Частни училища - информативна тема 7

  • 66 729
  • 738
# 660
Изключено е да намерите българско училище, в което нивото на Вашето дете по езика да е сравнимо с нивото на децата, при които евентуално ще го запишете. В тази възраст начинът на овладяване на чуждия език, когато езикът се учи действително в чужда среда (каквото се случва именно и бих казал само в този вид училища) е по- скоро чрез "попиване" и натрупване на езиков багаж, което на един малко по-късен етап ще блесне чрез детайлно и богато ползване в изказа. Ако прекъснете сега процеса, в тази възраст се забравя лесно, ако не е в такава среда, а то няма да е - каквото и да Ви говорят, никъде не се преподава и говори САМО на немски, както в това училище.
Това за езика.
Естествено, образованието не е само език, по-скоро това е въпросът, но Вие, след като веднъж сте го дали именно там, предполага се, че сте взели съответното решение.
Пътят, който споделяте, че планирате да извърви детето - ДШ-Държавна гимназия или АК е необичаен. В първия случай тази гимназия едва ли ще е езикова - трудно ще му е да покрие изискванията на българските матури и изпити - във втория сте права - ще се води чужденец, точно толкова и дотолкова обосновано, както и за децата,на български дипломати, идващи от Германия както те, така и Вашето дете няма да имат диплом, издаден от българската образователна система.
Та дори самото Немско училище, както и френското не са на българска територия, към тях се прилага екстериториален принцип защото са към посолствата... За какъв МОН да говорим тогава...
Виж целия пост
# 661
С немски можете да видите и Увекинд. Както и Онна ви е писала,училището ви не издава дипкома към МОН. Тази година ще можете лесно да го преместите,ако решите,но от следващите ще трябва да държи приравнителни изпити.

Мисля, че това не е вярно.

Раздел III
Продължаване на образованието в българско училище
Чл. 9. (Доп. - ДВ, бр. 60 от 2005 г., изм. и доп., бр. 32 от 2009 г., изм., бр. 78 от 2011 г., в сила от 8.11.2011 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 44 от 2014 г. , в сила от 28.06.2014 г.) Лицата, на които е признат завършен клас - I до VІ включително, по документи, издадени от училище на чужда държава, не полагат приравнителни изпити.
(2) (Изм. – ДВ, бр. 44 от 2014 г. , в сила от 28.06.2014 г.) Лицата, на които е признат завършен клас - VІІ и VІІІ, по документи, издадени от училище на чужда държава, полагат приравнителен изпит по български език и литература за последния успешно завършен клас.


Стефан Б, а какво предлагаш да направи жената, защото и ние сме в много подобна ситуация. Ако е в ДШ до 3-4 клас, мислиш ли, че после ще е трудно да се влезе в българска гимназия? До 3-4 клас какво пък чак толкова учат в българските училища, че да не може да бъде компенсирано.

Аз съм виждал с очите си програма на второкласничка в ДШ. Всеки ден имат по два часа български език, по два часа! Само единият ден имат един час. Математика също имат всеки ден! Мисля, че пак по 2 часа. Това е хорариум, по-голям от този в българските училища. Не знам сега защо много се говори, че нивото на обучение е ниско.


bellabu  от какво точно не сте доволна, бихте ли казали конкретно? Какво не ви харесва в обучението?
Виж целия пост
# 662
защото на нас ни е толкова неудобно като местоположение, че го изключих напълно като вариант.

Не знам пък къде трябва да живее човек, че да му е неудобно като местоположение. То е на станция Ж. Кюри, до него има метро. Местоположението му е много по-удобно от на всички нашумели ЧУ. Освен това този критерий е нормално да бъде един от последните при избор на училище. Другите работи са важни.


а ако след седми клас искам да го преместя в държавна гимназия, ще е невъзможно, защото няма са издържи матурите,

И защо решихте така, щом по български и математика имат достатъчно часове и са лицензирани от МОН? Освен това, по тези предмети така или иначе всички ходят на уроци, независимо в кое училища са. Освен това, докато стане 7 клас вашето дете, като нищо тези глупави матури могат да ги махнат. И накрая - детето на приятеля ми, за което ви казах, че има 3,75 на матурата по математика и 4,70 по БЕЛ, въпреки това е прието там, където си е искало, така че далеч не за всички тези матури се оказват толкова важни.
Виж целия пост
# 663
Гледах тази седмица тетрадките на познатия второкласник във ФЛ. Те имат само 2 часа български седмично. Бяха правили диктовка на дните от седмицата. Положението беше трагично. На седемте думи имаше поне 4-5 грешки. Другите диктовки по БЕЛ не бяха добре също. Но уточнявам, че хлапето не ходи на допълнителни часове по български и вкъщи май също го оставят на заден план.
Аз мисля, че с някой друг урок или малко повече занимания вкъщи могат да се положат основните.
Обаче не знам ако детето е свикнало с чуждата система на преподаване, дали няма да му е трудно да се оправя след 4ти клас с българската.
Виж целия пост
# 664
Относно нивото на математика и български в ДШ спрямо българските у-ща, особено след 3-4 клас, разликата е огромна.
Математиката върви много по-бавно и различно спрямо българската система. До 3 клас децата смятат на пръсти. Принципите на събиране и изваждане дори са различни (няма "едно на ум" например и ми правеха забележка с право да не се меся и помагам, защото обърквам детето). Ще изровя материали от 3 и 4 клас в ДШ, като имам време за да онагледя по-ясно това. В немската образователна система, математиката се засилва след 7-ми клас и на финала се учи материал от първите курсове на университета в БГ.
Българският е застъпен добре като хорариум в ДШ, но тъй-като всичко освен него се учи на немски в у-щето - изостава. Децата и в 4 клас сричат и пишат с грешки на български, но четат гладко и пишат добре на немски.
Това е съсвем естествено.
Но, ако сте за малко в България, не сте амбициозни и не гоните високи оценки, ако смятате да живеете със семейството си в немскоезична страна и искате промяната да е по-плавна за децата ви, не държите на българската общообразователна подготовка, не смятате да сменяте у-щето след който и да е клас и разчитате, че детето ще се учи прекрасно и ще продължи висшето си образование в немскоезична страна - това е училището! Децата ви ще са много щастливи и обгрижени там Wink.
Виж целия пост
# 665
Е, Iwa ти е отговорила Мецане.
Съседът ми е съсобственик на смесена австрийско българска фирма, жена му работи в Залцбург, детето е и тук и там, напоследък повече там, но до миналата година, докато беше повече тук ходеше именно в ДШ. Аз лично не мога да си представя това дете, което бърка словореда на български и говори на немско-български с родителите си да вирее в българска гимназия, не знам по колко часа български имат в ДШ, но за него определено не са били достатъчни...
Много е важна средата, там има и българчета, но има и немалко германчета, каквито липсват в българските училища, колкото и мега-ултра-турбо езикови да са и да имат един "нейтив" даскал за цвят.
Нищо не е същото относно езиковото обучение. В друга тема си говорихме - а трябва ли... На тази възраст и доколко , дали на моменти не се залита и да се изпуска основното - ограмотяване на родния език... За мен тези заведения - училища към посолството са за деца, които са временно у нас, такава е и идеята им, а че има резиденти, желаещи да ги посещават, ами търсенето определя предлагането - що да не ги учат. На език. И на друго, но по тяхната система, пък те да се оправят...
Само таксите на родните езикови частни училища са подобни на тези към посолствата...Гонят европата. Типично по нашенски - услугата балканска, цените европейски (ама за баровците европейци, щото за нормалните има училища почти без пари...)
Виж целия пост
# 666
защото на нас ни е толкова неудобно като местоположение, че го изключих напълно като вариант.

Не знам пък къде трябва да живее човек, че да му е неудобно като местоположение. То е на станция Ж. Кюри, до него има метро. Местоположението му е много по-удобно от на всички нашумели ЧУ. Освен това този критерий е нормално да бъде един от последните при избор на училище. Другите работи са важни.

Доколкото знам училището не предлага транспорт. Детето до определена възраст не може да се движи само. Живеем в Банкя и след като го закарам на училище трябва да се върна почти обратно за да отида на работа. Това, дори и да използвам за част от пътя метро ще ми коства час и половина сутрин и още толкова следобед,  като следобеда вероятно трябва да тръгна в работно време. За мъжа ми положението е същото.
За мен тези съображения имат значение. Има хора, които могат да си позволят да обикалят София с часове но ние не можем.
 Simple SmileМожем да заключим "Удобно - зависи от изходната точка".
Виж целия пост
# 667
Когато приеха детето ми бях много щастлива и общо взето не обръщах внимание на предупрежденията на мои приятели отписали вече децата си от ДШ, но сега след една година имам доста резерви относно училището,,, първо ние попаднахме при учителки, които цяла година се карах по между си и не успяха да намерят общ език, включително децата ставаха свидетели на караниците между тях, това влияе и на учебния процес, всички родители от групата се оплакват, че децата им нямат напредък, а напротив даже са забравили това , което са знаели в Киндероазе и Германи... Нямаме яснота какво децата правят ежедневно , с какво ги занимават на родителското табло има само дневното меню и съобщения от администрацията ака трябва да ги взимаме по-рано.... Освен това се празнуват всички български и немски празници , като ако има дни за отработване те не се отработват, почти всяка седмица има ден , в който децата се взимат по-рано, и това е много дразнещо , защото винаги трябва да имаш човек на разположение...няма добра дисциплина в групата, въпреки уж строгия подбор на децата в групата има агресия , биене, удряне, душене, неприлични думи, и понеже учителката не ги разбира не обръща внимание , а когато й се преведе тя казва да не правим от мухата слон... Shockedкогато стана напечено положението се намеси психолог, но в крайна сметка учителката вдига рамене и казва аз не мога да изпълнявам ролята на родителите, и е права, но къде е ролята на ръководството , и което е най-странното на родителските срещи дори когато сме повдигане този въпрос, учителката завоалира проблема сякаш нищо нередно няма.....доста негативи за обучението в училище чувам от родители, като това , че нямат учители, ако някой се разболее няма кой да го замести и децата стоят без учител по1-2 седмици, нямаме информация учителите , които идват с каква квалификация са, един дошъл от Индия, друга дошла с петте си деца и отсъства през седмица, а е учител на деца в първи клас.... За съжаление никой не ни дава информация, и това са само достоверни слухове....много често като взимам детето самите учителки ги чувам как охкат и пъшкат, че еднам дочакват края на работния ден, гледам им отегчените физиономии ,и винаги съм се чудила как не им е неудобно пред родители да го правят ....все пак плащаме 4800 евро , а таксата за прием е 1200 евро! . А иначе няма нищо странно в това да искам детето ми след седми клас да отиде в АК или държавно училище например НГ, това се случва много често и е нормално.... Единственото, което ми дава надежда, че нещата може да се оправят е , смяната на директора, дано и контрола в градината и училището се подобри, ще преценя добре.... Ще съм благодарна ако получавам и тук информация, ако някой има такава!
Виж целия пост
# 668
bellabu, вие в групето при лудата швейцарка ли се паднахте? Нея я "освобождават" тази година, а психоложката е най-добра като преводачка - владее перфектен немски и много добър английски.
Виж целия пост
# 669
bellabu, вие в групето при лудата швейцарка ли се паднахте? Нея я "освобождават" тази година, а психоложката е най-добра като преводачка - владее перфектен немски и много добър английски.

Да, ами аз пак не знам какво става...дали ще я освобождават или не, важното е да има контрол, детето се чувстваше добре, и като цяло и ги харесваше единствено това ме спира да я премествам от сега....
Виж целия пост
# 670
bellabu, вие в групето при лудата швейцарка ли се паднахте? Нея я "освобождават" тази година, а психоложката е най-добра като преводачка - владее перфектен немски и много добър английски.

Да, ами аз пак не знам какво става...дали ще я освобождават или не, важното е да има контрол, детето се чувстваше добре, и като цяло и ги харесваше единствено това ме спира да я премествам от сега....

Всички се оплакват от нея, дано следващото попълнение да е по-добро .... Rolling Eyes.
Виж целия пост
# 671
Дано! Но все си мисля, че нещата са по-дълбоки и трябва да се направят основни промени в градината ,и училището
Виж целия пост
# 672
Дано! Но все си мисля, че нещата са по-дълбоки и трябва да се направят основни промени в градината ,и училището

 Peace Така е, но за такава промяна са необходими години ... за жалост, а децата не са опитни мишки.
Виж целия пост
# 673
Е добре де, как нямат напредък и дори са забравили наученото от градините, ами какво правят в училище по цял ден? Съвсем нищо ли не ги занимават?
Виж целия пост
# 674

Нищо не е същото относно езиковото обучение. В друга тема си говорихме - а трябва ли... На тази възраст и доколко , дали на моменти не се залита и да се изпуска основното - ограмотяване на родния език... За мен тези заведения - училища към посолството са за деца, които са временно у нас, такава е и идеята им, а че има резиденти, желаещи да ги посещават, ами търсенето определя предлагането - що да не ги учат. На език. И на друго, но по тяхната система, пък те да се оправят...
Само таксите на родните езикови частни училища са подобни на тези към посолствата...Гонят европата. Типично по нашенски - услугата балканска, цените европейски (ама за баровците европейци, щото за нормалните има училища почти без пари...)
smile3501
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия