Истанбул Пролетен и Цветен [тема 36]

Ду, предупредих за баира, но няма кой да слуша.  Mr. Green

Заинтригува ме с Военния музей и по-специално с музикантите. Много са впечатляващи. Виждали сме ги на живо на Хиподрума по време на Рамазан. Имаш ли на лесно координатите на музея? Сигурно ще го намеря ако се разтърся, но ако са ти под ръка, ще се възползвам.  Wink

За Дворецът Йълдъз все не остава време. Казваш, че с чиста съвест може да се пропусне, така ли? Още повече, че ние си купуваме билетите.  Grinning

На всички потеглящи утре - лек път, слънчево време и много приятни емоции!  Hug

Цитат
Ние потегляме утре за любимия град. Прогнозата е за слънчево време по празниците и аз се надявам на хубаво изкарване и още по-хубави снимки Praynig
Нееее, не потегляй преди да си ми казал за битаците, моляяяя!
Ду, предупредих за баира, но няма кой да слуша.  Mr. Green

На всички потеглящи утре - лек път, слънчево време и много приятни емоции!  Hug
За баирите, аз нямам проблем, но за дами с токчета - не е лесно...Друг е въпросът дали токчетата са подходящи за няколко часови обиколки, но се справихме...
Дворецът Йълдъз - за мен , като любител на музеи и забележителности - абсолютно излишно е да се ходи, да се влага време и средства...Може би като му оправят градината ще е по - добре, но сега се разглежда за 2 - 3 минути, ако вървиш бавно и четеш - 10 минути...
За Военния - атракция си е, но заради оркестъра, иначе на мен не ми беше интересно вътре.Намира се на булевард Cumhuriyet, който излиза на площад Таксим, десетина минути пеша е...От Тешвикие свихме по Вали и излязохме на булеварда с Музея...

а това е моята информация, която съм чела:

Du, много ти благодаря за разказа! Пренесе ме! Сега сме в очакване на снимчици. Мен ме заинтригува Музеят на дервишите.
Благодаря, Ду!

Точно заради оркестъра се заинтригувах. Но мъжът ми със сигурност и в някои експонати ще се загледа.  Grinning

Ох, токчета ... Със сигурност разправят как с тях им е по-удобно.  Grinning
За музеят на дервишите вече трети път не ми остава време....
иначе оттук съм чела:

Здравейте. Предстои ми екскурзия и доколкото разбрах хотела се намира в Лалели.
Иска ми се да посетя Сапфир, но не организирано, че искат много пари.
От 1 страница ще си принтирам няколко мнения от 2012 как да стигна до там, но като цена ме интересува в момента колко се плаща да се качиш?

Много хубава темичка, но все едно чета китайски - толкова много имена и всички ги знаете  Peace
 Miss M
Сафир- 18 лири, + 4D 28 лири
Миниатюрк - 10 лири

Благодаря.
Това го видях, но не знам защо реших, че може да не е актуално  Embarassed

Да, ще се доверя. 28 лири е добре, спрямо 100 лв за Долмабахче и Сапфир заедно (нещо много ми се вижда, а пък двореца ще го пропусна)
Проверила съм цените в официалните сайтове на забележителностите в деня когато съм го публикувала, а именно на 4 април така, че може да му се довериш.  Peace
Третият ни ден започна с Водохранилището Йеребатан - едно от малкото места, които работят в понеделник.Другата забележителност, за която знам , че работи тогава е Топкапъ (той е затворен във вторник).Минахме покрай Милион, мястото откъде византийците са измервали разстоянията, аз влязох в Бинбирдирек (или Филоксеновата цистерна) - това е другото водохранилище, на който му е интересно, ще прочете в интернет.Аз мога да ви кажа, че входа е 10 лири, вътре няма вода, направен е като малко базарче, като влязох нищо не работеше, даже половината магазини бяха само с кашони вътре, капеше от тавана, въпреки, че навън не валеше, имаше платна , за да не вали директно вътре и ужасно миришеше на влага....След Йеребатан, Джафер Ага Медресе(което беше заключено, видяхме го във вторник) и уличката Соукчешме, се смъкнахме към Гюлхане - чудно направен е парка, цветя навсякъде...После се смъкнахме към Египетския пазар, минахме по моста Галата и отидохме в подземната джамия. Yeralti джамия - също много интересна, по  -различна от другите, в които съм влизала, напомня на джамията в комплекса Хаджибайрям Паша в Анкара. . Тя заемала криптата на това което е останало от крепостта Галата, която е била разрушена по време на падането на Константинопол. Джамията е с нисък таван с дебели колони с ниски сводове, които разделят джамията в тесни проходи и малки места за молитва. Гробници на двама арабски войници са разположени в страничен параклис зад стъклена витрина. Джамията е до Karakoy Gülüoğlu.
После оставих  групата до Тюнел за да отидат до кулата Галата, намерих стълбите на Камондо и  си продължих по моята програма - Балат и Фенер( от Еминьоню, 99, 99А, 44В, 36СЕ), разходката която е дадена в пътеводителя на DK Eyewitness travel guide.(Affilli Gezve , Yanbol Sinagogue, The Church of Holy Angels, Ahrida Sinagogue , Tahtali Minare Mosque,Greek Orthodox Patriarchate , Women Library ). Не нмерих всичко, но не ми се обикаляше -  определено това не е място за разходка на сама жена...Освен това ръмеше, беше мрачно и ми се стори съвсем негостоприемно...Иначе все едно си в друг град...Само забрадени жени, мъжете с каскети или белите шапчици, много колоритни къщички, и големи баири....Не че се притеснявам от стръмното, но докато се изкача до Гръцката Патриаршия, която не предполагах , че е толкова величествена и внушителна, и после до джамията Явуз Селим - поизпотих се...
Джамията е много красива, а гледката трябва да се види...Хареса ми там, но другия път ще съм с още някой....
Върнах се към Египетския пазар, намерих си групата и отидохме до Рюстем джамия, за втори път ходя там, много е красива вътре. Малко сложно се намира входа, но си заслужава търсенето...
После към кюнефето в пресечката с кафето на Мехмед Ефенди.Освен кюнефе , там обядвахме - много вкусно, бързо обслужване, нормални цени....
После пазар по Египетския, кафе и т.н...Покрай Новата джамия , чаените градини и фигурките на продавача на симит, гарата Сиркеджи, нагоре към Султанахмет...Тръгнахме да търсим Vefa Bozacisi, не успяхме, стигнахме до Сюлеймание, аз оставих групата и отидох до Тюркоазу (за 30 минути от Сюлеймание, с ходенето пеша до Аксарай и търсенето на входа), поразходих се из Мола и се прибрах и аз...
Здравейте. Предстои ми екскурзия и доколкото разбрах хотела се намира в Лалели.
Иска ми се да посетя Сапфир, но не организирано, че искат много пари.

Много хубава темичка, но все едно чета китайски - толкова много имена и всички ги знаете  Peace

Спокойно!  И ти ще ги научиш. От Лалели вече има пряк транспорт до Сапфир. Метрото, което през 2012 беше само една спирка след Таксим, вече стига до Мраморно море (Йеникапъ). В зависимост от мястото на хотела ви, последната или предпоследната спирка на метрото ще ви свърши идеална работа. Слиза се на спирка 4Левент (има и само Левент).

didabs, всичките си струват. Кажи какво обичаш да гледаш, с колко време разполагаш и за колко от тях стига бюджета и ще ги наредим по "важност".

Ду, Vefa Bozacisi нещо за папкане ли е?  Laughing  Прилича ми на бозаджийница. Simple Smile

В района на Патриаршията бяхме 4-ма, на светло и слънчево и пак бяхме на прибежки. Wink Районът около Карие/Хора е подобен. И около крепостната стена също. Simple Smile

Всъщност Патриаршията е малка и невзрачна. Намира се в ниското, почти на крайбрежната улица. Величествената червена сграда на високото е гръцко училище.
И последния ни ден...Първо до Ибрахим Паша сарай през Малката Света София...Този сарай, тоест музея на Турското и ислямско изкуство, скоро отвори врати след реставрация...Не е пуснат целия, само втория етаж е подреден.Не е направен добре, не ми хареса.Но самата гледка от терасата на сарая към Хиподрума е много впечатляваща...Огромен дворец, но експонатите от различните епохи на народите, живели по тези земи, са малко. По - добре да се изчака всичко да се подреди и след това да се разглежда, поне за мен...Оттам отидох до Аynalikavak, в Хаскьой.(с автобуси 47, 47Е и 47С от Еминьоню, бързо се стига) Там много ми хареса. Намира се на хълма точно срещу Гръцката Патриаршия. Представлява оцелялата част от четвъртия по големина дворец на Османите, използван е за дневен павилион, имал е голяма градина и много постройки, които султана е наредил да се разрушат за да се построи корабостроителница.Павилионът е построен за да  може там да си почива султана след визитация на корабостроителницата. Входът е 5 лири. Влиза се само с гид, който беше неприятно изненадан, че не съм прочела брошурката, която ми бяха дали 10 секунди преди това.Пак бях сама и пак ме претупа...Малка сграда, много приятно обзаведена в стил Кючюксу и т.н..., долния етаж е бил за слугите, кухнята и сервизни помещения, сега има експозиция на музикални инструменти, принадлежали на една от принцесите - дъщеря на султан Абдулазис или нещо подобно - извинете, но ги бъркам всичките султани, започващи  с Абдул....След това си намерих групата до Египетския пазар и хванахме  корабче за Кадъкьой. Там се разходихме в уличките около Бика и тръгнахме към парка Гьозтепе по уличките , покрай стадиона Фенербахче и бул.Багдат.Паркът е разкошен, в Розариума естествено розите не бяха цъфнали, но със сигурност си заслужава да се отиде дотам.Върнахме се с 16D, искаше ми се да се разходим по крайбрежната, предния път там ме свари залеза, беше прекрасна гледка...Съвсем малко се поразходихме и се върнахме към Еминьоню...Оставих групата да се прибира бавно към хотела да си починат преди пътуването и тръгнах към джамия Нуросмание, Капалъ чаршъ(все не ми остава време за там) и исках да намеря бозаджийницата Vefa Bozacisi, за която бях чела. Няма такова преживяване...На картата видях, че уличката с бозаджийницата е зад Сюлеймание.Тръгнах по нея и се оказах в някакви абсолютни катакомби...Не съм предполагала, че само на десет метра от толкова туристическо място може да съществува такъв ужас...полусрутени къщи, без прозорци, без врати, от които излизат някакви криминални физиономии...купища боклук, по скоро камари боклук...ужас...страх ме беше и да се върна, и да продължа, и да си извадя телефона заради gps -a. Бозаджийницата се намира в другия край на улицата, съвсем близо до джамията Шехзаде, там вече си е цивилизация.Препоръчвам ви я, но тръгнете от джамията Шехзаде, не по моя път, ужасно беше....Бозата е много по - светла от нашата, поръсват ти я с канела и я ядеш с лъжичка - толкова е гъста, струва 3 лири...
После и аз се прибрах в хотела, от Чемберлиташ до автогарата стигнахме за 45 минути, а си бяхме оставили час и половина...Тръгнахме в 20:30 , пристигнахме в 4:30, много лесно минахме границата, пак ви препоръчвам автобусите на Метро, пътува се съвсем човешки....
Та това е моето пето пътуване до Истанбул...Вече знам страхотни места за разходка, за няколко места за хапване обаче не остана време да  пробваме, но ще има и следващ път...

На всички, които тръгват скоро - лек път и много слънце:)

Мерси за уточнението, щях да си остана с грешното запомняне:)
В Карие съм ходила, но само в музея, не съм серазхождала наоколо...
Eti, Redemi  благодаря за отговора!
Искам да попитам има ли начин да се стигне до парк Емиргян с метрото или поне някаква част от него да се ползва?