става за секунди.

На машините в метрото, ако дават ресто обикновено е до 9 евро, можеше да платиш с карта.

Денонощни аптеки има, Карло Ерба на Дуомо е такава и е отворена 365 дни в годината, освен че има и дежурни аптеки (по зони) в неделя и нощни аптеки.

Нас трябваше да питаш, не в хотела. Laughing

Валя в понеделник след Великден, тогава е нормално да е лудница по музеите.

katy_vall, утре няма да вали, от четвъртък натам с понижаване на температурите (от понеделник се повишават отново).

Молове (търговски центрове - Centri commerciali) са обикновено извън града.

La Rinascente до Дуомо е магазин на 8 ет., цените незнам дали ще ви харесат. Laughing

Благодаря за информацията. Аз чакам притеснена да не изпусна  bouquet
Вчера беше пълно с туристи в стария град на Бергамо - основно те се разхождат там, превърнат е в туристически базар общо взето с всякакви сувенири ,магнити и подобни мйед ин чайна боклуци, типичните магазинчета и дюкянчета ги няма от доста години за съжаление.

Монако,как така не сте разбрали откъде да влезете - автобуса спира пред входа и потока туристи е в една посока -надясно
Между другото отляво на спирката е историческият ресторант  Ла Марианна,реномиран и като пастичерия -сладкарница тоест,много приятно място за капучино или обяд /вечеря.
Благодаря,Реджи!  bouquet
Все още си играем на котка и мишка и за моите две възможни дати не мога да резервирам,че и 4 билета ми трябват,от сутринта цъкам периодично,но засега безуспешно Close.

азиа_asia, автобусът от летището ни остави на Чита алта. Вдясно от спирката нещо като вход за училище, защото влизаха тълпи ученици. Вятърът ни обрули, въртяхме се напред назад, нагоре-надолу, изобщо не се ориентирахме по картата. Тръгнахме нанякъде, минахме нещо като порта, видяхме теснолинейка, подминахме и стигнахме до една полянка с монумент на слънчев часовник, покрай стената и по нея надолу. Нищо не видяхме от това Бергамо. Cry
Тръгнали сте в грешната посока
Иначе сте минали покрай фуникуляра, който щеше да ви качи на тази гледка над града