Частни училища - информативна тема 6

  • 64 579
  • 808
# 510
С горното съм съгласна на 200%. Постът ми беше към мнението  на Мецан насочен, с идеята, че  по-доброто възнаграждение е мощен стимул, но не  е непременно и достатъчно условие за това да бъдеш добър учител. Иска се и друго..
Виж целия пост
# 511
Свестният учител ще има  желание да научи децата, без значение дали преподава в ЧУ или ДУ. До човек си е най-вече. Разбира се, че заплащането  е много важен фактор за мотивацията за работа, но не е най-значимият. Носиш ли си го призванието да бъдеш учител в себе си, нещата се получават.  
Точно това щях да напиша, изпреварила си ме Simple Smile.
Чак пък да умуваме, че "най-рейтинговото училище" - явно е с най-високи заплати Crazy Mr. Green.
Ако си кадърен, няма да си претупваш работата, за каквато и да е заплата, просто няма да се захванеш, ако не ти е изгодно. А ако си дупка - и 5000 няма да те направят качествен учител.
Виж целия пост
# 512
Свестният учител ще има  желание да научи децата, без значение дали преподава в ЧУ или ДУ. До човек си е най-вече. Разбира се, че заплащането  е много важен фактор за мотивацията за работа, но не е най-значимият. Носиш ли си го призванието да бъдеш учител в себе си, нещата се получават.  
Точно това щях да напиша, изпреварила си ме Simple Smile.
Чак пък да умуваме, че "най-рейтинговото училище" - с най-високи заплати Crazy Mr. Green.

То първо рейтинги няма или са мега измислени. Та не е ясно кое всъщност е най-рентинговано. Но думата беше за съвсем друго.
Има качествени учители притиснати до стената от обстоятелствата. И изобщо няма връзка с изгодата да се захващаш или не. Те просто нямат избор. Ако има конкуренция (защото сега няма) в заплащането, некадърните няма да получават най-високите заплати. Даже може да и да бъдат изхвърлени от системата.

Скрит текст:
Вероятно и в другите ЧУ заплатите не са по високи, предполагам са и по ниски. Аз като икономист човек на бързо направих едно грубо бюджетче на училище Х. Сериозно се замислям дали този бизнес да не е бъдещото ми поприще. Това е шега естествено.  Stop
Виж целия пост
# 513
Познавам и друга, която полага еднакви усилия да научи децата и в ДУ, и в частната школа,  в която предава.
Там е работата, че в ЧУ учителите са по цял ден и не могат да си допълнят заплатата от другаде. Родителите си мислят, че плащат за най-добрите учители, а реално плащат за тези, които ще се навият за най-ниската заплата. А вече докога ще издържат на тази заплата, никой не знае, включително и навилите се.
Виж целия пост
# 514
Моето мнение се припокрива с това на пенсионираната русалка. Наистина има истински учители и в ДУ, и слава Богу! А заплатите на учителите навсякъде трябва и дано да се повишат.
Виж целия пост
# 515


То първо рейтинги няма или са мега измислени. Та не е ясно кое всъщност е най-рентинговано.
Затова го и сложих в кавички. Но ето как тръгват легендите - тези и тези са с "висок рейтинг", явно техните заплати са най-високи.  ooooh!hahaha
Виж целия пост
# 516


То първо рейтинги няма или са мега измислени. Та не е ясно кое всъщност е най-рентинговано.
Затова го и сложих в кавички. Но ето как тръгват легендите - тези и тези са с "висок рейтинг", явно техните заплати са най-високи.  ooooh!hahaha

Не съм те разбрала.  Mr. Green
Виж целия пост
# 517
Моето мнение се припокрива с това на пенсионираната русалка. Наистина има истински учители и в ДУ, и слава Богу! А заплатите на учителите навсякъде трябва и дано да се повишат.

