СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 4

  • 183 093
  • 915
# 45
Нормално и справедливо е тези, които не са били достатъчно отговорни, да бъдат санкционирани. Такава е практиката и в АК, и в университетите в нормалните държави. Няма реваншизъм и злоба в това, тъй като и деца, чиито родители са викани в училище за лоши прояви в час по рисуване, имат шестици. Трудили са се и са получили заслуженото.

Ако вашето дете посещаваше четири /!/ школи, явяваше се на по три олимпиади минимум, учеше и трети език, и то не заради родителските ви амбиции, а наистина по желание, нямаше да се изказвате така, след като е научил цялата история на изкуството /леля му е изкуствовед/ и му е обещано да бъде изпитан, да има петица.

Мисля, че е тъпо именно Пенчо да ни кара да мерим ангажираността и постиженията на децата.  Peace

Децата и на двете момичета Wink са амбициозни и ангажирани семегейци със значими постижения. Явно всички ние имаме различни впечатления от въпросния учител, хубавото е, че поне за нас той е в миналото Simple Smile
Виж целия пост
# 46
    Точно синът на Мамамилк в никакъв случай не е безотговорен - познавам детето и други мами от темата, които го познават, ще потвърдят това. Но когато един ученик се занимава сериозно в областите, в които е специализирана гимназията, наистина може да пропусне по някой проект по един страничен предмет за училището. Ако вашето дете посещаваше четири /!/ школи, явяваше се на по три олимпиади минимум, учеше и трети език, и то не заради родителските ви амбиции, а наистина по желание, нямаше да се изказвате така, след като е научил цялата история на изкуството /леля му е изкуствовед/ и му е обещано да бъде изпитан, да има петица. За моя юнак не съжалявам, защото не е положил особен труд и си има пет заслужено, но за сина на Мамамилк - и мен ме е яд!
     То затова Айнщайн не е следвал една-две години, да забрави гимназията и тройките, които са му писали там... В СМГ има прекрасни учители, много великодушни и разбират децата с по-изявени наклонности, но има и такива, които не са толерантни. Вярвам, че детето ще успее да следва в някой от водещите световни университети, но защо да има и повишителен по рисуване в 12 клас?

Само не ми се карайте, моля. А детето на никоя мама не съм коментирала, пиша принципно.
Иначе сте права, синът ми е тъпичък и не ходи по олимпиади, а какво остава за цели три. И на школи не ходи, защото не разбира какво му говорят лекторите. Е, ходи на една, ама и от нея полза няма – тъпото си е тъпо. Два чужди езика само е учил, ама и тях не знае, предава си първи контролното по тази причина, а сертификатът ....от небето падна. Преди 4 години сънувах, че е шести по бал от приетите в СМГ – без уроци. Тази нощ сънувах, че през учебната година е взел 4 изпита за университет и е подготвен за пети – и това без курсове, частни уроци.... Ама ще си остана със сънищата при тези природни дадености.
Но пък в гимназията има и умни деца, които се обучават в школи, печелят призови места на олимпиади по математика, физика и информатика, че и разкази пишат някои от тях, но....имат 6 по рисуване. Защо ли?
Виж целия пост
# 47
Хайде не обръщайте нещата на лична основа. То затова не трябва да се намесват децата в нашите спорове, за да не се прехвърлят върху тях негативните емоции Peace

Относно Пенчо смисъл има да се каже само едно - нещата опират до тактика и затова давам тактически съвет към новите СМГ-ейци:

Ако ви се падне предупредете детето да не се прави на отворко, да не демонстрира пренебрежение към рисуването, понеже учи в СМГ и да си предава всички проекти. После рисуването ще мине и замине, а тактически умения ще трябват цял живот.

И недейте да си мерите децата, защото не е редно Peace
Виж целия пост
# 48
За мен не е проблем, че има петица по рисуване, защото наистина не е бил за шестица, факт! Но е проблем, когато се е загубила връзката между учител и ученици. И когато у учениците възниква отрицателно отношение към предмета. От това страдат всички. Предмети като музика и рисуване са важни за цялостното изграждане на личността и не трябва да се подценяват, но зависи как се поднасят нещата. Мисля, че Код много добре е усетил нещата, макар само за една година престой. Това, как Пенчо се изказваше за учениците, не си го измислям, но не всички винаги присъстват на всички родителски срещи. Wink
Скрит текст:
Били пропаднали, защото се прегръщали и целували в коридорите. Crazy То мен ако пита, по-добре да се целуват, отколкото да се бият. Wink
Синът ми никога не е бил викан за лоши прояви, нито се е държал неуважително с Пенчо или с друг учител, но оценките не се пишат за поведение. Peace И моля, наистина, да не се намесват децата! Черна станция, благодаря!  bouquet
Много интересни линкове е дала One of you.
Виж целия пост
# 49
Изказванията на Пенчо за учениците, даже не искам да ги коментирам - крайни и странни, често пъти обидни. Аз трудно ги понасям, представям си как звучат на децата - оттам идват вероятно конфликтите между тях и той ги наказва с оценки. Не си струва кавгата и няма нужда да се мерим.
Подкрепям мнението за тактиката. Ние имахме такива разговори по повод тежък откъм български/учител 8 клас и определено такъв сблъсък е ценен от определена гледна точка.
Виж целия пост
# 50
Някой знае от оценките от СИП и ЗП по математика от 9 клас коя влиза в дипломата или и двете влизат, или е средноаритметично? И ако някоя не влиза в дипломата отразява ли се  някъде?

На http://smg.bg/diplomi.php има публикувана информация за това кои оценки влизат в дипломите.

Ако правилно разчитам това, което е написано, оценките от СИП и ЗИП (9 клас) участват по отделно.
Извинявам се за късното включване, много благодаря на Obsolete и всички, които ми отговориха Hug Сега, гледайки таблицата в сайта, възниква друг въпрос оценките по математика в 9 клас не трябва ли да са 3 броя? Моя син твърди че ще имат оценка само по ЗП и СИП, а по ЗИП - не newsm78 При другите 9-токласници как е?

Относно учителя по рисуване - моето мнение е че часовете са му доста интересни. Дава добри и полезни за в бъдеще задачи. На родителска среща никога не се е държал лошо, арогантно, напротив обясни защо задава такива задачи и ползата от това. Във втори срок учеха за различни художници и специално на моя син му беше много интересно и не е останал с лошо впечатление за преподавателя. Сега в 9-ти клас е една жена ( забравих й името) впечатление от единствената ми среща с нея ,на последната родителска среща, е че е свестна и разбрана.
Виж целия пост
# 51
Не мога да повярвам, че това е същият Пенчо, който ми предаваше в 8 клас (в 9-ти нямахме рисуване).
Беше млад, мустакат и готин. Беше единица мярка за доброта. Часовете му бяха за разтоварване.  Най-лесният предмет, дори по пеене имаше повече драмтизъм.  Laughing

Пенчо, доколкото знам е пенсионер, но преподава на някои класове.

Но това обяснява много неща. 25-30 години учител, явно могат да променят характера на човек.
Или пък сме изпълнявали тактиката на Черна Станция. Били сме толкова дресирани зайци, че не ни е хрумвало да отидем без проект, е, ние викахме домашно.
Виж целия пост
# 52
Моя син твърди че ще имат оценка само по ЗП и СИП, а по ЗИП - не newsm78 При другите 9-токласници как е?
Миналата година бяха 3 оценки. Сега, ако не бъркам, оценката по ЗП се използва и за оценка като профилиращ предмет, т.е. участва на 2 места - в раздел А и в раздел Б. СИП-а не се включва в дипломата.

Дъщеря ми не знае  Cry, за какво ли й е?
Виж целия пост
# 53
Мъжът ми казва, че навремето е бил много готин. Правели са му номерца, просто защото е преподавател по рисуване, но той е приемал нещата с чувство за хумор и не са имали проблеми. За толкова години явно се е променил доста.
Виж целия пост
# 54
Мерси, vimares.
Виж целия пост
# 55
Добра новина за немските паралелки:

http://www.smg.bg/news.php?id=252
Виж целия пост
# 56
Сигурна ли си, че това е добра новина?

Моята теория е, че не е възможно да научиш добре основите на една наука на език, който току-що си почнал да учиш. Вярно е, че езикът в 8 клас се изучава усилено, но все пак това не е езикова, а математическа гимназия.

Те по този начин се опитват да подготвят децата за следване в чужбина. А който ще учи в чужбина, според мен, е по-добре да знае добре науката, а терминологията на този език лесно се научава после. Ако си почнал от самото начало науката с чуждата терминология - отиваш на кино  Confused

Да не говорим какво се прави за задържане на децата да следват в български университети, ми то всички гимназии почнаха вече науките на чужд език да учат...

Може и да греша...
Виж целия пост
# 57
Аз лично мисля, че е добра новината, дори и само поради факта, че се обръща внимание върху това. Дали и доколко добра ще е реализацията е друг въпрос, защото, както всички знаем, проблемът с учителите, които имат познанията и по съответния предмет и по езика, е голям и не знам доколко успешно ще бъде решен в СМГ.
Също така, не мисля, че науката ще пострада, ако паралелно с уроците на български се взема и терминология на чужд език по съответен предмет! 
Виж целия пост
# 58
Определено СМГ не е само математика. Дори  учителят по рисуване успява да постави високи изисквания и да държи на това да се спазват. В кабинета по музика има пиано, а часовете в 8 Е преминават под звуците на жива музика. Сега и новината, че децата ни от есента ще се подготвят и допълнително  по определени предмети на немски. Със сигурност ще има полза от това, децата не са случайни и ще се справят.
Виж целия пост
# 59
Някой да е чувал нещо за въвеждане на френски от следващата учебна година. Спомена се по едно време, но дали е планирано или е само в сферата на пожеланията?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия