Трудно проговаряне -тема 18

  • 132 053
  • 751
# 75
И друго да питам мамите на попроговорилите деца - детето ми вече прави изречения, може да зададе въпрос. Но е силно, ама силно неразбираемо. Само аз, понякога таткото и логопедката я разбираме Една буква в една дума е по един начин, в друга по друг, половината букви пък съвсем не може да изговори. Знам че зависи от много фактори, но как изчиствахте говора при вас? Или направо започнахте с правилен изказ? При нея пробват един звук вече 2 месеца и нулев резултат. Изглежда и е много трудно и както си ходеше с желание на логопед вече не иска, бяга, бута, пищи. Малко съм се отчаяла. Оплаках ви се
Моят син може да се каже, че говори, но все още с много грешки - при построяването на изреченията, времената, родовете и т.н. Речника от думи е ограничен. Но напредъка му е доста голям от времето, когато тръгнахме за първи път на логопед - някъде около възрастта на твоя син. Първоначално логопедките го занимаваха със задачи за фината моторика, и едва след като понапредна започнаха с различни игри, които общо взето развиват мисленето и разбирането. Чисто говорни занимания все още няма. Преди около месец говорих с логопедката и тя каза, че още му е рано за такива занимания - явно ще му доскучае, както е при вас. Но той няма звуци, които да не може да изговори. Има проблем с речта. И си мисля че при вас е още рано за такива занимания. Трябва общо да напредне, пък после ще се наслагва изчистването на звуците. Просто предполагам.
Виж целия пост
# 76
Тя и на мен ми каза, че е рано. Започна този процес с оглед огромната неразбираемост на речта и липсата на звуци. Интересното е, че прави добри движения с езика, а няма звук. Например киао е лилаво, киама е пижама. А сякаш речникът от думи много се разшири, не бих казала че е ограничен, и построяването на изречения е правилно в общи линии.
Ще чакаме, търпение ще трябва
Виж целия пост
# 77
Някой чувал ли е за ММС.

гугълнете "аутизъм ммс" и ще ви излезе океан от информация.
този метод се обсъжда вече няколко години. има и за и против - въпрос на личен избор.
Виж целия пост
# 78
Още не съм купила тренажорите. От Офис 1 взех триъгълни моливи и химикали, но няма ефект с тях.
Когато вземем тренажора ще пиша.
Виж целия пост
# 79
n_alex76 и аз пробвах с триъгълни моливи, също нищо не става. Ще взема да поръчам утре от сторе бг, там гледах предлагат.
Виж целия пост
# 80
Синът ми първоначално започна с фулмастери.  С тях се пише по-леко. С моливите трябва много усилие. Най-добрите триъгълни моливи са на Maped. Пишат леко,защото са меки и оставят хубава следа. Купувала съм и от Джъмбо и на Bic. Има черни графитени моливи, които също са триъгълни и вършат добра работа. Но синът ми започна да пише с моливи и да рисува около половин година, след като започна да хваща нещо за писане.
Виж целия пост
# 81
Здравейте,

Някой чувал ли е за ММС. Измама ли е това? На такава прилича, но все пак ми е интересно лекарите изписват ли такава добавка?
ИАЛ не е издала разрешение за употреба на ММС.На е-mail мога да изпратя отговорът им в .pdf файл.
Виж целия пост
# 82
n_alex76 и аз пробвах с триъгълни моливи, също нищо не става. Ще взема да поръчам утре от сторе бг, там гледах предлагат.
Благодаря, че ме насочи към store.bg!  remybussi
Мислех от Alterko, обаче там са по-скъпи тренажорите и нямат такова разнообразие. Hug
Виж целия пост
# 83
Аз се надявам с тренажора да се научи да хваща правилно молива, химикала, каквото и да е. Мъчили сме, показвали сме, не може да схване, тя събира всички пръсти по особен начин и нищо. Дано има ефект с тези приспособления.