+1 Peace Но с уговорката това да стане на база някакво оценяване на  постигнати резултати, успеваемост на учениците...Тоест да има някаква диференциация в заплащането. Иначе  редом с наистина добрите "ще намажат" напълно незаслужено и онези,  на които мястото им въобще не е в системата на образованието.

Химикал, за  учителите на малките сигурно е както казваш и наистина са по цял ден в училище. При учителите на големите обаче  има не един случай на преподаватели, работещи  паралелно в ДУ, в ЧУ и в школи/ на частни уроци, тъй като те не са като колегите им от начален етап  и не преподават по няколко предмета накуп, а само по един конкретен.
Виж целия пост
# 518
Моето мнение се припокрива с това на пенсионираната русалка. Наистина има истински учители и в ДУ, и слава Богу! А заплатите на учителите навсякъде трябва и дано да се повишат.

+1 Peace Но с уговорката това да стане на база някакво оценяване на  постигнати резултати, успеваемост на учениците...Тоест да има някаква диференциация в заплащането. Иначе  редом с наистина добрите "ще намажат" напълно незаслужено и онези,  на които мястото им въобще не е в системата на образованието.

Химикал, за малките сигурно е както казваш и наистина са по цял ден в училище. При учителите на големите обаче  има не един изолиран  случай на преподаватели, работещи  паралелно в ДУ, в ЧУ и в школи/ на частни уроци, тъй като те не са като колегите им от начален етап  и не преподават по няколко предмета накуп, а само по един конкретен.
А родителите, които си плащат, си мислят, че поради малките паралелки в ЧУ, на децата се обръща индивидуално внимание. Само че за конкретния учител децата не са 12, а са 12 от ЧУ + 20 от школата + 30 от ДУ Simple Smile Отделно знам за училище, в което учителите по БЕЛ и мат. не са на половин ден.
Добре е да се проверяват тези неща, за да няма недоразумения. Предлагат ти уж бутиков продукт, а той се оказва не съвсем. Естествено, винаги има шанс да попаднеш на добър учител, но това е шанс, а не гаранция, която да е резултат от внимателен подбор.

Виж целия пост
# 519

А родителите, които си плащат, си мислят, че поради малките паралелки в ЧУ, на децата се обръща индивидуално внимание. Само че за конкретния учител децата не са 12, а са 12 от ЧУ + 20 от школата + 30 от ДУ Simple Smile Отделно знам за училище, в което учителите по БЕЛ и мат. не са на половин ден.
Добре е да се проверяват тези неща, за да няма недоразумения. Предлагат ти уж бутиков продукт, а той се оказва не съвсем. Естествено, винаги има шанс да попаднеш на добър учител, но това е шанс, а не гаранция, която да е резултат от внимателен подбор.

 Peace
Виж целия пост
# 520
[Там е работата, че в ЧУ учителите са по цял ден и не могат да си допълнят заплатата от другаде. Родителите си мислят, че плащат за най-добрите учители, а реално плащат за тези, които ще се навият за най-ниската заплата. А вече докога ще издържат на тази заплата, никой не знае, включително и навилите се.
    Много точно казано...и нека не забравяме, че все пак едно частно училище е създадено от икономически интерес, а не от безкрайна любов към образованието и загриженост за нацията и всяко частно училище действа като търговско дружество, което трябва да реализира печалба .  Една прекарана година в частно училище окончателно ме отказа от частно образование за периода 1-4 клас. Много митове и легенди бяха разбити, но поне опитахме Crazy

Виж целия пост
# 521
Недейте така, хора!  Naughty
Познавам учители и от ЧУ /по различни предмети/, и от Частни университети. В училищата никой от тях не взима под 1000лв. чисто /изключение правят тези, които са заети само 2-3 дни/, когато това им е единствената работа-т.е. заети са 4 пълни дни в седмицата. В частните университети е по същия начин,но там е на хонорар и е по-различно.
Учителите в частните училища са по-мотивирани не само,защото заплатите им са по-високи /признавам си обаче,че не знам какви са заплатите в държавния сектор/, а и защото условията на труд са по-добри. От една страна работят с по-малки класове, от друга страна имат и бонуси, от трета-имат и обучения. И децата са по-подбрани и по-ангажирани /и изключенията от това са по-малко/. Негативите /ако могат така да се нарекат/ са, че от тях се изисква повече и има доста повече бумащина-повечето от тях не преподават само по една система, подготвят много допълнителни материали, в зависимост от предмета подготвят за сертификати, за презентации, за празници и събития. Не на последно място-подготвят и седмични и месечни отчети за всяко дете за директорите и родителите, което също е трудоемко. Да не говорим, че децата им могат да се обучават в съответното училище срещу символична такса.
Виж целия пост
# 522
Не знам как така отстрани се нахвърля бюджетът на едно толкова сложно предприятие като училището. Аз самата съм се замисляла, определено имам интерес към образованието и честно казано малко по-задълбоченият анализ ме е отказвал. Да се направи училище не е като да се отвори онлайн магазин и да се купува и продава. Като за всяко друго нещо, и тук се вижда частичка от реалността и само отстрани изглежда много лесно и много доходно.

Ами защо не направите училища? Бегъл преглед на темата показва, че е налице нужда от добри такива. Гледайки последните коментари, оставам с усещането, че има поне дузина потребители, които могат от раз да отворят училище с по-ниски такси, по-добре платени учители, отлична база и качествено, съвременно обучение. Защо не го правят?

Следя редовно темата, защото имам дете в частно училище и още едно по-малко, за което първи клас предстои и ми е интересно да получа информация, нали е информативна тема. Вместо това нон-стоп има "ох" и "ах" за "прехвалените" училища-експлоататори, как трябва да искаме финансовата документация когато отидем на опознавателна среща и да проверим как точно си формират приходната и разходната част по пера. Много по-смислени бяха няколкото коментара по програмата в различните училища, ама те се губят в общите разправии.
Виж целия пост
# 523


Следя редовно темата, защото имам дете в частно училище и още едно по-малко, за което първи клас предстои и ми е интересно да получа информация, нали е информативна тема. Вместо това нон-стоп има "ох" и "ах" за "прехвалените" училища-експлоататори, как трябва да искаме финансовата документация когато отидем на опознавателна среща и да проверим как точно си формират приходната и разходната част по пера. Много по-смислени бяха няколкото коментара по програмата в различните училища, ама те се губят в общите разправии.

За вас едно е смислено, за друг друго. Никой не ви спира да коментирате, това което вас ви интересува, така че ако обичате не цензурирайте другите.

Заплащането на учителите е част от общата картинка и не е никак маловажно как и дали са мотивирани тези в ЧУ за да предоставят точно този "бутиков" продукт. И ще ме прощавате, но имам пълно право да се интересувам за какво плащам цената.

Виж целия пост
# 524
То много обичат да изкарват някого, че е казал нещо, дето не е казал. Никъде не съм казал, че заплащането е единственият или най-важният фактор. Много небивалици се изписаха, но всички, които единодушно се съгласиха, че добрият учител, който е такъв по призвание, еднакво добре ще си върши работата и за мизерни пари, и за много пари, да ги попитам, ако им намалят наполовина заплатите дали все така добре и толкова съвестно ще си вършат работата, колкото и в момента. Тогава ще разберат, фактор ли е заплащането и доколко е мощен.

И най-ентусиазираният и предан на работата си човек с годините губи ентусиазма си, ако не е оценен и стимулиран, а в сегашното меркантилно и комерсиализирано общество не знам кое друго може да е мощен фактор и кой години наред само от любов към работата си и от идеалистични подбуди ще се раздава срещу мизерно възнаграждение, като в същото време гледа стандарта на родителите на възпитаниците му. Чак пък всички учители от ЧУ да са като майка Тереза, някак си ми е трудно да повярвам.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия