Андалусия

Ако е много топло, просто ще почивате следобедните часове, като испанците, или ще разглеждате закрити забележителности, където има климатизация или ще обядвате дълго 🙂
Здравейте,
Планираме екскурзия в Андалусия. Изчетох цялата тема, благодаря много на всички, които споделят информация Flowers Tulip Все още не съм резервирала всички хотели - макар и с обществен транспорт, решихме да не спим на едно място, за да имаме повече време за разглеждане. Сега изскачат разни въпроси за транспорта и ще съм благодарна, ако ми помогнете Flowers Hibiscus
Бих искала да ви попитам относно Renfe - вече втори ден не успявам да видя разписанието на влаковете. Посочвам  начална и крайна гара, дата и след това върти, върти и дава проблем ("An error occurred during a connection to venta.renfe.com."). От trainline видях някакво разписание, но все пак да питам аз ли не правя нещо както трябва или сайтът на Renfe има проблем не само при мен (така е от два дни) - нямам профил, просто търся от сайта.
Засега сайтът на alsa работи, макар че все още не са заредени всички автобуси за нашия период, но бих искала да видя и влаковете. И още един въпрос за Renfe - как да разбера кои влакове са Media Distancia, за които би трябвало да са най-ниските цени. Avant са означени, но според сайтовете би трябвало да има и Media Distancia.
От преди седмица поне ми даваше проблеми сайта на renfe, мислех, че ввче е оправен.

В сайта на renfe си пише кои са Media Distancia, но на мен лично не ми са чак толкова евтини и те. Една отсечка Севиля-Кадис двупосочно беше 33 € миналата година и е твърда цена. За сравнение, пътувахме после Севиля-Мадрид с AVE влак от най-бързите, билетът (но по-рано закупен) беше към 30 и нещо € за много по-голямо разстояние, като имаше и по-евтини в много ранни и късни часове. Cercanias линиите са по-евтини – те обхващат малки градчета около големи такива.
И при мен не работи renfe в момента.
При мен сайтът на Renfe не работеше още преди около две -три седмици, когато влизах. Мислех, че аз не правя нещо като хората, но явно не е така. Влизах през телефона, между другото, ако има някакво значение!
Благодаря ви много, момичета! Flowers Hibiscus
Явно проблемът не е в моя компютър Blush
Май ще се ориентирам към автобусите. Ще изчакам да се появят за моите дати, виждам че в началото са по 5 евро. Става дума най-вече за Кордоба - Севиля и Севиля-Малага, за Малага-Гранада и Гранада- Кордоба съм решила да е автобус.
Планът е малко по-амбициозен от обикновено, в смисъл, че включих не само два града, както мислех в началото, а Гранада, Кордоба, Севиля и Малага, но отдавна мечтая за тази дестинация и сега реших да си я подарим за моя рожден ден. Разбира се, цените (самолетни билети и хотели) не са такива, каквито бяха преди 2 години, когато разглеждах по-подробно, но важното е, че ще ходим.
Розова маслинка, мисля, че окончателното  решение беше взето тази година най-вече след като прочетох за пътуването ти и видях снимките, които пусна тук и в един друг форум. Благодаря ти!
Аз понеже трудно мога да отсъствам за повече време наведнъж, а Андалусия е голяма и има много неща за гледане, съм с трети билети за там. Simple Smile
Като Гранада и Кордоба ще са за четвърто-пето ходене. Grinning
При ходене извън сезон (пролет/лято) и празници цените за билети са поносими.
Имаме двупосочни с wizz за март с wdc за 40€/човек, а в края на октомври летях с райън за 25 евро двупосочно, но това през едни посредници закупено.
Хотели е хубаво да се запазват колкото може по-рано. Аз обикновено запазвам веднага след покупка на билет, с безплатна анулация. Понякога сменям.
За варианти на букинг вижте hotels.com и expedia.de в момента имат леки намаления.
Тъй като днес цял ден се занимавам с резервации на хотели, след доста четене и проби през букинг на компютър и през телефон (винаги по-ниски цени), в крайна сметка за Севиля и Гранада се оказа, че най-ниска цена намирам на сайтовете на самите хотели. Разликата с Букинг е доста голяма, така че си струва понякога регистрация в техните сайтове. Споделям го, ако мога да съм полезна на всички, на които им предстои резервация скоро за тези градове.  И аз винаги резервирам с възможност за отмяна почти до самото пътуване. Нашите билети са на доста по-високи цени - около 500 лева за двама с едно приорити, че сме за 7 нощувки. Но и ние нямаме възможност за по-дълги отпуски до края на май. А другия месец ни чака Кипър, но там за 4 дни. Това и за нас е оптималния период, особено ако има повече забележителности, които искаме да видим, а не само за разходка. Така миналото лято ходихме два пъти до Бари и се оказа много по-добре, отколкото наведнъж за по-дълъг период. Тъкмо се изморяваш и се прибираш... Но все пак и цените на билетите са определящи, затова сега за Андалусия решихме за по-дълго, да видим какво ще стане.
Привет от една завърнала се и очарована от Южна Испания.
Много ни хареса атмосферата, южния полъх, вкусна храна, учтиви хора и естествено, че ще отида отново. За един път не става с толкова много забележителности и красоти.
Заминахме в сряда с обедния полет на Уиз ер и се прибрахме днес. Бяха точни и на отиване, и на връщане,  даже кацнахме с 20 минути по-рано.
От летището в Малага до гарата се придвижихме за 15 минути с влакчето С1. Билети по 2,20 евро от автомати.
В Малага се настанихме в хотел Don Paco на пешеходно разстояние от гарата и автогарата. Чудесен бюджетен хотел, чист, удобен и много учтив персонал. Имаше още едно семейство от нашия самолет,  които се настаниха в хотела.
Вечерта се разходихме до центъра, вечеряхме и се прибрахме, защото влакът ни за Севиля в четвъртък беше рано сутринта,  в 6,40 и в 8,30 ч пристигнахме. Купихме си карта за транспорт за деня, защото гарата е отдалечена от центъра. Автобус 28 ни отведе на сп.San Sebastián до площад Испания. Много, много ми хареса. Нямаше хора, имаше много слънце и се влюбих в този град. Наистина е невероятно красиво.
Разходихме се в парка, после до кулата Torre del Oro, само отвън и към обяд отидохме в Катедралата. Качихме се на върха, но има решетки като на Айфеловата кула и не стават много хубави снимки.
След това в 13,30 ч имахме билети за двореца. Красота.Докъм 15 ч бяхме там, не е много голям като Алхамбра.
После пихме кафе, хапнахме много вкусни сладкиши и привечер се качихме на дървените гъби Метропол Парасол с невероятна гледка към града. Вечерта се прибрахме с бързия влак до Малага в 20 ч.
Петък по-лежерно из Малага, крайбрежната, крепостта Гибралфаро и Алкасаба с красиви гледки към морето.
Хапнахме паеля, пихме червено вино, шопинг и събота сутринта с автобус до Гранада. Пристигнахме в 10 ч и си купихме карта за 10 пътувания за автобус., бонобус.
В Гранада разгледахме Катедралата и дворецът Алхамбра. Времето ни стигна, за двореца отделихме 4-5 часа. Имаше време и за разходка из малките улички за последни покупки и вечерта в 22 ч се прибрахме в Малага.
Сутринта в неделя след закуска с влакчето към летището.
Много сме доволни с моите приятелки. Уморително, но не е невъзможно.
С мъжа ми ще отидем догодина на почивка и ще повторим маршрута като включим и Кордоба.
Много се заредих и благодарение на вашите съвети, изпълнихме програмата. Ако имате въпроси, насреща съм.
Здравейте,

За къде искате да пътувате с Renfe? Ако е от Малага до Фуенхирола търсете Renfe Cercanias. Има на всеки 20 минути. Може да видите тук разписанието:

Здравейте,
Обмислям лятната ни почивка да е в Испания, но се притеснявам, че нямаме много време за резервация. Обмислям самолет до Мадрид, оттам с влак до Малага и отсядане там, и после евентуално еднодневни екскурзии до Ронда и Кордоба. Въпросът ми е дали можете да ни дадете малко повече информация относно организацията на събитието? Видях, че туроператорите вече нямат места за лятото, така че този вариант отпада. Ще трябва сами да се организираме.
Имам въпрос и относно финансовата част, колко пари ще трябва да отделим за междуградски автобуси или влакове, музеи, разходки, храна, и други такива неща?
Благодаря предварително на всички!

Предполагам, че както знаете всичко е доста субективно и не може да бъде даден бюджет. Музеите в Малага са безплатни, ако успеете да хванете този ден от седмицата. Относно бюджетирането мога да дам пример как аз организирам пътуванията си:
1. Правя списък с желаните места и градове, които искам да посетя. Правя списък в кой ден, къде ще бъдем.

2. Правя списък с всяка забележителност къде се намира на картата и по нея правя маршрут от коя до коя забележителност ще е най-лесно и бързо да стигнем.

3. Влизам в официалният сайт на всяка забележителност и виждам колко струва входа.

4. Относно градският транспорт в Малага - всички забележителности са на центъра. Ако все пак ви трябва транспорт билетът за автобус е 1,40 € , карта с 10 пътувания - 8,40 €. Метрото е 1,35 €. Има Renfe Cercanias, което свързва Малага с Фуенхирола и свързва малките курортни селца - Тормолинос, Беналмадена и др. Картата струва 10 евро - ако направите над 10 пътувания ще ви върнат парите април месец, но трябва да сте платили с дебитна карта.

5. Отделяте бюджет за хотели и самолетни билети. Също доста субективно, тъй като зависи от личните предпочитания 3 до 5 звезди, airbnb и т.н. В Малага може да се наядете за 10 евро и 30 евро да не ви стигнат. Изборът за тип заведения е голям.

Мисля, че обобщих аз лично как планирам бюджетите за пътувания.
Благодаря много за вниманието. Търсих да видя разписанието и съответно цена на билети, например между Кордоба и Севиля или Севиля-Малага. Като цяло ги виждам в други сайтове, но не и в renfe. Сега пробвах - пак не зарежда страницата, след като пусна търсене за определен ден между двата града, съответно нямам никакъв шанса и да купя билети.

Пробвай с друго IP, с българско често не става..
Благодаря много, явно това е проблемът. Аз все пак ще изчакам да се заредят и автобусните билети за нашите дати и тогава ще взема решение. Но исках да имам идея и за влак, ако се наложи.
Влакът Малага-Севиля е изключително удобен и комфортен и се пътува 2 часа. С кола или автобус разстоянието е над 3 часа.
Обаче влаковете са доста скъпи. На нас влакът ни излезе по-скъп от самолетния билет,но няма две хубави...