А мен днес ме помолиха детето да не участва в тържество-юбилей на детската градина. Не се сърдя, аз самата дори след последното тържество за мама, смятах да кажа, че няма да присъстваме. Исках да и спестя притесненията, страха от публиката, плача. Но ми стана  много мъчно за детето ми.
Виж целия пост
# 84
laurentin, ние все си оставаме с надеждата Хриси да преодолее страха от непознати, но ...Уви!
И тази година за 8-ми март бяхме само в публиката, колкото да уважим труда на учителките и останалите деца. А аз тръгвам разстроена, виждайки огромните разлики между моето дете и връстниците й.
Поръчах тренажорите и някои образователни игри. До сряда трябва да ги получа и ще пиша.  Peace
Виж целия пост
# 85
Аз пък в крайна сметка реших  Калоян да   тръгне на училище. Харесах едно частно ,което ни е близо и с сайта има специално упоменато ,че имат традиция с децата с СОП. Отидох първо сама ,разказах  каква е ситуацията. В началото казаха,че са им запълнени бройките още от предучилищната група,но се съгласиха да се срещнат с него. Отидохме след 2 дни. Влизайки синът ми започна на английски( той знае ,че това впечатлява всички), директорката му влезе в тон. Проведоха един диалог : " Вземи тези пеперуди  и ги сложи на масата. Какви цветове са, дай ми две зелени, розовите колко са; дай на госпожата три розови; колко розови останаха; а другите какво да ги правим?" И там някъде не разбра въпроса и започна да изброява какви са останали. Едната госпожа му каза,че не разбира английски и отвориха един "Моливко".Тази буква коя е , върху какво седи детето, а тази буква ; кажи дума с тази буква ......." И там някъде му доскуча,започна да разлиства книжката и да казва това , това което той си беше наумил. От време на време се изтичваше ,"пърхайки". След това взе един печат от бюрото на директорката,тя му направи забележка да го върне. Той не го върна  и аз го подканих да го върне .На второто подканване го върна и каза:" Мамо, хайде да си тръгваме" Започна да се лигави ,да си припява и ги" отсвири".
 Обясниха ми ,че не е готов за 1 клас. ;че ако все пак се освободи място трябва да идва с асистент, те да преподават ,а асистента да се грижи за дисциплината му.
На въпроса ,ако все пак реша да повтори предучилищна група,как ще изглеждат нещата.
" Или с асистент, или индивидуална програма,2-3 в седмицата или почасово, но само след консултация с нашият  психолог.
 Опитах се да кажа,че ако учителят е строг и му " хване страха",става  като" пружинка",а директорката ме попита: "Като е така, до сега Ви защо не сте го направила."
 Ако това са хората ,които имат опит с СОП? Не знам, може би пък аз нещо повече да съм очаквала!
Ако може някой да каже, какво всъщност да очаквам?
 Според учителката в детската ,седи и си пише(под наблюдение, отива при него ,казва какво да напише, изчаква да започне и се отдалечава). Обикновено трябвало лично да му се обясни, общите указания много не ги спазва.
Виж целия пост
# 86
Здравейте! Детето ми е на 3 години и 1 месец. Определено закъснява с говора. Есента проверихме слуха и всичко е наред. После 3 месеца ходихме на логопед веднъж седмично. През зимата направихме пауза. От есента досега има само прогрес - изпълнява прости команди като "стани, седни, качи се на леглото, лягай", но не и "донеси еди какво си". Разбира действия, но не и предмети. Назовава някои неща като ги види - уау уау за куче, изговаря цвете, бъз за пчела, чадър... Едно клипче с българската азбука помогна много - една жена повтаря "А А Ананас" и т.н. гледа го и повтаря много от тях... После свързва някои от тях с предмети вкъщи например взима чадъра и си казва " Ч Ч чадър". Все по-често рисува драсканици. Вчера се досети, че се оцветяват картинките от разпечатката, понеже се стараеше да оцветява вътрешността. Сглобява пъзели от 2 части, сортери и дървени пъзели с дръжки вече са му много лесни и безинтересни. Цветово комбинира човече с мястото му. Имитира речта на герои от филмчета, но не съм сигурна дали разбира. Различава емоциите. Няма неуместни емоции. Съпреживява. Не избира с кого да играе. Участва, когато пожелае в колективните игри в яслата. Скача, катери се, качва и слиза по стълби без опора, взима си чаша от плота сам с една ръка без да разлее и пие. Изключително наблюдателен и любознателен. Моето чувство е, че не му е интересно как се казват нещата, а какво може да прави с тях. Много рядко се тръшка за нещо, играе с каквото има. Показва си какво иска - води ни до мястото и показва. От баткото съм се научила какво и кога може да поиска и съм много по подготвена и се разбираме чудесно. Правилото е: когато е яло, спало, пило и има с какво да се занимава цари мир.
Стигнах и до въпроса. Ходя на работа и имам по-голямо дете на 6 години, което е пълна противоположност - говори постоянно, дори, когато е сам в стаята, беше много ревлив и бях принудена буквално да говоря или пея нонстоп за да няма истерии, сам не се заиграваше и свикна постоянно да му говоря докато играе до ден днешен. Връщам се 18.00, нагушвам ги, преобличам се, залагам манджата да се готви, играем 1 час но много хаотично на фона на баткото, вечеряме, баня, приспиване. Логопеда не искаше повече от веднъж седмично, за да не свързвал тези игри с назоваване само с кабинета, а като ежедневие, а аз исках 3 пъти седмично. Аз присъствам в часовете и играем заедно. Чувствах се страхотно, понеже можех да си обърна внимание на малкото дете, така както искам.
Да настоявам ли за по-чести посещения или логопеда е прав?
Виж целия пост
# 87
Логопеда не искаше повече от веднъж седмично, за да не свързвал тези игри с назоваване само с кабинета, а като ежедневие, а аз исках 3 пъти седмично. Аз присъствам в часовете и играем заедно. Чувствах се страхотно, понеже можех да си обърна внимание на малкото дете, така както искам.
Да настоявам ли за по-чести посещения или логопеда е прав?

Съгласна съм с мнението на логопеда. Наистина повече един път седмично да се ходи няма смисъл ( максимум два!) но за останалото време имате доста домашна работа защото вие сте тези които прилагате това, което се учи в кабинета в живота, свързвате го с реални ситуации и го практикувате. Ако да кажем имате часове при логопед понеделник и четвъртък ще видите че от вторник до четвъртък нямате достатъчно време да преговорите/ повторите/потретите и затвърдите, това, което сте наблюдавали да вземат при логопеда. ако очаквате с това да се занимава логопед - те не го правят и са прави- те залагат - вие отработвате. как ще го направите е върпос на личен избор- вие, баба/дядо платена учителка. Логопед няма за цел да отработва, той има за цел да поставя задачи, да намира проблеми да дава какво да с еправи за да се преодолее този проблем  и да проверява дали сте го упражнили, отново къде са проблемите и така в цикъл . Повярвайте ми- три пъти да сте го упражнили в рамките на тази седмица- вече си личи.
Виж целия пост
# 88
desi_ra, браво на Коко!Чудесно се е справил. Хриси едва ли ще успее на направи колкото него.
От "Св.Никола" ни казаха, че може да почне с набора си по индивидуална образователна програма.Ще има придружител /пенсионерка, по програмата за личен асистент няма да ни включат/,който ще седи в коридора.Смятам да присъства до обяд, а следобед са заниманията в ДЦДУ.Какво реално ще стане още не зная. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 89
Твърдо ли си решила Хриси тази година да тръгне? Желая ви успех в начинанието! Психиатъра каза,че няма смисъл да отлагаме .За една година нямало кой знае колко да се променят нещата. Не знам какво ще правим с този инат.Аз първо обаче трябва да намеря  училище, което  да ни "приеме".
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия